abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101131975
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:29 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja, je kan later nog een verzakking krijgen. :Y zwaartekracht is een bitch :P geen idee hoe en wat hoor, maar ik ben er maar voorzichtig mee. Keurig bekkenbodemoefeningetjes enzo...
Goffer, dus mn tetten en mn hangbuik zijn niet het enige dat gaat zakken... God.. leven is een bitch.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:33:01 #202
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101132011
Vooral zwaar tillen is uit den boze, is me verteld. Heb dan ook spijt van mijn actie gisteren, ik heb een vol babybadje van de bad- naar de babykamer versleept. Nadien rug- en buikpijn. Zo dom. En dan ben ik 'al' 5 wk geleden bevallen. Ergens is het maar goed dat ik vlak na de bevalling een week gevloerd was. Ben nauwelijks het bed uit gegaan, wat voor mijn bekkenbodem niet slecht kan zijn geweest. @Debuurvrouw, wat is een netje?
pi_101132037
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:31 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja! dat zal zeg. :o ik vond die andere uitgang bijknippen al pijnlijk zat eigenlijk. (niet het moment an sich, maar de weken daarna :X)
Nee het scheuren opzich voelde ik ook niet... Maar na Jen heb ik serieus gewoon een maand of 6 last gehad van onder... Damn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:34:33 #204
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101132065
dat maken ze in je buik om je baarmoeder/blaas/ weet ik wat weer mee op te hijsen. Als een hangmat stel ik me voor?? Ik heb me er niet zo in verdiept eigenlijk. :@ maar zij kregen dat.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:37:32 #205
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101132156
maar goed, genoeg horror, ik kwam hier alleen om te zeggen dat je niet stoer hoeft te zijn, en dat snel op de been zijn helemaal niet een pre hoeft te zijn.

Als je daar behoefte toe voelt wel natuurlijk :+ maar luisteren naar je lichaam. En energie sparen. ik wilde dat iemand me dat gezegd had na mijn eerste. dus vandaar. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:50:19 #206
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_101132678
Nou de berichten van de meiden die snel weer op de been waren of weet ik veel een kamer de tweede dag na de bevalling gingen behangen :9 , komen op mij niet over als "stoer geschreven".
Maar gewoon als ervaringen van hoe het ook kan gaan.

En als ik kon kiezen zou ik altijd daarvoor gaan, natuurlijk :Y . Maar het is maar afwachten, wie weet lig ik helaas heel de week plat of weet ik veel.
Ik weet wel na de vruchtwaterpunctie had ik blijkbaar uit stress mijn lichaam zo gespannen dat ik 2 dagen ongeloofelijk veel spierpijn had en niet zelf overeind kon komen uit bed. :{
Dat was ook wel apart.
En ik maar lezen op internet dat het reuzeeee meeviel. Zo zie je maar, je weet het nooit.
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:50:44 #207
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101132693
Ik was de eerste paar dagen compleet van de wereld en toen ik na een week voorzichtig weer een wandelingetje kon maken ben ik maar net de blok rond geweest... Ik hoop dat ik deze keer een wat vlottere bevalling zal hebben, maar ik zie wel wat het wordt. Kan er toch niets anders van maken...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_101132761
http://www.gezondzwangerz(...)8a8e-fb79bf3e2380%7D
hier heeeeeeel veel info over bekkenbodem, voor de geintresseerde :)
en ik ben het zeker WEL eens met je buuf; altijd luisteren naar je lichaam; EN als je keuze hebt; laat dan het zware tillen nog even over aan iemand anders...
:)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:52:35 #209
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101132762
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:50 schreef TimeJumper het volgende:
Nou de berichten van de meiden die snel weer op de been waren of weet ik veel een kamer de tweede dag na de bevalling gingen behangen :9 , komen op mij niet over als "stoer geschreven".
Maar gewoon als ervaringen van hoe het ook kan gaan.

En als ik kon kiezen zou ik altijd daarvoor gaan, natuurlijk :Y . Maar het is maar afwachten, wie weet lig ik helaas heel de week plat of weet ik veel.
Ik weet wel na de vruchtwaterpunctie had ik blijkbaar uit stress mijn lichaam zo gespannen dat ik 2 dagen ongeloofelijk veel spierpijn had en niet zelf overeind kon komen uit bed. :{
Dat was ook wel apart.
En ik maar lezen op internet dat het reuzeeee meeviel. Zo zie je maar, je weet het nooit.
ja, en ik zeg dus dat je gauw teveel doet, wanneer je je goed voelt. En dat het ook kan dat je nadat de kraam weg is denkt Goh, had ik me maar meer in acht genomen. Dát bedoel ik. Verder moet iedereen zelf weten wat ie doet.
pi_101132979
Fluugs komt goed :*
je hebt lang geperst he bij Willem?
Ik ook bij mijn oudste, het heeft ruim 2 weken geduurd voor ik behoorlijk richting de postbus kon strompelen en daar moest ik echt weer even van bijkomen. Je hele lijf heeft een opdonder gehad. Na een maand ofzo kon ik weer boodschappen gaan doen en dat was het dan ook wel zo'n beetje.
Mijn tweede is gelanceerd en fysiek qua lopen kon ik direct na de bevalling alles weer, geen moeite, geen pijn (okay hechtingen, maar niet dat nare gevoel dat er een bowlingbal uit je doos komt zetten :') ) en geen last. Helemaal prima.

Het verschil was bijna 2 uur persen. Hoe het precies zit weet ik niet maar ik heb echt het gevoel dat je bij langdurig persen veel meer last hebt dan wanneer het heel snel gaat allemaal.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:01:10 #211
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101133099
Oh zou best kunnen. Stel me voor dat het allemaal zwelt aan de binnenkant, en dus gewoon blauw is na twee uur persen?
pi_101133155
en ik heb maar 2 keer geperst; de uitdrijving duurde nog geen 2 minuten idd...ook Liene is gelanceerd.. toen ik aan het zuchten was, deed Liene een koprol in het bed :)

dus misschien heeft het daar wel mee te maken idd Mignonne? ik doe me idd niet stoer voor; heb gewoon ECHT geen last..
pi_101133222
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh zou best kunnen. Stel me voor dat het allemaal zwelt aan de binnenkant, en dus gewoon blauw is na twee uur persen?
ja dat denk ik ook?
Ik weet in ieder geval dat mijn spieren in benen, buik en bekkenbodem echt helemaal aan gort voelden. Als ik er langer dan 5 minuten op stond begon ik gewoon ook helemaal onvrijwillig te trillen en weet ik veel wat.

En bij jongste heb ik, behalve de knip, echt nergens last van gehad. Dat was een kwestie van jezelf op het bed hijsen, 2 keer persen en ze was er.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:07:19 #214
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101133309
Zou best eens kunnen ja Mignonne. Persen levert natuurlijk ook echt een enorme explosie aan kracht op. Als ik dacht dat ik alles al aan het geven was gooide m'n lichaam er zelf nog even een tandje bovenop.... Het trillen van de bovenbenen klinkt ook bekend ja. Ik had van m'n spieren ook echt veel meer last dan van de knip...

Dat jouw tweede snel ging klinkt me als muziek in de oren! Ook al ben ik niet bang voor de bevalling, ik kan alleen hopen dat het wat vlotter gaat als dat niet het geval is heb ik daar maar mee te leven. Ook al kan ik soms stikjaloers worden van verhalen van 'lanceringen' :+
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:07:31 #215
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101133319
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik heb maar 2 keer geperst; de uitdrijving duurde nog geen 2 minuten idd...ook Liene is gelanceerd.. toen ik aan het zuchten was, deed Liene een koprol in het bed :)

dus misschien heeft het daar wel mee te maken idd Mignonne? ik doe me idd niet stoer voor; heb gewoon ECHT geen last..
zo kreeg ik mijn kinderen ook. Dus ik zeg ook niet dat je stoer dóet, maar dat je, óók als je je goed voelt, gewoon pas bevallen bent, en je dan zélf rust moet nemen, in plaats van gedwongen door je lichaam.
pi_101133369
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:07 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

zo kreeg ik mijn kinderen ook. Dus ik zeg ook niet dat je stoer dóet, maar dat je, óók als je je goed voelt, gewoon pas bevallen bent, en je dan zélf rust moet nemen, in plaats van gedwongen door je lichaam.
en dat ben ik ook nog steeds met je eens ;)
pi_101133462
@ flugeltje, ik heb bij mika ruim 1,5 uur geperst en voeldde me de dagen erna net als jij. (was ook erg uitgescheurt)
Bij seth heb ik 4 x geperst, ik schrok dat hij er al was. En ondanks dat ik ingeknipt en uitgescheurt ben en 1,5 liter bloed miste voeldde ik me bij dag 3 al de oude.
pi_101133509
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kan dat later dan nog gebeuren??
Uhuh helaas wel ja, ik kan nog steeds niet springen/niesen/lachen zonder verlies van urine, doe braaf elke dag de oefeningen meerdere keren per dag.
En sta onder controlle, bij de gyn
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_101134231
het verschl tussen 59 en 9 minuten persen was hier goed te voelen. Bij de eerste was alles letterlijk bont en blauw, deed alles zeer en had ik overal spierpijn, ook door de lange aanloop. Bij de tweede was ik er vantevoren slechter aan toe qua bekken, maar was ik veel sneller op de been mede omdat er niets blauw was. En ook het algehele herstel gaat nu beter. Al denk ik dat ook de bekkenband en het sluitlaken daaraan meegeholpen hebben.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_101134522
Ik heb inderdaad deze keer ook een sluitlaken. (belly bandit)
pi_101135860
Hier nog wel een enorm nadeel van van een super snelle bevalling... VEEEEEEEEEEEL meer naweeën. Ik moet nu 2,5 dag na de bevalling tijdens het voeden nog af en toe naweeën weg zuchten. Daar had ik met Pepijn toch een stuk minder last van.

Wel een stuk minder beurs/ontploft gevoel inderdaad. Dus wellicht hangt dat samen met de duur van het persen. Vorige keer ruim een uur, nu 2 persweeen.

Joris heeft het drinken ondertussen helemaal door, is gelukkig niet meer misselijk, hij slaapt en drinkt, meer doet hij niet... Heel anders dan Pepijn die vanaf dag 1 niet meer dan 12 uur per etmaal geslapen heeft. Joris is veel meer baby O+

Ik ben behoorlijk snel weer mobiel, de kraamverzorgster heeft hier echt weinig te doen, maar met Pepijn sjouwen, en stukken wandelen doen we toch mooi nog ff niet. Voor volgende week schakelen we ook mooi de kinderopvang een dagje in om Pepijn van school te halen als t_igger moet werken. Dan hoeven Joris en ik nog niet op de fiets. Dat is pas ruim een week later dan nodig.
pi_101135927
Beregd, gefeliciteerd met jullie dochter! Wat n mooie naam!

Hilliebillie, spannend hoor, nog maar eventjes wachten!

Wat betreft al die verhalen: ik steek nog even mn kop in het zand :D. (en toch is het 'fijn' dat alle kanten hier belicht worden :) )

Ik heb gisteren een rondleiding gehad op het KDV waar beeb naartoe gaat. 'dit is dan de groep waar uw babietje straks terecht komt'.. Wooow dat maakte het ineens nóg echter, heel bizar!
Op t werk ook een voorstel gedaan voor hoe en hoeveel ik straks wil gaan werken. Hoop dat ze ermee akkoord gaan, 1 dag minder en 1 dag thuis werken is met mijn reistijd (3 uur per dag :') ) wel zo prettig..
pi_101136176
Hier iemand ervaring met Aerosleep Protect matrasbeschermer?
bij het kdv van m'n schoonzus raden ze dat aan, maar vind 80 euro best prijzig...
Vraag me af in hoe verre je dat echt nodig hebt, maakt dat het echt zoveel veiliger?
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  woensdag 24 augustus 2011 @ 18:35:41 #224
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_101136440
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:27 schreef klumsy het volgende:
Hier iemand ervaring met Aerosleep Protect matrasbeschermer?
bij het kdv van m'n schoonzus raden ze dat aan, maar vind 80 euro best prijzig...
Vraag me af in hoe verre je dat echt nodig hebt, maakt dat het echt zoveel veiliger?
*lurkstand off
Hier gooide de kraamverzorgster het er gelijk uit... heb m dus nooit gebruikt en weggegeven aan iemand die al een ouder kindje had. (had iets te maken met juist zo minmogelijk in bed en in de moderne matrassen zou al zo'n dergelijk laagje zitten zei ze toen)
Gefeliciteerd alle nieuwe papa's en mama's
Sterkte LLM's
Welkom alle nieuwe zwangeren
*terug in lurkstand.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_101136835
net over de zeik naar de VK, voelde de baby al een hele dag niet ook niet na gepor e.d. mocht hartje luisteren, was niet duidelijk dus toen toch maar een echo.. en die was uitstekend, flinke knul, scoort 77 % (dus groter dan 77% van alle babies op die termijn) rond de 2200 gram, ze zag een hele lading haar en 2 ingedaalde balletjes ♥
(ps de reden waarom ik m minder voelde, is omdat meneer eigenwijs zich in een stuit heeft gemikt :( )
pielemoos!

kiek die 2 voetjes nou O+

[ Bericht 22% gewijzigd door Kleurdoos op 24-08-2011 18:59:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')