abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114056147
Er zouden meer joden zijn.
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:01:27 #152
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_114059967
Dat niet alleen, we zoude ook nog een levende Europese joodse kultuur hebben. Als in wijken, synagoges etc. Ben best benieuwd hoe onze steden er dan uit zouden zien.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_114151791
Recent had de Joodse populatie weer het oude aantal weten te bereiken van voor de oorlog. Moet je nagaan met hoeveel ze waren geweest als de Holocaust niet was gebeurd, en ik ben ervan overtuigd dat Israel dan ook had bestaan, met daarnaast veel meer mogelijkheden zowel binnen als buiten het Midden-Oosten dus.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:49:22 #154
153506 Captain_Fabulous
pi_114151976
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:45 schreef DeParo het volgende:
Recent had de Joodse populatie weer het oude aantal weten te bereiken van voor de oorlog.
De 100.000 (ofzo) joden in Amsterdam zie ik niet echt rondlopen, maar misschien kijk ik in de verkeerde wijken.
pi_114152205
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

De 100.000 (ofzo) joden in Amsterdam zie ik niet echt rondlopen, maar misschien kijk ik in de verkeerde wijken.
Globaal gezien bedoelde ik.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:02:28 #156
153506 Captain_Fabulous
pi_114152579
OK, maar dat is dus voornamelijk buiten Europa. Zonder Holocaust, had Amsterdam waarschijnlijk nog een jodenbuurt gehad, en een aantal andere steden een veel levendigere buurt.
Ander punt natuurlijk, hoe had de hele gastarbeiders ontwikkeling verlopen, als er in Nederland nog jodenwijken waren geweest? In steden als Parijs zijn er behoorlijke conflicten tussen joden en jonge Markonanen, bijvoorbeeld, inclusief brandstichting biij synagoges.
Hoe had de Nederlandse politiek en opinie gereageerd op dit soort zaken? Hoe tolerant zouden wij eigenlijk zijn tegenover ultra-Ortodoxe joden in onze steden, die niet willen dat vrouwen bij ze in de bus ziitten bijvoorbeeld? Zonder een masaal schuldgevoel over de holocaust, waren orthodoxe joden volgens mij hier tegenwoordig net zo welkom geweest als een othodoxe islam prediker....
pi_114152892
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
OK, maar dat is dus voornamelijk buiten Europa. Zonder Holocaust, had Amsterdam waarschijnlijk nog een jodenbuurt gehad, en een aantal andere steden een veel levendigere buurt.
Ander punt natuurlijk, hoe had de hele gastarbeiders ontwikkeling verlopen, als er in Nederland nog jodenwijken waren geweest? In steden als Parijs zijn er behoorlijke conflicten tussen joden en jonge Markonanen, bijvoorbeeld, inclusief brandstichting biij synagoges.
Hoe had de Nederlandse politiek en opinie gereageerd op dit soort zaken? Hoe tolerant zouden wij eigenlijk zijn tegenover ultra-Ortodoxe joden in onze steden, die niet willen dat vrouwen bij ze in de bus ziitten bijvoorbeeld? Zonder een masaal schuldgevoel over de holocaust, waren orthodoxe joden volgens mij hier tegenwoordig net zo welkom geweest als een othodoxe islam prediker....
Klopt, voornamelijk buiten Europa, maar dan had Israel waarschijnlijk ook een andere ontwikkeling doorgemaakt, maar niet alleen Israel ook het Arabische nationalisme, misschien was het zionisme dan geen mikpunt geweest van Arabische haat. Dan had je bepaalde problemen vandaag de dag zoals jij terecht noemt in Parijs en andere Europese steden misschien niet gehad.

Antisemitisme zou inderdaad ook sterker geweest kunnen zijn, dat hoeft niet, dat ligt er aan in welke mate de wereld dan was ontwikkeld. Wie dan de schuld had gekregen of waar de gevoeligheden lagen. Voor hetzelfde geld had een andere populist later weer geprofiteerd en was deze zowel tegen Joden als moslims los gegaan. Allemaal als-vragen zie ik eigenlijk.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:13:20 #158
153506 Captain_Fabulous
pi_114153069
Iedere minderheid die zich afwijkend gedraagd, is een dankbaar doelwit voor politieke populisten. Dus wie weet hadden we dan nu een tweede Wilders, maar dan 1 die tegen de 'joden overlast' ipv tegen de Islam was, in Nederland. Zonder Holocaust zouden weinig mensen problemen hebben met zo'n partij tenslotte.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:57:58 #159
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_117540933
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 01:39 schreef Bluesdude het volgende:

Mogelijk zijn er meer dan 6 miljoen mensen vermoord... vooral op het oostfront is er meer gebeurd
De Einsatzgruppen hebben inderdaad veel gruwelijkheden op hun naam staan, berucht is de slachting bij Babi Yar. Hier bestaan ook foto's van. De Einsatzgruppen hielden hun bezigheden vaak vrij nauwkeurig bij. Er m.i. is dus een redelijk accurate schatting te maken van de slachtoffers van de Holocaust door Einsatzgruppen. Conservatieve schattingen schommelen tussen de 800000 en de 1000000 slachtoffers (dacht ik).

[ Bericht 2% gewijzigd door Nibb-it op 03-10-2012 18:31:42 ]
pi_117541736
Er zouden in elk geval geen ordinaire holocaustontkenners rondlopen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:54:31 #161
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_117566433
Vanavond op Nieuwsuur een item over 'het nazispook in Duitsland', oftewel een reportage over het feit dat neo-nazi's nog steeds ongestoord hun gang kunnen gaan in Overheersingsland.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:02:47 #162
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_117567084
quote:
13s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
Vanavond op Nieuwsuur een item over 'het nazispook in Duitsland', oftewel een reportage over het feit dat neo-nazi's nog steeds ongestoord hun gang kunnen gaan in Overheersingsland.
Dank voor de tip.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:03:29 #163
341900 Atmosphere82
pi_117567137
Graag gedaan beste Nibb-It, ik mag jou dus dan doe ik dat! ^O^
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:04:08 #164
341900 Atmosphere82
pi_117567185
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:23 schreef Kiyoaki het volgende:
Er zouden in elk geval geen ordinaire holocaustontkenners rondlopen.
Hier krijg ik net de slappe lach van, alleen zittend op mijn zolder! _O_ :') _O-
pi_117574963
quote:
13s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
Overheersingsland, dat woord gebruik je echt? Het is fucking 67 jaar geleden, ga een leven zoeken of zo.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:45:43 #166
341900 Atmosphere82
pi_117748312
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:47 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Overheersingsland, dat woord gebruik je echt? Het is fucking 67 jaar geleden, ga een leven zoeken of zo.
Nou ja, laatst zag ik een documentaire waarin vooraanstaande Duitsers meededeelden dat ze wel één centraal Europa wensen zolang het maar door Duitsland wordt geleid, en met behulp van Duitse ideeën. Een andere Duitser zei in een ander programma (waarin kinderen en kleinkinderen van nazi kopstukken werden geïnterviewd) dat hij als hij een lezing gaf niemand in de zaal vertrouwde. Hij dacht dat bijna elke Duitser (inclusief hijzelf) op een moment dat het met de economie slechter gaat weer om een sterke man inclusief alle narigheid die daarbij komt kijken zal gaan vragen.

Daarom dus: 'Overheersingsland', inderdaad.
pi_117748509
Een wat leukere vraag zou natuurlijk zijn "hoe zou de wereld eruitzien als Hitler de oorlog had gewonnen?"
pi_117748725
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:49 schreef rareziekte het volgende:
Een wat leukere vraag zou natuurlijk zijn "hoe zou de wereld eruitzien als Hitler de oorlog had gewonnen?"
Wat als Duitsland de oorlog had gewonnen? ?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:53:14 #169
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_117748739
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:47 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Zoek meteen ook wat ruimte.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:24:26 #170
341900 Atmosphere82
pi_117750674
quote:
6s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:53 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Zoek meteen ook wat ruimte.
Lebensraum! :')
pi_117750834
On topic aub.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:42:57 #172
341900 Atmosphere82
pi_117751928
Er zouden waarschijnlijk geen zigeuners meer leven (bij bosjes uitgeroeid). Dat leid mij tot de conclusie dat we dan wellicht nooit de 'muziek' van Fraanske Bauer zouden mogen aanhoren! :')

Immers geen zigeuners = geen woonwagenkampen. :7
pi_118653486
Compleet speculatieve en haast onmogelijke vraag. Het is natuurlijk interessant om te fantaseren over "wat als.."-situaties, maar op de Holocaust is dit haast niet toepasbaar. Aanzetten waren al reeds in de achttiende en negentiende eeuw genomen, antisemitisme in voornamelijk Duitsland en Frankrijk begon steeds duidelijker vorm aan te nemen en culmineerde in wat wij de Holocaust noemen. Om deze uit de geschiedenis te plaatsen, moet je niet alleen het nazisme en het Derde Rijk wegdenken, maar pakweg zo'n 200 jaar westerse geschiedenis op de schroothoop gooien. Bovendien broeit het antisemitisme al sinds het ontstaan van het jodendom, pakweg 2000 jaar. De Holocaust wegdenken is in feite een geschiedschrijvings-Holocaust, omdat antisemitisme onlosmakelijk verbonden is met het jodendom, en het jodendom met het christendom. See how this works? Niet, dus.
Work like you don't need the money, love like you've never been hurt and dance like no one's watching.
pi_118659974
quote:
13s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 01:41 schreef Toetel het volgende:
Compleet speculatieve en haast onmogelijke vraag. Het is natuurlijk interessant om te fantaseren over "wat als.."-situaties, maar op de Holocaust is dit haast niet toepasbaar. Aanzetten waren al reeds in de achttiende en negentiende eeuw genomen, antisemitisme in voornamelijk Duitsland en Frankrijk begon steeds duidelijker vorm aan te nemen en culmineerde in wat wij de Holocaust noemen. Om deze uit de geschiedenis te plaatsen, moet je niet alleen het nazisme en het Derde Rijk wegdenken, maar pakweg zo'n 200 jaar westerse geschiedenis op de schroothoop gooien. Bovendien broeit het antisemitisme al sinds het ontstaan van het jodendom, pakweg 2000 jaar. De Holocaust wegdenken is in feite een geschiedschrijvings-Holocaust, omdat antisemitisme onlosmakelijk verbonden is met het jodendom, en het jodendom met het christendom. See how this works? Niet, dus.
Klopt, iedereen is altijd tegen de joden en de joden zijn overal het slachtoffer van........
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_118661183
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:28 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Klopt, iedereen is altijd tegen de joden en de joden zijn overal het slachtoffer van........
Dat is wel zo'n beetje de strekkking, ja.. :')
Work like you don't need the money, love like you've never been hurt and dance like no one's watching.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')