Omdat we het willen betalen van de pot energiebesparende maatregelen moet het HR++ glas zijn. Ik heb een beetje rondgestruind en ik vond een hardhouten kozijnen voor 100 euro's ex BTW (700mm bij 1500mm). Dat lijkt me iets te mooi om waar te zijn (geen verf, geen glas) of kan dat echt?quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:50 schreef Fender75 het volgende:
Inderdaad, moet makkelijk kunnen! En in de bestaande ramen kan misschien geen HR++, maar hier kan ook gewoon dubbel glas in. Scheelt ook weer...
Nou dat durt op zich wel ff hoor, maar t kan in ieder geval wel uit,quote:Op maandag 22 augustus 2011 14:17 schreef Ivo1985 het volgende:
Het glas + plaatsen ervan gaat je in elk geval niet de kop kosten. Ik snap dan ook werkelijk niet waarom er nog zoveel huizen zijn met enkel glas, want de investering is beperkt en haal je er makkelijk uit.
In het hoge noorden.quote:Op maandag 22 augustus 2011 14:20 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Nou dat durt op zich wel ff hoor, maar t kan in ieder geval wel uit,
@TS waar woon je?
Wat heeft dat gekost?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:36 schreef bobenjanneke het volgende:
Bij ons is in december voor en achter enkelglas vervangen door hr++.
Dat hebben ze met 4 personen gedaan, een hele dag er over gedaan.
Gewoon HR++ glas kost voor jou als particulier in de handel vanaf de 50¤/m². Uiteraard zit het er dan nog niet in. Ik kan geen schatting geven of er een steiger bij moet komen, wat de kosten van de glaslatten etc en het beslag wordt, maar sec. het isolatieglas komt je op 50 m² met een min. van ¤35 per raam voor kleine ramen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:14 schreef pessie het volgende:
Het gaat om in totaal 16 a 17 m². Waarvan 4 grote ramen en 7 raamhout. Wel laten we in al het raamhout ventilatieroosters plaatsen.
Dat moet goedkoper kunnen, want zonder montage is de prijs ongeveer 20 euro per meter...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:19 schreef blomke het volgende:
Gewoon HR++ glas kost voor jou als particulier in de handel vanaf de 50¤/m².
Vraag anders gewoon offertes op bij de firma die het elders voor 900 deed? Het kan zijn dat jouw situatie gewoon wat meer werk en spullen heeft. Het maakt nogal uit of je gewoon latjes uit-raampje uit-raampje in-latjes terug kan doen of dat er ook nog van alles bij komt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:14 schreef pessie het volgende:
*Schop*
Eindelijk, we hebben 1 offerte binnen van een glaszetter. De goede man wil 2250 euro hebben voor het plaatsen van dubbel glas in bestaand (raam)hout. Het is inclusief nieuwe raamboogjes (de huidige zijn van 1969) en nieuwe uitzetijzers (nu 1969). Nadat mijn man een beetje had rondgevraagd bij zijn collega's leek het ons toch wel prijzig. Het gaat om in totaal 16 a 17 m². Waarvan 4 grote ramen en 7 raamhout. Wel laten we in al het raamhout ventilatieroosters plaatsen.
De collega van mijn man was 900 euro kwijt, hij had geen ventilatieroosters nodig en had iets minder oppervlak. Graag nogmaals ervaringen!
HR++ glas? Geef eens een link s.v.p.?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat moet goedkoper kunnen, want zonder montage is de prijs ongeveer 20 euro per meter...
Ik heb geen link. Het is de inkoop van onze leverancier bij onze woning voor het HR++ glas welke bij ons is gebruikt. Aangezien bij ons meer en minderwerk op die manier voorgeschreven berekend moest worden en wij enkele m2 HR++ glas wilden wijzigen voor confrontatieglas (140 euro per meter!) weet ik toevallig dat bedrag.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |