Zou haar het lijstje laten zien dat je hier gepost hebt en het vragen, nee heb je, ja kun je krijgen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:31 schreef hufloir het volgende:
[..]
Ik hoop het wel ja. Maar als ik aanbied meer klusjes te doen voor meer geld zegt ze dat klusjes doen heel normaal is en dat ik er daarom geen geld voor krijg.
vind jij. Ik bespaar wel op mn ondergoed. Draag daarentegen wel dure schoenen. Daar bezuinig ik dan weer niet op.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niet echt heel afwijkend, maar ook niet voor H&M standaards. Sommige zaken moet je imo niet op bezuinigen. Goed passend ondergoed is daar een van.
Kijk, en nu heb toch heel realistisch gekeken naar wat je echt nodig hebt en wat dat dan gaat kosten. Nu weet je ook wat je kunt uitgeven aan je kleding en daar kun je je uitgavenpatroon op afstemmen. Prioriteiten stellen en keuzes maken en dat is dan meteen ook het nut van kleedgeldquote:Op zondag 28 augustus 2011 12:25 schreef hufloir het volgende:
Een aantal mensen vroegen om mijn lijstje dus hier komt ie:
Ondergoed ¤ 30
Sokken ¤ 10
Bh's ¤ 60
Bovenkleding ¤ 300
Broeken ¤ 200
Schoenen ¤ 150
Jassen ¤100
Dit is allemaal per jaar. Alles opgeteld maakt 850 : 12 is ongeveer 70 euro.
Ik heb vrij ruim gekeken dus dan stel ik ¤65 per maand voor.
Daar moet je idd ook niet op bezuinigen. Ik vind kleding belangrijk, dus geef daar relatief veel geld aan uit. Alhoewel ik ook regelmatig een slag sla in sample sales. Een beetje inventiviteit, de goede mix & match scheelt al een heleboel.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:36 schreef amaranta het volgende:
vind jij. Ik bespaar wel op mn ondergoed. Draag daarentegen wel dure schoenen. Daar bezuinig ik dan weer niet op.
Zeker mag iedereen dat en dit is gewoon jou leefomgeving, de standaard die je gewend bent. Is helemaal niet erg.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:33 schreef sthomass het volgende:
Jongens, ik vind die ¤150,- in de maand niet eens belachelijk veel hoor.
Als ik zo om mij rond kijk naar klasgenoten enzo, denk ik dat die er ook wel zoiets aan besteden.
Laten we het erop houden dat alles wat je krijgt meegenomen is. Iedereen mag voor zichzelf zijn uitgavenpatroon kiezen.
Precies, prioriteiten stellen en keuzes maken..... gaat je leven lang door. De een vindt vakanties belangrijk, de ander hangt wekelijks in de kroeg en weer een ander koopt weer meer kleding.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
vind jij. Ik bespaar wel op mn ondergoed. Draag daarentegen wel dure schoenen. Daar bezuinig ik dan weer niet op.
als je een job hebt waarbij je werkgever verplicht is je schoeisel te betalen kan je nog best veel uitsparen ook. Ik heb de laatste 3 jaar geen schoenen meer gekocht; de schoenen die ik op het werk draag, die draag ik ook privé. Ok, ze zijn qua model mss nét niet wat ik anders zou kopen, maar als het al in de buurt zit ben ik best tevredenquote:Op zondag 28 augustus 2011 12:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Prachtig dat je dan vervolgens 'sokken' nog met een z schrijft.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:28 schreef sthomass het volgende:
[..]
Doe niet zo bijdehand, ik heb net mijn vwo diploma met natuur en techniek op mijn zestiende gehaald. Geen een onvoldoende op mijn diploma. Ik zit nu op de hogere zeevaartschool. Dat is zeer waarschijnlijk een betere opleiding dan al die marketing, economie, management en sportopleidingen..
ook met die opmerking zou je bij mij gekort wordenquote:Op zondag 28 augustus 2011 12:36 schreef hufloir het volgende:
Ik ga eerst naar mijn moeder om het lijstje te bespreken, dan vraag ik vijf euro meer per maand, en als ze dat niet doet vraag ik het mijn vader.
Ik ga samen met een vriendin de krant doen dus dat zal ook wel wat bijverdienen. Als ik dan tekort kom kan ik altijd zelf nog wat bijleggen.
De 'z' zit naast de 's', dus dat was een typfout. Ik ga niet elke keer mijn post op typfouten nakijken, omdat er misschien wel mensen zijn die mij daarop gaan corrigeren. Je moet niet zo zielig doen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:57 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Prachtig dat je dan vervolgens 'sokken' nog met een z schrijft.
wat voor een gaar toetsenbord heb jij, de Z zit schuin onder de s, hoewel in de buurt is het overduidelijk een andere plek waar je niet echt een tikfout mee kan maken..quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:02 schreef sthomass het volgende:
[..]
De 'z' zit naast de 's', dus dat was een typfout. Ik ga niet elke keer mijn post op typfouten nakijken, omdat er misschien wel mensen zijn die mij daarop gaan corrigeren. Je moet niet zo zielig doen.
In mijn eerste post schreef ik sokken toch ook met een 's'. Ik zit op een kleine laptop, dus de z sit bij mij vlak bij de s. Ik weet echt wel dat sokken met een 's' is. Ik maar er dus blijkbaar wel een typfout mee. Waarom zouden jullie daar over gaan zeuren?quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:12 schreef mschol het volgende:
[..]
wat voor een gaar toetsenbord heb jij, de Z zit schuin onder de s, hoewel in de buurt is het overduidelijk een andere plek waar je niet echt een tikfout mee kan maken..
welkom op fokquote:Op zondag 28 augustus 2011 13:15 schreef sthomass het volgende:
Waarom zouden jullie daar over gaan zeuren?
Ja, sommige mensen gaan daar over zeuren, wen er maar aan, dit is FOKquote:Op zondag 28 augustus 2011 13:15 schreef sthomass het volgende:
[..]
In mijn eerste post schreef ik sokken toch ook met een 's'. Ik zit op een kleine laptop, dus de z sit bij mij vlak bij de s. Ik weet echt wel dat sokken met een 's' is. Ik maar er dus blijkbaar wel een typfout mee. Waarom zouden jullie daar over gaan zeuren?
Wees erop voorbereid dat ze je vervolgens 5 euro minder geeft en je het met 55 euro moet doen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:36 schreef hufloir het volgende:
Ik ga eerst naar mijn moeder om het lijstje te bespreken, dan vraag ik vijf euro meer per maand, en als ze dat niet doet vraag ik het mijn vader.
Ik ga samen met een vriendin de krant doen dus dat zal ook wel wat bijverdienen. Als ik dan tekort kom kan ik altijd zelf nog wat bijleggen.
Dat hebben de ouders er dan wel zelf naar gemaakt natuurlijk. Ook de vader die aangeeft dat het weinig is...tja, niet netjes, overleg dan eerst met je ex.quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:01 schreef simmu het volgende:
[..]
ook met die opmerking zou je bij mij gekort worden![]()
srsly: eerst aan mama vragen en als het daar niet van mag, dan vraag ik het wel aan papa. lekkere onderlinge verhoudingen zo
Zit bij jou de t ook zo dicht bij de d?quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:15 schreef sthomass het volgende:
[..]
In mijn eerste post schreef ik sokken toch ook met een 's'. Ik zit op een kleine laptop, dus de z sit bij mij vlak bij de s. Ik weet echt wel dat sokken met een 's' is. Ik maar er dus blijkbaar wel een typfout mee. Waarom zouden jullie daar over gaan zeuren?
quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:48 schreef thenxero het volgende:
[..]
Zit bij jou de t ook zo dicht bij de d?
Welnee, gewoon alles voor de zekerheid met dt schrijven. Het is vast wel een keer goed.quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:48 schreef thenxero het volgende:
[..]
Zit bij jou de t ook zo dicht bij de d?
Dan koop je er eentje i.p.v. twee...zo moeilijk is het toch niet?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:45 schreef hufloir het volgende:
[..]
Je ziet vaak dat je met shirts van twee tientjes langer doet met die van een
ik zie een goed opvoedmomentje danquote:Op zondag 28 augustus 2011 13:39 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat hebben de ouders er dan wel zelf naar gemaakt natuurlijk. Ook de vader die aangeeft dat het weinig is...tja, niet netjes, overleg dan eerst met je ex.
Als je ergens eenmaal aan begint zit je er vaak aan vast...quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:20 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Wees erop voorbereid dat ze je vervolgens 5 euro minder geeft en je het met 55 euro moet doen.
Dat zou mijn reactie in ieder geval zijn. Op voorhand, zonder dat je er ervaring in hebt en creatief bent al meer gaan vragen.
Je kan de boom in met je gedrag.
Ik vind 30 vrij veel voor een tshirt...quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:51 schreef jasje225 het volgende:
check britain. koop ik bijna al mn shirts. 25-30 euro. En anders Jack and Jones\Men At Work?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |