Ik zou medelijden met je hebben als mijn werkrooster niet gewoon standaard kut was en het werkrooster in zijn algemeenheid altijd een puinhoop is bij onsquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:09 schreef rhubarbje het volgende:
heel even klagen hoor
vandaag mijn werkrooster gekregen
ik zou op woensdag vrij geroosterd worden ivm studie en tadaa uiteraard woensdag ingeroosterd
Naja de roosterheld heeft het al gefixt maar toch... hoe lastig zijn die dingen
ja oke maar ik moet gewoon uitgeroosterd zijn op die dag anders kan ik niet naar school die dagquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zou medelijden met je hebben als mijn werkrooster niet gewoon standaard kut was en het werkrooster in zijn algemeenheid altijd een puinhoop is bij ons
ooh heb jij een goed raam? met spannende dingen?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:16 schreef CherryLips het volgende:
Ah, motoragent in pauperstraat. Had ik maar popcorn.
Snel geregeld!quote:
Pak het picknickkleed alvast, de burgemeester komt er zo aan.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:16 schreef CherryLips het volgende:
Ah, motoragent in pauperstraat. Had ik maar popcorn.
Mijn werk heeft sinds vandaag een nieuwe intranet tool om je beschikbaarheid op te geven. Zal vast kut werken!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:09 schreef rhubarbje het volgende:
heel even klagen hoor
vandaag mijn werkrooster gekregen
ik zou op woensdag vrij geroosterd worden ivm studie en tadaa uiteraard woensdag ingeroosterd
Naja de roosterheld heeft het al gefixt maar toch... hoe lastig zijn die dingen
Ja ach. Anders had het ook wel "Vakantierooster" geheten heh.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zou medelijden met je hebben als mijn werkrooster niet gewoon standaard kut was en het werkrooster in zijn algemeenheid altijd een puinhoop is bij ons
Sinds vandaag weet ik met welk roosterprogramma jullie werken.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:21 schreef Tegan het volgende:
Mijn werk heeft sinds vandaag een nieuwe intranet tool om je beschikbaarheid op te geven. Zal vast kut werken!
Er is maar een programma die vrijwel overal wordt gebruikt?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:22 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Sinds vandaag weet ik met welk roosterprogramma jullie werken.
dat klinkt wel ideaal!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:23 schreef Kasseistamper het volgende:
Ik geef gewoon iedere week op welke dagen ik de week daarop kan komen werken. En dat is dan prima.
OMG, T! Daar gaat je privacy!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:22 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Sinds vandaag weet ik met welk roosterprogramma jullie werken.
Werkt niet handig met 3k+ medewerkers ofzo denk ikquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:23 schreef Kasseistamper het volgende:
Ik geef gewoon iedere week op welke dagen ik de week daarop kan komen werken. En dat is dan prima.
Bhehe, met die 5 van ons waarvan er 3 gewoon fulltime werken is het nog wel te overzienquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:24 schreef Tegan het volgende:
[..]
Werkt niet handig met 3k+ medewerkers ofzo denk ik.
Fatsoenlijke verlofadministratie kunnen ze ook al niet bijhoudenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:22 schreef Kasseistamper het volgende:
[..]
Ja ach. Anders had het ook wel "Vakantierooster" geheten heh.
dat zuigt dan wel weerquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:24 schreef Kasseistamper het volgende:
[..]
Is het ook wel.
Tot ze zeggen: "We hebben geen werk voor je".
Dan moet ik droog brood eten.
Nee, wij zijn bezig met diezelfde leverancier en noemde jouw werkgever als ander project.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:23 schreef Tegan het volgende:
Er is maar een programma die vrijwel overal wordt gebruikt?
Dat is wel een van de voordelen van een groot bedrijf. Voor iedere simpele taak is een heel team met mensen waar je kan zeuren als het misgaat.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:25 schreef Kasseistamper het volgende:
[..]
Bhehe, met die 5 van ons waarvan er 3 gewoon fulltime werken is het nog wel te overzien
Oh, ik dacht adhv mijn reactie. Maar ok. Het werkt kut en traag dus begin er niet aan als je nog een keuze hebt!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:26 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Nee, wij zijn bezig met diezelfde leverancier en noemde jouw werkgever als ander project.
En als ze bij jou komen zeuren kun je ze eindeloos van het kastje naar de muur blijven sturenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:26 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is wel een van de voordelen van een groot bedrijf. Voor iedere simpele taak is een heel team met mensen waar je kan zeuren als het misgaat.
Voor iedere simpele taak die misgaat mag je het bij ons zelf uitzoekenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:26 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is wel een van de voordelen van een groot bedrijf. Voor iedere simpele taak is een heel team met mensen waar je kan zeuren als het misgaat.
Ik werk niet in roosterdienst.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:28 schreef Tegan het volgende:
Oh, ik dacht adhv mijn reactie. Maar ok. Het werkt kut en traag dus begin er niet aan als je nog een keuze hebt!
Degene die de fouten maakt is dan ook duidelijk incapabel om dat probleem op te lossenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Voor iedere simpele taak die misgaat mag je het bij ons zelf uitzoeken.
De gouden regel is: degene die de fouten maakt hoeft het nooit zelf op te lossen.
ik zou wel eigen baas willen zijnquote:
Valt mee. I can be very persuasive.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:29 schreef Kasseistamper het volgende:
[..]
En als ze bij jou komen zeuren kun je ze eindeloos van het kastje naar de muur blijven sturen
De programma's zijn op dit moment niet de beperking.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:31 schreef Tegan het volgende:
Je zadelt graag collega's op met slecht werkende programma's?
ik uiteraard niet want ik word briljant in wat ik doequote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:33 schreef Tegan het volgende:
Ik zou ook wel eigen baas willen zijn. Totdat ik me besefte dat je je dus uit je naad werkt voor een mager loontje.
daar huur ik dan wel iemand voor inquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:34 schreef Tegan het volgende:
Dan zorgen andere wetten en regels wel dat je alsnog onnodig veel papierwerk hebt.
Mmmm... bergen geld verdienen door de hele dag in je bed te liggen en film te kijken. Dan ben je inderdaad een briljant ondernemer.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:34 schreef rhubarbje het volgende:
ik uiteraard niet want ik word briljant in wat ik doe
Volgens mij is de hele managementlaag bij ons compleet incompetent. Van de teamchefs tot de topmanquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:31 schreef Kasseistamper het volgende:
[..]
Degene die de fouten maakt is dan ook duidelijk incapabel om dat probleem op te lossen
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:37 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Mmmm... bergen geld verdienen door de hele dag in je bed te liggen en film te kijken. Dan ben je inderdaad een briljant ondernemer.
Ja, op papier ziet het er bij ons grote bedrijf ook allemaal heel goed uit.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:36 schreef Tegan het volgende:
Als ik dan zie hoe georganiseerd wij werken ben ik daar echt wel blij mee. Grote bedrijven.
Ik zou me eerder vinden in dat eerste, denk ik.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:36 schreef Tegan het volgende:
Ooit eens gevraagd hoe mijn stamkroeg dus de boeken deed. En hij telde aan het einde van de avond het geld en als het wel klopte zo ongeveer op hoe druk hij het vond dan vond hij het wel prima. En bestellen bestond uit een rondje lopen in de voorraad en dan met het opgehaalde geld een bestelling maken. Daar kreeg ik wel hoofdpijn van. Ze hebben ook geen kassa maar alleen een geldlade enzo ><. Als ik dan zie hoe georganiseerd wij werken ben ik daar echt wel blij mee. Grote bedrijven.
je moet wel goed oefenen hoorquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:37 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Mmmm... bergen geld verdienen door de hele dag in je bed te liggen en film te kijken. Dan ben je inderdaad een briljant ondernemer.
Het kost even tijd voor je geen last meer hebt van doorligplekken en rode ogen van 24/7 scherm turen...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:39 schreef rhubarbje het volgende:
je moet wel goed oefenen hoor
anders behaal je nooit mijn niveau
Mja, hier ook. Maar grote bedrijven is dat toch onmogelijk. Net als een heel land runnen. Tijd om terug te gaan naar dorpen en dat de bakker brood ruilde voor een stuk vlees bij de veehouder etc.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, op papier ziet het er bij ons grote bedrijf ook allemaal heel goed uit.
Hoe lang nogquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:40 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Het kost even tijd voor je geen last meer hebt van doorligplekken en rode ogen van 24/7 scherm turen...
Nou, de meeste dingen zijn in de afgelopen paar jaar gewoon in ijltempo verslechterd bij ons. Dan heb ik het dus echt over de meest simpele dingen als het werkrooster ed. Als daar 5 jaar geleden iets niet aan klopte was dat een schande die tot op de bodem uitgezocht moest worden. Nu is het gewoon weer elke week afwachten wat er fout is.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:41 schreef Tegan het volgende:
[..]
Mja, hier ook. Maar grote bedrijven is dat toch onmogelijk. Net als een heel land runnen. Tijd om terug te gaan naar dorpen en dat de bakker brood ruilde voor een stuk vlees bij de veehouder etc.
Uiteindelijk is het wel de betere van de twee. Zo'n groot bedrijf.
Ik had ook een heul goed idee voor een website.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:43 schreef rhubarbje het volgende:
nee ik heb al heel lang een idee, waar ook markt voor is maar ik durf gewoon niet
en vooral niet nu ik net klaar ben met een studie waar ik had voor gewerkt heb en waar ik dan niks mee zou doen
en ik heb het al druk genoeg dit jaar dus ik kan het er ook niet naast doen
vriendje zegt dat ik het gewoon moet doen maar ik ben gewoon niet zo'n risico nemen... ik ben diep van binnen gewoon echt een kantoormens
hendigquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:58 schreef Kasseistamper het volgende:
[..]
Ik had ook een heul goed idee voor een website.
Maar toen zag ik dat www.wiebetaaltwat.nl al bestaat.
Tot nu toe zijn al mijn goede ideeën voor websites ook altijd al hopeloos achterhaald geweestquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:58 schreef Kasseistamper het volgende:
[..]
Ik had ook een heul goed idee voor een website.
Maar toen zag ik dat www.wiebetaaltwat.nl al bestaat.
met banaan toch? owja en pindakaas?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:06 schreef Memento-Mori het volgende:
op lowlands hadden ze elvis tosti's(ja google dat maar eens)
En hoe werkt dat dan? Ga je dan de hele dag soep koken, en 's avonds op een brommertje door de buurt met je brouwsels? Is daar markt voor? Hoeveel soep moet je verkopen om er een bedrag aan over te houden dat het waard is al je vrije tijd op te offeren? En hoeveel soep moet je verkopen om je vaste baan op te kunnen zeggen? Komt nog meer bij kijken dan je denkt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:03 schreef rhubarbje het volgende:
ik vind dat iemand een soepbezorgservice moet beginnen
volgens mij hoef je ook niet zo veel te investeren.. alleen in grote pannen en een grote vriezer
...En daar wil jij glijmiddel van?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:06 schreef Memento-Mori het volgende:
op lowlands hadden ze elvis tosti's(ja google dat maar eens)
ik wil ook geen soepbezorgservice beginnenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:07 schreef Kasseistamper het volgende:
[..]
En hoe werkt dat dan? Ga je dan de hele dag soep koken, en 's avonds op een brommertje door de buurt met je brouwsels? Is daar markt voor? Hoeveel soep moet je verkopen om er een bedrag aan over te houden dat het waard is al je vrije tijd op te offeren? En hoeveel soep moet je verkopen om je vaste baan op te kunnen zeggen? Komt nog meer bij kijken dan je denkt.
Dr hangen hier in de flat wel eens briefjes aan het mededelingenbord van iemand die zelf noodles maakt en bezorgt in de flat. Zoiets lijkt me ook nog wel eens wat om te proberen. Gewoon lekker kleinschalig, dat je er ook niet rijk van hoeft te worden.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:09 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik wil ook geen soepbezorgservice beginnen
ik ga mijn briljante idee niet op fok gooien natuurlijk
dus hoe het werkt mag iemand anders verzinnen
maar ik heb gewoon vaak zin in soep en geen zin om het te maken
ja maar dan heb ik niks in huisquote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:10 schreef Tegan het volgende:
Maar soep is zo enorm makkelijk om te maken.
Moet je heulemaal zo'n blik in een kom gieten en in de magnetron zetten hoor!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:10 schreef Tegan het volgende:
Maar soep is zo enorm makkelijk om te maken.
nou dat ligt er aan wat voor soep je wil natuurlijkquote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:12 schreef Tegan het volgende:
Wat moet je in huis hebben voor soep dan?
Maar wel komkommer, aubergine en courgette zeker?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou dat ligt er aan wat voor soep je wil natuurlijk
maar bv erwten soep
daar moet vlees in en groenten
en die heb je natuurlijk niet standaard in huis... ik heb iig niet standaard een knolselderij in huis
Daarvan moet je gewoon 3 blikken op voorraad hebben.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou dat ligt er aan wat voor soep je wil natuurlijk
maar bv erwten soep
daar moet vlees in en groenten
en die heb je natuurlijk niet standaard in huis... ik heb iig niet standaard een knolselderij in huis
Wilde je dat dan.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:15 schreef Kasseistamper het volgende:
[..]
Oh. Ik wil toch niet meer met je trouwen.
ik heb alleen een kneuterig vakje dat telkens dicht vriestquote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:14 schreef Tegan het volgende:
Vriezer voor vlees. En ehm, erwtensoep is vies!
barbaarquote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:14 schreef Kasseistamper het volgende:
[..]
Daarvan moet je gewoon 3 blikken op voorraad hebben.
Ik kan echt niet zonder vriezerquote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik heb alleen een kneuterig vakje dat telkens dicht vriest
neequote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:14 schreef Sgt.Warlock het volgende:
[..]
Maar wel komkommer, aubergine en courgette zeker?
jajaquote:
Ik heb inderdaad nog nooit zelf verse soep gemaakt. Maar dat neemt niet weg dat dat het lekkerst is.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
jaja
jij lijkt me wel een soep uit blik en noodles van de knorr waar je kokend water op gooit type
Als ik een half uur bezig ben met eten maken vind ik het al lang.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:19 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Ik doe over mijn soep minimaal 3 uur om te maken,
mergpijp in water, laten trekken, enz...
Dat komt mede omdat iemand anders het dan heeft gemaakt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:19 schreef Kasseistamper het volgende:
Ik heb inderdaad nog nooit zelf verse soep gemaakt. Maar dat neemt niet weg dat dat het lekkerst is.
Een van de weinige dingen waar mijn moeder echt goed in is ookquote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:19 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat komt mede omdat iemand anders het dan heeft gemaakt.
Ze had het beter bij soep kunnen houden in plaats van jou te baren?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:20 schreef Kasseistamper het volgende:
Een van de weinige dingen waar mijn moeder echt goed in is ook
ik eet geen vlees dus mijn soepen duren meestal minder lang maar het is niet zo simpel als een blik open trekken iddquote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:19 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Ik doe over mijn soep minimaal 3 uur om te maken,
mergpijp in water, laten trekken, enz...
Bestaat dus ook al.quote:
Je staat niet drie uur lang in de pan te roeren als het om soep gaat hoor.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:19 schreef Kasseistamper het volgende:
[..]
Als ik een half uur bezig ben met eten maken vind ik het al lang.
niet hier iigquote:
Jouw huismoederhart gaat harder kloppen van dit soort onderwerpen?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:23 schreef L-E het volgende:
Je staat niet drie uur lang in de pan te roeren als het om soep gaat hoor.
Nee, maar ik begin altijd pas met koken als ik dusdanig honger heb dat het ook binnen één a twee kwartier klaar moet zijnquote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:23 schreef L-E het volgende:
[..]
Je staat niet drie uur lang in de pan te roeren als het om soep gaat hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |