abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101171548
Nieuws! FOK TOURNEYS

4e Fok!king Starcraft 2 toernooi onderweg

Fok! op bnet:
FOK

Wat is Starcraft?


StarCraft II is een real-time strategy computerspel ontwikkeld door Blizzard Entertainment. StarCraft II is het vervolg op het populaire StarCraft. Het werd op 19 mei 2007 aangekondigd op de Blizzard Worldwide Invitational in Seoel, Zuid-Korea. StarCraft II werd op 27 juli 2010 uitgebracht voor Windows XP, Windows Vista, Windows 7 en Mac OS X.
Het spel zal in drie delen worden uitgegeven: Wings of Liberty (Terrans), Heart of the Swarm (Zerg) en Legacy of the Void (Protoss).
StarCraft II: Wings of Liberty vormt de basis en Heart of the Swarm en Legacy of the Void zijn twee uitbreidingspakketten. Elk van de drie legt de nadruk op een speelbaar ras in het spel.

Elke speler van StarCraft II heeft een eigen profiel op Battle.net waarin alle speelgegevens worden opgeslagen, zoals het aantal keer gewonnen/verloren, de vorderingen in een campagne en de lijst met spelers waarmee men bevriend is. StarCraft II bevat ook een matchmaking-service waarmee spelers met dezelfde speelvaardigheden aan elkaar gekoppeld worden voor een wedstrijd tegen elkaar, vergelijkbaar met de matchmaking-service in Quake Live.
Het spel zal geen ondersteuning bevatten om via een LAN te spelen.Het doel hiervan is het promoten van Battle.net en het tegengaan van illegale kopieën.In mei 2010 werd bekend dat het platform Battle.net geïntegreerd zou worden met de sociale netwerksite Facebook. Hierdoor kunnen spelers gebruikmaken van Facebook om personen toe te voegen aan hun spelerslijst in StarCraft II.
StarCraft II bevat de StarCraft II Marketplace waarmee nieuwe maps en campagnes verspreid kunnen worden die gemaakt zijn met de meegeleverde leveleditor Galaxy Editor.In StarCraft II kunnen ook mods uitgewisseld worden evenals extra content die voor deze mods gemaakt wordt. In de StarCraft II Marketplace is het mogelijk de maps, campagnes en mods te bekijken, beoordelen en van commentaar te voorzien.

Fok! Starcraft 2 spelers:

(Hier een ander lijstje: http://sc2divisions.com/custom/fok/481

.aeon - Viiva#965
404_ - Endzeit#606
AgLarrr - Aglar#282
AGiath - IrFrenkyV #229
Aibmi - Skamba #832
Andrew.koster - Acro#130
AnusCocainus - Cocainus#370
apij4125 - Qing #933
ASSpirine - Asspirine#713
Baszh - Basz#718
BObNL - CaptSmits#762
Borstmelk - Avation #687
CantFazeMe - Seodore#168
Casino.Bob - ZeroT#820
Cudles - Dwarfmaster#386
Disko.Krali - Echo#508
Donderkonijn - donderkonijn#758
ElmarO - Elmar#534
Flammie - Flummie#955
Gianthuust - Gianthuust#450
GoodGawd - Nifty#875
Harlon - Agravaine #489
Hugey - Hugey - #454
IkWistGeenNaam - Drorctopus #883
Irving - Irving#592
Jenglejack - Jenglejack#997
Katth - Katth#701
Klaagtvaak - Rovado#581
K-lep - StampVoet#716
Logros - Logros#902
McGilles - Mimango#998
MrManuel - Craven#136
nuck.chorris - Xalithian#351
Olle. - Olle#581
omNOMNOMNOMNOM - ihasaKAROT #898
paintmeester - Rhanald#536 / Madwit #796
Pasmanni - Pasmanni #726
Predacore - Predacore #123
Quantic - Quantic #988
Razilat - Razilat # 848
Revje1 - Revje#745
Simsfan88 - AngelEye#373
sp3c - spek#763
Verrekte_Koekwous - Statix#245
Symphony #49
TC_Artemis - Trick#869
tedkees2 - Thoraxx#443
Tom_Poes - McSilent#542
Turalyon - Ponkie #680
TwenteFC - DirkZz#892
Thrilled = Reyin #489
Vinno - Vinno#407
Wolfje - Wolfje#150
YellowBlacks - YellowBlacks#387
YoshiBignose - Yoshi#981
zforces - ZForce#447
Zodie - Bane#970

De vorige topics kan je hier bekijken:
Starcraft 2 #26 Waar we wat van elkaar kunnen leren
Starcraft 2 #25 Deathball, Bioball, Ballenzooi.
Starcraft 2 #24 Nu met Carriers en zonder Lurkers
Starcraft 2 #22 waar het fok tourney nog even op zich laat wachten
Starcraft 2 #21 waar we de masterleague onveilig maken
Starcraft 2 #18 En nou lief zijn...
Starcraft 2 #17 Want Nederlanders houden van kaas
Starcraft 2 #16 Bug of ben ik gewoon noob?
Starcraft 2 #15, KEKEKEKE zerg rush!
Starcraft 2, #14 Waar de nerf in aantocht is!
Starcraft 2 #13, My life for hire!
Starcraft 2, #12 6 pool rushes suck!
Starcraft 2, #11 Spawn more overlords!
Starcraft 2, #10 Live for the Swarm!
Starcraft 2, #9 Battlenet problemen!!
Starcraft 2, #8 zonder fatsoenlijke OP maar met Starcraft
Starcraft 2, #7 waar de zerg queen ons pest
Starcraft 2, #6: Waar we met zijn allen wachten.
Starcraft 2, #5: My life for Aiur
Starcraft 2, #4
Starcraft 2, #3
Facts don't care about your feelings
pi_101171624
Infernal Pre-Igniter damage upgrade decreased from 10 to 5. :D
Fungal Growth damage changed from 36 (+30% armored) to 30 (40 vs Armored).: ;( (stukken minder effectief tegen roaches nu, dus eigenlijk niet zo erg, ik haat infestors in zvz).
Overseer Morph cost decreased from 50/100 to 50/50. :D
Ultralisk Build time decreased from 70 to 55. :D
Barracks Build time increased from 60 to 65. :D
Stalker Blink research time increased from 110 to 140. :D
Immortal Attack range increased from 5 to 6. ;(
Facts don't care about your feelings
pi_101171784
Protoss krijgen een buff :) mag ook wel want ze waren atm zwakste race. Terran... tsja.. ben benieuwd of 1/1/1 nog steeds zo sterk is, denk het wel want er veranderd niet veel. Terran zal waarschijnlijk nog steeds het sterkst eruit komen denk ik.
pi_101171969
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 15:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Infernal Pre-Igniter damage upgrade decreased from 10 to 5. :D
Fungal Growth damage changed from 36 (+30% armored) to 30 (40 vs Armored).: ;( (stukken minder effectief tegen roaches nu, dus eigenlijk niet zo erg, ik haat infestors in zvz).
Overseer Morph cost decreased from 50/100 to 50/50. :D
Ultralisk Build time decreased from 70 to 55. :D
Barracks Build time increased from 60 to 65. :D
Stalker Blink research time increased from 110 to 140. :D
Immortal Attack range increased from 5 to 6. ;(
Mijn blink, wat doe je :'( Maar Immortal bufje is wel lekker. Barracks buildtime increase is ook wel chill.
pi_101173600
Wanneer komt deze patch uit of is dit al gebeurd?
  donderdag 25 augustus 2011 @ 16:08:28 #6
300556 Tom_Poes
Marten bedankt!
pi_101174080
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 15:04 schreef Proxzor het volgende:
Protoss krijgen een buff :) mag ook wel want ze waren atm zwakste race. Terran... tsja.. ben benieuwd of 1/1/1 nog steeds zo sterk is, denk het wel want er veranderd niet veel. Terran zal waarschijnlijk nog steeds het sterkst eruit komen denk ik.
Hoe kan ik zien wat het sterkste ras is?
pi_101175606
Alles is gelijk. Het gaat erom hoe je zelf met een ras speelt.
pi_101177727
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:08 schreef Tom_Poes het volgende:

[..]

Hoe kan ik zien wat het sterkste ras is?
Er zijn een paar grafieken die ik een paar dagen terug zag, daar vergelijken ze alle gespeelde games in een league en kijken welke ras het meest wint. Alles is niet gelijk helaas, Terran steekt er met kop en schouders bovenuit en Protoss was helaas de slechste. Deze update komt eerst op de PTR dus word getest of het een goede patch is, als deze goedgekeurd wordt dan komt hij ook op de normale servers draaien, nog even geduld dus. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Proxzor op 25-08-2011 17:55:12 ]
pi_101178020
Gevonden :)


Koreaanse:


[ Bericht 31% gewijzigd door Proxzor op 25-08-2011 18:04:06 ]
pi_101182930
Ook weer eens begonnen na dikke 7 maanden break :) Weer even wennen, gold league qualified maar dat ging niet zo lekker, hebben ze me teruggezet naar Silver, ach moet nog even opwarmen komt wel weer :)
pi_101183748
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 17:54 schreef Proxzor het volgende:
Gevonden :)
[ afbeelding ]

Koreaanse:
[ afbeelding ]
:')

Lekker relevant wat er in de bronze league - master league gebeurt. Dus tenzij deze grafiek uit GM of korean master komt heb je er niet zo veel aan. Als je niet in GM zit heb je genoeg dingen die je kan verbeteren en is er geen sprake van race imbalance.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 20:04:35 #12
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_101184488
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 19:50 schreef Turalyon het volgende:

[..]

:')

Lekker relevant wat er in de bronze league - master league gebeurt. Dus tenzij deze grafiek uit GM of korean master komt heb je er niet zo veel aan. Als je niet in GM zit heb je genoeg dingen die je kan verbeteren en is er geen sprake van race imbalance.
Dat zijn statistics uit de TeamLiquid playerbase volgens mij.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_101192269
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 19:50 schreef Turalyon het volgende:

[..]

:')

Lekker relevant wat er in de bronze league - master league gebeurt. Dus tenzij deze grafiek uit GM of korean master komt heb je er niet zo veel aan. Als je niet in GM zit heb je genoeg dingen die je kan verbeteren en is er geen sprake van race imbalance.
Dit zijn statistieken die komen uit toernooien,cups en verschillende leagues als ik het goed heb. Dus hier heb je juist veel aan, ga niet zomaar wat zeggen als je er geen benul van hebt ;)
pi_101192364
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 22:35 schreef Proxzor het volgende:

[..]

Dit zijn statistieken die komen uit toernooien,cups en verschillende leagues als ik het goed is. Dus hier heb je juist veel aan, ga niet zomaar wat zeggen als je er geen benul van hebt ;)
Geef de link dan?

En dan nog, je zegt exact hetzelfde als ik.
pi_101192426
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 22:37 schreef Turalyon het volgende:

[..]

Geef de link dan?

En dan nog, je zegt exact hetzelfde als ik.
Ik zou zeggen ga is naar die twitter ;)
pi_101192580
Statistics from Starcraft 2 tournament and league games.(dus ook bronze-master?) Aggregated from team liquids international player database.
pi_101192956
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 22:41 schreef Turalyon het volgende:
Statistics from Starcraft 2 tournament and league games.(dus ook bronze-master?) Aggregated from team liquids international player database.
league games zoals GSL ;)
pi_101193400
Dat zijn geen league games, dat zijn custom games.
Facts don't care about your feelings
pi_101194685
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 22:48 schreef Proxzor het volgende:

[..]

league games zoals GSL ;)
GSL valt onder tournament games. En dan zeg je 2 posts geleden tegen mij dat ik niet moet gaan praten als ik geen benul heb lol :') met je silver league. Of als je vindt dat GSL onder league games valt, wat is een tournament game?.. Zoals yoshi zei, bij elk tournament worden games gespeeld als custom game(zo kan je nog obs/referees maken m.n. voor commentators) en niet dat mensen 1v1 queuen en op magische wijze met 2 commentators erbij als obs het spel beginnen.

Wat ik vind is dat alleen de mensen die top master/gm zijn echt kritiek mogen geven over wat balanced is en wat niet balanced is. Alle leagues eronder kunnen zat dingen verbeteren. Een grafiekje van alle noobs in sc2 heeft daarom helemaal niks met race balance te maken, wat boeit het nou dat 90% in bronze league wint met zerg omdat ze 6 poolen en mensen het niet kunnen verdedigen? Als de grafiek uit alle gsl seasons kwam dan was het een ander verhaal natuurlijk.
pi_101195196
Iemand wat tips voor me (7 maanden eruit geweest)

Speel veelal met terran, (silver) ligt eraan waar ik tegen speel. Scout natuurlijk, ben nu eens aan het proberen met 3rax tacs aangezien me MMM faalt. combineer met Marine en Maura, stimpack, concusshell en shield. Maar speel dit alleen tegen AI very hard. Win hier wel mee.

Werkt deze tactiek ook een beetje online? Is een snelle push tactiek. Wil tegen terran nog wel eens snel voor een 1 rax, 1 fact, 1 starport gaan met siege tank 4 marines en medivac, dan miniral line drop voor vroeg storen. Maar fail dik hiermee eerlijk gezegd.

Micro management ben ik weer mee aant oefenen, even wennen na al die tijd. Maar wat sites, of vids die ik kan bekijken om wat te leren?

Thnx in advance!
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:29:58 #21
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_101203055
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 23:21 schreef Turalyon het volgende:

[..]

GSL valt onder tournament games. En dan zeg je 2 posts geleden tegen mij dat ik niet moet gaan praten als ik geen benul heb lol :') met je silver league. Of als je vindt dat GSL onder league games valt, wat is een tournament game?.. Zoals yoshi zei, bij elk tournament worden games gespeeld als custom game(zo kan je nog obs/referees maken m.n. voor commentators) en niet dat mensen 1v1 queuen en op magische wijze met 2 commentators erbij als obs het spel beginnen.

Wat ik vind is dat alleen de mensen die top master/gm zijn echt kritiek mogen geven over wat balanced is en wat niet balanced is. Alle leagues eronder kunnen zat dingen verbeteren. Een grafiekje van alle noobs in sc2 heeft daarom helemaal niks met race balance te maken, wat boeit het nou dat 90% in bronze league wint met zerg omdat ze 6 poolen en mensen het niet kunnen verdedigen? Als de grafiek uit alle gsl seasons kwam dan was het een ander verhaal natuurlijk.
Ah heerlijk, de eeuwige discussie. Het is net alsof er een 19 jarige militair naar een WO2 veteraan loopt en zegt "jonguh, wat weet jij nou van oorlog, doe niet zo wijs met al je medailles"
pi_101204271
Enerzijds heeft Turalyon wel gelijk natuurlijk. Als je naar balance kijkt, dan is SC2 gewoon qua RTS het beste gebalanceerd. Maar er is gewoon een groot probleem en dat is dat Terran gewoon vele malen makkelijker is om te spelen dan Zerg (en Toss ook wel iets). Hierdoor zie je dus dat Zerg veel lagere win ratio heeft, terwijl de spelers misschien wel qua skills even goed zijn. Valt dit onder imbalance? Mwah, misschien niet echt, omdat die spelers nog lang niet heel goed zijn en ik weet ook zeker dat hoe hoger je in de leagues gaat en hoe beter de spelers worden, des te meer die grafiek naar elkaar toe komt.

MAAR het is gewoon frusterend dat je rot aan het klikken en micro-en bent en je wordt afgemaakt door zo'n attack move van een Terran. Die gasten kunnen zo slecht spelen en het gewoon nog winnen.
Facts don't care about your feelings
pi_101204746
Yoshi en Turalyon,

ik ben het zeer eens met jullie beide. Soms lijkt terran inderdaad iets makkelijker te zijn, voornamelijk in midgame.
Build order: AAAAAAAAAAAAAA A-move.

hier is wel erg goed mee te dealen , maar mijn amateur visie zegt dat de marine te cheap is.
Zergling 25 minerals. snel , weinig hp, geen anti air , geen ranged
Zealot 100 minerals. Traag , veel hp, geen anti air, geen ranged
Marine 50 minerals. medium snel, medium hp, anti air, ranged

Blizzard heeft maanden geleden in een officieel statement bekend gemaakt zich geen zorgen te maken over imbalances in bronze, silver, gold en platinum laugue. Op dit niveau kunnen zich dus kleine dingen voordoen. Zoals de voorheen beschreven 6-pool. Deze is voor een bronze speler amper te stoppen. Voor een pro geen probleem en daarom zal bliz daar niets aan veranderen.

Over het algemeen vind ik het spel zeeeeeeeer goed balanced.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:06:17 #24
101809 BObNL
Je bent top!
pi_101216129
Terran is juist een van de moeilijkste. A-> click marines is dood door benalings & lings je moet ze redelijk goed besturen anders ben je de sjaak. En tanks met je ook stuk voor stuk zorgvuldig positioneren. BFH werkt a lick ook niet worden ze omsingeld en zijn ze zo kapot.
Leuter mee!!
pi_101217168
Mag ik even lachen :')
Facts don't care about your feelings
pi_101218096
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:06 schreef BObNL het volgende:
Terran is juist een van de moeilijkste. A-> click marines is dood door benalings & lings je moet ze redelijk goed besturen anders ben je de sjaak. En tanks met je ook stuk voor stuk zorgvuldig positioneren. BFH werkt a lick ook niet worden ze omsingeld en zijn ze zo kapot.
Ik ben het met je eens als je zegt dat het meer micro intensief is tegen een simpelweg zergling / baneling combi.
Maar thats it.
Je hebt als terran (nogmaals dit gaat over voornamelijk midgame) tegen lagere kosten een leger met een veel hogere dmg output en je basic unit is de enige ranged + anti air unit.

Wat verder de macro besturing betreft denk ik dat alle 3 de rassen gelijk zijn.
pi_101223593
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 09:37 schreef Cameti het volgende:
Yoshi en Turalyon,

ik ben het zeer eens met jullie beide. Soms lijkt terran inderdaad iets makkelijker te zijn, voornamelijk in midgame.
Build order: AAAAAAAAAAAAAA A-move.

hier is wel erg goed mee te dealen , maar mijn amateur visie zegt dat de marine te cheap is.
Zergling 25 minerals. snel , weinig hp, geen anti air , geen ranged
Zealot 100 minerals. Traag , veel hp, geen anti air, geen ranged
Marine 50 minerals. medium snel, medium hp, anti air, ranged

Blizzard heeft maanden geleden in een officieel statement bekend gemaakt zich geen zorgen te maken over imbalances in bronze, silver, gold en platinum laugue. Op dit niveau kunnen zich dus kleine dingen voordoen. Zoals de voorheen beschreven 6-pool. Deze is voor een bronze speler amper te stoppen. Voor een pro geen probleem en daarom zal bliz daar niets aan veranderen.

Over het algemeen vind ik het spel zeeeeeeeer goed balanced.
Terran heeft zeker in het begin ook veel meer opties. Stel je scout als toss op 9 pylon, of als zerg op 12 pool oid, je ziet barracks en gas en misschien een lab was zegt dat dan? kan van alles zijn terwijl het bij toss/zerg veel vroeger duidelijk is wat je van plan bent.

Ook zijn de stealth units ( banshees) veel vroeger bereikbaar dan DT's of burrow voor zerg, en heeft terran ook gelijk de beste en vroegste optie om diezelfde stealth onbruikbaar te maken ( scan) terwijl die bij zerg en bij toss vrij diep weggestopt zit. Ja, cannons en spores, maar static def is zo dood, en niet echt bruikbaar tegen dingen die gewoon ervan weg kunnen bewegen.

En macro van een zerg gelijk noemen aan de andere 2 rassen is ronduit belachelijk, aangezien elke noob weet ( zelfs ik) dat zerg tenminste 1 base meer moet hebben om te winnen, dat zerg hele legers kan verliezen late game en ze zo weer heeft staan terwijl dat bij Terran en zeker ook bij Protoss niet het geval is, omdat de hoge tier units nogal wat grondstoffen kosten en lange buildcycli hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door Donderkonijn op 26-08-2011 17:51:11 ]
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:12:01 #28
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_101226608
quote:
Ook zijn de stealth units ( banshees) veel vroeger bereikbaar dan DT's of burrow voor zerg, en heeft terran ook gelijk de beste en vroegste optie om diezelfde stealth onbruikbaar te maken ( scan) terwijl die bij zerg en bij toss vrij diep weggestopt zit. Ja, cannons en spores, maar static def is zo dood, en niet echt bruikbaar tegen dingen die gewoon ervan weg kunnen bewegen.
Voor Toss: Gateway --> Cybernetics --> Twilight Council --> Dark Shrine
Voor Zerg: Spawning pool --> Lair upgrade
Voor Terran: Barracks --> Factory --> Starport --> Stealth upgrade

Ongeveer gelijk, verder heb je met een spore crawler + 2 queens banshee harrass afgeslagen als je niet je queens als een dood laat gaan.

Verder heb je als je scans gebruikt een mindere economie dan de ander als je ongeveer hetzelfde doet, want je hebt dan minder mules.

quote:
En macro van een zerg gelijk noemen aan de andere 2 rassen is ronduit belachelijk, aangezien elke noob weet ( zelfs ik) dat zerg tenminste 1 base meer moet hebben om te winnen, dat zerg hele legers kan verliezen late game en ze zo weer heeft staan terwijl dat bij Terran en zeker ook bij Protoss niet het geval is, omdat de hoge tier units nogal wat grondstoffen kosten en lange buildcycli hebben.
Die extra hatchery is alleen maar nodig omdat een zerg wordt tegengehouden in zijn enige 'resource' om units te maken --> larvae. Zodra je 1 base saturated hebt heb je gewoon niet genoeg aan de larvae van je main base + injects om units te maken.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_101240943
Donkerkonijn,

ik begrijp wat je zegt. Als zerg zijnde weet ik dat natuurlijk ook. Nu is macro niet uitsluitend het binnenhalen van recourses maar ook het uitgeven ervan.
Als zerg heb je het daarom ook veelal iets gemakkelijker om te expande (niet op alle maps maar de meest slechte zijn uit de pool).
Gezien je als zerg iedere building in principe maar 1 keer neer hoeft te zetten spaard dit een hoop mineralen en gas en een hoop tijd aan het inrichten van je basis daarnaast heeft een goede zerg door creep zicht op al zijn bases en tussenliggend terrein.

Natuurlijk moet een zerg minimaal 1 base meer hebben dan toss of terran maar daar staan dan weer andere macro voordelen tegenover. Om het direct "ronduit belachelijk" te noemen gaat mij wat ver.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:18:54 #30
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_101242993
quote:
ik begrijp wat je zegt. Als zerg zijnde weet ik dat natuurlijk ook. Nu is macro niet uitsluitend het binnenhalen van recourses maar ook het uitgeven ervan.
Herkenbaar, doe ik Forge Fast Expand, heb ik 2k minerals :D
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_101249112
Net verloren van iemand die met zijn drones (zerg) een rush deed op me base, rare was het was een 4 mans map. Heb de replay gezien, hij scout totaal niet, maar gaat wel direct naar mijn base, wist precies waar die was.
pi_101249534
33% kans ;) maar een drone rush is bijna altijd wel tegen te houden. De lastigste is de double extractor trick drone rush, dus dan heeft ie er 12 :P maar op een 4 player map is dat sowieso bijna niet te doen.
Facts don't care about your feelings
pi_101249639
Had me scv's niet moeten laten omsingelen, maar het begint alweer beter te gaan na 7 maanden break :D
pi_101249676
Zerg en Toss in mijn league heb ik nu wel onder controle, alleen tegen Terran heb ik soms nog wat moeite. Probeer met een 1-1-1 build, en dan een siege tank drop op hun miniral line met 4 marine.

Maar soms verlies ik nog ligt eraan wie de meeste siege heeft.
pi_101249739
Siege tank drop???? :') Je zit toch in silver. Wat dacht je van gewoon MMM? Of alleen MM kom je ook al ver. Trouwens, alleen M kan ook wel met een beetje micro.
Facts don't care about your feelings
pi_101250007
Ja zou dat werken ook tegen Terran? hmm eens proberen. Doe MM 3rax tegen zerg en Toss, ligt eraan waar ze voor gaan. Maar sowieso als early push.
pi_101250628
Bunker rush dan gewoon :P
Facts don't care about your feelings
pi_101252004
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Bunker rush dan gewoon :P
Nah bunkerrush ben ik nog te noob voor om dat te timen. Daarbij als hij voor een fast siege gaat is mijn bunker zo weg :) Dus ik hou het bij 3rax push early game. Om daarna te kijken wat ik mid game doe, beetje counteren waar hij voor gaat.

Bunker gebruik ik wel bij Zerg, bij de scout als hij nog niet zijn 2e base gemaakt heeft maak ik een bunker op zijn natural. Althans maak die voor de helft. Zo moet hij zerglings maken en kan niet expanden, nu 3x gedaan, werkt perfect. Geeft mij de tijd om een MM army te krijgen, en zodra mijn bunker het bijna begeeft cancel ik deze.

Daarna een push en meestal heeft hij niet veel dan :) MM rush werkt sowieso super tegen Toss tot nu toe met deze tacs (oke silver/gold) niveau niets verloren tegen toss.
pi_101252889
Edit: NVM :P
pi_101252958
Edit: NVM
pi_101253286
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 12:08 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Net verloren van iemand die met zijn drones (zerg) een rush deed op me base, rare was het was een 4 mans map. Heb de replay gezien, hij scout totaal niet, maar gaat wel direct naar mijn base, wist precies waar die was.
Er zijn enkele mappen waar je meestal al gelijk weet waar je tegenstander zit. Bijv bij shakuras plateau zit je tegenstander bijna altijd schuin tegenover je. En anders wel naast je maar nooit boven of onder je base.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:13:10 #42
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_101256081
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 12:26 schreef YoshiBignose het volgende:
33% kans ;) maar een drone rush is bijna altijd wel tegen te houden. De lastigste is de double extractor trick drone rush, dus dan heeft ie er 12 :P maar op een 4 player map is dat sowieso bijna niet te doen.
Hoeveel larva heb je rond 9 eigenlijk. Als je nou ook extractor trick bij je natural 2x maal doet en je hebt 4 larva. Dan heb je heel wat drones meer lawl
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_101259377
mja idd over die stealth heb ik me vergist :P , maar voor de rest, als is het ronduit belachelijk noemen idd wat overdreven.
pi_101267280
Nou begint toch te lukken met TvsT fast siege - medivac drop en 4 marines op scv line. Meteen 1 a 2 siege deff blijven bouwen, wat marines, 1 medivac en meteen fast expand.

Net tegen een gast die ik GL HF wens.. was hij een beetje grof... 1 medivac drop en hij was weg :D
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:54:18 #45
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_101268438
Baseraces zijn zo lelijk he :'). We engagen elkaars base op dezelfde tijd, besluiten een baserace te houden. Ik kill zijn base eerder maar na studie van de replay blijkt dat hij met een larvae van zijn natural een drone maakte, waarmee hij een gas kon maken vlak voordat ik zijn laatste building killde, verlies ik 5 seconden later :').
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_101272596
Lol ik had een keer zoveel gedroned dat ik niet eens meer een dubbel marine drop kon tegenhouden _O-
pi_101288796
Ik wil eens wat meer met zerg gaan spelen, ben een totale noob met zerg :P Enkele tips, wat leuke builds voor silver league?
pi_101290888
6 pool
Facts don't care about your feelings
pi_101300468
Heb er nu al 3 op rij verloren als terran tegen zerg... mutalisk rapen me. Ik zet druk vanaf het begin, zorg ervoor dat hij niet snel kan expanden en zerglings moet maken. Hou druk, wat helions op zijn miniral lines en nog die mutalisk.
pi_101322480
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 15:05 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Ik wil eens wat meer met zerg gaan spelen, ben een totale noob met zerg :P Enkele tips, wat leuke builds voor silver league?
ik ben door silverleague heen gekomen door tegen terran gewoon zergling / baneling en muta's te spelen en later ultra's of broodlords (afhankelijk van de units van de tegenstander). Maar gewoon macro game dus.

Tegen protoss en zerg zeer veel roach rushes gedaan. pas gas pakken op het moment dat je je roach warren gaat maken. Dan maak je 2 overlords. Bij of de eerste of de twede larva spawn van je queen kan je all-out roach gaan. Schat goed je aanval in. Als deze mislukt lig je direct heeeeel ver achter omdat je geen 2de hatch nog hebt. Dus als het niet 100% goed gaat gelijk terugtrekken dan heb je defense terwijl je je 2de hatch maakt en gaat dronen.

Dit werkt uiteraard het beste in close spawn posities. Hoop dat je er iets aan hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')