Onder de beklimmingen zijn de Estacion de Montaña Manzaneda, La Farrapona, Sierra Nevada, La Covatilla, l’Angliru, de San Lorenzo del Escorial, de Valdepeñas de Jaen en de Peña Cabarga.quote:1e rit (zaterdag 20 augustus): Benidorm - Benidorm (ploegentijdrit 16 km)
2e rit (zondag 21): La Nucia - Playas de Orihuela (171,5 km)
3e rit (maandag 22): Petrer - Totana (164,0 km)
4e rit (dinsdag 23): Baza - Sierra Nevada (172,0 km)
5e rit (woensdag 24): Sierra Nevada - Valdepeñas de Jaén (200 km)
6e rit (donderdag 25): Ubeda - Cordoba (185,7 km)
7e rit (vrijdag 26): Almaden - Talavera de la Reina (185 km)
8e rit (zaterdag 27): Talavera de la Reina - San Lorenzo de El Escorial (182 km)
9e rit (zondag 28): Villacastin - Sierra de Bejar/La Covatilla (179,5 km)
10e rit (maandag 29): Salamanca - Salamanca (ind. tijdrit, 40 km)
Rustdag (dinsdag 30)
11e rit (woensdag 31): Verin - Estación de Manzaneda (171 km)
12e rit (donderdag 1 september): Ponteareas - Pontevedra (160 km)
13e rit (vrijdag 2): Sarria - Ponferrada (150 km)
14e rit (zaterdag 3): Astorga - La Farrapona/Lagos de Somiedo (173,2 km)
15e rit (zondag 4): Avilés - Alto de l'Angliru (144 km)
Rustdag (maandag 5)
16e rit (dinsdag 6): Villa Romana La Olmeda - Haro (180 km)
17e rit (woensdag 7): Faustino V - Peña Cabarga (212,5 km)
18e rit (donderdag 8): Solares - Noja (169,7 km)
19e rit (vrijdag 9): Noja - Bilbao (157,9 km)
20e rit (zaterdag 10): Bilbao - Vitoria (187 km)
21e rit (zondag 11): Circuit du Jarama - Madrid (94 km
Totale afstand: 3295 km
De reeks ook?quote:
Om hier op terug te komen. Evans en Sastre (die laatste tot en met 2009 dan) zijn in principe ook gewoon betere meer pure / natuurlijke ronderenners dan een Rodriguez.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:58 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nou ja, zo erg is het ook niet
Maar je gunt het vaak meer aan iemand die al een tijdje aan de weg timmert, er vaak dichtbij was, maar nooit echt kon toeslaan. Zo'n winst van Sastre of Evans in de Tour vond ik wel mooi, op basis van hun carrière verdienden ze dat. VDB en Rodriguez vind ik van die types die meestal tussen plek 5 en 10 eindigen, om die dan ineens als rondewinnaar te hebben lijkt me wat overdreven. Wiggins heeft 1 keer in zijn leven top-10 gereden, Menchov en Nibali hebben voorlopig wel genoeg gewonnen, mischien op basis van de laatste twee jaar dan Scarponi maar.
Maar die kon alleen in de Vuelta echt mee doen voor het klassement. Buiten de Tour van 2005 dan waar die uitviel.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:52 schreef Leatherface het volgende:
Valverde heb ik dan nu even niet meegeteld, die is geschorst.
Ik ben vast de enige hier, maar ik denk er nog progressie in Valverde had gezeten wat betreft de Tour. Moest hij wel nog meer als een grijze muis gaan koersen. En vooral minder koersen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:00 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar die kon alleen in de Vuelta echt mee doen voor het klassement. Buiten de Tour van 2005 dan waar die uitviel.
België speelt geen finale hockey...quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:35 schreef SuikerVuist het volgende:
Geen Vuelta op VRT 1 of Canvas als België finale EK hockey speelt. Vuelta wordt dan op Canvas+ uitgezonden.
Bedankt.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:36 schreef DeMessias het volgende:
[..]
België speelt geen finale hockey...
Moet je als Nederlander trouwens weten dat jullie in de finale staan ten koste van België. Nederland neemt het op tegen Duitsland. België, in de kleine finale, tegen Engeland.quote:
quote:
Ha, hockey vind ik geen mooie sport om te kijken. Volg het totaal niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:38 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Moet je als Nederlander trouwens weten dat jullie in de finale staan ten koste van België. Nederland neemt het op tegen Duitsland. België, in de kleine finale, tegen Engeland.
Wel jammer dat ze de verkeerde mannen mee hebben...ik geloof nooit dat ze stand kunnen houden op de slotklim.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:49 schreef Sautor het volgende:
Minuutje of 4 aan de voet van de klim overhebben, en het kan een leuke dag worden voor VCD
Denk het ook niet, weet het wel zeker van niet eigenlijk. Gewoon weer de grote mannen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze de verkeerde mannen mee hebben...ik geloof nooit dat ze stand kunnen houden op de slotklim.
Lang ging weg, hij ging mee, logisch toch?quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:18 schreef Ambrosius het volgende:
Wat gaat Ligthart nou doenEerst naar de voet rijden is toch wat handiger.
Vervang dan Ligthart door Lang in m'n post..quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Lang ging weg, hij ging mee, logisch toch?
Naja die van Andalucia werkte blijkbaar niet goed mee, wilden ze vanaf, zodat (denk ik) lang en ligthart genoeg voorsprong hebben om straks VDB2 en Poels (of Devolderquote:Op zondag 28 augustus 2011 16:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Vervang dan Ligthart door Lang in m'n post..
Als het peloton gewoon tempo rijdt, en pas weer in de laatste kilometers wat gaat doen denk ik dat er een goede kans isquote:Op zondag 28 augustus 2011 16:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze de verkeerde mannen mee hebben...ik geloof nooit dat ze stand kunnen houden op de slotklim.
3,30 inmiddels.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:58 schreef Ambrosius het volgende:
4 minuten nog wel altijd, ze moeten niet al te lang wachten.
Inderdaad, leuk geprobeerd, maar dit wordt hem niet.quote:
zie je, het kan dus wel! gewoon ook in NL 1 bouwenquote:
Hij zal ergens seconden moeten pakken natuurlijk en hij lijkt erg goed.quote:
Ik vind het juist wel positief, kan ik zien dat het moeite kost.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:26 schreef Sasman het volgende:
Kunnen we die D.Martin geen fietsverbod geven? Toch niet om aan te zien.
Zit in dat kleine groepje achter de groep Mollema.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zat Poels nou ook nog voorin? Dacht hem iedere keer net uit beeld te zien gaan.
Ja, hij zag er goed uit de hele tijd.quote:
49+12 = 61, ik zeg, het kanquote:
Rodriguez blijft hem iig met een seconde of 4 voorquote:
Die rijdt iedereen op minuten, niet alleen Rodriguez.quote:
kan toch niet de Rabobank rijdt het hele jaar toch als een drol volgens de ''kenners''quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:42 schreef franklop het volgende:
gaan we net als in de Giro een leider krijgen uit NL?
Dat denk ik dus ook.Op zeker nieuwe leider na morgen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die rijdt iedereen op minuten, niet alleen Rodriguez.
Morgen dan.
Nibali?quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:43 schreef franklop het volgende:
Ik zie eigenlijk niemand anders die rood kan pakken dan Bauke?
Werd op 1" gezet toch?quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Die zelfde tijd als Martin is volgens mij niet helemaal redelijk... maar wel leuk.
Ik zie het nu ook ja.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Op het scherm was het net iig dezelfde tijd.
En ik begin te denken dat hij hem niet meer afgeeft.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:47 schreef Van_Poppel het volgende:
Wiggins neemt morgen de rode trui over...
Mollema, die kent u niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:47 schreef Urb het volgende:
[..]
Ik kijk op de belg maar ik neem aan dat "WE de rode trui hebben" en dat zo meer ?
Nee, hij twijfelt omdat hij niet kan rekenen wat betreft Nibali.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:47 schreef Urb het volgende:
[..]
Ik kijk op de belg maar ik neem aan dat "WE de rode trui hebben" en dat zo meer ?
Ik heb na heel veel jaren Smeetsfan te zijn geweest dit jaar toch besloten dat ik liever op de Belg kijk, dus ik heb het gelukkig gemist.quote:
Onze jongens van Dietsche bloedquote:Op zondag 28 augustus 2011 17:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Mollema, die kent u niet.
Knappe prestatie, mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.
quote:
Mwah, niet heel veel verloren, staat nog altijd 5e en heeft van de meeste klimmers toch wel één van de betere tijdritten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:49 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat VDB2 af zou haken had ik niet verwacht.
Zal van de Angliru afhangen lijkt me.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En ik begin te denken dat hij hem niet meer afgeeft.
Die won ook de etappe, was inderdaad mooier.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:49 schreef Evertjan het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn vond ik de prestatie van Weening knapper
geen doping meer dus een bredere topquote:Op zondag 28 augustus 2011 17:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
En misschien geen 50 renners binnen de minuut deze keer aan de finish, maar toch weer 26
Bauke kan een prima tijdrit rijden. Ligt aan de vorm van de dag, maar de vorm van de ronde is tot nu toe echt geweldig. Hij zal geen top-5 meer staan na morgen, maar hij hoeft ook niet veel meer te verliezen. En daarna is er geen enkele tijdrit meer, dus valt er alleen maar tijd terug te pakken als hij deze vorm aanhoudt.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:52 schreef Van_Poppel het volgende:
Mollema moet het tegen Wiggins afleggen in de tijdrit, maar t.o.v. rest hoeft hij volgens mij echt niet veel te verliezen...
Tsja, het was niet zo alsof mensen niks probeerden... maar opzich is het ook niet erg, houdt het leuk he.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
En misschien geen 50 renners binnen de minuut deze keer aan de finish, maar toch weer 26
Niet mee eens.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:49 schreef Evertjan het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn vond ik de prestatie van Weening knapper
Op Montfort, Menchov en Bruseghin gaat ie ook redelijk wat verliezen hoor.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:52 schreef Van_Poppel het volgende:
Mollema moet het tegen Wiggins afleggen in de tijdrit, maar t.o.v. rest hoeft hij volgens mij echt niet veel te verliezen...
Van mij mag Wiggins ook wel winnen, ik zie hem liever koersen dan Rodriguez.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:53 schreef Ereinion het volgende:
Toffe rit hoor. Wiggins die echt als een leider koerst, een paar verrassende namen die ertussenuit vallen, een paar andere verrassingen die opstaan, en Mollema in het rood
Daar verliest hij maximaal een minuutje of 2 op, maar die staan ook relatief ver.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:54 schreef knep het volgende:
[..]
Op Montfort, Menchov en Bruseghin gaat ie ook redelijk wat verliezen hoor.
Hij mag wel wat blijer kijken.quote:
Nee hoor, was een paar jaar terug nog.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:00 schreef Evertjan het volgende:
kan me nog herinneren dat ze in Spanje eens met een gouden leiderstrui reden of ben ik nu seniel aan het worden?
quote:1 GEOX - TMC GEO 111h 04' 53''
2 TEAM RADIOSHACK RSH m.t.
3 RABOBANK CYCLING TEAM RAB a 1
4 LEOPARD TREK LEO a 52
5 KATUSHA TEAM KAT a 5:19
Mensen die Montfort noemen, noem de laatste keer dat ie een goede tijdrit heeft gereden, dat ie echt bij de bovenste zatquote:Op zondag 28 augustus 2011 17:54 schreef knep het volgende:
[..]
Op Montfort, Menchov en Bruseghin gaat ie ook redelijk wat verliezen hoor.
Dit vond je een mooie bergetappe? Het parcours was vreselijk. Ze hoefden alleen de slotklim te verzinnen en een weg erheen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:36 schreef Eppie_NL het volgende:
Giro en Vuelta hebben echt altijd mooie (berg)etappes.
Op Monfort gaat ie zeker verliezen, maar of die hem voorbij gaat in het klassement durf ik niet te zeggen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:01 schreef TLC het volgende:
[..]
Mensen die Montfort noemen, noem de laatste keer dat ie een goede tijdrit heeft gereden, dat ie echt bij de bovenste zat
Dat kwam natuurlijk puur door de wind. De berg zelf was genoeg voor spektakel.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dit vond je een mooie bergetappe? Het parcours was vreselijk.
Een mooie bergetappe vind ik het als er een mooi parcours is gelegd met meerdere zware beklimmingen, iets waar ze bij de Vuelta dit jaar totaal niet in slagen. Dit is een mooie slotklim, meer niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat kwam natuurlijk puur door de wind. De berg zelf was genoeg voor spektakel.
Pakte in Zwitserland op 32 km ongeveer een minuut op Mollema, ik denk dat Bauke morgen toch wel anderhalf tot twee minuten gaat verliezen op Monfort.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Op Monfort gaat ie zeker verliezen, maar of die hem voorbij gaat in het klassement durf ik niet te zeggen.
"Mollema is een smerige plakker, geen enkele aanval gedaanquote:Op zondag 28 augustus 2011 18:03 schreef Drebbelman het volgende:
Wat zeggen de anti-rabo-zeurders nu? Slecht dat Mollema niet gewonnen heeft?
Tweede plaats in de etappe; weer net niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:05 schreef Sautor het volgende:
[..]
"Mollema is een smerige plakker, geen enkele aanval gedaan"
Mollema heeft nu een leiderstrui te verdedigen en reed in Zwitserland, voor de plek die hij in het klassement had, gewoon niet zo'n beste tijdrit. Hij kan beter. Hij was in de ploegentijdrit in het begin van de Vuelta ook al de sterkste bij Rabo, dat zag je gewoon.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:04 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Pakte in Zwitserland op 32 km ongeveer een minuut op Mollema, ik denk dat Bauke morgen toch wel anderhalf tot twee minuten gaat verliezen op Monfort.
"Eerst Wiggins alles op laten knappen, en dan op het eind een paar seconden wegsprinten. Laffaard!"quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:06 schreef TvhN het volgende:
[..]
Tweede plaats in de etappe; weer net niet.
Ik zeg toch alleen maar dat ie redelijk wat gaat verliezen op Montfort?quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:01 schreef TLC het volgende:
[..]
Mensen die Montfort noemen, noem de laatste keer dat ie een goede tijdrit heeft gereden, dat ie echt bij de bovenste zat
Ik geloof ook wel dat zijn tijdritten beter geworden zijn, maar Castilla y Leon was een erg korte tijdrit, een proloog rijden kan hij gewoon erg goed. Parijs-Nice was een erg lastig parcours. Ik denk dat morgen een parcours wordt voor de echte tempobeulen, zeker als de wind gaat meespelen heeft hij niet die combinatie van kracht en aerodynamica die je echt op zo'n parcours nodig hebt, ik denk dat anderhalve minuut achter Monfort, twee achter Menchov, twee en een half achter Wiggins waarschijnlijke verschillen zijn, misschien ietsje meer als het hard waait.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mollema heeft nu een leiderstrui te verdedigen en reed in Zwitserland, voor de plek die hij in het klassement had, gewoon niet zo'n beste tijdrit. Hij kan beter. Hij was in de ploegentijdrit in het begin van de Vuelta ook al de sterkste bij Rabo, dat zag je gewoon.
Dit jaar 4e in de tijdrit in Castilla y Leon en 13e in Parijs-Nice. Zijn tijdritten zijn een stuk beter geworden.
Montfort is een plaats in Nederland.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:09 schreef knep het volgende:
[..]
Ik zeg toch alleen maar dat ie redelijk wat gaat verliezen op Montfort?
Niet dat Montfort de tijdrit gaat winnen.
Nou ja je hebt Nibali ook nog, die heeft nog een aardige voorsprong op Fuglsang.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:11 schreef andre77 het volgende:
Vergeet Fuglsang niet, ook een tijdrijder. Zie ik na morgen 2e in het klassement staan na Wiggins.
Ik verwacht echt dat Wiggins een Indurain-achtige dreun gaat uitdelen. Menchov en dergelijke misschien nog in de buurt, maar de Spanjaarden en laaglanders (behalve misschien Monfort) echt op 3-4 minuten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat zijn tijdritten beter geworden zijn, maar Castilla y Leon was een erg korte tijdrit, een proloog rijden kan hij gewoon erg goed. Parijs-Nice was een erg lastig parcours. Ik denk dat morgen een parcours wordt voor de echte tempobeulen, zeker als de wind gaat meespelen heeft hij niet die combinatie van kracht en aerodynamica die je echt op zo'n parcours nodig hebt, ik denk dat anderhalve minuut achter Monfort, twee achter Menchov, twee en een half achter Wiggins waarschijnlijke verschillen zijn, misschien ietsje meer als het hard waait.
Macht der gewoonte, die plaats is namelijk een dorpje verderop en ken ik als m'n broekzakquote:Op zondag 28 augustus 2011 18:13 schreef Zelva het volgende:
[..]
Montfort is een plaats in Nederland.
Wie weet mag Kelderman debuteren in de Giro aan de zijde van Slagter, die dan eens voor eigen kansen mag gaan met een verwachtingspatroon van nul, zoals Kruijswijk vorig jaar. En in de Vuelta zal minstens één van de drie uit de Tour nog wel aan de start staan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:37 schreef Pedroso het volgende:
Leuk team volgend jaar in de Tour met Mollema, Kruiswijk en Gesink.
Ben alleen bang dat dan de Giro en de Vuelta zonder deze mannen gaat plaatsvinden.
Ik zou Gesink volgend jaar lekker Giro en Vuelta laten rijden en geen Tour. Kan hij eens proberen podium te rijden zonder de immense Tour-druk.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:37 schreef Pedroso het volgende:
Leuk team volgend jaar in de Tour met Mollema, Kruiswijk en Gesink.
Ben alleen bang dat dan de Giro en de Vuelta zonder deze mannen gaat plaatsvinden.
Strak plan! Mail je dat even naar Knebel?quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:45 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik zou Gesink volgend jaar lekker Giro en Vuelta laten rijden en geen Tour. Kan hij eens proberen podium te rijden zonder de immense Tour-druk.
Tour ingaan met een volledig Nederlandse ploeg (Mollema, Kruijswijk, Slagter, Boom, Ten Dam, Tankink, Tjallingi, Clement, Bos) en voor ritzeges gaan. Lijkt me richting de sponsor prima te verdedigen.
Zal je wel zien dat Weening en Langeveld een rit winnen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:45 schreef UltraR het volgende:
Tour ingaan met een volledig Nederlandse ploeg (Mollema, Kruijswijk, Slagter, Boom, Ten Dam, Tankink, Tjallingi, Clement, Bos) en voor ritzeges gaan. Lijkt me richting de sponsor prima te verdedigen.
Dat misschien wel maar Gesink is normaliter beter in het hooggebergte en heeft ook al meer gewonnen dan Mollema (schelen niet veel qua leeftijd).quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:02 schreef forzaudinese het volgende:
Mollema is een leukere renner om te volgen ieder geval dan Gesink !!!Heeft een aardige sprint in de benen bergop in de laaste meters en op kleine explosieve klimmetjes kan Mollema ook beter uit de voeten dan Gesink.
En een minder jaar voor Gesink, ik blijf dat niet zo vinden. Hij heeft een mindere Tour, maar voor de rest beleeft ie nog een jaar dat er best mag wezen, zeker als hij aan het einde van het jaar nog een paar mooie uitslagen neerzet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:56 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat misschien wel maar Gesink is normaliter beter in het hooggebergte en heeft ook al meer gewonnen dan Mollema (schelen niet veel qua leeftijd).
Het is makkelijk om Gesink na een minder jaar gelijk maar af te schrijven maar ik zie hem de komende jaren nog wel terugkomen.
Wil niet zeggen dat Mollema niet ver kan komen, hij ontwikkeld zich beter dan ik had gedacht en maakt nu gewoon kans op een podiumplaats.
Heel veel mensen hadden Mollema ook al afgeschreven na de tour de France. Lees maar terug in deze topic-reeks. Gesink, Mollema, Kruijswijk hebben alledrie de kwaliteit om een goede grote ronde te rijden en het kan altijd een keer tegenzitten. En het is daarnaast niet gezegd dat geen van hen ooit een podium rijdt, maar ze hebben nog jaren om mooie dingen te laten zien. Als die een keer minder in vorm zijn dan zien we ze waarschijnlijk later wel weer terug in een andere ronde.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:56 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat misschien wel maar Gesink is normaliter beter in het hooggebergte en heeft ook al meer gewonnen dan Mollema (schelen niet veel qua leeftijd).
Het is makkelijk om Gesink na een minder jaar gelijk maar af te schrijven maar ik zie hem de komende jaren nog wel terugkomen.
Wil niet zeggen dat Mollema niet ver kan komen, hij ontwikkeld zich beter dan ik had gedacht en maakt nu gewoon kans op een podiumplaats.
Ach dat is nou eenmaal de Nederlandse mentaliteit. Als het één keer, of zelfs een seizoen, tegenzit dan schrijven we iemand totaal af. Ik ben wat dat betreft niets anders gewend, niet alleen hier trouwens. In Nederland stampen we graag iemand totaal de grond in.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:00 schreef Held_op_Sokken het volgende:
[..]
Heel veel mensen hadden Mollema ook al afgeschreven na de tour de France. Lees maar terug in deze topic-reeks. Gesink, Mollema, Kruijswijk hebben alledrie de kwaliteit om een goede grote ronde te rijden en het kan altijd een keer tegenzitten. En het is daarnaast niet gezegd dat geen van hen ooit een podium rijdt, maar ze hebben nog jaren om mooie dingen te laten zien. Als die een keer minder in vorm zijn dan zien we ze waarschijnlijk later wel weer terug in een andere ronde.
2 minuten tijdsverschil en het gekke is dat ik het hem eventueel nog goed zie maken ook. Dus dat zou zeker ideaal zijn ja.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:03 schreef Van_Poppel het volgende:
Mollema start morgen na Rodriguez. Hij heeft dus een ideaal richtpunt.
Zijne koninklijke Martheid ook:quote:
Tegenovergestelde is ook wel waar, als we winnen is dan alles weer opeens hosanna.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ach dat is nou eenmaal de Nederlandse mentaliteit. Als het één keer, of zelfs een seizoen, tegenzit dan schrijven we iemand totaal af. Ik ben wat dat betreft niets anders gewend, niet alleen hier trouwens. In Nederland stampen we graag iemand totaal de grond in.
een leiderstrui kan gekke dingen doen met een renner. Mooie is dat hij op de laatste 200 meter na ook geen meter in de wind heeft gereden vandaag. Wiggins daarentegen wel, wellicht dat hij daardoor iets minder tijd kan winnen morgenquote:Op zondag 28 augustus 2011 20:04 schreef TheArt het volgende:
[..]
2 minuten tijdsverschil en het gekke is dat ik het hem eventueel nog goed zie maken ook. Dus dat zou zeker ideaal zijn ja.
Mwa, had liever gehad dat Mollema 3 minuten na Rodriguez zou starten...quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:04 schreef TheArt het volgende:
[..]
2 minuten tijdsverschil en het gekke is dat ik het hem eventueel nog goed zie maken ook. Dus dat zou zeker ideaal zijn ja.
Ik denk dat iedereen in de wind reed vandaag. De wind kwam ook voor een deel van de zijkant, dus iedereen had er last van en zeker niet alleen Wiggins.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:05 schreef franklop het volgende:
[..]
een leiderstrui kan gekke dingen doen met een renner. Mooie is dat hij op de laatste 200 meter na ook geen meter in de wind heeft gereden vandaag. Wiggins daarentegen wel, wellicht dat hij daardoor iets minder tijd kan winnen morgen
Ik vind het jaar van Gesink wel enigszins teleurstellend. In Oman was hij goed, in de Tirreno verraste hij vooral tegen de klok, en in het Baskenland was hij ook attent. Die lijn heeft hij niet kunnen doortrekken naar zijn hoofddoelen. In het Waalse drieluik, en de tour de France hebben wij hem niet gezien. Er zijn natuurlijk wel redenen voor zoals een mentale dip eind maart/begin april, en die valpartij in de Tour. Toch denk ik dat Gesink het zelf sowieso zal voelen als een mislukt seizoenquote:Op zondag 28 augustus 2011 19:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
En een minder jaar voor Gesink, ik blijf dat niet zo vinden. Hij heeft een mindere Tour, maar voor de rest beleeft ie nog een jaar dat er best mag wezen, zeker als hij aan het einde van het jaar nog een paar mooie uitslagen neerzet.
Het drieluik gaat de komende jaren ook niet lukken als hij niets gaat doen aan zijn explosiviteit. Dan kan het nog net zo'n doel zijn als dit jaar, maar prestaties gaan er dan niet komen op een nipte top-10 plaats na eventueel. Robert moet sowieso dat drieluik uit zijn hoofd gaan zetten. Het zijn gewoon geen wedstrijden voor hem. Tenzij hij in de wintermaanden keihard, maar dan ook keihard aan zijn explosiviteit gaat werken, maar dat zie ik niet gebeuren. Ik zie hem eerder proberen aan het klimmen en het tijdrijden weer werken. En dan blijf je in grote rondes vaak tijd verliezen, want de trend van zeker dit jaar lijkt toch te liggen in de (steile) klimmetjes aan het einde van een rit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:22 schreef zlakto het volgende:
[..]
Ik vind het jaar van Gesink wel enigszins teleurstellend. In Oman was hij goed, in de Tirreno verraste hij vooral tegen de klok, en in het Baskenland was hij ook attent. Die lijn heeft hij niet kunnen doortrekken naar zijn hoofddoelen. In het Waalse drieluik, en de tour de France hebben wij hem niet gezien. Er zijn natuurlijk wel redenen voor zoals een mentale dip eind maart/begin april, en die valpartij in de Tour. Toch denk ik dat Gesink het zelf sowieso zal voelen als een mislukt seizoen
Ik denk dat deze Vuelta ook nog niet echt representatief is geweest voor het echte klimwerk, waardoor er wel meer renners verrassen die normaal gezien al eerder moeten afhaken, ik vind het voorlopig meer op een Dauphiné of Zwitserland lijken dan op een echte grote ronde.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:56 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. En als VDB en Wiggins niet in de Tour waren gevallen, dan was het niveau helemaal bedroevend laag geweest.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat deze Vuelta ook nog niet echt representatief is geweest voor het echte klimwerk, waardoor er wel meer renners verrassen die normaal gezien al eerder moeten afhaken, ik vind het voorlopig meer op een Dauphiné of Zwitserland lijken dan op een echte grote ronde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |