Volkslied? Ik dacht dat dat de F1 hymne was, net als de champions league voetbal zijn eigen deuntje heeft.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:38 schreef Googolplexian het volgende:
Weltschmerz ... lekker aan het meedeinen op je favo volkslied?
Tsja... daar kijk je anderhalf uur tot 2 uur F1 voor op de zondagmiddag, in de hoop dat Button het podium haalt en Jessica aanwezig is.quote:
Leuke bijkomstigheid zullen we maar zeggenquote:Op zondag 28 augustus 2011 15:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Tsja... daar kijk je anderhalf uur tot 2 uur F1 voor op de zondagmiddag, in de hoop dat Button het podium haalt en Jessica aanwezig is.
Elk lied dat volgt op een Duitse win is toch een volkslied voor je (tenzij het Rosberg is want die rijdt "tegen" Schumi)?quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volkslied? Ik dacht dat dat de F1 hymne was, net als de champions league voetbal zijn eigen deuntje heeft.
Zonder DRS en KERS had ik het niet zien gebeuren, jij wel?quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Toch maar weer mooi Schumacher niet weten te noemen bij de drive of the day. Goed zo Eddie.
Nou ... Schumi heeft fenomenaal gereden hoor ... Helaas van achteren anders had hij op het podium gestaanquote:Op zondag 28 augustus 2011 15:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Zonder DRS en KERS had ik het niet zien gebeuren, jij wel?
Omdat het voor mijn gevoel elke race hetzelfde liedje is, al vele jaren.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Elk lied dat volgt op een Duitse win is toch een volkslied voor je (tenzij het Rosberg is want die rijdt "tegen" Schumi)?
Waarom is dat trouwens ... die F1 tune i.p.v. de volksliederen?
Zonder banden en een stuur ook niet. Wat wil je zeggen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Zonder DRS en KERS had ik het niet zien gebeuren, jij wel?
touchéquote:Op zondag 28 augustus 2011 15:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat het voor mijn gevoel elke race hetzelfde liedje is, al vele jaren.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Sebastian Vettel RBR-Renault 259 Mark Webber RBR-Renault 167 Fernando Alonso Ferrari 157 Jenson Button McLaren-Mercedes 149 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 146 Felipe Massa Ferrari 74 Nico Rosberg Mercedes 56 Michael Schumacher Mercedes 42 Vitaly Petrov Renault 34 Nick Heidfeld Renault 34 |
Tel daarbij op het feit dat Hamilton gewoon een stuk sneller is en minder pech heeft gehad (en tel er mazzel met de stewards bij op als je wilt) en je hebt de crux: Zelfs deze McLaren is niet goed genoeg om Hamilton zelfs maar mee te laten doen om het WK.quote:
Volgens Mol had ie een lekker band (heb dit ook gemist hoor)quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:56 schreef Googolplexian het volgende:
RBR
RBR
FER
MCL
MCL
FER
MER
MER
REN
REN
Massa gaat lastig aan een contractverlenging komen come next season.
Hij scoort te vaak 0quote:
Heb je McLaren al gebeld over je bevindingen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Tel daarbij op het feit dat Hamilton gewoon een stuk sneller is en minder pech heeft gehad (en tel er mazzel met de stewards bij op als je wilt) en je hebt de crux: Zelfs deze McLaren is niet goed genoeg om Hamilton zelfs maar mee te laten doen om het WK.
In ronde 30 en 32 gestopt voor nieuwe banden. Moet haast wel een lekke band zijn geweest.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens Mol had ie een lekker band (heb dit ook gemist hoor)
Ah ... daarom is hij natuurlijk WK 2008 bij McLaren.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Tel daarbij op het feit dat Hamilton gewoon een stuk sneller is en minder pech heeft gehad (en tel er mazzel met de stewards bij op als je wilt) en je hebt de crux: Zelfs deze McLaren is niet goed genoeg om Hamilton zelfs maar mee te laten doen om het WK.
Verwachte antwoord: geluk, Glock is omgekocht, gestolen van Massa, etcquote:Op zondag 28 augustus 2011 15:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ah ... daarom is hij natuurlijk WK 2008 bij McLaren.
Nee .. hij had het over deze (2011) auto en niet het team over het algemeen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:02 schreef BritchesAndHose het volgende:
[..]
Verwachte antwoord: geluk, Glock is omgekocht, gestolen van Massa, etc
In geval van Button is het veel pech,quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het is sowieso schandalig dat Alonso in die knakenbak hoger in het WK staat dan beide McLarens.
Ik ben niet tegen Hamiltons racestijl, maar ik denk dat hij eens diep moet gaan nadenken of de voordelen van zijn stijl (veel risico en dus meer inhalen) wel opwegen tegen de nadelen (veel incidenten, minder punten). Ik krijg altijd sterk het gevoel dat wanneer hij op sommige momenten zijn hoofd wat koeler houdt en hij net dat ene incident kan voorkomen, dat hij dan stukken hoger in de punten eindigt. Ik vind het mooi om naar te kijken, maar inhalen hoeft niet altijd per se in de eerste ronde dat je hem voor je snuffert ziet. Relax, kies je moment.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Tel daarbij op het feit dat Hamilton gewoon een stuk sneller is en minder pech heeft gehad (en tel er mazzel met de stewards bij op als je wilt) en je hebt de crux: Zelfs deze McLaren is niet goed genoeg om Hamilton zelfs maar mee te laten doen om het WK.
Die zijn vast te druk met het bouwen van een auto die net zo goed is als de MP/4, dan kan Button met zijn 3 tienden tekort op de topcoureurs toch nog WK worden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:58 schreef BritchesAndHose het volgende:
[..]
Heb je McLaren al gebeld over je bevindingen?
Toen ik dit las moest ik even aan onze grote vriend Jos Verstappen denkenquote:Op zondag 28 augustus 2011 16:08 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen Hamiltons racestijl, maar ik denk dat hij eens diep moet gaan nadenken of de voordelen van zijn stijl (veel risico en dus meer inhalen) wel opwegen tegen de nadelen (veel incidenten, minder punten). Ik krijg altijd sterk het gevoel dat wanneer hij op sommige momenten zijn hoofd wat koeler houdt en hij net dat ene incident kan voorkomen, dat hij dan stukken hoger in de punten eindigt. Ik vind het mooi om naar te kijken, maar inhalen hoeft niet altijd per se in de eerste ronde dat je hem voor je snuffert ziet. Relax, kies je moment.
Hij is snel, zo snel als de allersnelsten, en hij kan ook goed inhalen. Mentaal zit het niet goed. Hij is niet bezig die eigenschappen te gebruiken om punten te halen, net zoals je daar alles voor moet gebruiken, SC's, regen, wind, zon, moeilijke auto, makkelijke auto, snelle auto, goede banden, versleten banden. Alles, waar je een puntje extra uit kunt peuren moet je benutten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:08 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen Hamiltons racestijl, maar ik denk dat hij eens diep moet gaan nadenken of de voordelen van zijn stijl (veel risico en dus meer inhalen) wel opwegen tegen de nadelen (veel incidenten, minder punten). Ik krijg altijd sterk het gevoel dat wanneer hij op sommige momenten zijn hoofd wat koeler houdt en hij net dat ene incident kan voorkomen, dat hij dan stukken hoger in de punten eindigt. Ik vind het mooi om naar te kijken, maar inhalen hoeft niet altijd per se in de eerste ronde dat je hem voor je snuffert ziet. Relax, kies je moment.
Heb je Hamilton al gebeld over je bevindingen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij is snel, zo snel als de allersnelsten, en hij kan ook goed inhalen. Mentaal zit het niet goed. Hij is niet bezig die eigenschappen te gebruiken om punten te halen, net zoals je daar alles voor moet gebruiken, SC's, regen, wind, zon, moeilijke auto, makkelijke auto, snelle auto, goede banden, versleten banden. Alles, waar je een puntje extra uit kunt peuren moet je benutten.
Het lijkt wel alsof hij die kwaliteiten van hem wil vieren ipv gebruiken. Altijd opscheppen over hoeveel zin hij wel niet heeft, hoe goed een baan hem wel niet ligt en hoe agressief hij wel niet is. Het lijkt wel een doel op zichzelf voor hem, waar hij dan schouderklopjes voor wil. En als hij dan weer eens onnodig punten verliest geeft hij doodleuk de auto de schuld. Dat is gewoon onzin, hij kan met deze auto WK worden als hij maar maximaliseert en het hoofd koel houdt als het echt spannend wordt, want dat is ook nog een probleem van hem waar hij nu niet eens aan toekomt.
Niet gebeld maar wel geschreven (met ongeveer dezelfde bevindingen) :quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:34 schreef BritchesAndHose het volgende:
[..]
Heb je Hamilton al gebeld over je bevindingen?
Komt alleen nooit aan waarschijnlijkquote:msg to Lewis : You can't be like Ayrton in a time where FIA changed the rules so much and cars are so much more fragile. Please be like Ayrton as Ayrton would be now, in this time & age! You certainly have the skills, just not the patience it seems, and since you're so convinced of your skills (as am I) it must be feeling like "unfair". It's not the style nor the skills ... it's the expectation of being the greatest driver and the need to prove it, mainly to yourself.
Eens. Zijn stijl levert mooie beelden op, dus als dat zijn doel is dan slaagt hij wel, maar ik denk dat ze bij McLaren hem toch echt hebben aangenomen om kampioenschapspunten te halen, en daar lijkt hij af en toe even niet de focus te hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij is snel, zo snel als de allersnelsten, en hij kan ook goed inhalen. Mentaal zit het niet goed. Hij is niet bezig die eigenschappen te gebruiken om punten te halen, net zoals je daar alles voor moet gebruiken, SC's, regen, wind, zon, moeilijke auto, makkelijke auto, snelle auto, goede banden, versleten banden. Alles, waar je een puntje extra uit kunt peuren moet je benutten.
Het lijkt wel alsof hij die kwaliteiten van hem wil vieren ipv gebruiken. Altijd opscheppen over hoeveel zin hij wel niet heeft, hoe goed een baan hem wel niet ligt en hoe agressief hij wel niet is. Het lijkt wel een doel op zichzelf voor hem, waar hij dan schouderklopjes voor wil. En als hij dan weer eens onnodig punten verliest geeft hij doodleuk de auto de schuld. Dat is gewoon onzin, hij kan met deze auto WK worden als hij maar maximaliseert en het hoofd koel houdt als het echt spannend wordt, want dat is ook nog een probleem van hem waar hij nu niet eens aan toekomt.
Eens! En de schlemiel van de wedstrijd was Hamilton...quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:32 schreef M.Melandri het volgende:
Man van de race absoluut schumacherhele goede racepace en mooie inhaalacties
quote:After watching the replay, I realize it was my fault today 100%. I didn't give Kobayashi enough room though I thought in was past.
Die oude man is het nog niet verleerdquote:
Toch goed van Hamilton dat hij z'n fout toegeeft.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:33 schreef kepler het volgende:
Dit verklaard denk ik waarom Button beschadigd was:
en de twitter van Hamilton:
[..]
Bochtje afsnijden, mag allemaalquote:Op zondag 28 augustus 2011 20:45 schreef kepler het volgende:
[..]
Die oude man is het nog niet verleerd(wel geluk bij La Source
)
Ik bedoel meer dat hij alle ongelukken/onderdelen weet te vermijden en zonder schade verder komtquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:03 schreef BritchesAndHose het volgende:
[..]
Bochtje afsnijden, mag allemaal
Ja gelukkig wel. Wat ik dan wel ironisch vind is dat zijn rijstijl, de reden waarom iedereen hem zo geweldig vind, hem wel de titel gekost heeft.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch goed van Hamilton dat hij z'n fout toegeeft.
Tsja, eerlijk gezegd zal het mij aan mijn reet roesten wie er kampioen wordt. Ik krijg toch geen cent van dat overwinningsgeld. Ik wil gewoon goede TV zienquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:35 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel. Wat ik dan wel ironisch vind is dat zijn rijstijl, de reden waarom iedereen hem zo geweldig vind, hem wel de titel gekost heeft.
Vind het ook knap van degene die tweemaal ingehaald wordt, die moet flink alert zijn en goed in zijn speigels kijken om niet de tweede over het hoofd te zien. Ik zou zo bezig zijn met de een dat ik de ander van de baan aftetter.quote:
Ik ook maar vind het wel mooi om te zien dat er 1 iemand domineert en de rest krampachtig blijft volhouden dat hij nog wel in te halen is...quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:40 schreef twiFight het volgende:
[..]
Tsja, eerlijk gezegd zal het mij aan mijn reet roesten wie er kampioen wordt. Ik krijg toch geen cent van dat overwinningsgeld. Ik wil gewoon goede TV zien
Toen Schumi Di Resta inhaalde miste hij wel zijn rempunt en sneed hij de chicane af. dat is eigenlijk het enige minpunt van de video. Voor de rest doet hij het geweldig.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:41 schreef twiFight het volgende:
[..]
Vind het ook knap van degene die tweemaal ingehaald wordt, die moet flink alert zijn en goed in zijn speigels kijken om niet de tweede over het hoofd te zien. Ik zou zo bezig zijn met de een dat ik de ander van de baan aftetter.
Schumi is het rijden dan ook nog niet verleerd, ook al zeggen de sceptici van wel. Feit is gewoon dat de auto niet sneller is en dat ligt niet zozeer aan Schumi maar aan het team. Ferrari, Mclaren en RBR hebben auto's die gewoon een stuk sneller zijn. Dus Mercedes gaat voor plek 7 en 8 normaal gesproken....quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:51 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Toen Schumi Di Resta inhaalde miste hij wel zijn rempunt en sneed hij de chicane af. dat is eigenlijk het enige minpunt van de video. Voor de rest doet hij het geweldig.
Rosberg reed op de hardere band en Schu was duidelijk "faster than you" dus vroeg of laat was hij er wel voorbij gegaanquote:Op maandag 29 augustus 2011 15:32 schreef vosss het volgende:
Even wat anders, dat Schumacher voorbij ging aan Rosberg was toch wel overduidelijk een cadeautje aan het adres van Schumacher volgens mij of zie ik dat helemaal verkeerd en moest Rosberg écht benzine sparen?
Ik zag geen noodzaak voor een kadootje, Schumacher reed er makkelijk heen en was duidelijk sneller. Ook bleef hij een ronde of 5 achter ik meen Sutil hangen maar binnen de seconde, het lijkt me dat dat dan brandstof bespaart en misschien was dat het doel. Hamilton heeft het ook wel eens gehad dat hij zuinig aan moest doen geloof ik, er waren niet veel SC-fases, Schumacher was misschien wat voller getankt omdat hij van achteruit moest komen, rijstijl kan veel uitmaken. Kortom, geen enkele reden om er wat achter te zoeken.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:32 schreef vosss het volgende:
Even wat anders, dat Schumacher voorbij ging aan Rosberg was toch wel overduidelijk een cadeautje aan het adres van Schumacher volgens mij of zie ik dat helemaal verkeerd en moest Rosberg écht benzine sparen?
Hij was een seconde per ronde sneller dan Rosberg in de slotfase dus logisch dat hij er voorbij kon/gingquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zag geen noodzaak voor een kadootje, Schumacher reed er makkelijk heen en was duidelijk sneller. Ook bleef hij een ronde of 5 achter ik meen Sutil hangen maar binnen de seconde, het lijkt me dat dat dan brandstof bespaart en misschien was dat het doel. Hamilton heeft het ook wel eens gehad dat hij zuinig aan moest doen geloof ik, er waren niet veel SC-fases, Schumacher was misschien wat voller getankt omdat hij van achteruit moest komen, rijstijl kan veel uitmaken. Kortom, geen enkele reden om er wat achter te zoeken.
ehmz hij zat er al ronden lang achter, binnen een seconde, maar kon er met een openstaande vleugel niet aan voorbij.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij was een seconde per ronde sneller dan Rosberg in de slotfase dus logisch dat hij er voorbij kon/ging
Nico Rosbergquote:Schumacher started his 20th anniversary race weekend by going fastest in first practice. But qualifying was ruined when a cross-threaded wheel nut caused the car to shed its right-rear wheel at Malmedy. Schumacher was helpless to avoid a crash which left him last on the grid.
He dodged the first-corner crash at the start and picked off the two Virgins on the Keemel straight to end the first lap in 15th place.
He passed Paul di Resta at Les Combes and lap two, avoiding a penalty despite cutting the corner as he went around the outside of the Force India.
Three laps later he pitted to discard the medium tyres he had started on and run the rest of the race on softs. He came out in front of Jenson Button, and after both took advantage of the safety car to pit again, they climbed through the pack into the points.
Button took Schumacher on lap 21 but the Mercedes driver continued to make progress. He demoted Adrian Sutil on lap 34 and the caught his team mate, who he passed to finish in a remarkable fifth place.
Schumacher felt that was the limit of what the car could do on the day: “I think more than fifth place would not have been possible today but making up 19 places was a good feeling.”
http://www.f1fanatic.co.u(...)grand-prix-mercedes/quote:Rosberg took fifth on the grid, flying through first sector quicker than anyone else.
He made an exceptional start to take second, then used the Mercedes’ excellent straight line speed to take the lead off Sebastian Vettel at Les Combes.
But when DRS was activated on lap three Vettel came past Rosberg again for the lead. Vettel pitted three laps later but Rosberg lost out to a pair of DRS-powered overtakes from Fernando Alonso and Lewis Hamilton.
Rosberg slipped behind Massa during the safety car period but immediately passed the Ferrari at the restart. Ten laps later he surrendered fourth place to Button.
Running a conventional strategy, Rosberg used the medium tyres for the last stint, but that left him vulnerable to his recovering team mate. He held Schumacher off for a few laps, but was also being told to save fuel, which the team later insisted was not a coded team order to let Schumacher past.
Schumacher took Rosberg with two laps to go, leaving him sixth. Ross Brawn said afterwards: “Towards the end, we told him to trim his fuel: although we had a Safety Car period, one doesn’t use this to save fuel under the current rules because any fuel saved is simply extra weight carried through the rest of the race, and at that point his fuel consumption was on target.
“In any case, it didn’t cost him a significant amount of lap time, and the decisive factor was that Michael was on the soft tyre at the end while Nico was on the medium, which was around a second a lap slower.”
Sutil reed zeker achter Schumacher op dat moment? Maar als Rosberg Schumacher aan het ophouden was dan kon die ook nog wel eens kortbij komen. En dan riskeer je natuurlijk dat je punten kunt verliezen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:51 schreef vosss het volgende:
[..]
ehmz hij zat er al ronden lang achter, binnen een seconde, maar kon er met een openstaande vleugel niet aan voorbij.
En dan ineens nadat Rosberg te horen kreeg dattie rustig moet doen dan komt ie er wel aan voorbij.
Ik denk echt een cadeautje
Tuurlijkquote:He held Schumacher off for a few laps, but was also being told to save fuel, which the team later insisted was not a coded team order to let Schumacher past.
Sutil kwam niet dichterbij voor zover ik me kan herinnerenquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Sutil reed zeker achter Schumacher op dat moment? Maar als Rosberg Schumacher aan het ophouden was dan kon die ook nog wel eens kortbij komen. En dan riskeer je natuurlijk dat je punten kunt verliezen.
* Sinister-D- gaat even checken.
Sutil is dus geeindigt op 11 seconden van Rosberg, dus zo heel gevaarlijk zal 't dan niet zijn geweest, maar ik kan me die z'n pace niet echt herinneren.
Ik denk niet dat Rosberg een kadootje zou geven en teamorders voor plaats 5 en 6 zijn ook nutteloos zeker als je in ogenschouw neemt dat Rosberg ruim voor staat op Schumacher in het klassementquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Tuurlijk
En een seconde per ronde sneller omdat je banden beter zijn klinkt leuk, maar met DRS moet je er dan zeer eenvoudig binnen een paar rondjes aan voorbij komen en dat gebeurde simpelweg niet.
I'm not buying.
Het was of een cadeautje aan Schumacher, of het was dat ze tegen Nico zeiden doe rustig aan omdat Schumacher dacht laat Nico maar winnen van mij.
Fuelsaving my ass
Zou zomaar kunnen dat Schumi niet van plan was Rosberg in te halen ivm met de stand in het rijderskampioenschap. Maar feit was wel dat hij een stuk sneller was op soft dan Rosberg op medium. En brandstof sparen moet iedereen op een bepaald punt in de race en Rosberg heeft in een interview aangegeven dat hij heel de race maximaal gereden heeft dus is het niet raar dat hij dan tegen het einde van de race rustig aan moet doen...quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Tuurlijk
En een seconde per ronde sneller omdat je banden beter zijn klinkt leuk, maar met DRS moet je er dan zeer eenvoudig binnen een paar rondjes aan voorbij komen en dat gebeurde simpelweg niet.
I'm not buying.
Het was of een cadeautje aan Schumacher, of het was dat ze tegen Nico zeiden doe rustig aan omdat Schumacher dacht laat Nico maar winnen van mij.
Fuelsaving my ass
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |