abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101384309
Ik kom even binnenstormen zonder verder meegelezen te hebben :@

Heb een vraag over (denk ik) doorkomende kiezen. Truus heeft een enorme verdikking op d'r onderkaak in d'r mond. Kan dat een kies zijn die op doorkomen staat? Behalve dit heeft ze steeds rode billen, 3 a 4 grote poepluiers per dag, is ze erg hangerig en chagrijnig. En ze lijkt ook wel een dikkere wang te hebben dan normaal. Ze eet en drinkt verder wel als normaal.

Foto van de bewuste verdikking:

Moet ik me zorgen gaan maken of kan ik relaxen en haar gewoon zoveel mogelijk troosten?
pi_101384423
Het lijkt mij op een doorkomende kies CP!
Helemaal met de bijbehorende klachten die ze heeft.
Bij pijn zou ik haar een pcm geven hoor.
En wie weet helpt dentinox ook nog wel wat.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_101384434
Dat ziet er verdacht veel uit als een kiesje, Zoë heeft dezelfde verdikking en bavianenkont + vieze zure luiers.
Gelukkig is hij echt bijna door.
Arme Truus! :*
pi_101384645
Dank je dames O+
Ik ben niet zo snel van het zorgen maken, maar die plek is echt enorm en wordt steeds groter ;(

Spewey, m'n man leest stiekem mee en moest hardop lachen om de bavianenkont _O-

Wat betreft de pcm, ik ben geen voorstander van pijnstilling (gebruik het zelf ook zelden) en ze lijkt het allemaal nog prima te verdragen. Ze speelt nog vrolijk, eet nog prima. Alleen haar lontje is wat korter als ze moe is.
Maaaaaaaaaaaaaaaar, als het echt te erg gaat worden ga ik haar natuurlijk geen pijn laten lijden. Wat voor pcm kan ik haar dan geven? Is er pcm speciaal voor kinderen? -help, m'n kind is nog nooit ziek geweest, dus ik heb echt geen idee :D -
pi_101384767
:D

Ja je kan zetpillen halen, 240mg pcm maar daar is dochterlief hier het niet mee eens, ze zegt nog net niet "exit only". Vloeibare pcm is wat kindvriendelijker. :D
pi_101385065
Thanks! Ik hobbel morgen meteen langs de drogist :Y
Zat eerst nog te denken aan iets van dentinox ofzo, maar zie dat je dat op de zere plek moet smeren. En mooi niet dat ze mij dat gaat laten doen. Dan heb ik meteen een paar flinke tandafdrukken in m'n vinger staan _O-
pi_101385156
Ja, duidelijk een doorkomende kies. Dentinox is hier redder in nood wbt tandenleed (kan je met een wattenstaafje aanbrengen). Zetpilletjes zijn ook wel fijn om in ieder geval in huis te hebben. Vraag gewoon even bij de apotheek of drogist welke je moet hebben voor je meisje. Het kan echt geen kwaad om te geven als je kind krijst van de pijn, en het werkt heel snel.

Vloeibaar en tabletjes lust mevrouwtje hier niet.
pi_101385172
Dentinox zou ik wel doen, verlicht echt direct en je moet het gewoon met een wattenstaafje smeren.
(ik heb ook een pitbull :D)
pi_101385265
Gelukkig is het nog niet krijsen van de pijn. Ze is af en toe wel heel sip ;(

En wattenstaafje gaat'em helemaal niet worden. Ze houdt d'r kaken echt stijf op elkaar :D
pi_101385423
Hannah is juist dol op dentinox :@ Als ze pijn lijkt te hebben en ik haar vraag of ze dentinox wil dan kreunt ze Jaaah en probeert ze het wattenstaafje in het potje te proppen. Het wattenstaafje wordt daarna vakkundig leeggezogen en weer in de dentinox gedoopt.
pi_101385594
Als ik het heb aangebracht slaakt Zoe altijd een hele tevreden zucht en zeg "Aaaah". :')
(hmm lidocaïne is toch geen gatewaydrug hè ?! :D)
pi_101386429
Hmmmm, misschien dan toch maar proberen. Wie weet als het een keer gelukt is en ze legt de link tussen de dentinox en het weggaan van de pijn dat ze het makkelijker toe staat.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:09:39 #88
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_101386441
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:49 schreef octopussy het volgende:
Ja, duidelijk een doorkomende kies. Dentinox is hier redder in nood wbt tandenleed (kan je met een wattenstaafje aanbrengen). Zetpilletjes zijn ook wel fijn om in ieder geval in huis te hebben. Vraag gewoon even bij de apotheek of drogist welke je moet hebben voor je meisje. Het kan echt geen kwaad om te geven als je kind krijst van de pijn, en het werkt heel snel.

Vloeibaar en tabletjes lust mevrouwtje hier niet.

Dat dus hier, ze wil echt niets vies drinken en tabletjes worden vakkundig naar de andere kant van de kamer gespuugd. Zetpillen vindt ze ook vreselijk maar dat kan aardig snel en redelijk pijnloos met vaseline.
pi_101387030
Truus is groot fan van de vitamine D druppels. Die smaken naar anijs en ze lurkt altijd als een gek aan dat flesje :D
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:20:57 #90
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_101387085
Ik doe ook d'r vitaminedruppels door haar melk, net als de hoestdrankdruppels waar ze nu weer aan zit. Maar dat kan want dat hebben we expliciet om gevraagd bij de apotheek.
pi_101387996
Driekus is juist dol op paracetamol, die vraagt bij (tandjes)pijn om een flesje 'meer' (geen idee waarom ie het zo noemt) en wijst naar de dentinox.

Die peutergroep is goed voor em ja, maar ze hebben em vandaag even bij zijn vriendinnetje weggehaald :@ Hij was de hele tijd met haar aan het kletsen en samen luisterden ze nergens meer naar. Ojee, begint dat nu al, verliefd zijn en niet meer luisteren. Dat wordt dan nog wat over 14 jaar ofzo. :D
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_101388461
Wahaha Driekus de loverboy. Ik vind het schattig als ze zo verzot zijn op een vriendje of vriendinnetje *;

Trouwens, de kauwvitamines (1+) van Davitamon zijn hier WEL een grote hit. Het potje moet ik uit het zicht zetten anders blijft ze doordrammen voor meer.
pi_101388487
Mefke :D

Hier vandaag mn opleiding in praktijk gebracht ;) zus is ziek, dus heb dr verzorgd :P maar pff gedoe, 3 kinderen, zorgen dat er 1 op tijd naar psz ging. Langs ha voor labformulieren. Gelukkig besloot floris 3,5uur te slapen. Neef sliep ook goed. Hielp wel, vooral omdat mn zus kapot ging van pijn. Best sneu.

Pessie, naar van je moeder!

Floris heeft wat nieuws. Hij wijst en zegt dan (volgens mij) die. En hele verhalen kletsen, schattig!
pi_101388585
Sonnetje: die en deze O+ Dat zijn lange tijd Driekus lievelingswoorden geweest. Dat wij vroegen: wil je dit of wil je dat? En hij maar roepen: die die die. En als we dan het juiste te pakken hadden, diep zuchten en zeggen ' deze'...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:54:31 #95
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_101389085
Pessie, sterkte met je moeder!

Son, hopelijk is je zus snel opgeknapt.

Poppedeintje is bijna 2 jaar moeder. O+

CP: Het ziet er inderdaad uit als een doorkomende kies! Als je je er zorgen over maakt zou ik even verder rond gaan vragen.
Hier helpen dentinox en paracetamol altijd goed.
Kleine waarschuwing: 240mg mag je pas geven als je kindje 10kg weegt. Ik weet niet hoe zwaar Truus is maar dan weet je 't in ieder geval.

Onze vakantie is nu echt echt echt voorbij. Emma is gisteren weer voor 't eerst naar het KDV geweest, Het afscheid was even moeilijk maar daarna heeft ze 't heel fijn gehad. Ze heeft de hele dag niks anders gedaan dan rondjes lopen; net als thuis. Lopen, gewoon omdat je 't kan. :D
Ze was ook zoooo heerlijk enthousiast toen ik haar op kwam halen. Zo fijn. O+

Vandaag heeft ze tussen de middag 2 boterhammen gegeten. :o Zoveel heeft ze echt nog nooit gegeten! :o Verder is er een liter kunstvoeding, een flink bord avondeten, fruit, crackertjes en ook nog aardig wat water en sap ingegaan.
Zou er een groeispurtje aankomen? M'n lieve kleine dokwerkertje. O+
A grand adventure has begun.
pi_101389402
Keshet, weet je wel wat dat rennen allemaal aan energie kost? De eerste periode van lopen rennen was voor Hannah ook reden om als een bootwerker te eten.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:05:42 #97
265732 Keshet
pi_101389730
Dat is waar!
Ik ben Emma vorige week een keertje extra gaan wegen, tussen 2 ziekenhuisafspraken in, omdat ik er van overtuigd was dat ze afgevallen was. Was ze juist voor haar doen veel aangekomen. Dikke fail van mijn moederinstinct dus. :')
Maar ik was blij dat ze zo goed aangekomen is! *O*

Oh, dit herinner ik me nog even van bijlezen vanochtend vroeg:

Roy klapt in z'n handjes! *O*

Ik heb genoten van het filmpje van Isabeau. O+ Liwadden! Liwadden! O+
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:10:55 #98
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101390027
Even een vraagje tussendoor:
Ik zag vandaag achter in de mondholte van Flip een aantal aders lopen. Natuurlijk mocht en kon ik het niet goed zien. Het was ook niet opgezwollen of rood verder. Maar ik vond het wel vreemd. Kent iemand dit?
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:11:25 #99
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101390055
Poppedeine, geniet van de dag van morgen! Alvast van harte!
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:11:46 #100
265732 Keshet
pi_101390071
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Even een vraagje tussendoor:
Ik zag vandaag achter in de mondholte van Flip een aantal aders lopen. Natuurlijk mocht en kon ik het niet goed zien. Het was ook niet opgezwollen of rood verder. Maar ik vond het wel vreemd. Kent iemand dit?
Ik niet maar ik krijg nooit de kans om daar te kijken ook eigenlijk. Sorry. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')