Nice! Begint te groeien je studiotje! Heb je een totaal plaatje?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:54 schreef guitarist het volgende:
Ik heb sinds vandaag een leuk nieuw speeltje in de kamer staan.
Nog even sparen voor de laatste dingen en dan beginnen met mixen!
[ afbeelding ]
Een compressor is iets waar ik echt nooit weet waar ik het voor zou moeten gebruiken. Misschien dat de muziek die ik maak er te dynamisch voor is?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik vind het met gitaar nog wel lastig om een compressor goed te gebruiken. Ik zet'm nu af en toe in als gain boost voor solo's, en soms voor cleane stukken die een beetje te technisch zijnmaar verder...
Totaalplaatje is nog niet zo bijzonder, komt volgende week wel ergens!quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:33 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
Nice! Begint te groeien je studiotje! Heb je een totaal plaatje?
Daar had ik hem ook altijd voor inderdaad, voor live. Voor de opnames weet ik nog niet of ik op de gitaartracks nog compressie wil. Clean wellicht, de distortion tracks zijn eigenlijk al wel gecomprimeerd.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik vind het met gitaar nog wel lastig om een compressor goed te gebruiken. Ik zet'm nu af en toe in als gain boost voor solo's, en soms voor cleane stukken die een beetje te technisch zijnmaar verder...
"The art of mixing" van David Gibson (oeh, Gibson, dan moet het wel goed zijn!)quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:58 schreef Dribbel_ het volgende:
Welk boek had jij nou Cynic en is het een aanraden?
Ik ga hem gewoon bestellen, altijd leuk leesvoerquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:01 schreef Cynic het volgende:
[..]
"The art of mixing" van David Gibson (oeh, Gibson, dan moet het wel goed zijn!)
Ik vind het een erg fijn boek, ben hem nu van voor af aan het lezen en terwijl ik wat aan het mixen ben blader ik er ook wat door. Het is leuk geschreven, veel plaatjes om de boel te verduidelijken. Zoals gezegd dus niet over bepaalde opnamesoftware maar over het mixproces in het algemeen. Misschien als je erg ervaren bent dat de ingewikkelde technische dingen ontbreken, maar als je er min of meer blanco in stapt is het een goed boek.
Bob Dylan had ook niet veel akkoorden nodig voor zijn songs.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:37 schreef guitarist het volgende:
Gisteren met een vriend een cover opgenomen. Eigenlijk helemaal niet bijzonder, het zijn maar 4 akkoorden of zo.
Klinkt echt wel tofquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:37 schreef guitarist het volgende:
Gisteren met een vriend een cover opgenomen. Eigenlijk helemaal niet bijzonder, het zijn maar 4 akkoorden of zo.
Of zangtalent.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:56 schreef Scary_Hairy het volgende:
[..]
Bob Dylan had ook niet veel akkoorden nodig voor zijn songs.
quote:
Met mojo of zonder ?quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:59 schreef mr-green het volgende:
Wat zijn een beetje de max prijzen die deze gitaren waard zijn?
http://www.daanauctions.com/Item.aspx?ItemId=903505&CategoryId=14
quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:59 schreef mr-green het volgende:
Wat zijn een beetje de max prijzen die deze gitaren waard zijn?
http://www.daanauctions.com/Item.aspx?ItemId=903505&CategoryId=14
quote:Classic Albums:
A night at the opera (1975) met daarop Bohemian Rhapsody, was de vierde plaat van Queen en werd al snel als een klassieker beschouwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |