'Vinden' is al de fout in de redenatie. Ik kan zoveel vinden, maar mijn wil is geen wet en zo komt het over als zij zo gaan protesteren. Kan jij een voorbeeld bedenken waarom je zou protesteren NIET uit eigenbelang?quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:00 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk een groot licht.
"het hen niet aangaat" In hun ogen is het moord wat daar gebeurt. Voor zover ik weet proberen ze vooral mensen te overtuigen het niet te doen.
Enkel protesteren uit eigen belang mag?
Ja, en zij hebben het recht om tegen die wet te protesteren. Plain and simple.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is moord in hun ogen, niet volgens de wet en volgens de ogen van vele anderen.
Zo vinden veel gelovigen euthanasie ook moord, terwijl veel anderen het juist zien als iemand helpen.
Wie zijn mening is waarheid?
De mijne.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is moord in hun ogen, niet volgens de wet en volgens de ogen van vele anderen.
Zo vinden veel gelovigen euthanasie ook moord, terwijl veel anderen het juist zien als iemand helpen.
Wie zijn mening is waarheid?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neen ik vind dat iemand ze aan de tand moet voelen, een pastoor of iets dergelijks. Eens vragen waar ze mee bezig zijn. Kijk Jehova's aan de deur heb ik geen last van, ik sta ze netjes te woord wens ze een fijne dag. Prima zo toch? En zo mogen ook mensen bij mij aan de deur komen voor bv anti abortus, dan zal ik ze zeggen wat ik erover denk. En ze een fijne dag wensen. Maar om nou de zwakkere te gaan lastig vallen die het toch al moeilijk hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:05 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Jij laat het klinken alsof ze het enkel en alleen doen om te provoceren. Een soort trollactie zeg maar. Misschien dat ze hun geloof niet volledig juist interpreteren, maar feit blijft dat ze het volste recht hebben om hun mening te uiten, zolang ze die mensen niet opzichtig verhinderen (door bvb de toegang te versperren). Daar ben je het toch wel mee eens?
Dat doe je bij de staat niet bij een kliniek. Ga dan op CDA en CU stemmen. En dat mensen op Zondag werken zie ik ze ook niet zo actief tegen protesteren.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:06 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Ja, en zij hebben het recht om tegen die wet te protesteren. Plain and simple.
Denk niet dat hij daar zou gaan staan met een bordje, abortus is moord.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:08 schreef Argo het volgende:
Ik vraag me dan ook af wat Jezus zou doen, als hij hun zou aanzien. En wat Jezus zou doen tegen zij die abortus willen plegen?
[..]
Die zou met een metaforisch verhaal komen, zoals altijd.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Denk niet dat hij daar zou gaan staan met een bordje, abortus is moord.
Hun wil is ook helemaal geen wet. Ze mogen er wel voor uitkomen. Zolang het in vrede gebeurt en niet naar ordeverstoring neigt natuurlijk.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:06 schreef Serene het volgende:
[..]
'Vinden' is al de fout in de redenatie. Ik kan zoveel vinden, maar mijn wil is geen wet en zo komt het over als zij zo gaan protesteren.
Ja. Tegen de oorlog in Irak en Afganistan. De duizende mensen die daar sterven bijvoorbeeld.quote:Kan jij een voorbeeld bedenken waarom je zou protesteren NIET uit eigenbelang?
Ik ben geen rechtsgeleerde. Klaag hen aan mijn vriend. Zal me worst wezen.quote:Waarom valt dit trouwens niet onder smaad? (Smaad is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waaraan hij of zij zich schuldig zou hebben gemaakt, zonder dat wordt gehandeld uit noodzakelijke verdediging of dat te goeder trouw kon worden aangenomen dat deze feiten waar zijn en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.)
Dan moeten ze naar degene gaan die die wet hebben ingevoerd, en niet bij de mensen die gebruik maken van die wet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:06 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Ja, en zij hebben het recht om tegen die wet te protesteren. Plain and simple.
QFTquote:Op zondag 28 augustus 2011 14:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan moeten ze naar degene gaan die die wet hebben ingevoerd, en niet bij de mensen die gebruik maken van die wet.
Het zit misschien op het randje van ordeverstoring, maar ik vind het wel onder smaad vallen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:14 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Hun wil is ook helemaal geen wet. Ze mogen er wel voor uitkomen. Zolang het in vrede gebeurt en niet naar ordeverstoring neigt natuurlijk.
[..]
Ja. Tegen de oorlog in Irak en Afganistan. De duizende mensen die daar sterven bijvoorbeeld.
Wil je me nu aanraken?
[..]
Ik ben geen rechtsgeleerde. Klaag hen aan mijn vriend. Zal me worst wezen.
Wat mij betreft houden zij hun protestacties waar zij dat willen. Als Greenpeace tegen kernenergie protesteert, doen zij dit ook vaak bij kerncentrales, en veelal op een minder orthodox manier dan die christenpuppies bij abortusklinieken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan moeten ze naar degene gaan die die wet hebben ingevoerd, en niet bij de mensen die gebruik maken van die wet.
Denk ik ook.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Denk niet dat hij daar zou gaan staan met een bordje, abortus is moord.
Hij zou wel denk ik een goede oplossing bedenken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:14 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Die zou met een metaforisch verhaal komen, zoals altijd.
Ja dat dus, gewoon CDA of christen unie stemmen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Green peace heeft wel her en der feiten dat het slechts is voor de natuur. Nu is geloof een eigen overtuiging, een geloof daar heb je ook dan geen feiten voor nodig. Maar de manier waarop ze het doen gaat het mij om. Ik zou graag de bijbel uitlezen, en ze alle passages voorleggen waar ze zichzelf schuldig aan maken met zulke acties. Ze uitleggen dat er geen weegschaal is voor zondes. Nee 1 zonde =1 zonde.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:17 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Wat mij betreft houden zij hun protestacties waar zij dat willen. Als Greenpeace tegen kernenergie protesteert, doen zij dit ook vaak bij kerncentrales, en veelal op een minder orthodox manier dan die christenpuppies bij abortusklinieken.
Ik vind enkel dat het vreedzaam moet gebeuren en dat je de mensen onder geen beding mag verhinderen.
Als zij dat wensen moet dat m.i. kunnen ja. Ik weet niet of het de meest effectieve manier is, maar dat is de discussie niet. Anyway, ik gaf een antwoord op je vraag.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:16 schreef Serene het volgende:
[..]
En bij wie ga je dan protesteren? Ga je dan voor het leger staan en daar protesteren met een bordje dat ze niemand meer mogen doodschieten?
Zeg het hen, misschien luisteren ze wel. Ik vrees van niet echter, aangezien zij die "mensen" als moordenaars zien en daar in de eerste plaats zijn om dat kind te beschermen.quote:Ik bedoel daarmee dat ze niet de mensen als het kwaad moeten zien, maar de wet die het toelaat.
Zou best kunnen.quote:Het zit misschien op het randje van ordeverstoring, maar ik vind het wel onder smaad vallen.
Maar dat laatste doen ze wel, ze verhinderen mensen die daar binnen zitten en ze verhinderen de mensen die daar naar binnen lopen langs de protesterende menigte door te roepen dat ze naar de hel gaan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:17 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Wat mij betreft houden zij hun protestacties waar zij dat willen. Als Greenpeace tegen kernenergie protesteert, doen zij dit ook vaak bij kerncentrales, en veelal op een minder orthodox manier dan die christenpuppies bij abortusklinieken.
Ik vind enkel dat het vreedzaam moet gebeuren en dat je de mensen onder geen beding mag verhinderen.
Smaad dusquote:Op zondag 28 augustus 2011 14:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dat laatste doen ze wel, ze verhinderen mensen die daar binnen zitten en ze verhinderen de mensen die daar naar binnen lopen langs de protesterende menigte door te roepen dat ze naar de hel gaan.
Zoals ze ook toen die kleine poppetjes naar mensen thuis gingen opsturen als protest, mijn vriendin was daar niet zo gecharmeerd van net na haar zoveelste miskraam.
Ze kwetsen mensen, dat doen ze misschien onbewust, hoewel mij dat erg sterk lijkt, maar ze kwetsen mensen er wel mee.
Waar het om gaat. En waarmee we deze discussie uit de doeken konden doen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dat laatste doen ze wel, ze verhinderen mensen die daar binnen zitten en ze verhinderen de mensen die daar naar binnen lopen langs de protesterende menigte door te roepen dat ze naar de hel gaan.
Zoals ze ook toen die kleine poppetjes naar mensen thuis gingen opsturen als protest, mijn vriendin was daar niet zo gecharmeerd van net na haar zoveelste miskraam.
Ze kwetsen mensen, dat doen ze misschien onbewust, hoewel mij dat erg sterk lijkt, maar ze kwetsen mensen er wel mee.
Zulke mensen vind ik altijd hypocrieten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:28 schreef Argo het volgende:
[..]
Waar het om gaat. En waarmee we deze discussie uit de doeken konden doen.
Ze volgen het pad van God, en Jezus de zoon van God zou het niet goed vinden, waarmee ze bezig zijn. Iemand moet ze aan de tand voelen, en vragen waar ze mee bezig zijn. Ik heb helaas weinig Bijbelse kennis dus ik kan dat niet. Als ik het had zal ik het heus eens wagen.
Niemand die je tegenhoudt.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:18 schreef Argo het volgende:
Green peace heeft wel her en der feiten dat het slechts is voor de natuur. Nu is geloof een eigen overtuiging, een geloof daar heb je ook dan geen feiten voor nodig. Maar de manier waarop ze het doen gaat het mij om. Ik zou graag de bijbel uitlezen, en ze alle passages voorleggen waar ze zichzelf schuldig aan maken met zulke acties. Ze uitleggen dat er geen weegschaal is voor zondes. Nee 1 zonde =1 zonde.
Klopt, maar ik vind het vreemd dat ik de enige ben die zulke dingen denkt, en ik ben niet eens een volwaardige 100% Christen. Ik ben iemand met een beetje kennis ervan... En dat is wat mij eigenlijk verbaasd.quote:
De meeste van die beroepsprotesteerders kennen hun rechten maar al te goed. Ik vraag me af of je hen effectief iets kunt maken als ze beweren dat abortusplegers naar de hel gaan...quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het zijn meestal dezelfde mensen die fel tegen homohuwelijken zijn. Niet serieus nemen, dus.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:34 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
De meeste van die beroepsprotesteerders kennen hun rechten maar al te goed. Ik vraag me af of je hen effectief iets kunt maken als ze beweren dat abortusplegers naar de hel gaan...
Niet serieus nemen, tja.. Het is en blijft kwetsend voor die mensen, je wordt gehaat, terwijl ze je niet eens persoonlijk kennen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:35 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Het zijn meestal dezelfde mensen die fel tegen homohuwelijken zijn. Niet serieus nemen, dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |