Ik las jouw posts altijd met veel plezier, maar na deze post kan ik jou niet meer serieus nemen. Alsof het aantal schriften dat hetzelfde verteld bepaald of iets de waarheid is...quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Is er goed bewijs om niet in een god of goden te geloven dan? Heeft men aangetoond waar de materiele wereld vandaan is gekomen?
Hier zijn geen historische bronnen van, in tegenstelling tot de geschiedenis van de laatste paar duizend jaar (tenzij je de religieuze schriften ook als historisch wilt beschouwen, maar aangezien die niet met elkaar in overeenstemming zijn kunnen die niet allemaal even betrouwbaar zijn). Men kan nagaan wat er in die tijd is gebeurd, wat religies leren, enzovoorts. Geloof in een god is van een heel andere strekking.
Het gaat natuurlijk om bewijs om wél in een god te geloven..quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Is er goed bewijs om niet in een god of goden te geloven dan? Heeft men aangetoond waar de materiele wereld vandaan is gekomen?
Ik denk dat je mijn post niet begrepen hebt. Wat ik wil zeggen is dat niet alle bronnen met elkaar in overeenstemming zijn, dus logischerwijs zijn er bronnen die niet betrouwbaar zijn. Of ze zijn allemaal niet betrouwbaar. Naturlijk is overeenstemming geen criterium voor waarheid, maar gebrek aan overeenstemming is wel een indicatie voor onbetrouwbaarheid van een, meerdere of alle betreffende bronnen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:02 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik las jouw posts altijd met veel plezier, maar na deze post kan ik jou niet meer serieus nemen. Alsof het aantal schriften dat hetzelfde verteld bepaald of iets de waarheid is...
Ik snap prima wat je bedoeld. Maar zoals je zelf al zegt is het slechts een (slechte) indicatie. Boeken die andere waarheden beweerde dan bepaalde leiders geloofde werden vroeger bijvoorbeeld vaak op de brandstapel gegooid. Evenals de schrijvers trouwens.quote:Op zondag 18 september 2011 19:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn post niet begrepen hebt. Wat ik wil zeggen is dat niet alle bronnen met elkaar in overeenstemming zijn, dus logischerwijs zijn er bronnen die niet betrouwbaar zijn. Of ze zijn allemaal niet betrouwbaar. Naturlijk is overeenstemming geen criterium voor waarheid, maar gebrek aan overeenstemming is wel een indicatie voor onbetrouwbaarheid van een, meerdere of alle betreffende bronnen.
Nee, je hebt me niet begrepen.quote:Ik snap prima wat je bedoeld. Maar zoals je zelf al zegt is het slechts een (slechte) indicatie. Boeken die andere waarheden beweerde dan bepaalde leiders geloofde werden vroeger bijvoorbeeld vaak op de brandstapel gegooid. Evenals de schrijvers trouwens.![]()
Waarom blijf je steeds hetzelfde herhalen?quote:Op zondag 18 september 2011 18:48 schreef Bankfurt het volgende:
De Vrijmetselarij is een satanische organisatie die doet aan zwart-magische praktijken en rituelen.
De leden van graad 1 t/m 32 zijn er nauwelijks goed van op de hoogte, graad 33 wel, graad 34 t/m 42 zijn gereserveerd voor leden der controlerende Illuminati families.
De Vrijmetselarij In Nederland staat volledig onder controle van de Rothschild, Habsburg, Romanov en Windsor families.
Buiten het feit dat getuigen het zelden eens zijn, zou het ook nog eens zo kunnen zijn dat je bepaalde dingen niet begrijpt.quote:Op zondag 18 september 2011 20:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, je hebt me niet begrepen.
Wat ik wil zeggen is dat als je twee getuigen hebt die elkaar tegenspreken, er eentje logischerwijs niet de waarheid spreekt, of dat ze allebei de waarheid niet spreken. Maar als ze het met elkaar eens zijn wil dat niet zeggen dat ze allebei de waarheid spreken.
Ik heb je wel begrepen.quote:Op zondag 18 september 2011 20:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, je hebt me niet begrepen.
Wat ik wil zeggen is dat als je twee getuigen hebt die elkaar tegenspreken, er eentje logischerwijs niet de waarheid spreekt, of dat ze allebei de waarheid niet spreken. Maar als ze het met elkaar eens zijn wil dat niet zeggen dat ze allebei de waarheid spreken.
En Elvis leeft nog, John F. Kennedy trouwens ook. En vergeet niet dat Michael Jackson nog steeds hier en daar wordt waargenomen, laatst nog in Lutjebroek !quote:Op zondag 18 september 2011 18:48 schreef Bankfurt het volgende:
De Vrijmetselarij is een satanische organisatie die doet aan zwart-magische praktijken en rituelen.
De leden van graad 1 t/m 32 zijn er nauwelijks goed van op de hoogte, graad 33 wel, graad 34 t/m 42 zijn gereserveerd voor leden der controlerende Illuminati families.
De Vrijmetselarij In Nederland staat volledig onder controle van de Rothschild, Habsburg, Romanov en Windsor families.
Als je niets nuttigs kan zeggen, zeg dan niets.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:42 schreef PaulMarselje het volgende:
[..]
En Elvis leeft nog, John F. Kennedy trouwens ook. En vergeet niet dat Michael Jackson nog steeds hier en daar wordt waargenomen, laatst nog in Lutjebroek !
Nee die boeken staan online. Heb wel materiaal van een ander die die boeken echt heeft, geerfd van een overleden familielid die hoog vrijmetselaar was.quote:Op woensdag 21 september 2011 21:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik heb je wel begrepen.
Je zei dat je boeken had gekregen uit een loge? Is er geen mogelijkheid dat die boeken niet de waarheid spreken? Of jouw kennis die in de loge kan komen niet (helemaal) de waarheid spreekt?
Erg slordig, als 'hoge vrijmetselarij' die praktijken verborgen wenst te houden..quote:Op zondag 2 oktober 2011 01:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee die boeken staan online. Heb wel materiaal van een ander die die boeken echt heeft, geerfd van een overleden familielid die hoog vrijmetselaar was.
Nee, er is in naar mijn mening geen mogelijkheid dat die boeken niet de waarheid spreken,
Welke praktijken?quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Erg slordig, als 'hoge vrijmetselarij' die praktijken verborgen wenst te houden..
Zo'n groot geheim is dit ook weer niet, gewoon kwestie van je huiswerk doen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 20:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Als je niets nuttigs kan zeggen, zeg dan niets.![]()
Wel ben ik benieuwd hoe Bankfurt dit kan weten, als dit zo supergeheim is.
Waar haal jij je huiswerkstof dan vandaan vraag ik me af?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:49 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Zo'n groot geheim is dit ook weer niet, gewoon kwestie van je huiswerk doen.
quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:27 schreef Armendum het volgende:
[..]
Waar haal jij je huiswerkstof dan vandaan vraag ik me af?
Ik verzamel feiten. Ik controleer gegevens, ik onderzoek, ik zoek bewijzen, en dan kom ik tot conclusies en visies.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:27 schreef Armendum het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:14 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
[..]
Ik verzamel feiten. Ik controleer gegevens, ik onderzoek, ik zoek bewijzen, en dan kom ik tot conclusies en visies.
Heel simpel.
quote:
Maar dat is geen antwoord op de vraag:quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:14 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
[..]
Ik verzamel feiten. Ik controleer gegevens, ik onderzoek, ik zoek bewijzen, en dan kom ik tot conclusies en visies.
Heel simpel.
Als je op zo'n manier antwoord geeft op zo'n eenvoudige vraag, dan zet ik grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid van jouw onderzoek.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:27 schreef Armendum het volgende:
[..]
Aangezien er in Nederland loges zijn met enkel leden uit de lagere graden; zou het dan niet mogelijk zijn om je bewijs te vergaren, en eens te vragen of je langs mag komen bij de loge om ze uit te leggen dat ze onbewust deel uitmaken van een satanistische organisatie die uit is op wereldheerschappij? Op die manier kan je de machtsbasis van de illuminati van onderaf afbreken.quote:Op zondag 18 september 2011 18:48 schreef Bankfurt het volgende:
quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:27 schreef Schaffelaar het volgende:
[..]
Aangezien er in Nederland loges zijn met enkel leden uit de lagere graden; zou het dan niet mogelijk zijn om je bewijs te vergaren, en eens te vragen of je langs mag komen bij de loge om ze uit te leggen dat ze onbewust deel uitmaken van een satanistische organisatie die uit is op wereldheerschappij? Op die manier kan je de machtsbasis van de illuminati van onderaf afbreken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |