Hier een korte review over mijn ervaring met de Tablet + Dock.
Algemene indruk:
De tablet heeft een origineel design, en lijk niet persé op de iPad en probeert dat dan ook niet. Knoppen zitten op een logische plek, maar voelen wel een beetje goedkoop aan. De knopjes op mijn iPhone 3GS(beste telefoon eva!) zijn van betere kwaliteit. De headset-ingang zit wel op een bizarre plaats. Bij sommige apps die niet in de landscape-mode afgespeelt kunnen worden zit de ingang op de onderkant, wat niet echt handig is als je zit en de onderkant van het tablet tegen jezelf rust.
Mijn tablet kocht ik met bright pixel, en aangezien dat er maar één was deed Asus, net als andere fabrikanten, daar niets aan. Deze pixel was ook niet echt goed zichtbaar, zeker niet op wit.
De ingebouwde boxjes zijn van heel matige kwaliteit. De iPad presteert hierin veel beter.
Met zijn 16 uur batterij is het toch wel een heel aantrekkelijk beestje, maar let wel: dichtgeklapt loopt de batterij gewoon verder leeg. In de praktijk haalde ik tot 14 a 15 uur, wat best wel redelijk is aangezien ik ook wel eens een zwaardere app gebruik. Als ik de tablet los van de dock gebruikte haalde ik zo'n 8 uur.
Bouwkwaliteit:
Hier zou ik kunnen gaan zeuren over de bright pixel, maar dat heeft iedere fabrikant. Wat mij wel opviel dat het glas tegen het onderliggende scherm aandrukt en rare plekjes vertoont als op bepaalde plekjes gedrukt wordt. Dit gebeurt ook als je het tablet aan de onderkant vasthoudt. Zoals de meeste mensen het tablet vasthouden gebeurt er niets bijzonders.
De knoppen zijn niet van fantastische kwaliteit, maar zolang ze werken is het geen probleem.
Tussen het glas van het scherm en de rand van het tablet zat een minuscuul openingetjes. Toen ik hier een beetje druk op uitoefende zag ik een printplaatje. Not good.
De dock was naar mijn mening van betere kwaliteit. Hoewel het vastmaakmechanisme goed werkt, vond ik dit toch een beetje goedkoop ogen.
Android:
Asus was een beetje laat met de update naar 3.1 en later 3.2. Dit is geen probleem, want zulke grote updates waren dat ook weer niet. Wat wel problematisch is is dat Honeycomb nog niet echt volwassen is. De webbrowser liep geregeld vast en verminderde de aantrekkelijkheid van het surfen op de tablet. Naast de webbrowser was er geen enkele app die nooit is vastgelopen. Of dit met de app zelf of met Android te maken heeft was mij niet duidelijk.
Android zelf is redelijk makkelijk te bedienen, en de aanpassingsmogelijkheden zijn ronduit fantastisch! Ik had er zelfs Super Mario 64 op draaien.
Dat de tablet wat mankementen had (en de software had daar zeker een grote rol in) besloot ik de tablet te verkopen. Ik wil alleen die utter best voor mijn collegenotities, en ik ga dus voor een ultrabook of Air.
Ik wil het tablet niet helemaal afkraken, en zie dat hier wel markt voor is. Toch is het geen vier sterren waard, om het maar in die termen uit te drukken. Omdat de software zoveel mogelijkheden geeft en de batterij zo lang mee gaat is dit toch wel 3,5 sterren.