Als de saus al af is zou ik het met een beetje suiker of gember proberen (niet te veel) en dan goed door kokenquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:04 schreef valentijn101 het volgende:
Tja, daar gaat het dus fout. Deze saus is al compleet/ af. Hij smaakt op zich heerlijk groenterig op dat zurige na. kan ik hem dan alsnog laten doorkoken?![]()
*Val zet gember, kaneel en ketjap terug in de kast.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:27 schreef klaarover het volgende:
Chemisch gezien kan je ontzuren door zuiveringszout (heeft elke drogist) toe te voegen.
Culinair gezien zou ik niet al te bang zijn voor een zuurtje in de tomatensaus.
Komaan, het is zomer, en een zuurtje is best fris.
De voorgestelde ketjapsaus en gember geven meer reden tot culinaire zorg!
probeer t gewoon eens met ketjap, t geeft een vollere smaak aan je saus. Misschien niet voor iedere keer, maar voor de afwisseling is t echtquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:27 schreef klaarover het volgende:
Chemisch gezien kan je ontzuren door zuiveringszout (heeft elke drogist) toe te voegen.
Culinair gezien zou ik niet al te bang zijn voor een zuurtje in de tomatensaus.
Komaan, het is zomer, en een zuurtje is best fris.
De voorgestelde ketjapsaus en gember geven meer reden tot culinaire zorg!
Zelfgemaakt door de buurvrouwquote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:49 schreef Isabeau het volgende:
Was het een kant&klare pastasaus, valentijn101? Als dat zo was dan wil ik het merk wel weten; hoef ik dat in ieder geval niet te kopen
Maar ik maak het liefst zelf pastasaus van gepelde tomaten, verse basilicum, scheutje rode wijn en een beetje knoflookDie grote flessen van Grand 'd Italia lijken nog het meest op zelf gezeefde tomaten. Vind ik dan. En de pastasaus van Heinz smaakt het minst naar verse tomatensaus, daar zit een vieze nepsmaak aan.
Hoe ging het met de suiker?
Helemaal niet op een laag vuur... gewoon olie goed verwarmen en tomatenpuree in de pan gooien.... als hij goed is ontzuurd komt het als een geheel uit de pan (niet zwart)quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Ontzuren van tomatensaus kan heel makkelijk door het lang en langzaam te verhitten, zuren verdampen dan namelijk.
Voorbeeld
Je neemt een dikke gietijzeren koekenpan en je doet daar een scheut olijfolie in, en tomatenpuree (een paar blikjes)
Deze laat je op een laag vuur, langzaam verhitten en roer hem regelmatig, na een half uurtje ongeveer is het meeste zuur van de zo zure tomatenpuree verdwenen en kan je deze massa als basis gebruiken voor een tomatensaus.
Lekkerder is natuurlijk verse tomaten, en als die goed zijn, zijn ze niet te zuur maar lekker van zichzelf, als ze toch te zuur smaken kan je dat verminderen door de saus een tijd te laten pruttelen op een laag vuur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |