abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101834298
Ik heb werkelijk geen idee meer, Fannetje.

Maar ik heb de afgelopen twee jaar wel gemerkt dat ritmes forceren geen enkele zin heeft en alleen maar voor frustraties zorgt. Waarom zou je eigenlijk naar een slaapje willen? Het gaat toch prima zo? Dat komt vanzelf wel. Of slaapt ze 's avonds / 's nachts te weinig?
pi_101834323
Zo ik ben er ook weer s :)
We zijn lekker een weekje op vakantie geweest. Floris was niet helemaal in zn hum, hij heeft en een tandje en een kies bij, dus dat was s nachts drama. En overdag was ie ook beetje sagerijnig. Gelukkig de laatste dagen is dat nog bijgetrokken :) Meneertje heeft heerlijk gezwommen, en gespeeld in het indoor speelgebeuren.
Eten wilde hij ook niet. Sowieso wil hij niet echt eten op t moment. Eigenlijk alleen vlees, verder wat hapjes van ons en zo krijgt ie vast wel voldoende binnen :)
Verder is hij enorm aan t wijzen en die en daar aan t zeggen O+ Hij kan al best goed duidelijk maken wat ie wil.
Thuis gaat t slapen weer prima gelukkig.
Hij heeft ook mensen ingepakt :D We gingen uit eten en zaten in een soort van serre en daar kon ie dus lekker rondlopen (waren ook geen andere mensen in die ruimte :D). Hij ging eigenlijk niet over de drempel, tot mensen m aandacht gingen geven :D Op gegeven moment ging ie zelfs mee de keuken in en kwam terug met een koekje. Echt verlegen is ie niet :') Van wie hij dat heeft...niet van mij iig...

Sowieso heb ik ook een redelijk goede slaper, in principe is ie nu over naar 1 slaapje, maar soms dus ook 2. Net hoe t uitkomt. Hi jzit gelukkig niet heel vast in zn ritme en redt t vaak ook wel met minder slaap. Sowieso heeft ie 2 dagen per week een wat strakker ritme (dan is ie bij mn moeder en die heeft dan 3 kinderen om op te passen, dus echt de deur gaan ze niet uit).

Karin en Lars gefeliciteerd met jullie verjaardag *O*

Verder las ik nog over fijne vakanties :D
pi_101834415
Fannetje, ik vrees dat ik je niet echt zal kunnen helpen :N (understatement ;) ) Thomas heeft zijn twee slaapjes per dag nog nodig (of er valt niets meer mee aan te vangen naar de avond toe). Zolang hij het nodig heeft, gaan we niet proberen over te gaan op 1 slaapje. Ik ga er steeds vanuit dat hij dat zelf zal aangeven (op zo'n manier dat zijn dutjes steeds korter zullen worden).
Bij de onthaalmoeder merk ik dat de 3 "grote" (Thomas is de jongste van de 3, de oudste is 3 maand ouder) allemaal nog 2 x per dag slapen. De oudste begint nu soms één dutje over te slaan, maar slaapt dan wel 3 uur als ze maar 1 keer slaapt.

Zolang ze het niet redt, zou ik het gewoon op 2 slaapjes houden.
pi_101834654
Je merkt het idd wel vanzelf als in de ochtend pas wat later moe zijn. Volgens mij was het hier rond de 14 maanden dat hij over is gegaan naar 1 slaapje, maar dan sliep hij wel ongeveer 3 uurtjes. Nu meestal 2-3 uurtjes 's middags, 3 uurtjes is de max want dan maak ik hm wakker.
pi_101834672
Ik sluit me helemaal bij Serpente en Leonieke aan Fannetje!

Floris slaapt soms dus 2 keer en soms 1 keer. Ligt er maar net aan om welke tijd hij moe wordt. Tegenwoordig lukt het ook redelijk om m om 12 uur naar bed te doen, maar das vooral omdat ie als ie eerder slaapt m,aar 1 keer slaapt en duurt t erg lang tot t bedtijd is :'). Tenzij hij om 10 uur zn bed in gaat, dan kan ie wel 2 keer slapen.
pi_101834686
Thanks all, voor de felicitaties voor lars en mij, we hebben een hele druuke maar gezellige dag gehad, lars is zoooooo verwend!!! Ik kom morgen nog wel even met een fotootje afscheid nemen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_101834732
Karin, fijn dat het een gezellige dag was! Jij ook lekker verwend? ;)
pi_101834933
Bedankt allemaal!

Ik vind het meestal ook niet zo'n probleem hoor, want als we thuis zijn pas ik me gewoon aan haar schema aan. Maar 't beperkt je wel een beetje in je doen en laten omdat ze zo wisselvallig slaapt. Dan plan ik bijv. dat we tussen 1 en 3 iets kunnen gaan doen, maar dan slaapt ze ineens 's ochtends maar drie kwartier en wil ze om half twee alweer naar bed :+
Volgende maand gaan we een week op vakantie en dan zou het wel heel handig zijn als ze maar één slaap zou doen, tegelijk met haar neef die een jaar ouder is. Maar ach, we passen er wel een mouw aan.
's Nachts slaapt ze overigens uitstekend Ssserpente, dus dat is geen probleem.
pi_101835317
Ah, vandaar dat je zus zit te pushen. Dan gaan de beide slaapje gelijk op en kunnen jullie lekker tegelijk op stap zonder dat zij rekening hoeft te houden met Anne.

Of ben ik nou wel erg kort door de bocht?

Ik zou lekker Anne d'r ritme aanhouden, hoor. Dan gaat je zus maar lekker alleen met d'r zoontje o ppad. No hard feelings, toch? Een slaapje valt te proberen, maar forceren als het niet werkt zorgt alleen maar voor frustratie. Er komen nog zat jaren waarin je een hele dag met Anne op stap kunt. :)
pi_101835524
Je hebt gelijk hoor :)
We zien wel hoe het gaat daar! Eind van de middag zijn ze sowieso altijd wel tegelijk wakker, dus kunnen we dan gaan zwemmen ofzo :)

Maar de kids van mijn zus zaten met een jaar allemaal al wel op 1 slaapje en ik vroeg me dus inmiddels wel af of 2 slaapjes op deze leeftijd nog wel 'normaal' is. En ik hoop ook wel een beetje dat ze dan wat langer gaat slapen, want 2x 3 kwartier zoals vandaag is ook niet alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')