abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101264423
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:08 schreef Serene het volgende:
Het klopt wel wat hij zegt, maar dat de mens de bijbel alleen volgt als het hen uitkomt, maakt het een broedplaats voor narigheid.
Ik woon zelf in een dorp waar veel Christenen wonen. De meesten gaan elke Zondag naar de kerk (soms zelfs twee keer per dag), en de dag ervoor (op Zaterdag) zitten ze zich nog klem te drinken en te vloeken en schelden in de kroeg. Hoezo schijnheilig. :')
pi_101264474
Ja, je beschrijft het probleem al.. Al dat gedrag is ook niet juist volgens de bijbel.. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf geen voorstander van het geloof. Maar de wereld die in de bijbel wordt beschreven werkt, mits iedereen zich er strikt aan houdt.
pi_101264537
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:11 schreef Serene het volgende:
Ja, je beschrijft het probleem al.. Al dat gedrag is ook niet juist volgens de bijbel.. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf geen voorstander van het geloof.
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar de vraag is dan, waarom kiezen deze mensen ervoor om een bepaald geloof te volgen als ze zich niet gedragen volgens de geboden/regels van dit geloof? Kun je dan niet beter gewoon ongelovig blijven? Ik zie steeds vaker van dit soort mensen.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:13:35 #179
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101264586
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Vieze anti-life mensen hier :r
Jij bent zeker ook zo'n hypocriet die voor een abortuskliniek gaat lopen roepen? :r

Nog een voorbeeld van hoe een heilig boek voor oorlog gezorgd heeft: de Israëliërs hebben Palestina ingepikt, omdat dat land hen zogenaamd beloofd was.
Ja, geloof zorgt echt voor vrede ...... :{
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101264587
@infection Dat is wel sneu ja, ik snap dat ook niet, vandaar mijn afkeur jegens die mensen.

@madame Komt denk ik, omdat gelovige alle wandaden goed praten met de bijbel, waardoor dit in hun ogen een goede actie was. Het is vaker het probleem van de mensen zelf, die incapabel zijn wat logica betreft.

Je kan het vergelijken met dat een wapen niemand dood, het is de persoon die de trekker overhaalt. De bijbel is niet verkeerd, het zijn de mensen die het verkeerd gebruiken.
pi_101264699
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:13 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Jij bent zeker ook zo'n hypocriet die voor een abortuskliniek gaat lopen roepen? :r

Nog een voorbeeld van hoe een heilig boek voor oorlog gezorgd heeft: de Israëliërs hebben Palestina ingepikt, omdat dat land hen zogenaamd beloofd was.
Ja, geloof zorgt echt voor vrede ...... :{
Ja ik ga elke week naar een abortuskliniek om te protesteren!
En elke keer zie ik weer van die sletterige vrouwen die zonodig weer moesten neuken zonder condoom en nu hun kind willen doden.
Volgende week sta ik gewoon weer bij abortuskliniek de klerenhanger! Puur om jou te stangen!
pi_101264700
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:08 schreef Infection het volgende:
En wat dacht je van katholieken en protestanten. Die hebben ook al velen oorlogen met elkaar achter de rug. En beide zijn Christenen. :')
Maar volgens de bijbel moet je iedereen lief hebben, pak nou een wereld vol met Jezussen, om het zo te noemen. Jezus deed niemand kwaad, hij ging ook niet naast zijn schoenen lopen. Hij hielp mensen hij offerde zichzelf op. Als iedereen zo was? Dan was er toch geen oorlog?

Conclusie mensen kunnen niet met geloof om gaan.

Of geloof was een ideologie om een vredevolle wereld te creëren.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2011 20:16:29 ]
pi_101264751
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:15 schreef Argo het volgende:

[..]

Maar volgens de bijbel moet je iedereen lief hebben, pak nou een wereld vol met Jezussen, om het zo te noemen. Jezus deed niemand kwaad, hij ging ook niet naast zijn schoenen lopen. Hij hielp mensen hij offerde zichzelf op. Als iedereen zo was? Dan was er toch geen oorlog?
Volgens de bijbel moet dat inderdaad. Maar laat het nou net zo zijn dat meer van de helft van de gelovigen nog niet eens 50% van de bijbel naleven, en dus eigenlijk gewoon zwaar hypocriet zijn. Geloof dan gewoon niet als je je niet aan de geboden kunt houden.

En inderdaad, het ligt aan de mensen zelf. Geloof is niet bestemd voor mensen, omdat ze er niet mee om kunnen gaan. Daarom zorgt religie voor zoveel ellende en daarom kun je net zo goed ongelovig blijven.
pi_101264907
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:17 schreef Infection het volgende:

[..]

Volgens de bijbel moet dat inderdaad. Maar laat het nou net zo zijn dat meer van de helft van de gelovigen nog niet eens 50% van de bijbel naleven, en dus eigenlijk gewoon zwaar hypocriet zijn. Geloof dan gewoon niet als je je niet aan de geboden kunt houden.

En inderdaad, het ligt aan de mensen zelf. Geloof is niet bestemd voor mensen, omdat ze er niet mee om kunnen gaan. Daarom zorgt religie voor zoveel ellende en daarom kun je net zo goed ongelovig blijven.
Maar dan is religie niet slecht, maar de mens. Dus ik ben er niet over uit wat ik moet denken. De mensen kunnen er niet mee omgaan. Maar als ze het konden zou het vrede betekenen. Met andere woorden is het iets dat met goede bedoelingen, is verpest door mensen? Ik ben hier nog nooit over uit geraakt.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:23:16 #185
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101265024
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja ik ga elke week naar een abortuskliniek om te protesteren!
En elke keer zie ik weer van die sletterige vrouwen die zonodig weer moesten neuken zonder condoom en nu hun kind willen doden.
Volgende week sta ik gewoon weer bij abortuskliniek de klerenhanger! Puur om jou te stangen!
Ben je nou echt zo achterlijk?
Er zitten daar ook vrouwen die verkracht zijn en daardoor zwanger zijn geraakt en vrouwen die zwaar gehandicapte kindjes in zich dragen, en hun kind zo'n leven niet aan willen doen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101265070
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:23 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo achterlijk?
Er zitten daar ook vrouwen die verkracht zijn en daardoor zwanger zijn geraakt en vrouwen die zwaar gehandicapte kindjes in zich dragen, en hun kind zo'n leven niet aan willen doen.
Beste meid dat is een trol, wind je niet zo op.
pi_101265078
Het is iets met goede bedoelingen, maar de mens heeft het inderdaad verpest. Dit neemt niet weg dat als er geen bijbel was, er minder wandaden zouden zijn. Aangezien de bijbel op het moment vaak een aansporing, reden of manier van goed praten is voor inhumane daden.
pi_101265225
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:24 schreef Serene het volgende:
Het is iets met goede bedoelingen, maar de mens heeft het inderdaad verpest. Dit neemt niet weg dat als er geen bijbel was, er minder wandaden zouden zijn. Aangezien de bijbel op het moment vaak een aansporing, reden of manier van goed praten is voor inhumane daden.
Ja maar andere heilige geschriften doen dat ook, boeddhisme hoor ik wel nooit veel slechts over. Maar ik ben erover aan het denken de bijbel eens te lezen, en zelf een oordeel te vellen.
pi_101265336
Andere geschriften inderdaad ook, foutje van mij. Boeddhisme vind ik ook niet echt een geloof, meer een manier van leven. Er wordt dacht ik ook niet gesproken over een god, wel over een wijs persoon die dus Boeddha was.
pi_101265477
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:31 schreef Serene het volgende:
Andere geschriften inderdaad ook, foutje van mij. Boeddhisme vind ik ook niet echt een geloof, meer een manier van leven. Er wordt dacht ik ook niet gesproken over een god, wel over een wijs persoon die dus Boeddha was.
Hmm klopt het zal dan ook wel meer filosofisch zijn. Maar ik ga eens lezen in de bijbel, en wie weet wat ik vind. Maar ik raad wel iedereen aan de bijbel en geloof objectief te bekijken, de bijbel zelf zegt niks verkeerds. Laten we dat voorop stellen. Maar de kerk en de mensen ja... Helaas waren vroeger vooral in de middeleeuwen mensen wanhopig, en dat is uitgegroeid. Toen er geen angst meer was, of alles beter ging, werd geloof ook minder. Kijk maar om je heen. En in de arme landen waar ze nog arm zijn en angst heerst geloven ze.
pi_101265535
Tja.. De VS:

En Nederland:
Rooms-katholiek (29%)
Hervormd (9%)
PKN (6%)
Gereformeerd (4%)
Moslim (4%)
Overige (4%)
Geen gezindte (42%)

Vind het nog best veel hoor.

Misschien wel minder streng, dat weet ik niet.

[ Bericht 23% gewijzigd door Serene op 27-08-2011 20:42:34 ]
pi_101265766
Ik vraag me weleens af wat nou de motieven van mensen zijn om bij zo'n kliniek te gaan staan. Als het om het recht op leven ging zouden ze net zo goed kindertjes in Afrika van uitdroging of de hongerdood kunnen redden, lijkt me, en daar kwetsen ze tenminste niemand mee.
pi_101265814
Nee man, dan moeten ze iets doen, dat gaat te ver :')
pi_101265977
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:46 schreef Serene het volgende:
Nee man, dan moeten ze iets doen, dat gaat te ver :')
Ik krijg soms het gevoel dat ze ook protesteren zonder te weten waarom. Zo had je op school mensen die staakte om de zoveel uren paar jaar geleden, gevolg was dat mensen van mijn school ook gingen staken, maar als de leraar ze vroeg waarom. Wisten ze eigenlijk niet eens wat speelde behalve dat er gestaakt werd. Ze wilde slechts naar de stad ofzo..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2011 20:52:04 ]
pi_101266069
Hah, misschien wel. Ik kan ook niet bevatten dat ze denken met deze acties succes te boeken. Misschien denken ze dat niet eens, maar willen ze gewoon laten merken dat zij achter hun geloof staan.
pi_101266125
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:54 schreef Serene het volgende:
Hah, misschien wel. Ik kan ook niet bevatten dat ze denken met deze acties succes te boeken. Misschien denken ze dat niet eens, maar willen ze gewoon laten merken dat zij achter hun geloof staan.
Ach zie het anders veredelde tokkies, want die roepen en schelden toch ook op alles waar ze het niet mee eens zijn? Nou stel je zon tokkie voor, maar dan in een geloofsvorm? Ik zelf als ik zou geloven, hou ik het tussen mij en God. En zo hoort het. Het is iets tussen mij en God, niet tussen jou mij en God. Ik hoef jou geen verantwoording af te leggen, en jij mij niet. Dan was de wereld toch mooier?
pi_101266356
Wijze woorden. Ik ben het er mee eens.
pi_101266468
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:02 schreef Serene het volgende:
Wijze woorden. Ik ben het er mee eens.
Ik denk dat als je dat doet, ook als je niet gelovig bent, het veel beter is. Het leven is althans geen cluedo spel om te achterhalen wie wel en niet gelovig is.
pi_101267286
Belachelijk, die vrouwen hebben het al zo moeilijk met dat ze onbedoeld zwanger zijn!

Trouwens je bent toch baas over je eigen lichaam? En waarom accepteren zij niet dat er ook niet-gelovigen zijn? :?
pi_101268139
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:25 schreef magneetstrip het volgende:
Belachelijk, die vrouwen hebben het al zo moeilijk met dat ze onbedoeld zwanger zijn!

Trouwens je bent toch baas over je eigen lichaam? En waarom accepteren zij niet dat er ook niet-gelovigen zijn? :?
Het is misschien jouw lichaam maar je kind zijn of haar leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')