Ben dan wel benieuwd of buitenantennes dat probleem níet geven... Ik vind het niet erg storend. Ik ben alleen benieuwd wat het veroorzaakt.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:36 schreef deadly_kiss het volgende:
wij hebben precies hetzelfde.
wij hebben een klacht geplaatst en toen kregen we een buiten antenne...
alleen deze moet je dus met een kabel dwars door de muur heen aansluiten... daarom ligt ie nu alsnog al 2jaar op zolder
Maar we zitten hier op drie hoog, op +/- 5 meter hemelsbreed van de weg.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:46 schreef T42 het volgende:
[..]
12,50? extra ontvanger erbij gehuurd dus. dan is het niet verhoogt...
je kan er ook 1 kopen 2e hands, hier op fok staan er al vaak.
en storing komt door de ontsteking van een brommer/scooter. ik heb flipperkasten en die hebben ook vieze spoelen en daarom stoort digitenne ook,
maar dit was vroeger met analoog ook zo alleen bijna niemand gebruikte dat dus bijna niemand merkte dat
Auto's hebben ook bougies... Wat is het verschil?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:38 schreef vanOekelen het volgende:
Dat komt door de bougies van die brommers.
Straalt dat zo ver uit, en waarom storen auto's dan niet?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:38 schreef vanOekelen het volgende:
Dat komt door de bougies van die brommers.
ja dat werkt wel, we hebben het getest door het raam heenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ben dan wel benieuwd of buitenantennes dat probleem níet geven... Ik vind het niet erg storend. Ik ben alleen benieuwd wat het veroorzaakt.
Ben benieuwd wat dan het verschil is tussen de twee ontvangers.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:39 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
ja dat werkt wel, we hebben het getest door het raam heen
Die indruk heb ik ook.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:40 schreef deadly_kiss het volgende:
het is trouwens ook wat me opvalt, hoe harder die brommers/scooters rijden en/of hoe meer kabaal ze maken, hoe meer digitenne gaat storen
geen idee...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat dan het verschil is tussen de twee ontvangers.
Op de 3e etage valt dat vast wel mee.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:41 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
geen idee...
er zit wel een belachelijke dikke kabel aan en je moet in een hufterproof wijk wonen anders slopen ze hem van de gevel
En ik stond op het balkon, en niet bijna negen meter lagerquote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Op de 3e etage valt dat vast wel mee.
LeeHarveyOswald is nu aan het testen met de 'bougie' van een piezo-aansteker en dan stoort het ook (wel minder erg dan brommer).De bougies klinkt dan logisch. Maar waarom auto's dan niet?
Makes sense.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:45 schreef Rapaille het volgende:
Heeft volgens mij te maken met de betere afscherming van de bougies in auto.
Wat isoleert beter dan +/- 15 meter lucht?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:45 schreef Rapaille het volgende:
Heeft volgens mij te maken met de betere afscherming van de bougies in auto.
Nee. Dat heeft alleen effect op spul op de brommer zelf, niet iets wat meter verderop staat.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Straalt dat zo ver uit, en waarom storen auto's dan niet?
Men neme een boor, men maakt een gaat in de muur, men trekt de kabel er doorheen. Problem solved?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:36 schreef deadly_kiss het volgende:
wij hebben precies hetzelfde.
wij hebben een klacht geplaatst en toen kregen we een buiten antenne...
alleen deze moet je dus met een kabel dwars door de muur heen aansluiten... daarom ligt ie nu alsnog al 2jaar op zolder
Spam!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:47 schreef nattermann het volgende:
Ja, had ik ook last van toen ik nog gebruik maakte van Digitenne. Mede daarom ben ik overgestapt naar interactieve tv.
Ik heb het niet over isolerenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat isoleert beter dan +/- 15 meter lucht?
Edit:quote:
En de piezo aansteker dan? Dit is trouwens nog te verklaren door: Sneller rijden = meer toeren = meer vonkjes = meer storing...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:49 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Toeren(trillingen)/geluidsfrequentie is dan ook logischer
Geen idee, ik weet niets van auto's.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:50 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Ik heb het niet over isolerenIk denk dat de carrosserie van de auto als een Kooi van Faraday werkt. Of zeg ik nu iets geks?
Dat lijkt me nog logisch ja. Bizar dat een bougie dan zo'n stralingsgolf geeft....quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:50 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Ik heb het niet over isolerenIk denk dat de carrosserie van de auto als een Kooi van Faraday werkt. Of zeg ik nu iets geks?
Ik ook nietquote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Geen idee, ik weet niets van auto's.
Krijg je vast kanker van.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat lijkt me nog logisch ja. Bizar dat een bougie dan zo'n stralingsgolf geeft....
klopt ja.. maar er zit ook een behoorlijk korte kabel aan dat ding en dat past niet netjes weggewerktquote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:50 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Men neme een boor, men maakt een gaat in de muur, men trekt de kabel er doorheen. Problem solved?
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:00 schreef robber57 het volgende:
Autos hebben vaak ontstoorde bougiekappen,kabels en bougies en die hele bubs zit ook nog eens in een metalen koekblik (kooi van Faraday).
Brommers hebben vaak wel wat ontstoring zoals een ontstoorde bougiekap en misschien bougie als de brommer nog nieuw is en de originele bougie heeft maar vaak word bij vervanging niet een "R" bougie teruggeplaatst (de R staat voor resistor en is een ontstoorde bougie), dan is meestal de bougiekabel niet ontstoord en erg belangrijk; het koekblik ontbreekt dus er geen kooi van Faraday
Wat maakt dat jou nou uit?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 05:56 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom heb je uberhaupt Digitenne? Dat is toch een redelijk achterhaald systeem? En zo duur is (digitale) tv van ziggo oid toch niet?
Voor digitenne betaal ik 9 euro. Voor ziggo zou dat 16,95 zijn. Toch bijna het dubbele.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 05:56 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom heb je uberhaupt Digitenne? Dat is toch een redelijk achterhaald systeem? En zo duur is (digitale) tv van ziggo oid toch niet?
Nee hoor. Het beeld is wel minder dan digitale TV, maar beter dan ouderwetse tv. En om af en toe cold case of pauw en witteman te kunnen kijken, voldoet het prima, en is het toch een euro of 12 (144 euro per jaar) goedkoper.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 05:56 schreef kanovinnie het volgende:
klik klik klaar ik ken hetquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Aansluiten is een wat groot woord
Alle vonken geven elektromagnetische straling.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat lijkt me nog logisch ja. Bizar dat een bougie dan zo'n stralingsgolf geeft....
Tuurlijk, maar het draagt dus best ver.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:15 schreef Catbert het volgende:
[..]
Alle vonken geven elektromagnetische straling.
Dankzij elektromagnetische straling kunnen we sterren horen ontploffen. Dus die paar meter tussen jou en die brommer is peanutsquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:59 schreef Isegrim het volgende:
Tuurlijk, maar het draagt dus best ver.
Ik heb nog nooit een ster horen ontploffen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:13 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dankzij elektromagnetische straling kunnen we sterren horen ontploffen. Dus die paar meter tussen jou en die brommer is peanuts
Ik stelde het me al helemaal voor, dat er pubers bij jou in de buurt straatraces hieldenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:34 schreef Isegrim het volgende:
We hebben er niet echt last van hoor.Was gewoon benieuwd hoe het komt.
Neuh, er rijdt misschien eens per avond een brommer langs ofzo.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:36 schreef edcetera het volgende:
[..]
Ik stelde het me al helemaal voor, dat er pubers bij jou in de buurt straatraces hielden
Electromagnetische straling dus en of dat goed/slecht is afgeschermd, zoals eerder was aangegeven.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:34 schreef Isegrim het volgende:
We hebben er niet echt last van hoor.Was gewoon benieuwd hoe het komt.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:00 schreef robber57 het volgende:
Autos hebben vaak ontstoorde bougiekappen,kabels en bougies en die hele bubs zit ook nog eens in een metalen koekblik (kooi van Faraday).
Brommers hebben vaak wel wat ontstoring zoals een ontstoorde bougiekap en misschien bougie als de brommer nog nieuw is en de originele bougie heeft maar vaak word bij vervanging niet een "R" bougie teruggeplaatst (de R staat voor resistor en is een ontstoorde bougie), dan is meestal de bougiekabel niet ontstoord en erg belangrijk; het koekblik ontbreekt dus er geen kooi van Faraday
Leek me al heel sterkquote:Ontvangst van radiosignalen is in een kooi van Faraday daarom niet mogelijk. Het uitzenden van radiosignalen door een zender met antenne in een kooi van Faraday is ook niet mogelijk. Allerlei stoorvelden, zoals van bliksem, hebben in een kooi van Faraday geen invloed; vandaar dat kritische natuurkundige experimenten vaak in een dergelijke kooi gedaan worden. Een dichte auto werkt als kooi van Faraday, maar vanwege de grote ramen is ontvangst van hoge frequenties zoals voor GSM (golflengte 33 cm) in de auto nog wel mogelijk
En waarom bij een motor dan niet, een antwoord kun je alleen geven als je iets anders uit kan sluiten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
zit hem in het ontbreken van de ontstoring van de ontsteking van de brommers
omdat daar wel een ontstoring inzitquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En waarom bij een motor dan niet, een antwoord kun je alleen geven als je iets anders uit kan sluiten.
Mijn motor heeft zoiets niet, hoe mag het er het uitzien, ga ik later wel eens bij de buren kijken?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
omdat daar wel een ontstoring inzit
edit:
de brommers hebben nog een oude onbeschermt ontstekings systeem tov auto's en motoren, anders zullen deze niet lopen want dan zal de ontsteking ruis op de singaal draden veroorzaken
is een electronisch component, welke je niet met het oog ziet, zit bij de ontsteking ingebouwdquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 23:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Mijn motor heeft zoiets niet, hoe mag het er het uitzien, ga ik later wel eens bij de buren kijken?
En waarom hebben al die moderne scooters het dan ook niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |