quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 01:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Is ie dan veel groter dan Irene?

Everything in the US is biggerquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 01:33 schreef SoldMayor het volgende:
Nee Irene is groter, dit staat op wiki:
Hurricane force winds extend up to 90 miles (150 km) from the center of Irene, and tropical storm force winds up to 290 miles (465 km) from the center.
Tropical Storm force winds range upto 145 nmi (269 km; 167 mi) from the center and Typhoon force winds range upto 50 nmi (93 km; 58 mi) from the center.

Serieuze tip van een Amerikaanse online "kennis" die al vele orkanen mee heeft gemaakt: als je een badkuip hebt, vul die dan met waterquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:48 schreef Smeich het volgende:
Nog een belangrijke tip, sla water in! Sommige watervoorzieningen zouden niet meer operationeel kunnen worden waardoor de waterleidingen richting jouw huis ook bacteriën met zich mee kunnen brengen.

Gaat die barbecue nog door zaterdag?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, wij hebben een huis. Met een fragiele schoorsteen

Gelukkig is Taiwan onbewoond jaquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 01:37 schreef Re het volgende:
Plus mogelijk 65M mensen die er last van gaan hebben

Niet verkeerdquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 01:37 schreef Sosha het volgende:
[..]
Serieuze tip van een Amerikaanse online "kennis" die al vele orkanen mee heeft gemaakt: als je een badkuip hebt, vul die dan met water
 Nu nog rietjes erbij
 Nu nog rietjes erbij  nee idd, goede tip, thanks
 nee idd, goede tip, thanks

Psies... dat wil ik ook wel ff wetenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 01:47 schreef Mpj het volgende:
Maar wanneer barst die orkaan echt los dan.. zo ongeveer?

hij is nog niet echt dicht bij new york, en als je daar vertrekt richting LA dan vlieg je in een noordelijke boog, en ga je dus alleen verder ervan af.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 01:53 schreef Mpj het volgende:
Maar hoelang duurt zo'n orkaan boven je huis zegmaar? Een uurtje ongeveer en dan gaat ie weer verder of niet?
Raar is trouwens dat mijn broer nu gewoon nog kan vliegen vanaf New York naar LA dus het zal wel meevallen nu. Lijkt me.

Dacht ik ook al aan.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 01:56 schreef rubje het volgende:
Ik moet altijd vreselijk gniffelen hoe de Amerikanen dit soort dingen altijd weten op te blazen alsof Godzilla de hele oostkust komt vernietigen.
Let op mijn woorden. Ze gaan er een film of tv film van maken

Irene verplaatst zich met 22km per uur. De omtrek van de echte storm winden/regens is ongeveer 450km. Dus ja reken maar uit. Natuurlijk moet je dan wel helemaal precies op de koers van de orkaan wonen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 01:53 schreef Mpj het volgende:
Maar hoelang duurt zo'n orkaan boven je huis zegmaar? Een uurtje ongeveer en dan gaat ie weer verder of niet?
Raar is trouwens dat mijn broer nu gewoon nog kan vliegen vanaf New York naar LA dus het zal wel meevallen nu. Lijkt me.

Alleen niet te gebruiken nadat de storm voorbij is ivm potentië gas leaks, dus ook geen lucifers en dergelijke.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:40 schreef wonderer het volgende:
[..]
Oh ja, kaarsen zijn misschien wel handig...
En deze had ik zelf nog niet bedacht, vooral sinds er gewaarschuwd was over een 3-day power black-out.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:22 schreef wonderer het volgende:
[..]Hopelijk valt het hier mee, maar ik betwijfel het. Wat voor maatregelen tref jij?
http://www.redcross.org/w(...)klists/Hurricane.pdfquote:Turn the refrigerator and freezer to the coldest setting and keep them closed as much as possible so that food will last longer if the power goes out.

Hij komt aan land als een cat 2 storm dus dat valt wel mee, het is geen derde wereldland dus er gaat niks instorten ofzo.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 02:32 schreef Smeich het volgende:
[..]
Alleen niet te gebruiken nadat de storm voorbij is ivm potentië gas leaks, dus ook geen lucifers en dergelijke.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |