abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 augustus 2011 @ 14:37:45 #276
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_101287752
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:21 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Nee maar even serieus. Ga niet tegen andere mensen zeiken omdat zij toevallig abortus willen plegen. Stiekem had ik dan gewild dat de ouders van die mensen abortus hadden moeten plegen. :P Precies wat we nodig hebben in de huidige maatschappij. Zeikerds zonder ruggengraat. Zal het jou een worst wezen wat een ander doet met zijn/haar lichaam?
Zonder ruggengraat? Ik durf te wedden dat die mensen voortdurend op scheldtirades getrakteerd worden. Toch blijven ze trouw aan hun overtuigingen.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_101287769
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:37 schreef Serene het volgende:

[..]

Niet serieus nemen, tja.. Het is en blijft kwetsend voor die mensen.
Voor wie? De gelovigen of de homo's?
pi_101287783
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:38 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Voor wie? De gelovigen of de homo's?
Homo's.
pi_101287788
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:35 schreef Serene het volgende:
Ze vinden hun mening meer waard dan de wet, die zegt dat abortus geen moord is. Het is niet echt effectief om bij de abortuskliniek te gaan klagen als ze het moorden tegen willen gaan, beklaag dan de wet als je zo graag 'kinderen' wilt redden. Ik snap dan ook niet dat ze denken dat dit effectief is, ligt er dan iets anders ten grondslag waarom ze gaan protesteren?
Wat ik gek vind is dat ze Jezus 100% vergeten, en zijn vergiffenis ook....
pi_101287812
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:37 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Zonder ruggengraat? Ik durf te wedden dat die mensen voortdurend op scheldtirades getrakteerd worden. Toch blijven ze trouw aan hun overtuigingen.
Ze maken de 'zondaars' ook van alles en nog wat uit. Dus dat kun je tegen elkaar wegstrepen.
pi_101287853
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:38 schreef Argo het volgende:

[..]

Wat ik gek vind is dat ze Jezus 100% vergeten, en zijn vergiffenis ook....
Ze vergeten de essentie van het geloof en passen het aan aan hun eigen wensen.
pi_101287858
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:38 schreef Serene het volgende:

[..]

Homo's.
Ja, maar het blijven mensen die als het ware zijn blijven steken in de middeleeuwen. Abortus als moord beschouwen maar het never nooit hebben over de heksenverbrandingen die dezelfde gelovigen hebben gedaan.
pi_101287861
quote:
Ze vinden hun mening meer waard dan de wet, die zegt dat abortus geen moord is. Het is niet echt effectief om bij de abortuskliniek te gaan klagen als ze het moorden tegen willen gaan, beklaag dan de wet als je zo graag 'kinderen' wilt redden. Ik snap dan ook niet dat ze denken dat dit effectief is, ligt er dan iets anders ten grondslag waarom ze gaan protesteren?
In het verlengde van protesteren doemen dingen als het in de fik steken van een abortuskliniek, of het vermoorden van een arts die abortussen uitvoert op. Naja, in de good old US of A dan. Daar ben ik wel benieuwd naar, ze beschuldigen die dames van moord, maar vermoorden zelf de arts die een abortus uitvoert.Ze gebruiken de ene wet om te protesteren, maar schenden de andere wet die moorden verbiedt. Volgens mij bestaat er in een rechtsstaat niet de keuze uit welke wet je wel/niet goed uit komt? Volgens mijn opvoeding en minimale bijbelkennis, is moord iets wat uniform afgewezen wordt door god, dus hoe komen ze dan daar mee weg vraag ik me af. :?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_101287866
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:39 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Ze maken de 'zondaars' ook van alles en nog wat uit. Dus dat kun je tegen elkaar wegstrepen.
Maar ze zijn het zelf ook.. Zondaars..

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:40 schreef Serene het volgende:

[..]

Ze vergeten de essentie van het geloof en passen het aan aan hun eigen wensen.
En dat is het probleem dat ik met ze heb.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2011 14:42:14 ]
  zondag 28 augustus 2011 @ 14:41:50 #285
222384 Bonzai.
pi_101287889
quote:
Ze vinden hun mening meer waard dan de wet, die zegt dat abortus geen moord is.
Het is hun volste recht om dat te vinden.
quote:
Het is niet echt effectief om bij de abortuskliniek te gaan klagen als ze het moorden tegen willen gaan, beklaag dan de wet als je zo graag 'kinderen' wilt redden. Ik snap dan ook niet dat ze denken dat dit effectief is, ligt er dan iets anders ten grondslag waarom ze gaan protesteren?
Blijkbaar is het zeer effectief wat ze doen, als je naar de reacties van de vrouwen kijkt. Met een klein groepje voor een overheidsinstantie protesteren zal minder krachtig overkomen.
waarin de stenen rusten,
pi_101287892
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:41 schreef Argo het volgende:

[..]

Maar ze zijn het zelf ook.. Zondaars..
Maar als je kritisch naar de Bijbel of welk geloof dan ook kijkt, is iedereen een zondaar. Iedereen doet dingen fout.
pi_101287921
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:42 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Maar als je kritisch naar de Bijbel of welk geloof dan ook kijkt, is iedereen een zondaar. Iedereen doet dingen fout.
Klopt en Jezus is de gene die ons vergeving bracht, maar nergens zie ik dat terug in de protesten. Ze moeten niet protesteren maar het woord voortzetten dat Jezus ons vergeeft.
Dat is waar ze toch in geloven?
pi_101287927
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:41 schreef Bonzai. het volgende:
Blijkbaar is het zeer effectief wat ze doen, als je naar de reacties van de vrouwen kijkt. Met een klein groepje voor een overheidsinstantie protesteren zal minder krachtig overkomen.
De abortus zal toch gepleegd worden, dus zo effectief is het niet. Het enige wat ze doen is die vrouwen een kutgevoel geven.
pi_101287956
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:43 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

De abortus zal toch gepleegd worden, dus zo effectief is het niet. Het enige wat ze doen is die vrouwen een kutgevoel geven.
Dit dus.
  zondag 28 augustus 2011 @ 14:45:51 #290
222384 Bonzai.
pi_101288042
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:41 schreef fruityloop het volgende:

[..]

In het verlengde van protesteren doemen dingen als het in de fik steken van een abortuskliniek, of het vermoorden van een arts die abortussen uitvoert op. Naja, in de good old US of A dan. Daar ben ik wel benieuwd naar, ze beschuldigen die dames van moord, maar vermoorden zelf de arts die een abortus uitvoert.Ze gebruiken de ene wet om te protesteren, maar schenden de andere wet die moorden verbiedt. Volgens mij bestaat er in een rechtsstaat niet de keuze uit welke wet je wel/niet goed uit komt? Volgens mijn opvoeding en minimale bijbelkennis, is moord iets wat uniform afgewezen wordt door god, dus hoe komen ze dan daar mee weg vraag ik me af. :?
Ja, want die actievoerders slachten natuurlijk massaal artsen af :')

Verder mogen zij gerust van een wet gebruik maken om tegen een andere wet te protesteren. Wat je zegt slaat nergens op.

Zijn sommigen ervan enigszins hypocriet? Vast en zeker wel, maar dat is niet het punt.
waarin de stenen rusten,
pi_101288070
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:41 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Het is hun volste recht om dat te vinden.

[..]

Nee hoor er zijn toch zat Christenen, alleen zijn dit juist die kleine selectieve groepjes die het verpesten, de taliban van her Christendom. Die hun eigen geloof verkopen. Terwijl ze het eigenlijke geloof allang vergeten zijn. Jezus was een grote opoffering van alles. Jezus wist dat hij verraden werd maar hij had geen wraak. Hij vergaf iedereen zelfs de mensen die hem aan het kruis nagelde want hij ging dood zodat ieders zonde werd vergeven.

En iemand die abortus pleegt word dan niet vergeven? :')

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:45 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Verder mogen zij gerust van een wet gebruik maken om tegen een andere wet te protesteren. Wat je zegt slaat nergens op.

Zijn sommigen ervan enigszins hypocriet? Vast en zeker wel, maar dat is niet het punt.
Ze mogen het wel, maar omdat ze protesteren niet alleen om tegen de wet te zijn, maar vanwege geloof en dit geloof zo hard verkrachten, en zo hypocriet misbruiken. Misbruiken ze het geloof. En dat is jezelf in de vingers snijden. Wettelijk doen ze niks verkeerds neen, maar in het geloof wel... Daar misbruiken ze het, ze snijden Jezus als het waren nog eens in de vinger. Ze gaan tegen zijn leer in.

Als ze puur uit wettelijke overtuigingen deden protesteren was het ook anders geweest maar nog steeds niet respectvol, of moreel.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2011 14:49:04 ]
pi_101288094
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:42 schreef Argo het volgende:

[..]

Klopt en Jezus is de gene die ons vergeving bracht, maar nergens zie ik dat terug in de protesten. Ze moeten niet protesteren maar het woord voortzetten dat Jezus ons vergeeft.
Dat is waar ze toch in geloven?
Lijkt me wel.. Maar ik vind het dan raar dat dit niet opkomt in de hoofden van de protestanten.
  zondag 28 augustus 2011 @ 14:47:20 #293
222384 Bonzai.
pi_101288101
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:43 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Ze proberen vooral vrouwen ervan te overtuigen het niet de doen.
waarin de stenen rusten,
pi_101288104
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:45 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Hypocrisie is iets wat je bijna altijd ziet bij zwaargelovigen. Jezus zei toch ook niet tegen Judas dat hij naar de hel ging. Doen die gelovigen wel.
pi_101288164
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:47 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Fout! Ze maken de vrouwen zwart en schelden ze uit als zondaar. Als ik iemand wil overtuigen scheld ik hem niet uit :')

Topic bijna vol : :*
  zondag 28 augustus 2011 @ 14:49:00 #296
222384 Bonzai.
pi_101288178
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:46 schreef Argo het volgende:

[..]

Nee hoor er zijn toch zat Christenen, alleen zijn dit juist die kleine selectieve groepjes die het verpesten, de taliban van her Christendom. Die hun eigen geloof verkopen. Terwijl ze het eigenlijke geloof allang vergeten zijn. Jezus was een grote opoffering van alles. Jezus wist dat hij verraden werd maar hij had geen wraak. Hij vergaf iedereen zelfs de mensen die hem aan het kruis nagelde want hij ging dood zodat ieders zonde werd vergeven.

En iemand die abortus pleegt word dan niet vergeven? :')
Ik ben het met je eens dat het eersterangs faalhazen en debielen zijn. Maar dat is de discussie toch niet?
waarin de stenen rusten,
pi_101288185
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:47 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Lukt ze toch niet. Misschien zou het lukken met een beleefd gesprek waarin normen en waarden worden uitgewisseld. Maar dit is een manier die niet werkt. -O- JE BENT EEN ZONDAAR, JE GAAT NAAR DE HEL MOORDENAAR!!!!!!!!!!!!
pi_101288256
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:49 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het eersterangs faalhazen en debielen zijn. Maar dat is de discussie toch niet?
Wettelijk gezien heb je gelijk dat ze het mogen. Maar omdat ze het doen vanuit hun geloof. Dat is het vervelende, ze doen het vanuit hun geloof maar snijden zichzelf eigenlijk in de vingers. Als het geloof echt belangrijk voor ze is, dan moet iemand ze aansporen. Anders is het geloof dood, krijgen gelovige een slechte naam. Ja als je nu nog Christen bent, vind iedereen je een idioot. En het zijn deze selectieve groepen die het Christendom de slechte naam geven!

Met andere woorden wat ze doen mag, maar waarom ze het doen, de manier waarop doen ze het fout. Het is alsof ik graag reken. En mensen aanspoor tot wiskunde gaan doen, bij scholen ga protesteren die geen rekenen geven dat ze dit moeten doen. En als ze mij dan vragen. ''wat is 1+1 ik antwoord met 5.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2011 14:52:03 ]
  zondag 28 augustus 2011 @ 14:51:53 #299
222384 Bonzai.
pi_101288298
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:48 schreef Serene het volgende:

[..]

Fout! Ze maken de vrouwen zwart en schelden ze uit als zondaar. Als ik iemand wil overtuigen scheld ik hem niet uit :')

Topic bijna vol : :*
Dat doen ze niet allemaal. Als ze daar staan met foto's van foetussen, doen ze dit vooral om vrouwen te overtuigen geen abortus te plegen, en te bewijzen dat het niet per se om zomaar een klompje cellen gaat. Volgens mij is het zeker meer dan enkel een haatactie.
waarin de stenen rusten,
pi_101288315
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:50 schreef Argo het volgende:

[..]

Wettelijk gezien heb je gelijk dat ze het mogen. Maar omdat ze het doen vanuit hun geloof. Dat is het vervelende, ze doen het vanuit hun geloof maar snijden zichzelf eigenlijk in de vingers. Als het geloof echt belangrijk voor ze is, dan moet iemand ze aansporen. Anders is het geloof dood, krijgen gelovige een slechte naam. Ja als je nu nog Christen bent, vind iedereen je een idioot. En het zijn deze selectieve groepen die het Christendom de slechte naam geven!
Je hebt altijd extreme kringen binnen elk genootschap. Zie bijvoorbeeld hoe erg moslims worden gedemoniseerd door de huidige maatschappij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')