Gates vind ik echt verschikkelijk, maar dingen op een goede manier compressen kan een opname idd ineens stukken mooier maken!quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:54 schreef Cynic het volgende:
Gisteren wat met gate/compressie zitten klooien van de drumopnames van mijn bandje. Dat maakt echt een wereld van verschil!
Het ergste is dat er nog eens zoveel verschillende compressors zijn, elke is weer ergens anders mooi voor.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:14 schreef guitarist het volgende:
[..]
Gates vind ik echt verschikkelijk, maar dingen op een goede manier compressen kan een opname idd ineens stukken mooier maken!
Ik heb het idee dat het gaten van de kick, snare en toms in ieder geval bij onze opnames de mix een heel stuk schoner maakt. En daarna een beetje compressie erop.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:14 schreef guitarist het volgende:
[..]
Gates vind ik echt verschikkelijk, maar dingen op een goede manier compressen kan een opname idd ineens stukken mooier maken!
Ik vind het met gitaar nog wel lastig om een compressor goed te gebruiken. Ik zet'm nu af en toe in als gain boost voor solo's, en soms voor cleane stukken die een beetje te technisch zijnquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:21 schreef guitarist het volgende:
[..]
Het ergste is dat er nog eens zoveel verschillende compressors zijn, elke is weer ergens anders mooi voor.
Zelf heb ik een stereo compressor (van Behringer, maar toch) in mijn rackje. Heel klein beetje compressie voordat het signaal bij opname de interface in gaat is soms wel lekker!
Haha, dat voorbeeld is meteen ook super extreem gaten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:24 schreef Svyatagor het volgende:
Gates: niet voor niets nummer 29 in de 40 noises that built pop!
http://www.wordmagazine.co.uk/40noises-3
Waarom dan niet een klein beetje geld uitgeven en gewoon een goede demo opnemen? Met echte drums en zo?quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:21 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat lukken. We gaan binnenkort ook opnemen. De drums gaan we electrisch opnemen in combinatie met Addictive Drums.
De gitaren gaan we gewoon met de mic in het oefenhok doen daar hebben we lekker de ruimte. De bas twijfelen we nog om dat via de computer te doen of ook te micen.
Haha, mja, met mij heb je voor 1/10 van dat geld 3 liedjes.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:38 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat willen we er eventueel later onder plakken. Slechte ervaring van zanger met z'n vorige band toen ze 1500e hebben uitgegeven aan een opname die uiteindelijk niet best klonk en dus zonde van het geld was. Dus eerst kijken wat we zelf kunnen doen omdat we alsnog vooral in het proces zitten van veel schrijven.
True! Expirimenteren is altijd leuk.quote:Op maandag 29 augustus 2011 00:03 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja I know maar het gaat meer om het idee dat ik het ook zelf leuk vind om het te doen en het goed wil leren. En dat we dan de ruimte hebben dingen toe te voegen/aan te passen zonder dat je aan een bepaalde tijd vast zit omdat we in ons hok alle ruimte/tijd hebben.
Nice! Begint te groeien je studiotje! Heb je een totaal plaatje?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:54 schreef guitarist het volgende:
Ik heb sinds vandaag een leuk nieuw speeltje in de kamer staan.
Nog even sparen voor de laatste dingen en dan beginnen met mixen!
[ afbeelding ]
Een compressor is iets waar ik echt nooit weet waar ik het voor zou moeten gebruiken. Misschien dat de muziek die ik maak er te dynamisch voor is?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik vind het met gitaar nog wel lastig om een compressor goed te gebruiken. Ik zet'm nu af en toe in als gain boost voor solo's, en soms voor cleane stukken die een beetje te technisch zijnmaar verder...
Totaalplaatje is nog niet zo bijzonder, komt volgende week wel ergens!quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:33 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
Nice! Begint te groeien je studiotje! Heb je een totaal plaatje?
Daar had ik hem ook altijd voor inderdaad, voor live. Voor de opnames weet ik nog niet of ik op de gitaartracks nog compressie wil. Clean wellicht, de distortion tracks zijn eigenlijk al wel gecomprimeerd.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik vind het met gitaar nog wel lastig om een compressor goed te gebruiken. Ik zet'm nu af en toe in als gain boost voor solo's, en soms voor cleane stukken die een beetje te technisch zijnmaar verder...
"The art of mixing" van David Gibson (oeh, Gibson, dan moet het wel goed zijn!)quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:58 schreef Dribbel_ het volgende:
Welk boek had jij nou Cynic en is het een aanraden?
Ik ga hem gewoon bestellen, altijd leuk leesvoerquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:01 schreef Cynic het volgende:
[..]
"The art of mixing" van David Gibson (oeh, Gibson, dan moet het wel goed zijn!)
Ik vind het een erg fijn boek, ben hem nu van voor af aan het lezen en terwijl ik wat aan het mixen ben blader ik er ook wat door. Het is leuk geschreven, veel plaatjes om de boel te verduidelijken. Zoals gezegd dus niet over bepaalde opnamesoftware maar over het mixproces in het algemeen. Misschien als je erg ervaren bent dat de ingewikkelde technische dingen ontbreken, maar als je er min of meer blanco in stapt is het een goed boek.
Bob Dylan had ook niet veel akkoorden nodig voor zijn songs.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:37 schreef guitarist het volgende:
Gisteren met een vriend een cover opgenomen. Eigenlijk helemaal niet bijzonder, het zijn maar 4 akkoorden of zo.
Klinkt echt wel tofquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:37 schreef guitarist het volgende:
Gisteren met een vriend een cover opgenomen. Eigenlijk helemaal niet bijzonder, het zijn maar 4 akkoorden of zo.
Of zangtalent.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:56 schreef Scary_Hairy het volgende:
[..]
Bob Dylan had ook niet veel akkoorden nodig voor zijn songs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |