abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:34:31 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_101044400
Elk jaar zijn er wel mensen die graag uitgebreid vertellen wat ze gezien hebben of wat het beste was. Dat kan in de slowchat maar daar kan het snel ineens een paar paginas opschuiven. Daarom dit topic.

Wat heb je gezien aan bands / dj's / andere acts / spontane acties en wat vond je er van?
Wat is je top 10?

Natuurlijk hoeft het niet superuitgebreid, alleen een top 3 posten is ook al mooi :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:35:45 #2
13973 ranja
image means nothing
pi_101044450
Vrijdag
Nadat we eindelijk binnen waren en even gekeken hadden hoe de nieuwe opstelling er uit zag (xray en india van plaats gewisseld e.d.) LL begonnen zoals nooit tevoren: in de Bravo!
Joan as Policewoman (Bravo)
Ze was al even bezig toen ik binnenkwam, was wel een lekker rustig begin. Joan op gitaar of achter keyboard, bijgestaan door drummer en nog een keyboard. Niet iets wat ik thuis snel op zal zetten. Waardering: 6
Anna Calvi (India)
Ik wist al dat ik dit niet geweldig vond, wat dat betreft viel het een beetje mee. Ze kan wel gitaar spelen maar de liedjes vind ik niet heel boeiend. Waardering: 6
Trophy Wife (Xray)
Mijn eerste Xray band ooit volgens mij. Klonk lekker dansbaar, maar wel gespeeld met gitaren. Misschien was de tent (nou ja, silo) daarom half leeg? Deed me bij vlagen denken aan LCD Soundsystem of Reverend and The Makers. Waardering: 7
Trippple Nippples (Xray)
Eventje binnen gestaan, maar dat was helemaal niks.
Noah and the Whale (Grolsch)
Met m'n groep meegegaan omdat ik toch wat moest, en zeer positief verrast. Af en toe lekker fel, zeker niet onaangenaam om te horen. Waardering: 7
Deus (Alpha)
Halverwege binnen komen lopen in de hoop Suds and Soda nog even mee te pakken. Helaas, die was al geweest. Niet echt mijn ding verder al klinkt het live wat beter (harder) dan van plaat. Waardering: 5
White Denim (Charlie)
Paar nummers volgehouden, toen weggelopen. Vond het niet boeiend. Waardering: 3
Tiger Love (Xray)
Ik had op youtube wat beluisterd en dat klonk wel hoopvol, maar dat bleek live toch anders te zijn. Paar nummers volgehouden toen wist ik genoeg. Waardering: 4
Arctic Monkeys (Alpha)
Niet in de tent geweest, net naast de tent beluisterd en op de schermen gekeken. Klonk wel ok maar ben nog niet om en weet zeker nog niet waarom dit zo'n beetje de populairste gitaarband van dit moment is. Waardering: 7
Na de concerten nog even de groep bij elkaar verzameld en gekeken of ergsn iets leuks was maar ik hoorde overal alleen maar dance geloof ik dus met z'n allen maar besloten dat het genoeg was geweest voor die dag.

Zaterdag
Agnes Obel (India)
Erg vroeg, maar wel muziek die bij die tijd past. Erg rustig maar wel mooi. Waardering: 7
Eefje de Visser (Lima)
4e keer dat ik haar zag dit jaar, na een instore bij Recordstore Day en concerten op Neude en Bevrijdingsfestival. Wat was ze weer goed. Blijft me verbazen hoe verstaanbaar en helder ze zingt, ook voor zo'n groot publiek in de open lucht. Heerlijk. Waardering: 9
The Deaf (Charlie)
Iets eerder bij Eefje weggegaan omdat ik the Deaf wel weer wilde zien, na Metropolis de 2e keer. En wow, het was weer super. Heerlijke vuige garagerock, vooral tweestemmig echt briljant. Waardering: 10.
DeWolff (Alpha)
Buiten de tent op het talud gezeten, geen idee of ze 2 of 10 nummers hebben gespeeld, het bleef maar doorspacen. Waardering: 7
Mona (Charlie)
Veelbelovend aangekondigd maar het enige dat vet was waren de kuiven op hun hoofd. De muziek was vrij zouteloos. Paar nummers beluisterd en toen wist ik het wel. Waardering: 5
Goose (Bravo)
Buiten de tent staan kijken naar hoe alle handjes de lucht in gingen. Lekker dansbare muziek wel al vond ik het begin beter, zaten er meer repetitieve stukken in, waar ik meer van hou bij dance. Waardering: 6
Cloud Control (India)
Lekkere bak herrie, die gitaar leek een eigen leven te leiden. Dat kon ik wel even gebruiken na een uur of 4 matigheid. Waardering: 8
Cage the Elephant (India)
Dit vond ik daarentegen weer totaal niet interessant, hoop herrie om niks. Waardering: 4
Customs (India)
Positieve meevaller, had meer Editors verwacht maar dit klonk wel lekker bij vlagen. Met name de uptempo nummers. Waardering: 7
Vervolgens naar Grolsch voor de Alpha dj's maar dat bleek veranderd in Lowlands Zingt deel 2 en de muziek was vrij dramatisch. Paar verplichte nummers op herhaling die wel ok zijn maar bij Bonkers en dat soort ongein haak ik af. Verder was er ook niks dus weer niet laat gemaakt.

Zondag
Residentie Orkest (Alpha)
Meegesleept naar de Alpha voor een klassiek concert. Nou, prima. Wel indrukwekkend om zo'n 70 man op het podium te zien zitten. Het was natuurlijk erg goed gespeeld, 1 nummer dat het hele uur in beslag nam. Het werd uiteindelijk een lange zit maar wel bijzonder om meegemaakt te hebben. Waardering; 6
Royal Republic (India)
Op dauwpop had ik ze voornamelijk buiten de tent gehoord, nu vanaf het begin in de tent gestaan. Gaaf hoor. Metal/punk, van alles wat met een aantal verzoeknummers tussendoor (Ace of Spades, Battery, Sweet Home Alabama). Zanger was niet geweldig bij stem maar dat kwam volgens hemzelf doordat ze al te lang op tour waren, 250 shows rond 1 album. Waardering: 8
The Kills (Grolsch)
Een van mijn meest gewenste bands, ze speelden een set met veel nieuw werk maar gelukkig ook genoeg oud werk. Sowieso gaaf om ze eens echt aan het werk te zien. De tent zag er van mijn punt gezien vol uit maar toen ik terug liep naar achter bleek dat toch wat tegen te vallen. Waardering: 10.
Warpaint (India)
Lekker zweverige 80s wave, werd wel wat eentonig op een bepaald moment. Wel volgehouden tot het eind. Waardering: 8
Lamb (Bravo)
Ik dacht dat ik dit wel leuk zou kunnen vinden, maar toen bij het 2e nummer de breakbeats er in kwam bedacht ik dat ik me vergist had.
Beady Eye (Grolsch)
Oeh, gaaf. Van begin tot eind genoten. Ondanks een paar rustigere nummers die makkelijk in Oasis geslijm hadden kunnen vervallen of, nog erger, in eindelos 'nananananana' (zie hey jude), maar dat gebeurt op de plaat niet en live ook niet dankzij een extra gitaartje of gewoon doordat het nummer ophield. Waardering: 10
Karnivool (India)
Nog even voor de vorm gekeken of dit wat was, maar nee. Drummer deed z'n best om moeilijke ritmes te slaan maar de rest van de muziek was behorlijk saai. Snel weg dus.
En toen ook meteen maar naar huis....

score:
Alpha 4
Bravo 3
Charlie 3
India 8
Lima 1
X Ray 3

Top 10:
1. Beady Eye
2. The Kills
3. The Deaf
4. Eefje de Visser
---
5. Royal Republic
6. Warpaint
7. Cloud Control
----
8. Customs
9. Noah and the Whale
10. Agnes Obel
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:40:38 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_101044651
TS, ben je fan van Oasis? Niet-liefhebbers kraken Beady Eye namelijk meestal direct af door de altijd even arrogante houding van Liam en zijn stem is ook niet meer wat 'ie geweest is. Mocht je geen Oasis-fan zijn vind ik het dan ook des te interessanter dat je hun optreden een 10 geeft 8-)
pi_101044892
Beady Eye was ook mijn hoogtepunt. Briljant. En Liam is gewoon een baas.
I don't really come from outer space || Last.fm
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:48:02 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_101044935
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:40 schreef TNA het volgende:
TS, ben je fan van Oasis? Niet-liefhebbers kraken Beady Eye namelijk meestal direct af door de altijd even arrogante houding van Liam en zijn stem is ook niet meer wat 'ie geweest is. Mocht je geen Oasis-fan zijn vind ik het dan ook des te interessanter dat je hun optreden een 10 geeft 8-)
Niet echt, vind hun rock nummers wel ok (supersonic, cigarettes and alcohol) maar ze hebben ook echte zeiknummers (whatever, don't look back in anger). Die zeiknummers heeft Beady Eye niet :)
pi_101045064
India, pokketent. Sfeerloos en verpestte Anna Calvi en Apparat.
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:51:59 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_101045084
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:48 schreef ranja het volgende:

[..]

Niet echt, vind hun rock nummers wel ok (supersonic, cigarettes and alcohol) maar ze hebben ook echte zeiknummers (whatever, don't look back in anger). Die zeiknummers heeft Beady Eye niet :)
Een schandalige belediging voor die twee pareltjes :{w Maar ik ben blij te horen dat Beady Eye je is bevallen (de live-optredens wisselden nogal van kwaliteit het afgelopen half jaar).
pi_101045263
Stephen Marley was mijn hoogtepunt met Seasick Steve en Skunk erbij :)
pi_101045499
Vrijdag: Graffiti6, Underoath, Jungle by Night, Budzillus, Fleet Foxes, Edward Sharpe
Zaterdag: DeWolff, Flogging Molly, Seasick Steve, Within Temptation, Babylon Circus
Zondag: Frank Turner, Stanley en de Menzo's, Crystal Fighters, Skunk Anansie, The Offspring

Crystal Fighters, ondanks voorluisteren van andere nummers dan Plage was toch een enorme tegenvaller.

Positief sprongen Flogging Molly, Seasick Steve, Frank Turner, Skunk Anansie en The Offspring.

Top 3:
1 Flogging Molly
2 Skunk Anansie
3 Frank Turner

Verder heel blij dat alle tenten waar ik geen behoefte heb nu op hetzelfde terrein staan. Volgend jaar de ingang in de hemelpoort, de beugelbar in de Grolsch en de pannekoeken waar nu de crepes stonden, en ik ben heel tevreden. Maar X-ray weer weg gedrukt in een hoekje (of lake lowlands) zou al een mooi begin zijn. Wat een baggerherrie kwam daar regelmatig vandaan.

Tip voor volgend jaar: de vrijdagopening eindelijk eens wat langer dan 30 min. voor het eerste concert.
Nog een tip: meer verkeersregelaars op de maandag
pi_101048306
Beady Eye, eigenlijk wel het hele weekend naar uitgekeken _O_ en ik vond het een behoorlijk goed optreden :P En zag die Liam daar een potje stoer te wezen op het podium _O_ _O_ _O_

Kon ook wel erg genieten van Selah Sue trouwens.
pi_101049007
Goed mijn lijstje:
Vrijdag:
Na een rustig ontbijtje met bier wilden we naar Dick Swaab in de Echo, maar helaas gemist door de lange rij voor de ingang :? :X Maar gelukkig maakte de rest van de dag die ergernis weer goed.
Underoath (Grolsch): ok, dat begon niet zo best, vond het inspiratieloze herrie, maar ze deden wel hun best laten we zeggen... ;) Voor tijdig weggegaan.. 5
Jungle by Night (Lima): dat was wel leuk, ik had er iets meer van verwacht, maar zeker leuk genoeg om even bij te blijven hangen. 6,5
Rise Against (Alpha): hier ben ik denk ik te oud voor geworden :+ weinig vernieuwend en had het gevoel dat 15 jaar geleden allemaal al te hebben gehoord. Jammer. 5,5
Budzillus (Lima): Dus weer terug naar de Lima, waar het feesten geblazen bleek bij de Duitse hoempapa balkan gipsy herrie *O* Heerlijk feestje. 8,5
Mariachi el Bronx (Lima): Het klonk veelbelovend: een punk band op mariachi toer.. Maar het was écht mariachi en niet de mix waarop we hoopten. Wel leuk, maar minder feest dan verwacht dus. 7
Fleet Foxes (Grolsch): Ik had er nog nooit van gehoord, iemand uit de groep wilde er heen en er stond iets over folk dus dat leek me goed. Wow. Echt heel erg WOW! Prachtige muziek, meerstemmigheid, sfeer. Een absoluut aangename verrassing! 9,5
Edward Sharpe + aanhang (Lima): En voor de afwisseling maar weer naar de Lima getogen om het folkgehalte nog wat aan te dikken bij de hippiebenden van Edward. Erg leuk optreden en ze speelden mijn favo 'The River' O+ Blij blij blij.. 8,5
Arctic Monkeys (Alpha): Laatste puntje van mee gepikt vanaf de heuvel in de hoop wat van het nieuwe album te horen. De hand van Homme daar in beviel me wel wat ik er van heb gehoord. Maar alleen nog 2 'hitjes' mee gepikt en een laatste nummer wat volgens mij wel nieuw was maar nu niet bepaald een lekkere uitsmijter. Optreden bloedde een beetje dood voor mijn gevoel. 6,5
En toen bierdrinken een meligheid bij de tent, altijd leuk :s)

Zaterdag:
Lowlands zingt (Alpha): veel over gehoord en aangezien dit het laatste jaar was toch maar een keer heen. Heerlijke manier van de dag beginnen! Flink gesprongen, gezongen en gelachen. Leuk! 8,5
Flogging Molly (Alpha): Jaaaaa het feest wat het beloofde te worden werd het ook! Need I say more?? 9
Seasick Steve (Grolsch): _O_ _O_ Achteraf jammer dat we FM helemaal af hebben gekeken, want SS was echt bril-fuckin-jant! Wat een HELD _O_ _O_ O+ 10
Hier valt ineens een gat in mijn programma, weet even niet zo goed meer wat ik allemaal aan het doen was maar ik heb niet echt iets bekeken waar ik iets zinnigs over kan zeggen iig :+
Elbow (Alpha): Feitelijk de enige act die ik écht móest zien van te voren. O+ en ben blij dat ik er bij was O+ Ik vond het echt prachtig. Sympathieke band, prachtige stem en steen goed live. Absoluut hoogtepunt voor mij dit jaar qua muzikaal genieten 10
En toen was het weer tijd voor onze eigen onzin..

Zondag:
Antwerp Gipsy-Ska Orkestra (Lima): Jaaa lekker wakker worden hoor. Leuke belgen met buikdanseres en een mix van verschillende muziekstijlen door elkaar. Van ska naar gip-hop :D 8
De Staat (Alpha): Nog niet gezien sinds het nieuwe album, dus hoog tijd. Zoals verwacht een strakke show en heerlijk uit mijn dak gegaan. 9
Skunk Anansie (Alpha): Strakke show, echt een enternaining event zeg maar. Geweldig te zien hoe Skin het publiek bespeeld en zelf enorm geniet daar van.. Niet helemaal af gekeken maar het zag er goed uit allemaal :Y Degelijk. 8
Likke Li (Grolsch): Op basis van de omschrijving was ik er niet heen gegaan, maar tijdens het rondlopen op het terrein zijn we door de klanken de tent in getrokken. Helaas pas aan het einde van de set, want het klonk stiekem super gaaf!! Cijfer kan ik dus niet geven maar we hebben wel een cd mee genomen bij Plato ;)
Lamb (Bravo): Kan ik toch nog zeggen dat ik bij de Bravo ben geweest :+ Lamb ken ik nog van vroegah.. leuk om daar een stukje van mee te pakken :Y 7
Karnivool (India): Geweldig. Ik vond het zeer goed. Prachtige stem van de zanger en strak gespeeld. De vergelijking met Tool snap ik wel en is deels terecht, maar ze deden me meer denken aan Butterfly Effect (ook from down under) en dat is een van mijn favo bands. Had thuis al een en ander van ze beluisterd en ook live sprak het me zeer aan! Gaaf einde van een geweldig Lowlands O+ 8,5

Dus.. zo iets.. Soms nog wel wat dingen in het voorbijgaan gezien maar niet genoeg om te vermelden verder. :)
Oh en volgend jaar gaan we vrijdag en zaterdag avond mooi de Titty Twister in. Nu pas zondag voor Karnivool even geweest, maar damn, dat is cool zeg als je verder ff niets te doen hebt ~O>
pi_101049456
quote:
99s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:04 schreef stbabylon het volgende:
Maar X-ray weer weg gedrukt in een hoekje (of lake lowlands) zou al een mooi begin zijn. Wat een baggerherrie kwam daar regelmatig vandaan.

dat zou fijn zijn. zodat je minder van die random kutfiguren hebt die de boel daar overbelasten of volgend jaar een grotere. kan niet anders. xray was aan!
pi_101051647
dit was allemaal erg tof:
- Noah and the Whale
- Lykke Li
- Crystal Fighters
- Fake blood
- Edward Sharpe & the magnetic zeros
- Elbow
- Skrillex
- Fleet Foxes
- Zombie Nation
- Jeugd van tegenwoordig
- Young the giant

Kut:
- Jamie Woon (zingt heel zuiver maar ik kon net zo goed zijn cd aanzetten)
- Graffiti 6 (saai!)
- Junip (saai!)
- Borgore

en verder is de india kut. het geluid is crap en de huidige locatie is al helemaal irritant. daarbij waren alle acts die ik wilde zien te groot voor de india en stond/zat het buiten rijendik vol en kon je daar niks horen/zien (bij warpaint, the naked and famous, agnes obel etc.)
pi_101053049
duimomhooglijst:

JvT
Aphex Twin
Cinnaman
Crystal Castles
Chromeo
Lady Aida
Groovetube, X-Ray, Titty Twister
geluid in de Bravo
sfeertje en feeststemming -> LL is gewoon het hardste feest van NL

ruk:
Alpha
geen zeep bij de wc's
stank
Chrystal Fighters
dat de trash niet gebasht wordt
pi_101053156
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:45 schreef bibliophile het volgende:
dit was allemaal erg tof:
- Noah and the Whale
- Lykke Li
- Crystal Fighters
- Fake blood
- Edward Sharpe & the magnetic zeros
- Elbow
- Skrillex
- Fleet Foxes
- Zombie Nation
- Jeugd van tegenwoordig
- Young the giant

Kut:
- Jamie Woon (zingt heel zuiver maar ik kon net zo goed zijn cd aanzetten)
- Graffiti 6 (saai!)
- Junip (saai!)
- Borgore

en verder is de india kut. het geluid is crap en de huidige locatie is al helemaal irritant. daarbij waren alle acts die ik wilde zien te groot voor de india en stond/zat het buiten rijendik vol en kon je daar niks horen/zien (bij warpaint, the naked and famous, agnes obel etc.)
Indie was juist mooi geluid met Fink en Agnes specifiek. Warpaint al een stuk slechter (want harder). Verder kon ik overal met 10 minuutjes van te voren komen zeer gemakkelijk gewoon de tent inlopen tot halverwege met voldoende ruimte om me heen.

Ik vond de Grolsch juist echt bagger qua geluid, zelfs met oordoppen in waren de Fleet Foxes nog tien keer te hard, qua volume. Sowieso hoort dat niet bij zo'n band.

Verder was het wel okay.

De oude tentopstelling etc, was trouwens een stuk beter vond ik ook
It's you my love, you who are the stranger
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:20:15 #16
13973 ranja
image means nothing
pi_101053267
Ik vond het geluid bij Grolsch veel beter dan vorige jaren. Met name The Kills was ik bang voor maar dat klonk erg goed, zeker niet te hard. Beady Eye ook prima. Ik weet nog dat ik vorig jaar zowat werd weggeblazen bij Blood Red Shoes.
pi_101053365
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:20 schreef ranja het volgende:
Ik vond het geluid bij Grolsch veel beter dan vorige jaren. Met name The Kills was ik bang voor maar dat klonk erg goed, zeker niet te hard. Beady Eye ook prima. Ik weet nog dat ik vorig jaar zowat werd weggeblazen bij Blood Red Shoes.
Elbow, The XX, Vampire Weekend, Patrick Watson waren daar geloof ik, dat vond ik goed geluid. Helaas was vorig jaar The National ook al belachelijk hard. Maar een band als Fleet Foxes qua volume zo hard zetten vind ik echt compleet belachelijk, dan gaat die hele sfeer er juist af.
It's you my love, you who are the stranger
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:23:49 #18
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_101053429
quote:
De oude tentopstelling etc, was trouwens een stuk beter vond ik ook

Hmm, ik vond de totale opstelling nu beter, alleen de wisseling tussen India en X-ray.mogen ze weer ongedaan maken.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_101055308
Fitz and the Tantrums was erg lekker op vrijdag! Lekker sfeertje

Elbow was erg relaxt, lekkere muziek en goede sfeer.

Mijn absolute toppers waren Crystal Fighters en Fake Blood. Beide supervette shows, helemaal los gegaan :)

Goed feestje al met al! ^O^
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_101055620
http://frontpage.fok.nl/review/459831/1/1/50/lowlands-2011.html

persoonlijke toppers:
dEUS, The Roots, Feed Me, Fleet Foxes, Mona, Other Lives, Agnes Obel, Cage The Elephant, Fitz & the Tantrums

tegenvallers:
Interpol, DJvT

Residentie Orkest was erg mooi, maar kwam niet over door het zachte volume helaas. Het had 100x intenser kunnen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pink_Floyd op 22-08-2011 21:18:28 ]
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:34:44 #21
13973 ranja
image means nothing
pi_101056941
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:09 schreef Pink_Floyd het volgende:
Residentie Orkest was erg mooi, maar kwam niet over door het zachte volume helaas. Het had 100x intenser kunnen zijn.
Ik vond het wel meevallen, maar stond dan ook tegen het hek van het voorvak aan. En tja, het nummer heeft z'n zachte momenten. Maar het viel best mee met de hoorbaarheid vond ik, publiek was niet volledig stil maar wel stiller dan je misschien zou verwachten op een popfestival.
pi_101057073
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:34 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik vond het wel meevallen, maar stond dan ook tegen het hek van het voorvak aan. En tja, het nummer heeft z'n zachte momenten. Maar het viel best mee met de hoorbaarheid vond ik, publiek was niet volledig stil maar wel stiller dan je misschien zou verwachten op een popfestival.
Ik stond op 1/3 denk ik, publiek was vrij stil, maar je hoorde waar ik stond veel omgevingsgeluid. Het stuk kent eigenlijk net teveel zachte stukken voor een oncversterkt optreden vond ik. Maar mss had ik gewoon dichterbij moeten gaan staan :P
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:43:32 #23
13973 ranja
image means nothing
pi_101057493
Ik vond het wel bijzonder maar tegelijk ook een beetje jammer dat ze 1 stuk van een uur speelden, ondanks de variatie die er in zit. Misschien 3 stukken van 20 minuten, of in het laatst wat orkestrale versies van popnummers? Maar nou ja, het was wel een belevenis.
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:04:20 #24
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_101058723
Zoals verwacht weer helemaal niets terecht gekomen van mijn plannen.

Op vrijdag gelijk de eerste lastige keuze: CW Stoneking of Fucked Up. Wij gingen onze staat van het moment na en besloten dat we Fucked Up wel even nodig hadden.
Uiterst vermakelijk optreden, zoals gewoonlijk, maar soms had ik toch wel een beetje meelij met de band, omdat alle aandacht alleen maar uitgaat naar de zanger die vanaf liedje 1 in het publiek verder zingt. Maar we werden wel wakker.

Daarna naar Destroyer. Kaputt vind ik een hele fijne plaat, maar dit komt toch niet helemaal over. En de man is een zeer matig vocalist.

Toen even gechilled ipv The Horrors, maar van de persoon die toch ging precies gehoord wat ik van tevoren dacht: best lekker, je moet ze alleen niet zien.

Friendly Fires gaven een puik optreden weg. Erg goed gekeken naar !!!, was onze conclusie. Maar daar is niks mis mee.

Stukje Miles Kane meegepikt, maar kon niet echt boeien. Chromeo ook even, maar blijft toch beetje cheesy.

Toen naar dEUS. Barman droeg het optreden uiteraard op aan de slachtoffers en nabestaanden van de Pukkelpop-catastrophe. Een fijne greatest hits set die zeker vanaf het moment dat de zon onder ging erg sterk overkwam. Prachtige uitvoering van Hotellounge met enorm applaus en met Roses en Instant Street 2 uitmuntende uitsmijters.

Daarna erg veel heel even gezien, maar van vrijdagnacht kan ik me niet zoveel herinneren.*hips* Met op zaterdagochtend grote spijt. :+

Op zaterdag begrijpelijkerwijs wat laat op gang gekomen met naast de Grolsch zitten bij Seasick Steve. Meh. Niet echt geweldig.

Daarna naar Cloud Control. Super. Goeie popliedjes, goed geluid, fraaie samenzang, de juiste effecten op de gitaar. Nog een cover van Butthole Surfers' Pepper in Gold Canary..
Gewoon niks mis mee, prima.

Na een stukje Crystal Castles, wat wel lekker was, maar toch nooit echt mijn ding zal worden naar het gehypte optreden van Amon Tobin Isam. Daar viel alles tegen. De visuals waren minder dan verwacht en de muziek vind ik ronduit ruk. In de opmerking dat de man alleen maar intro's draait, kon ik me wel vinden.

Nee, dan Lowlands Rave en Tensnake. Daar kon ik mijn benen uitstekend hun gang laten gaan.

De zondag toch maar begonnen met Frank Turner in de Grolsch.. Dacht dat het zou tegenvallen op die plaats en tijd, maar niets van dat. Supergoed geluid en erg sterk optreden.
Toch iets eerder vertrokken omdat ik Little Dragon ook wilde zien. Ook prima gig, maar op zondag heb ik vaak wat meer actie nodig om me te blijven boeien.

Dat lukte prima bij Ghostpoet. Deze vorm van Brit hop bevalt me vaak wel en het optreden was om voordat ik het wist. En de benen waren ook weer los.

Toen ontvoerd naar Ben Howard en dat viel me erg mee. S/SW in de stijl Gonzales/Gray/Drake. Had het duidelijk erg naar zijn zin en het huwelijksaanzoek halverwege de show was ook erg aandoenlijk. Leuk, ontwapenend optreden waarbij ik me kon opladen voor Odd Future.

En ja..die jongens vielen me behoorlijk tegen. Misschien is de Bravo gewoon nog te groot voor ze De energie kwam niet over, het geluid was slecht. Nee. Jammer, dat kunnen ze beter.

Toen naar Warpaint. Precies wat ik verwachtte. Kon er lekker in blijven hangen en het uitzicht is ook leuk. Verdomd goeie drumster, trouwens.

In de buurt van de India toen The View begon en dat klonk toch leuk genoeg om naar binnen te gaan. Leuk bandje, lekkere vlotte nummers. Eigenlijk gewoon niks mis mee.

Toen Aphex Twin. Moest wel gechecked worden natuurlijk. Al is het maar afwachten wat de man van plan is.
Nou, de man deed een fantastische festivalset. Niet helemaal voor zijn echte fans, maar een prima doorsnede van de laatste 20 jaar aan dance en electro. Heerlijke lichtshow en toffe visuals (vooral het Hollandsche blokje ;) ). Hij deed precies wat ie moest doen. Uitmuntend.

Superstijl was vermakelijk. Alleen voor puristen als ik af en toe billen knijpen als je kijkt hoeveel er niet in de gekozen stijl hoort (zoals 'Klassefeestje 2002', waarbij het meerendeel van na 2002 kwam, of het blok 80s pop met een nummer uit de 90s beginnen.) ;)

Fake Blood was erg goed, maar deed Aphex Twin niet vergeten. Zombie Nation kon niet echt meer boeien.

Een heel andere koers dan gepland, maar nergens spijt van.
Wat ik wel jammer vind, is dat het net zoals vorig jaar te druk word 'snachts op Cape Lowlands vanwege geen goed Alpha feestje. Af en toe niet relaxed meer.
En de zijkanten van de tenten 's nachts omlaag gooien helpt ook niet echt.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_101058977
Vrijdag:
Underoath: Niet mijn muziek maar ze deden zoals eerder gezegd wel heel erg hun best. 7/10
DJVT: Paar leuke nummers, verder teveel ge 'yo-yo' voor mij. Waar is het feestje? in je moeder, lullo. 6/10
Rise Against: Ik kende ze nauwelijks en ik vond ze echt geweldig :D 9/10
Skippyballenbak: 10/10 (LOL)

Zaterdag:

Bombay Bicycle Club: Prima geluidje om bij op het gras te hangen en te drinken. 7/10
Flogging Molly: Wat een mooi feestje! 9/10
Within Temptation: Klonk goed maar het publiek was niet heel enthousiast op een of andere manier. 7/10
Stephen Marley: klinkt exact als zijn vader. 5 strafpunten daarvoor, 2/10
Cage the elephant: ook een aangename verrassing hoewel het geluid raar deed, 7/10
Elbow: Ik kreeg bijna tranen in mijn ogen tijdens de eerste paar nummers, wat een lieve band en wat een schitterende muziek, 9/10

Zondag:

Antwerp gypsy-ska: Prima muziek maar waarom in godsnaam eerst de Nederlandse tolerantie prijzen en daarna geert wilders een hoerenjong noemen? hypocriete lutsers, 3 strafpunten hiervoor, 4/10
Stanley en de menzo's: grappige show, leuk meezingen, 7/10
Trentemoller: een uur lang puur genieten maar dat wist ik stiekem al, 9/10
Skunk Anansie: Skin kan het nog steeds best wel goed, 8/10
Interpol: Klonk wel okay vanaf het gras, niet echt goed opgelet hierbij
The Offspring: We stonden echt vlak vooraan en de sfeer was goed. Dexter was niet heel enthousiast, twee jaar terug op huntenpop was het beter. 8/10

Al met al een heel mooi festival ondanks weinig 'grote namen' en Rise Against was echt mijn topper, ik heb vandaag 'Savior' zeker 20 keer geluisterd <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')