quote:
Op vrijdag 2 september 2011 12:12 schreef VulcanRaven het volgende:Ik doe het zelf ook. Waarom? Omdat het een stuk fijner zit. Ik heb dan wel niet het randje van mijn boxer boven mijn zwembroek uitsteken, die zie je niet.
Maar zover ik weet doet iedereen dit toch? Ik ken niemand die geen boxer onder zijn zwembroek aandoet.

Nee. Dit is iets van de laatste jaren en van een bepaalde leeftijdsgroep, oftewel een trend. Een beetje een rare vieze trend ook, want onderbroeken zijn bedoeld om je zaakje niet in contact te laten komen met je bovenkleding, voor de hygiëne dus. Onderbroeken zijn niet bedoeld om te zwemmen. Daarom heten onderbroeken onderbroeken en zwembroeken zwembroeken.
Zwembroeken zijn gemaakt van materiaal dat water afstoot. Onderbroeken van katoen (evt. met wat elasthaan). Die stof zuigt water op en gaat aan en in je lijf plakken (dus hoezo "omdat het een stuk fijner zit"?) en alles wat er in je onderbroek zit komt lekker in het zwemwater terecht.
Daarom moeten mensen dus ook douchen voor het zwemmen, dan komen een stuk minder vuildeeltjes in het water terecht. Tenzij je natuurlijk je ondergoed verstopt onder je zwemkleding en ermee het water ingaat.

Hadden we sinds de basisvorming geen persoonlijke verzorging in het vakkenpakket? Daar hoort toch ook het kopje "persoonlijke hygiëne" bij? Dat ze dit nog even aanstippen op school...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team