abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101074246
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 02:25 schreef wonderer het volgende:
En de storm die de speech van de Paus tegen het homohuwelijk afbrak dan? Als het ene een actie van God is, dan het andere ook.
Nee zo werkt het christenfundamentalistische denken niet. Dat gaat als volgt:
Er is een ramp gebeurd. --> betreft het een braaf christelijk evenementje? --> Ja --> God's wegen zijn ondoorgrondelijk.
Er is een ramp gebeurd. --> betreft het een braaf christelijk evenementje? --> Nee --> Straf van God.

Wat moet je leven vreselijk leeg en simpel zijn als je zo kunt denken. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_101075325
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 08:14 schreef Ghostbuster het volgende:
Gewoon een gestoorde, en een extremist beetje erg simpel, om alle christenen weg te zetten hiermee.
Ze geloven toch dat god straft of niet? Beetje raar om dan hier geen goddelijke ingreep in te zien. Hoe duidelijk wil je het hebben? Beetje lafjes de lieve vrede bewaren en niet op tenen van slachtoffers gaan staan, als je in god gelooft zie ik niet in waarom dit geen straf van god zou kunnen zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_101075343
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Laat wel zien wat voor een Eikel die kieskeurige god van Bert Dorenbos is, heeft op een dag niets beters te doen dan een paar jongeren die naar muziek luisteren willen te doden en te verwonden. Maar tegelijkertijd laat ie Afrikaanse Christenen in de hoorn van afrika met miljoenen verdrijven en honger lijden.

Kortom, als je meent dat god ingrijpt in de werkelijkheid, dan is dat een soort god waarbij Stalin een soort moeder theresa is, en als je meent dat god niet ingrijpt in de werkelijkheid maar het wel zou kunnen is het net zo goed een Eikel
Ben je van mening dat god alleen het universum heeft geschapen en daarna zijn handen er van getrokken heeft, heb je geen god meer nodig omdat de oerknal het ontstaan van het universum verklaard.
Je heb dus de keuze, god is een enorme eikel, of hij bestaat niet
God stelt ons op de proef!
Daarom doet hij zulke - voor ons - onbegrijpelijke dingen.
Behalve als het zo uitkomt, dat weten sommigen precies wat de bedoeling was van een bepaald voorval. De arrogantie om je beter te voelen dan een ander vanwege je religie, en nog menen te kunnen spreken ook voor de god die je aanbidt.. Gevaarlijk mannetje, die Dorenbos..
pi_101075380
Komt er nog een onderbouwing voor de claim "religie is de bron van al het kwaad"?

Wat is het verschil tussen een Christen die alle verantwoordelijkheid omtrent ethiek en gebeurtenissen op een God afschuift, en een persoon die alle verantwoordelijkheid omtrent het kwaad afschuift op het verschijnsel "religie"?

In mijn ogen hebben beide soorten mensen last van een simplistisch wereldbeeld waarin ze de eigen verantwoordelijkheid niet durven te nemen. En daarmee is het des te treffender dat de laatste groep mensen kritiek uit op de eerste groep mensen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:17:23 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101075402
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Daarom doet hij zulke - voor ons - onbegrijpelike dingen.

Het soort proefjes van, mmm, hele bevolkingsgroep in een reageerbuisje, wat genocide en xenofobie erbij, schudden..
mmmm
goh, interessant, 6 miljoen doden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:20:34 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101075486
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:16 schreef Haushofer het volgende:
Komt er nog een onderbouwing voor de claim "religie is de bron van al het kwaad"?

Die claim werd niet gemaakt, er werd de claim gemaakt " Religie is, nog meer dan geld, de bron van alle kwaad en ellende" dat is duidelijk overdrachtelijk, Religie is erger dan geld als bron van ellende en kwaad. Voor iemand die zich wetenschapper claimt lees je slecht en heb je moeite met beeldspraak
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101075579
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:16 schreef Haushofer het volgende:

Wat is het verschil tussen een Christen die alle verantwoordelijkheid omtrent ethiek en gebeurtenissen op een God afschuift, en een persoon die alle verantwoordelijkheid omtrent het kwaad afschuift op het verschijnsel "religie"?

In mijn ogen hebben beide soorten mensen last van een simplistisch wereldbeeld waarin ze de eigen verantwoordelijkheid niet durven te nemen. En daarmee is het des te treffender dat de laatste groep mensen kritiek uit op de eerste groep mensen.
Er zijn heel wat mensen die elkaar het leven zuur hebben gemaakt met religie als motivatie..
oorlogen, martelpraktijken, whatever..
Of het nog meer de bron is van alle kwaad dan geld durf ik niet te zeggen.
Alleen geld heeft nog een nuttige functie als ruilmiddel..
pi_101076027
Als je echt het Woord wil verspreiden moet je vooral met dit soort zielige uitspraken komen. Daar bewijs je je geloof een grote dienst mee. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_101076350
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die claim werd niet gemaakt, er werd de claim gemaakt " Religie is, nog meer dan geld, de bron van alle kwaad en ellende" dat is duidelijk overdrachtelijk, Religie is erger dan geld als bron van ellende en kwaad. Voor iemand die zich wetenschapper claimt lees je slecht en heb je moeite met beeldspraak.
Ik heb vooral moeite met drogredenatie, maar O.K, laten we dan voor deze uitspraak proberen een goede onderbouwing te vinden.

Waar ik mezelf als "wetenschapper claim" is me ontschoten, trouwens.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:59:14 #70
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_101076519
Meer nog dan religie, zijn mensen het probleem, me dunkt :P
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:59:20 #71
37248 BertV
Klei indiaan
pi_101076522
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Daarom doet hij zulke - voor ons - onbegrijpelijke dingen.
ah, dus die Afrikanen moeten 's flink getest worden. Dat zal ze leren.
Bedank maar braaf voor je avondeten.

Het is dan wel inconsistent dat de kerk geld doneert aan goede doelen.
Dat is wel een beetje roet in het eten gooien in de plannen van god.

[ Bericht 5% gewijzigd door BertV op 23-08-2011 11:40:34 ]
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_101076655
Het geloof is voor mij net als de Efteling of het boek van Grimm.
Het is klinkklare onzin waar ik absoluut niet aan wil meewerken.
Dat ik dat verplicht word via Wetten is al helemaal de kolder.
Dat deze religieuze sekte ook nog verbied condooms te gebruiken in landen waar hongersnood en Aids op de loer liggen, en dat je geen abortus mag laten doen nadat je verkracht ben is helemaal onmenselijk. Waar zowat in alle kerken kinderverkrachting in de doofpot word gestopt. Kan wel uren door gaan maar voor mij blijven de gelovige letterlijk en figuurlijk geestelijk gestoorde.
Straks word je nog wettelijk verplicht om tot je 21ste in Sinterklaas te geloven....
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:35:43 #73
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_101077734
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:59 schreef DustPuppy het volgende:
Meer nog dan religie, zijn mensen het probleem, me dunkt :P
Dit sowieso, maar het is veel makkelijker om het vingertje naar anderen te wijzen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_101079498
nee, jij!
Jij wordt op de proef gesteld. Die ellendelingen geloven wel. Dat is nooit een probleem geweest. Hoe rottiger ze het hebben, hoe trouwer ze zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:59 schreef BertV het volgende:

[..]

ah, dus die Afrikanen moeten 's flink getest worden. Dat zal ze leren.
Bedank maar braaf voor je avondeten.

Het is dan wel inconsistent dat de kerk geld doneert aan goede doelen.
Dat is wel een beetje roet in het eten gooien in de plannen van god.

pi_101088988
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 09:23 schreef Monolith het volgende:
Nee zo werkt het christenfundamentalistische denken niet. Dat gaat als volgt:
Er is een ramp gebeurd. --> betreft het een braaf christelijk evenementje? --> Ja --> God's wegen zijn ondoorgrondelijk.
Er is een ramp gebeurd. --> betreft het een braaf christelijk evenementje? --> Nee --> Straf van God.

Wat moet je leven vreselijk leeg en simpel zijn als je zo kunt denken. :')
Honderd procent mee eens. Al moet het soms nog knap lastig zijn om je eruit te lullen, bijvoorbeeld wanneer een christenfundamentalist de aanslag pleegt, zoals Anders Breivik deed.

Ik heb trouwens nog even op Google gezocht op 'Straf van God'. Onderstaand een selectie van rampen die door simpele zielen worden aangeduid als Straf van God...

'Doden Pukkelpop straf van God' - Christen Bert Dorenbos, augustus 2011

'Friese taal is een straf van God' - profetes Sonja de Vries, april 2010

'Tsunami Japan is een straf van God' - Gouverneur van Tokio, maart 2011

'Aswolk IJsland is een straf van God' - Beweging Nederland Pro Deo, april 2010

'Instorten dak Twente-stadion is een straf van God' - Reformatorisch Dagblad, juli 2011

'Doden bij Love Parade Duisburg straf van God', Oostenrijkse bisschop, augustus 2010

'Koninginnedagdrama Apeldoorn is straf van God', Duitse sekte, september 2010

'Gehandicapt kind is straf van God', opvatting onder moslims en Afrikanen, tijdloos

'Orkaan Katrina is straf van God', conservatieve christenen VS, september 2005

'Vliegtuigcrash Schiphol is straf van God', Westboro Baptist Church, februari 2009

'AIDS is straf van God', Taiwanese vice-president, december 2003

'Overstromingen Australië straf van God', Philadelphia Church Of God, januari 2011

'Overstromingen Engeland straf van God', bisschoppen Anglicaanse kerk, juli 2007

'Beroertes premier Sharon zijn straf van God', TV-predikant Pat Robertson, januari 2006

:')
pi_101089102
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Honderd procent mee eens. Al moet het soms nog knap lastig zijn om je eruit te lullen, bijvoorbeeld wanneer een christenfundamentalist de aanslag pleegt, zoals Anders Breivik deed.
Nou in de Christelijke theologie gelden voor zover ik weet de handelingen van mensen niet als daden van God. God bestuurt alleen bacteriën, metereologische fenomen, enzovoort.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_101089562
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:32 schreef Elfletterig het volgende:

'Vliegtuigcrash Schiphol is straf van God', Westboro Baptist Church, februari 2009
Gelukkig staan ze ertussen.
Zonder deze figuren kan een feestje natuurlijk nooit compleet zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')