Mijn blink, wat doe jequote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Infernal Pre-Igniter damage upgrade decreased from 10 to 5.
Fungal Growth damage changed from 36 (+30% armored) to 30 (40 vs Armored).:(stukken minder effectief tegen roaches nu, dus eigenlijk niet zo erg, ik haat infestors in zvz).
Overseer Morph cost decreased from 50/100 to 50/50.
Ultralisk Build time decreased from 70 to 55.
Barracks Build time increased from 60 to 65.
Stalker Blink research time increased from 110 to 140.
Immortal Attack range increased from 5 to 6.
Hoe kan ik zien wat het sterkste ras is?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:04 schreef Proxzor het volgende:
Protoss krijgen een buffmag ook wel want ze waren atm zwakste race. Terran... tsja.. ben benieuwd of 1/1/1 nog steeds zo sterk is, denk het wel want er veranderd niet veel. Terran zal waarschijnlijk nog steeds het sterkst eruit komen denk ik.
Er zijn een paar grafieken die ik een paar dagen terug zag, daar vergelijken ze alle gespeelde games in een league en kijken welke ras het meest wint. Alles is niet gelijk helaas, Terran steekt er met kop en schouders bovenuit en Protoss was helaas de slechste. Deze update komt eerst op de PTR dus word getest of het een goede patch is, als deze goedgekeurd wordt dan komt hij ook op de normale servers draaien, nog even geduld dus.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:08 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Hoe kan ik zien wat het sterkste ras is?
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:54 schreef Proxzor het volgende:
Gevonden
[ afbeelding ]
Koreaanse:
[ afbeelding ]
Dat zijn statistics uit de TeamLiquid playerbase volgens mij.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:50 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Lekker relevant wat er in de bronze league - master league gebeurt. Dus tenzij deze grafiek uit GM of korean master komt heb je er niet zo veel aan. Als je niet in GM zit heb je genoeg dingen die je kan verbeteren en is er geen sprake van race imbalance.
Dit zijn statistieken die komen uit toernooien,cups en verschillende leagues als ik het goed heb. Dus hier heb je juist veel aan, ga niet zomaar wat zeggen als je er geen benul van hebtquote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:50 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Lekker relevant wat er in de bronze league - master league gebeurt. Dus tenzij deze grafiek uit GM of korean master komt heb je er niet zo veel aan. Als je niet in GM zit heb je genoeg dingen die je kan verbeteren en is er geen sprake van race imbalance.
Geef de link dan?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:35 schreef Proxzor het volgende:
[..]
Dit zijn statistieken die komen uit toernooien,cups en verschillende leagues als ik het goed is. Dus hier heb je juist veel aan, ga niet zomaar wat zeggen als je er geen benul van hebt
Ik zou zeggen ga is naar die twitterquote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:37 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Geef de link dan?
En dan nog, je zegt exact hetzelfde als ik.
league games zoals GSLquote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:41 schreef Turalyon het volgende:
Statistics from Starcraft 2 tournament and league games.(dus ook bronze-master?) Aggregated from team liquids international player database.
GSL valt onder tournament games. En dan zeg je 2 posts geleden tegen mij dat ik niet moet gaan praten als ik geen benul heb lolquote:
Ah heerlijk, de eeuwige discussie. Het is net alsof er een 19 jarige militair naar een WO2 veteraan loopt en zegt "jonguh, wat weet jij nou van oorlog, doe niet zo wijs met al je medailles"quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:21 schreef Turalyon het volgende:
[..]
GSL valt onder tournament games. En dan zeg je 2 posts geleden tegen mij dat ik niet moet gaan praten als ik geen benul heb lolmet je silver league. Of als je vindt dat GSL onder league games valt, wat is een tournament game?.. Zoals yoshi zei, bij elk tournament worden games gespeeld als custom game(zo kan je nog obs/referees maken m.n. voor commentators) en niet dat mensen 1v1 queuen en op magische wijze met 2 commentators erbij als obs het spel beginnen.
Wat ik vind is dat alleen de mensen die top master/gm zijn echt kritiek mogen geven over wat balanced is en wat niet balanced is. Alle leagues eronder kunnen zat dingen verbeteren. Een grafiekje van alle noobs in sc2 heeft daarom helemaal niks met race balance te maken, wat boeit het nou dat 90% in bronze league wint met zerg omdat ze 6 poolen en mensen het niet kunnen verdedigen? Als de grafiek uit alle gsl seasons kwam dan was het een ander verhaal natuurlijk.
Ik ben het met je eens als je zegt dat het meer micro intensief is tegen een simpelweg zergling / baneling combi.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:06 schreef BObNL het volgende:
Terran is juist een van de moeilijkste. A-> click marines is dood door benalings & lings je moet ze redelijk goed besturen anders ben je de sjaak. En tanks met je ook stuk voor stuk zorgvuldig positioneren. BFH werkt a lick ook niet worden ze omsingeld en zijn ze zo kapot.
Terran heeft zeker in het begin ook veel meer opties. Stel je scout als toss op 9 pylon, of als zerg op 12 pool oid, je ziet barracks en gas en misschien een lab was zegt dat dan? kan van alles zijn terwijl het bij toss/zerg veel vroeger duidelijk is wat je van plan bent.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:37 schreef Cameti het volgende:
Yoshi en Turalyon,
ik ben het zeer eens met jullie beide. Soms lijkt terran inderdaad iets makkelijker te zijn, voornamelijk in midgame.
Build order: AAAAAAAAAAAAAA A-move.
hier is wel erg goed mee te dealen , maar mijn amateur visie zegt dat de marine te cheap is.
Zergling 25 minerals. snel , weinig hp, geen anti air , geen ranged
Zealot 100 minerals. Traag , veel hp, geen anti air, geen ranged
Marine 50 minerals. medium snel, medium hp, anti air, ranged
Blizzard heeft maanden geleden in een officieel statement bekend gemaakt zich geen zorgen te maken over imbalances in bronze, silver, gold en platinum laugue. Op dit niveau kunnen zich dus kleine dingen voordoen. Zoals de voorheen beschreven 6-pool. Deze is voor een bronze speler amper te stoppen. Voor een pro geen probleem en daarom zal bliz daar niets aan veranderen.
Over het algemeen vind ik het spel zeeeeeeeer goed balanced.
Voor Toss: Gateway --> Cybernetics --> Twilight Council --> Dark Shrinequote:Ook zijn de stealth units ( banshees) veel vroeger bereikbaar dan DT's of burrow voor zerg, en heeft terran ook gelijk de beste en vroegste optie om diezelfde stealth onbruikbaar te maken ( scan) terwijl die bij zerg en bij toss vrij diep weggestopt zit. Ja, cannons en spores, maar static def is zo dood, en niet echt bruikbaar tegen dingen die gewoon ervan weg kunnen bewegen.
Die extra hatchery is alleen maar nodig omdat een zerg wordt tegengehouden in zijn enige 'resource' om units te maken --> larvae. Zodra je 1 base saturated hebt heb je gewoon niet genoeg aan de larvae van je main base + injects om units te maken.quote:En macro van een zerg gelijk noemen aan de andere 2 rassen is ronduit belachelijk, aangezien elke noob weet ( zelfs ik) dat zerg tenminste 1 base meer moet hebben om te winnen, dat zerg hele legers kan verliezen late game en ze zo weer heeft staan terwijl dat bij Terran en zeker ook bij Protoss niet het geval is, omdat de hoge tier units nogal wat grondstoffen kosten en lange buildcycli hebben.
Herkenbaar, doe ik Forge Fast Expand, heb ik 2k mineralsquote:ik begrijp wat je zegt. Als zerg zijnde weet ik dat natuurlijk ook. Nu is macro niet uitsluitend het binnenhalen van recourses maar ook het uitgeven ervan.
Nah bunkerrush ben ik nog te noob voor om dat te timen. Daarbij als hij voor een fast siege gaat is mijn bunker zo wegquote:
Er zijn enkele mappen waar je meestal al gelijk weet waar je tegenstander zit. Bijv bij shakuras plateau zit je tegenstander bijna altijd schuin tegenover je. En anders wel naast je maar nooit boven of onder je base.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:08 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Net verloren van iemand die met zijn drones (zerg) een rush deed op me base, rare was het was een 4 mans map. Heb de replay gezien, hij scout totaal niet, maar gaat wel direct naar mijn base, wist precies waar die was.
Hoeveel larva heb je rond 9 eigenlijk. Als je nou ook extractor trick bij je natural 2x maal doet en je hebt 4 larva. Dan heb je heel wat drones meer lawlquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:26 schreef YoshiBignose het volgende:
33% kansmaar een drone rush is bijna altijd wel tegen te houden. De lastigste is de double extractor trick drone rush, dus dan heeft ie er 12
maar op een 4 player map is dat sowieso bijna niet te doen.
ik ben door silverleague heen gekomen door tegen terran gewoon zergling / baneling en muta's te spelen en later ultra's of broodlords (afhankelijk van de units van de tegenstander). Maar gewoon macro game dus.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:05 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Ik wil eens wat meer met zerg gaan spelen, ben een totale noob met zergEnkele tips, wat leuke builds voor silver league?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |