abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101263487
een spin dood slaan is toch ook moord.

iedereen trapt toch weleens (perongeluk) op een spin
People in cars make accidents. Acidents in cars make people
pi_101263550
Ik weet niet of het in de Bijbel staat, maar ik denk dat er wel iets in staat dat zegt dat de mens boven de dieren staat, waardoor dit niet erg is.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:50:43 #153
351780 Piye
King of Kush
pi_101263586
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:33 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Zit jij nou serieus het nemen van een abortus te vergelijken met het staken van busschauffeurs? :{

En ik weet niet of jij wel eens een programma hebt gezien over mensen die zwaar gehandicapt geboren zijn, maar ik heb in die programma's in ieder geval geen enkel gelukkig persoon gezien.
Nee ik vergelijk het protesteren tegen abortus met het staken van buschauffeurs.

En nee ik heb nog nooit een programma gezien over mensen die zwaar gehandicapt geboren zijn. Maar ik denk wel dat zo iemand ook hele gelukkige momenten heeft.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:33 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Zoals vermeende zondaars proberen te behoeden voor zondaarschap, maar dat begreep je best.
Ja dat begreep ik. :9

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:34 schreef Serene het volgende:

[..]

Het valt, vind ik, niet onder naastenliefde aangezien de personen waartegen geprotesteerd wordt niet in hun waarde worden gelaten. Het is ook de toon die gezet wordt, dit is meer een aanval op de personen die abortus overwegen. Er wordt geen hulp aangeboden, nee je wordt bestempeld als zondaar..

Overigens is het ook pertinent fout om dit gedrag goed te praten onder het mom van 'het is goed bedoeld'. Daarmee valt elke wandaad goed te praten.

Dat over die buschauffeurs is ook niet waar. Deze mensen proberen niet jou tot een last te zijn. Dat is hun bedoeling helemaal niet, dat jij er last van hebt is een bijzaak. Ze komen voor zichzelf op. Deze protestanten komen niet voor zichzelf op, zelf zitten ze namelijk niet in een verdrukking. Hun enige doel is de personen die abortus overwegen om te praten.
Maar ik vind dit niet echt een wandaad, het enige waar ze zich schuldig aan maken is iets roepen dat een ander niet wil horen. Nou ik beschouw mezelf als een liberaal, dus ik vind dat dat gewoon moet kunnen.

En die buschauffeurs proberen mij niet tot last te zijn, maar zijn het wel. Net zoals die religieuzen niet proberen om mensen tot last te zijn, maar om het ongeboren kind een stem te geven. In dit proces zijn ze alsnog mensen tot last. Tsja conflicterende belangen zullen we maar zeggen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:37 schreef Argo het volgende:

[..]

Hij heeft het recht mij te overtuigen, maar niet om mij ermee te blijven lastig vallen.

De chauffeur zelf heeft ook hinder, en dat komt omdat zijn baas hem slechte werkomstandigheden geeft blabla. Met andere woorden ze komen op voor zichzelf ja dat kan jou belemmeren, maar hebben hun dan geen recht op rechten?

Een kind hoort niet met een mes te spelen, de kans dat hij zichzelf bezeert is groot. En iedere ouders die helder nadenkt zal dat met mij delen, het is dan ook min of meer een wet geworden in plaats van een mening.

Maar abortus tegen gaan op een radicale manier, dat is minder, je behoed ze ook niet voor de hel.. Want zij doen zelf ook niet alles perfect en zondige zelf ook. Veeg voor je eigen deur, niet voor die van anderen! Ik ga ook niet naar de kerk om daar te zeggen dat geloof kolder is, en met spandoeken van een bewerkt plaatje van Jezus door de kerk rennen. Dit heeft te maken met respect. Net zoals geweld niet in een kerk hoort. Hoort dat soort activisme niet bij een abortus kliniek.

Dat zijn meer normen en waarden. Natuurlijk staat een mening vrij, maar met zulk activisme leg je ze meer je mening op, dat is geen naastenliefde.
Zij hebben al het recht op rechten dat was nou juist mijn hele punt.

En die christenen die daar staan te protesteren vinden ook dat iedereen die helder nadenkt het met hun eens is. Daarom proberen ze zoveel mogelijk mensen ervan te overtuigen en dat is echt niet om mensen te pesten. Het is omdat ze daadwerkelijk vinden dat die vrouwen op het punt staan een hele grote fout te begaan en ze dit willen voorkomen omdat ze denken dat dat het juiste is om te doen.

Als jij er daadwerkelijk van overtuigd bent dat je die gelovigen helpt door ze te overtuigen dat religie kolder is zeg ik: ga en doe je ding, maak spandoeken, ga naar de kerk, overtuig ze. Mijn zegen heb je.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_101263686
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:49 schreef Serene het volgende:
Ik weet niet of het in de Bijbel staat, maar ik denk dat er wel iets in staat dat zegt dat de mens boven de dieren staat, waardoor dit niet erg is.
En wat nou als blijkt dat wij apen zijn?
pi_101263728
Ik ben zelf christelijk opgevoed maar omdat ik inzie hoe kansloos en schijnheilig de meesten zijn en wat voor ellende geloof met zich meebrengt, ben ik er vanaf gestapt.

Christenen. :')
pi_101263746
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:50 schreef Piye het volgende:

Zij hebben al het recht op rechten dat was nou juist mijn hele punt.

En die christenen die daar staan te protesteren vinden ook dat iedereen die helder nadenkt het met hun eens is. Daarom proberen ze zoveel mogelijk mensen ervan te overtuigen en dat is echt niet om mensen te pesten. Het is omdat ze daadwerkelijk vinden dat die vrouwen op het punt staan een hele grote fout te begaan en ze dit willen voorkomen omdat ze denken dat dat het juiste is om te doen.

Als jij er daadwerkelijk van overtuigd bent dat je die gelovigen helpt door ze te overtuigen dat religie kolder is zeg ik: ga en doe je ding, maak spandoeken, ga naar de kerk, overtuig ze. Mijn zegen heb je.
Klopt zij hebben dat recht, ik heb ook het recht om dit en dat te doen. Maar soms doe ik het niet puur uit respect. Maar ok zij hebben een mening, maar ben je het dan niet met me eens, dat ze zich ook beter kunnen uitdrukken? Ze kunnen er ook over inlichten, voor mensen die dat willen of er behoeften aan hebben. Lijkt me ook effectiever?

En abortus=het eind van een leven, dat niet eens doorheeft dat het leeft. En als het op de wereld word gezet door ouders die niet om het kind geven, wat heeft het kind dan? Als het kind een klote jeugd krijgt wat dan? Word dat geen haat dragend kind?

Een kind dat met een mes speelt, omdat het kind leeft ga ik ervan uit dat de ouder van ze houd, ze uit het oog heeft verloren, ik zie dan dat ik moet ingrijpen, de ouder zal mij dankbaar zijn. Tenzij de ouder geestelijk ziek is en zo van het kind af wilt.
pi_101263779
Dat is dus de fout van de hele redenatie. Ze denken dat ze bij het juiste eind zitten, elke seriemoordenaar denkt ook dat hetgeen wat hij doet goed is. Deze christenen weten donders goed dat de mensen in de abortuskliniek vaak ongelovig zijn en dat ze niet bekeerd willen worden en dat ze het moeilijk hebben, maar toch halen ze het in hun hoofd om daar te protesteren. Het mag misschien van de wet, maar dat betekent niet dat zo een actie verantwoord is.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:56:04 #158
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101263808
Het staken van buschauffeurs is héél wat anders dan met spandoeken lopen te schreeuwen tegen mensen in abortusklinieken.

En het zijn gewoon hypocrieten. Deze dingen praten ze goed omdat het in de Bijbel zou staan, terwilj ze zelf ook genoeg dingen doen die volgens de Bijbel niet mogen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101263901
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:56 schreef Madame_Paon het volgende:
Het staken van buschauffeurs is héél wat anders dan met spandoeken lopen te schreeuwen tegen mensen in abortusklinieken.

En het zijn gewoon hypocrieten. Deze dingen praten ze goed omdat het in de Bijbel zou staan, terwilj ze zelf ook genoeg dingen doen die volgens de Bijbel niet mogen.
zoiets heet zonde hebben en iedereen heeft ze en daarom kunnen ze om vergiffenis vragen omdat je zus aan je kruis heb lopen hangen
pi_101263920
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:55 schreef Serene het volgende:
Dat is dus de fout van de hele redenatie. Ze denken dat ze bij het juiste eind zitten, elke seriemoordenaar denkt ook dat hetgeen wat hij doet goed is. Deze christenen weten donders goed dat de mensen in de abortuskliniek vaak ongelovig zijn en dat ze niet bekeerd willen worden en dat ze het moeilijk hebben, maar toch halen ze het in hun hoofd om daar te protesteren. Het mag misschien van de wet, maar dat betekent niet dat zo een actie verantwoord is.
Laat staan respectvol, of netjes. Als je daadwerkelijk in God gelooft, doe je dat ook niet.

God gaf de keuze en men om wel of niet te geloven, nu is het zo dat ik vind dat zijn volgers dat voorbeeld moeten houden, dus stel ik wil graag het pad van God volgen, dan ga ik naar de kerk. Zoek ik mensen die dat ook doen, omdat het me zwaar valt. Praat ik met hun erover. Maar ik sta ervoor open of ben zelfs dankbaar dat ik lotgenoten heb.

Maar als ik dat niet wil moet ik met rust gelaten worden!
pi_101263947
Sowieso gelovigen die anderen lastig vallen met hun ideeën. :') Houd het lekker voor jezelf!

Op straat kom ik ze ook wel eens tegen. Soms beginnen me vuisten echt te jeuken als er weer zo'n christenhond aankomt met z'n praatjes om je te overtuigen.
pi_101264012
Dat vind ik trouwens ook wel opmerkelijk. Wat zet die mensen aan om het woord te gaan verkondigen? Dit soort gedrag zie je nooit bij Atheïsten, alleen bij gelovigen.

Als mensen Atheïst zijn en ze horen zo iemand prediken of protesteren voor de kliniek is er toch geen kans dat ze overtuigd worden, ze bouwen alleen maar een haat op jegens die predikers en protestanten.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:03:12 #163
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_101264096
Waarom huilen? Waren ze allemaal gelovig of zo?
AFC AJAX
pi_101264160
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:00 schreef Serene het volgende:
Dat vind ik trouwens ook wel opmerkelijk. Wat zet die mensen aan om het woord te gaan verkondigen? Dit soort gedrag zie je nooit bij Atheïsten, alleen bij gelovigen.

Als mensen Atheïst zijn en ze horen zo iemand prediken of protesteren voor de kliniek is er toch geen kans dat ze overtuigd worden, ze bouwen alleen maar een haat op jegens die predikers en protestanten.
Omdat christenen (ja met een lage letter want een hoofdletter verdienen ze niet) niet verder denken dan de bijbel en dus alles maar geloven wat erin staat. Hoe laagbegaafd kun je überhaupt zijn om volledig op een boek te vertrouwen. :')
pi_101264214
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:04 schreef Infection het volgende:

[..]

Omdat christenen (ja met een lage letter want een hoofdletter verdienen ze niet) niet verder denken dan de bijbel en dus alles maar geloven wat erin staat. Hoe laagbegaafd kun je überhaupt zijn om volledig op een boek te vertrouwen. :')
Je hebt het mis, als we allemaal leefde via de bijbel was er geen oorlog en vrede, zoude we de naasten lief hebben. Dan was er totaal geen haat.
pi_101264231
Al geloof je alles wat er in de bijbel staat, hoe haal je het dan in je kop om mensen lastig te vallen op een van hun lastigste momenten.. Vind het zeer onbeschoft.
pi_101264263
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:06 schreef Argo het volgende:

[..]

Je hebt het mis, als we allemaal leefde via de bijbel was er geen oorlog en vrede, zoude we de naasten lief hebben. Dan was er totaal geen haat.
Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt. :')
pi_101264291
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:06 schreef Infection het volgende:

[..]

Door de bijbel is er JUIST oorlog voor zover ik weet
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:07:36 #169
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101264292
quote:

[..]

Dat hoop ik ook. :')
De mensen die zo haten gebruiken vaak juist de Bijbel om die haat te rechtvaardigen.
pi_101264303
quote:

[..]

Neen het lijkt me logisch als we allemaal van elkaar hielden, dan was het leven perfect. Of wil je beweren dat als iedereen van iedereen hield ze alsnog oorlog voerde?

quote:
10s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:07 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook. :')
De mensen die zo haten Misbruiken vaak juist de Bijbel om die haat te rechtvaardigen.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2011 20:08:20 ]
pi_101264331
En wat dacht je van katholieken en protestanten. Die hebben ook al velen oorlogen met elkaar achter de rug. En beide zijn Christenen. :')
pi_101264340
Het klopt wel wat hij zegt, maar dat de mens de bijbel alleen volgt als het hen uitkomt, maakt het een broedplaats voor narigheid.

Hierboven: Klopt, maar dit mag ook niet volgens de bijbel en dat heeft meer met de kerk te maken.
pi_101264393
die mensen gaan elke zondag naar de kerk of wonen in een klooster...dan meen jehet wel hoor
pi_101264419
zijn juist dat soort mensen die protesteren
pi_101264423
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:08 schreef Serene het volgende:
Het klopt wel wat hij zegt, maar dat de mens de bijbel alleen volgt als het hen uitkomt, maakt het een broedplaats voor narigheid.
Ik woon zelf in een dorp waar veel Christenen wonen. De meesten gaan elke Zondag naar de kerk (soms zelfs twee keer per dag), en de dag ervoor (op Zaterdag) zitten ze zich nog klem te drinken en te vloeken en schelden in de kroeg. Hoezo schijnheilig. :')
pi_101264474
Ja, je beschrijft het probleem al.. Al dat gedrag is ook niet juist volgens de bijbel.. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf geen voorstander van het geloof. Maar de wereld die in de bijbel wordt beschreven werkt, mits iedereen zich er strikt aan houdt.
pi_101264537
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:11 schreef Serene het volgende:
Ja, je beschrijft het probleem al.. Al dat gedrag is ook niet juist volgens de bijbel.. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf geen voorstander van het geloof.
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar de vraag is dan, waarom kiezen deze mensen ervoor om een bepaald geloof te volgen als ze zich niet gedragen volgens de geboden/regels van dit geloof? Kun je dan niet beter gewoon ongelovig blijven? Ik zie steeds vaker van dit soort mensen.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:13:35 #179
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101264586
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Vieze anti-life mensen hier :r
Jij bent zeker ook zo'n hypocriet die voor een abortuskliniek gaat lopen roepen? :r

Nog een voorbeeld van hoe een heilig boek voor oorlog gezorgd heeft: de Israëliërs hebben Palestina ingepikt, omdat dat land hen zogenaamd beloofd was.
Ja, geloof zorgt echt voor vrede ...... :{
pi_101264587
@infection Dat is wel sneu ja, ik snap dat ook niet, vandaar mijn afkeur jegens die mensen.

@madame Komt denk ik, omdat gelovige alle wandaden goed praten met de bijbel, waardoor dit in hun ogen een goede actie was. Het is vaker het probleem van de mensen zelf, die incapabel zijn wat logica betreft.

Je kan het vergelijken met dat een wapen niemand dood, het is de persoon die de trekker overhaalt. De bijbel is niet verkeerd, het zijn de mensen die het verkeerd gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')