quote:
Op dinsdag 6 december 2011 10:11 schreef Henk123456 het volgende:Een horloge van 12 jaar oud dat je hebt gekregen van je vader, met een nieuwprijs van 3100 gulden en nauwelijks gedragen? Dat lijkt me heel sterk. Heeft je pa het horloge niet eerst een tijdje zelf gedragen?
Anyway, ik neem aan dat het saffierglas onbeschadigd zal zijn, maar geldt dat ook voor het metaal? Ik kan me niet voorstellen dat er nergens een kras of een veeg op zit. Anders gesteld: als je het horloge nu bij een juwelier in de vitrine zou leggen, zou je dan denken dat het een ongebruikt horloge is?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb wel degelijk interesse, maar vind je verhaal sterk. En daarbij: in welk jaar is de batterij vervangen? En is het horloge toen weer waterdicht gemaakt?
Jahoor vragen mag altijd:
De horloge is overigens 11,5 jaar (2000) en dus nog geen 12 jaar oud.
Ik ben meer van de leren bandjes en ben zelf heel zuinig geweest met de horloge(horloge werd en word nog steeds in de kluis van mijn vader bewaart), heb de horloge dus alleen sporadisch aangedaan voor speciale gelegenheden voor als ik bijv. een nette pak moest dragen(voor bij trouwerijen etc.)
Het saffierglas is idd onbeschadigd ja, en het bandje is ook zo goed als onbeschadigd(er zal ongetwijfeld wel een minimale veegje op zitten maar dat is niet te zien) en het is een tag heuer van staal..dus die krijg je ook niet snel beschadigt en al zeker niet met sporadisch gebruik.
De batterij is gewoon bij de juwelier vervangen waar de horloge gekocht is(Rene Kahle in Laren) en is uiteraard waterdicht gemaakt. In welke jaartal dit geweest is moet ik navragen!