Dan een beter recept zoeken of iemand vinden die wél kan koken. Als het met een beetje suiker niet werkt is het al hopeloos.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:39 schreef hugsy het volgende:
dat had ik vorige keer gedaan maar dan lijkt het nog minder op macaronisaus vind ik. Ik probeer zo dicht mogelijk bij de pakjes honig te komen
Ik vind het veel werk vergelekn met het openen van een blik gepekde tomaten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:17 schreef Bleie het volgende:
Tomaten ontvellen veel werk? Inkerven, 15 sec in kokend water, afspoelen, velletje eraf halen. Kost je een paar minuten. Ik gebruik zelf trouwens altijd gewoon een blik gepelde tomaten en/of tomatenpuree.
En een paar uur laten pruttelen, dat helpt ook.
Als je de boel niet wilt inkoken is dat een prima optie. Ze doen er wel citroenzuur bij, dus een beetje suike ris wel handig. Als je bruine basterdsuiker neemt krijg je een wat vollere smaak. Ik gebruik zelf ook wel eens wat port of balsamico om de boel echt wat steviger te maken. past het wat beter bij rundvlees.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:03 schreef GizartFRL het volgende:
Ik gooi er zelf meestal een klein blikje tomatenpuree bij.
Geeft het net wat meer smaak.
Dat dus.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:55 schreef Spanky78 het volgende:
Je moet ook geen tomatensap gebruiken maar passata (gezeefde tomaten). Je kunt nog beter verse ontvelde tomaten gebruiken, die goed rijp zijn, maar da's veel werk. Eigenlijk is het het lekkerst om te beginnen met het fruiten van ui, peen en bleekselderij... Dan afblussen met een beetje rode wijn en bouillon, dan de tomaten erbij.
Verder helpt een tikje suiker tegen het zuur, maar ook een bouillonblokje kan helpen.
Kalk neutraliseert zuur. Suiker maskeert het.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:36 schreef z80 het volgende:
ipv suiker kun je ook een handje rozijnen klein maken en samen met de ui fruiten.
dit geeft een iets zoete smaak.
Dat klopt: gooi jij krijtjes in je saus? Een beetje zuur mag van mij wel. Wat ook helpt is gewoon zelf saus maken met goede tomaten, rijpe.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Kalk neutraliseert zuur. Suiker maskeert het.
Maar ik vind het lekker als mijn tomatensaus een beetje zoet én zuur heeft.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Kalk neutraliseert zuur. Suiker maskeert het.
Flikker er suiker bij dan.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:03 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Maar ik vind het lekker als mijn tomatensaus een beetje zoet én zuur heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |