abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101301093
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:57 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Maar daar kan je toch nog geen shirt van kopen? :o
*stampvoet* da's nog niet eens 1 onderbroek :'(
Dan moet je sparen, meer geld vragen, of bij h&m bestellen.. :)
pi_101301526
Nou dat lijstje is een goed idee, praat er gewoon over met je moeder.
Ik zelf vindt dat je het ruim hebt met E60,- de maand.

Maargoed als jullie dat met elkaar kunnen overleggen, prima wat mij betreft.

Ik doe het met een stuk minder, maar ik hoef me nu ook niet meer uit te sloven voor mede klasgenoten enzo.
Ik heb er dikke vette schijt aan, maar kan me voorstellen dat het op de leeftijd van TS anders is

Neem aan dat TS dr moeder het wel begrijpt als haar dochter met een wel overwogen lijst komt (kostenplaatje) en dan kan ze op basis daarvan wel beslissen of het meer of minder moet worden.
Do what you love, love what you do!
pi_101301613
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb even zitten rekenen naar aanleiding van dit topic. Ik wil oooook 60 euro kleedgeld in de maand zeg :o
Kweet nog niet van wie, maar nu hou ik het iig niet over. :N
deze 23jarige hippe studente redt dat ook langer niet ;) Maarja, ik vind het ook wel een sport om in de uitverkoop leuke dingen extreem goedkoop te vinden.

Echt hufloir: SALE! scheelt enorm veel geld.

Ik heb net ook even gekeken en ik kom denk ik op nog geen 40 euro per maand uit.. bedenk wel dat kleding na één jaar echt niet versleten is, dus dat veel kledingstukken langer in je kast blijven hangen en je dus zo langzamerhand een goeie kledingcollectie krijgt. Als je zuinig bent op je kleding en niet te modegevoelige kleding koopt. Let wel: dat hoeft dus niet suffe kleding te zijn, maar bijv. skinny jeans zijn nu nog steeds wel hip terwijl ik m'n eerste toch al 3 jaar geleden heb gekocht. En voor iets als pumps geldt dat het vrij lang duurt voordat het helemaal uit is, omdat het model niet extreem veranderd door de jaren heen; hetzelfde geldt voor hemdjes, ondergoed, simpele vestjes - al dat soort basiskledingstukken gaan niet snel uit de mode.
Ik vind het sneu dat je er nog 5 euro bij wilt praten. Je moeder heeft het blijkbaar niet breed en je kunt het prima redden hiermee, dat heb je zelf uitgerekend (als je ook eens wat in de uitverkoop koopt). Als je meer kleding wilt kun je er voor gaan werken, dat vraag je dan toch niet van je moeder? Grow up.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_101301778
Als m'n moeder niet zoveel geld zou hebben, zou ik het waarschijnlijk niet eens durven vragen. En 5 euro is nou ook niet echt de moeite om over te zeuren..
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:16:25 #255
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101301789
Nou! Ze kon van mij de boom in hoor. Ja, ik moet meedoen aan de trends, dus ik moet wel dure merkkleding *puppyogen* wat mij btreft gaat het daar dus over. Leren dat al die wensen die je hebt als je 14 bent ergens betaald moeten worden. Dus dat er vaak een gat zit tussen willen en kunnen. Keuzes maken, een dure broek met goedkope shirts of andersom. Moeder zal dat bedrag wellicht ook naar draagkracht hebben berekend.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_101302020
Ach als ouder weet je ook dat je geld moet hebben om kinderen te krijgen. Ik heb van jongs af aan eigenlijk altijd gewoon goede kleding gekregen. Ik ging altijd naar een grote kledingmall, en binnen een half uur was ik weg met een paar tassen vol kleding :). Ik had tot serieus een jaar geleden nog nooit van zulke goedkope kleding als van hm etc gehoord.
pi_101302043
Morgen weer om 6.30 uit bed om naar mijn werk te gaan om te werken voor mijn hypotheek, vaste lasten, hobby's en als ik geluk heb kan ik nog een beetje sparen. Was ik maar weer een puber dan ging ik bij mijn ouders om geld vragen.
pi_101302586
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:57 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Maar daar kan je toch nog geen shirt van kopen? :o
*stampvoet* da's nog niet eens 1 onderbroek :'(
_O-
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:30:39 #259
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101302629
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:21 schreef sthomass het volgende:
Ach als ouder weet je ook dat je geld moet hebben om kinderen te krijgen. Ik heb van jongs af aan eigenlijk altijd gewoon goede kleding gekregen. Ik ging altijd naar een grote kledingmall, en binnen een half uur was ik weg met een paar tassen vol kleding :). Ik had tot serieus een jaar geleden nog nooit van zulke goedkope kleding als van hm etc gehoord.
ik als ouder van drie heb zulks nog nooit gedaan. Mijn kinderen weten serieus niet dat er kinderen zijn die niet weten wat er in de wereld te koop is. Het is ook maar voor een zeer klein deel weggelegd is om zo kleren te kopen. Dit is uitgaande van de ouders die ik ken bij 99% zeker niet het geval.

Zelfs al zou het kunnen dan zou ik het niet doen. Met de snelheid waarop ze nu groeien en broeken slijten.... Als straks de grootste groei er wat af is zien we wel verder.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_101302796
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:30 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik als ouder van drie heb zulks nog nooit gedaan. Mijn kinderen weten serieus niet dat er kinderen zijn die niet weten wat er in de wereld te koop is. Het is ook maar voor een zeer klein deel weggelegd is om zo kleren te kopen. Dit is uitgaande van de ouders die ik ken bij 99% zeker niet het geval.

Zelfs al zou het kunnen dan zou ik het niet doen. Met de snelheid waarop ze nu groeien en broeken slijten.... Als straks de grootste groei er wat af is zien we wel verder.
mama is stout :6
pi_101316206
Ik snap dit echt niet, ik ben zelf 15, krijg ¤65 per maand, en koop ALLEEN merkkleding... En ik hou nog geld over ook! Ik heb best veel kleren, maar je moet ook goed zoeken.. Nu bijv. bij asos.com , frontrunner.nl , go-britain.nl etc etc allemaal uitverkoop, dan moet je daar echt kijken voor (goedkopere) merkleding!

Ik moet van die ¤65,- per maand kleding,en beltegoed kopen, en dingen die ik eigenlijk niet nodig heb... Wat ik heb afgesproken is dat op elke verjaardag ik er ¤5,- erbij krijg, en laatst was ik in een halfjaar 5 schoenmaten gegroeid, toen heeft mijn moeder daar ook bij geholpen (sokken etc)...

Samengevat; (ONLINE) SALE!!!!!! Is op sommige sites het hele jaar, anderen alleen aan het eind van het seizoen
pi_101317672
Als ik van m'n salaris na aftrek van alle vaste lasten, eten, drinken, andere noodzakelijke uitgaven toch eens zoveel overhield als wat sommigen hier zouden uitgeven aan kleding zeg :D

Ontopic: het is je moeders geld, je krijgt het gratis, zij moet er voor werken, jij niet. Als zij vindt dat je met ¤60 in de maand moet uitkomen, dan moet dat maar he. Als je meer wilt, ga je maar werken.
  maandag 29 augustus 2011 @ 06:54:36 #264
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101321376
je kunt ook zeg sparen voor 1 stuks kleding die in een bepaalde seizoen hip of in is. blouse, broek of schoenen, Dat scheelt ook en heb je uiteindelijk kleding dat op mekaar is afgestemd. niet dat ik dat ooit heb gedaan dus ben wel hypocriet. ik lees het alleen veel op andere fora en schijnt goed te werken.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 29 augustus 2011 @ 06:56:42 #265
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101321382
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 00:02 schreef thethoryd het volgende:
Ik snap dit echt niet, ik ben zelf 15, krijg ¤65 per maand, en koop ALLEEN merkkleding... En ik hou nog geld over ook! Ik heb best veel kleren, maar je moet ook goed zoeken.. Nu bijv. bij asos.com , frontrunner.nl , go-britain.nl etc etc allemaal uitverkoop, dan moet je daar echt kijken voor (goedkopere) merkleding!

Ik moet van die ¤65,- per maand kleding,en beltegoed kopen, en dingen die ik eigenlijk niet nodig heb... Wat ik heb afgesproken is dat op elke verjaardag ik er ¤5,- erbij krijg, en laatst was ik in een halfjaar 5 schoenmaten gegroeid, toen heeft mijn moeder daar ook bij geholpen (sokken etc)...

Samengevat; (ONLINE) SALE!!!!!! Is op sommige sites het hele jaar, anderen alleen aan het eind van het seizoen
Pics als voorbeeld tbv dit topic..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 29 augustus 2011 @ 07:41:38 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101321611
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:45 schreef hufloir het volgende:

[..]

Dat kan ook. Maar dan moet ze me elke week betalen, niet echt handig lijkt me.
Geen wonder dat dat ook kan; ¤ 15,= per week is ¤ 65,= per maand.
Ik neem aan dat je moeder wel kan rekenen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101325705
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 07:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geen wonder dat dat ook kan; ¤ 15,= per week is ¤ 65,= per maand.
Ik neem aan dat je moeder wel kan rekenen :')
Mijn moeder wel, maar jij blijkbaar niet. 4 x 15 is toch echt 60, en geen 65 :')
pi_101325760
moeilijk he dat rekenen... 15 per week is 15x 52 = 780 per jaar = 780/12= 65 per maand...
60 per maand is 60x12 = 720 per jaar
  maandag 29 augustus 2011 @ 11:56:45 #269
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101325773
Een maand bestaat uit vier weken?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_101325819
quote:
11s.gif Op maandag 29 augustus 2011 11:56 schreef Copycat het volgende:
Een maand bestaat uit vier weken?
Dat dacht ik ook altijd, maar dan denk ik dat die 2/3 dagen verschil toch uitmaken.
pi_101325883
lekker bij de bristol 3 shirts gekocht nog best leuke ook.
was 14 euro kwijt.
3 boxers voor 6 euro. (action ftw :) )
sowieso , je koopt toch niet elke maand nieuwe kleding ?
een broek draag je toch niet een half jaar ofzo ?
schoenen je hebt er toch geen 5 paar van nodig?
pi_101325893
Dan krijg je dus zonder dat je moeder het doorheeft 5 euro extra! })
  maandag 29 augustus 2011 @ 12:02:02 #273
144006 chacama
Ondernemend!
pi_101325935
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 11:58 schreef hufloir het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook altijd
Dat is dan fout gedacht, want er zijn ook maanden die uit 5 weken bestaan. Anders zou een jaar ook maar 48 weken hebben en niet 52.

Ontopic: ik denk dat het geen verkeerd bedrag is. Alleen om het nu zo vlak voor het winterseizoen in te stellen, vind ik een beetje lastig. Als je nu een winterjas nodig hebt, zou ik kijken voor een deel voorschot van bijvoorbeel januari, zodat je straks met de winter iets meer ruimte hebt. Maar dan moet je er dus wel rekening mee houden dat je in januari geen 60 euro krijgt.
pi_101325937
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:01 schreef thethoryd het volgende:
Dan krijg je dus zonder dat je moeder het doorheeft 5 euro extra! })
Tenzij mn moeder goed is in rekenen en zij het doorheeft...
  maandag 29 augustus 2011 @ 12:02:29 #275
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101325952
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 11:58 schreef hufloir het volgende:
Dat dacht ik ook altijd, maar dan denk ik dat die 2/3 dagen verschil toch uitmaken.
Zou het?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')