Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval niet per se de namen van de leasemaatschappijen, maar van bedrijven waar wij de auto's brengen.-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum, en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van
zondag 20 februari 2011 22:04.
Wat is het?Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de
hiker en de
privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
HikerAls hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nlPrivéchauffeurAls privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nlWaarom studenten?Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
SollicitatieprocedureIn de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info,
hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je
hier.
KledingvoorschriftenEasyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragenOmdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-roadMensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricksNa een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
FilmpjesSPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.Website:
www.easyway.nlLogin:
www.easyway.nl/loginAantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en
meerHikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Overige chauffeursdiensten:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
About2Break1, hiker regio Rotterdam
Charlie511, hiker regio Rotterdam
CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fireblast, hiker regio Leiden
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
guru033, hiker regio Utrecht
hawk07, hiker regio Haarlem
irritatie100, hiker regio Rotterdam
joppie_saus, hiker regio Groningen
Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede
Keuzer, hiker regio Tilburg
Lekiamh, hiker regio Den Haag
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Mallet, hiker regio Doetinchem
mcnick1, hiker regio Apeldoorn
Misterx333, hiker regio Rotterdam
MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
RTS91, hikere regio Groningen
Sobajo, hiker regio Eindhoven
Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
tw4n, hiker regio Nijmegen
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topicsEen overzicht van alle voorgaande topics is
hier terug te vinden.
Deze OP is hier te vinden.
Laatste posts:
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2011 20:40 schreef bambambam59 het volgende:Ik ook lange dag vandaag. oa mobiel leeg door navigatie. Toch maar even een 12V dingetje aanschaffen.
Wat ik me afvraag. Heeft een van jullie wel eens moeten betalen om een deuk oid die je niet geschreven hebt. Die lui die afgeven en innemen doen er redelijk nonchalant over heb ik het idee.
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2011 22:17 schreef Viezze het volgende:Nee nog nooit. Volgens mij nog nooit iemand hier.
Het hangt er vanaf waar ik heen moet. Bij sommige bedrijven (de grote in Breda) weet ik dat ze toch nooit controleren, dus dan loop ik snel een rondje om de auto mee. De vestiging van datzelfde bedrijf in Apeldoorn loopt bijv. wel mee (tenminste, de keren dat ik er ben geweest) dus dan controleer ik wat beter.
Maar over het algemeen wordt er ook redelijk nonchalant over gedaan.
Gisteren kreeg ik weer de vraag (zonder op het transportformulier te kijken); nog bijzonderheden? Oftewel, nog deuken? Al had ik de auto daar total loss met een autoambulance heen laten brengen, als je zegt dat alles goed is kijken ze er vaak niet eens naar.
Oja, verhuurbedrijf in Amsterdam is ook aardig streng volgens mij. En zo zijn er vast nog wel een paar.
12V lader zeker aanschaffen. Ik heb er 1 voor 8 euro gekocht en zonder zou mijn telefoon het vaak niet redden

quote:
quote:
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 00:09 schreef Panthera. het volgende:[..]
Ligt er heel erg aan wat voor auto het is. Bij een ex-leaseauto die 1,3 ton heeft gereden snapt elk bedrijf dat er wel een deukje in kan zitten (veel van dat soort bedrijven hoef je ook geen schade in te vullen), maar ik heb wel eens een auto met 1000 kilometer op de teller en al verschillende krasjes gehad, dat heb ik goed ingevuld en dat is ook voor de klant handig (zodat ze weten dat de schade bij het vervoerbedrijf bekend is oa, de man die de auto kreeg bedankte me nog voor de goede schadeopname).
Dus gewoon even kijken wat voor auto het is (huurauto's is het altijd wel handig om een goede schadeopname te doen, ex-leaseauto maakt wat minder uit) en als je dat gewoon goed doet is er niks aan de hand

Ik had vandaag weer leuke ritten!
Rotterdam - Almere in een polo
Amsterdam - Rotterdam in een audi A4

Deed er in totaal 8 uur en 15 min over en woon in de buurt van Rotterdam..was erg druk op de weg + ov was weer drama!
Maandag naar Made rijden, dan een Touran..achja!
Op het aflevertransportformulier van de audi stonden trouwens allemaal X'jes op de auto, terwijl ik op die plaatsen geen deukje/krasje kon vinden. Sommige mensen knallen denk ik al snel een X neer haha
Valt wel mee toch, had vandaag ook een A4 over 170km, wel aardig maar niet bijzonder (Audi hè...). R'dam was aardig druk, kwam nog over de ring rond half 4. Ik kan er wel weer 12 uur bijschrijven.
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 00:25 schreef RTS91 het volgende:Valt wel mee toch, had vandaag ook een A4 over 170km, wel aardig maar niet bijzonder (Audi hè...). R'dam was aardig druk, kwam nog over de ring rond half 4. Ik kan er wel weer 12 uur bijschrijven.
Ik kan er 9,5 bijschrijven. Ook nice. Een A4 vind ikzelf ook niet heel bijzonder. Mijn Prius moest overigens helemaal tot leven gewerkt worden met een booster. Die stond achteraan in een loods compleet onder het stof en zelfs in de auto zaten de spinnenwebben.
Vandaag mijn eigen auto naar de garage brengen.. Dynamo kapot.
Wat voor auto rijd je?
quote:
Et voilà
http://imageshack.us/photo/my-images/27/autolwi.jpg
(copy/paste deze link)
Ik zag een chauffeur in helemaal zwart pak een audi a6? volgooien bij de shell in nieuwegein. Iemand van hier?
quote:
Die met die enquête waarbij ze in Nieuwegein bij het zien ervan even kort zuchten en alles met "zeer goed" aanvinken bedoel je?
quote:
Wel van dat bedrijf, maar dan het formulier voor de verhuur. Hoe moeilijk kan je het maken
quote:
Die schadenotatie is inderdaad best kut ja
O ja die formulieren zijn inderdaad ontzettend onhandig en zeer gedateerd. Zowel het ophaal- en afleverformulier als dat ander formulier van huur. Snap niet dat ze niet over willen stappen op het universele formulier van Easy Way.
Ja ik vind dat formulier ook 3x niks, was er van de week nog, en morgen moet ik die formulieren ook weer gebruiken. Morgen Barendrecht - Wageningen en Ede - Veenendaal.
Morgen weer naar college, joepie....
Pfff zit mn reis te plannen voor morgen, moet mijn eerste auto in Dordrecht ophalen, volgens 9292 is het vanaf de bushalte 35 min lopen! Is dat genoeg voor een taxi denken jullie?
Lijkt me niet dat ze voor een half uur lopen een taxi laten bellen. Zo vervelend is dat toch ook niet? Zolang het weer goed te doen is iig.
Misschien bel ik het bedrijf zelf wel op, om te vragen of diegene me misschien even kan komen halen, het is 3 km. Er staat in mn ritinfo dat ik die auto om 10uur op moet halen. Maar ik kom of 9:20 of 10:20 aan als ik ga lopen. Ik zie het wel.
Jammer dat er niet meer chauffeurs zijn hier. Het chauffeursberoep is zoveel veelzijdiger dan hiken. Had gisteren nog twee oudjes met een 7-serie die puzzels aan het maken waren op de achterbank.
Ik kreeg vandaag een lift van Wassenaar naar Capelle aan den IJssel

Was binnen 15 min met de bus thuis ipv 2 uur in het ov
Het chauffeursberoep is zoveel veelzijdiger dan hiken? Oke volgens jou.. en dus?
Daarnaast is Betweentherays een aantal maanden geleden overgestapt van hiker naar privechauffeur.