abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101018258
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
pi_101018411
:W

Zo lekker vroeg naar bed en dan morgenochtend maar hardlopen.
pi_101018502
Mijn rondje ging echt van geen kanten! :D
Langzaam, de 10 km niet gehaald, ik wijt het maar aan de vermoeidheid van gister.

Zou de spierpijn in mijn buik nu komen door de situps en het uit het water klauteren of door het lachen? :?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_101018519
:W onvolwassen volwassen. Herkenbaar... En helaas in mijn zeer directe omgeving :X

Ik blijf nog ff lekker Lie to me kijken. :+ Heb toch vakantie :+
~ Bonito La Risa ~
pi_101018541
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 21:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Langzaam, de 10 km niet gehaald, ik wijt het maar aan de vermoeidheid van gister.

Zou de spierpijn in mijn buik nu komen door de situps en het uit het water klauteren of door het lachen? :?
Lachen *)
~ Bonito La Risa ~
pi_101018568
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 21:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

pas jij wel op met niet teveel sporten?
pi_101018612
oh, en ik vind mezelf volledig in Tink's zin van volwassen. In die zin ben ik emotioneel al heel lang volwassen. Financieel nog niet zo lang....
pi_101018812
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 21:59 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

pas jij wel op met niet teveel sporten?
Ik doe mijn best!
Deze week:
Maandag lestje schoppen en slaan, wandelen
dinsdag voetbal
woensdag sportschool
donderdag voetbal
vrijdag hardlopen omdat ik niet wil skieen

Hmmm.... dat is best veel eigenlijk. :o
Doe wat je niet durft.
  zondag 21 augustus 2011 @ 22:06:23 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_101018956
Ja, viel mij ook al op Henk, dat je wel erg enthousiast aan het sporten bent. Maar ik ging er van uit dat het maar een fase was. Wordt vanzelf wel minder, toch?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_101019108
Bedankt voor de tip, heerlijke ergertv dat red mn vakantie!

Tja, doen alsof, ik [volwassen ben / dokter ben / kan autorijden]. Maar ondertussen doe ik het wel ofzo? :?
pi_101019346
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2011 22:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bedankt voor de tip, heerlijke ergertv dat red mn vakantie!

Tja, doen alsof, ik [volwassen ben / dokter ben / kan autorijden]. Maar ondertussen doe ik het wel ofzo? :?
_O- het zorgt er ieg voor dat ik eerst de kamer check de 11e :)

Oh en :r Bo heeft een nieuwe hobbie, mij slakken kado doen :X
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_101019570
Zo, toch nog even een rondje gefietst: nu 11 km, al een flinke vooruitgang na de 7.5 van vrijdag. :) Was nu ook wel even genoeg, we kregen allebei zere asses :P. Volgende keer weer iets langer.

Morgen begint mijn werk ook weer, wordt de komende vier weken flink aanpoten: mijn normale werk (op twee verschillende adressen) begint allebei weer, en ik heb tot 1 oktober een extra bijbaantje (we sparen flink voor amerika volgend jaar, dus ik grijp alle mogelijkheden aan om snel extra te verdienen). Dat samen met het werk voor mn masterscriptie ==> druk! Maarr over iets minder dan 4 weken gaan we op vakantie naar Andalusië. :)
pi_101020411
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 22:06 schreef Tinkepink het volgende:
Ja, viel mij ook al op Henk, dat je wel erg enthousiast aan het sporten bent. Maar ik ging er van uit dat het maar een fase was. Wordt vanzelf wel minder, toch?
Het is idd wel veel he?! Is ook wel een beetje ter compensatie van het extreme snaaien wat ik de afgelopen weken heb gedaan en het ontzettend weinige sporten van de afgelopen weken.
Maar ik ga eens verzinnen wat ik kan gaan skippen. Wil wel over 7 weken die halve marathon lopen natuurlijk. En dan mag het lopen wel iets makkelijker gaan dan vandaag. :D
Doe wat je niet durft.
  zondag 21 augustus 2011 @ 22:36:05 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101020612
Ja Henk, was het zwaar? :o.

Edit: hoefde minder ver terug te lezen dan ik dacht :P.

Ik weet niet hoe hard je liep, maar eventueel kun je ook besluiten iets langzamer te lopen, dat kan vaak een hoop schelen (ik loop ook geen 10 km met de snelheid waarmee ik 5 loop). Dan loop je miss niet de tijd die je had gewild op de halve marathon, maar je loopt hem iig!
Niet meer actief op Fok!
pi_101021499
Mijn tempo vandaag was al niet om over naar huis te schrijven, maar ik hoop die halve in 2:30 ongeveer te lopen.

Nouja, niet gek dat ik vanavond niet vooruit te branden was. Wat spierpijn zo her en der, onder de blauwe plekken en krassen, en algehele moeheid van een paar weken heel veel werken en een te volle agenda hebben.
Afijn, nu slapen. :)
Doe wat je niet durft.
pi_101022883
Boh, wat een superheerlijke dag heb ik gehad O+
Teruglezen enzo doe ik morgen wel!
Nu lekker op bed, nagenieten en slapen! :W

Welterusten allen! :)
Ja doei.
  Vis een optie? zondag 21 augustus 2011 @ 23:36:28 #17
70532 loveli
N
pi_101023302
:O Trusten.
crap in = crap out
pi_101024804
Is iedereen al weg?
pi_101024896
Ik ben er nog :W (de hele nacht)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_101028961
Nachtploeg meldt zich!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101029119
Ter uwe vermaak:
Religulous, een vermakelijke kijk op de monotheīstische religies.
Rustgevende muziek
Ouderwetse jaren '80 hiphop
Louis Theroux @ demoderby
Certain songs are songs of sadness...
Persoonlijk mijn favoriete Frank-nummer, geweldig qua zang en de tekst is al helemaal goed, kortom, genieten met je kont!
Let op, ook de peuk die gewoon nog mocht, want ja, vrijheid is nou eenmaal een verleden.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101029190
Duvel, all your trains are belong to me!

- K.J.I DPRK-jeweetz
pi_101029215
pi_101029241
Als je nu nog kijkt!
En, yes it is!!!!
So grab your dick and....
pi_101029304
pi_101029366
pi_101029377
Douchecopter!
pi_101029903
Heb je er maar een persoonlijk dump-topic van gemaakt? :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_101030452
En weer thuis :W. Duik zo mijn bed maar in, nog niet geslapen vannacht :+. Lees dan ook wel bij enzo.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_101030476
Had je lol Vizor? :D En waarom heb je niet geslapen Chico?! :o
pi_101030501
Oh en...

Op een lege maag!
pi_101030506
Laatste lowlands nacht. Programma gaat door tot 5 uur en ik kon om 6 uur een lift krijgen. Sowieso ga ik altijd de laatste nacht doorhalen en dan vroeg naar huis, ben dan toch moe :P. Nu slapen, even nuchterder worden enzo :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_101030522
Ohja tuurlijk, Lowlands! Hoe was het?? :)
pi_101030544
Goedemorgen!
^O^ Amsel, je gaat lekker!
Lol @ v1z0r zn slankbagger...

Lijstje van gister, kon geen nee zeggen tegen de aangeboden dingen
O: pruimen die op moesten, vanilleyoghurt met muesli
Bij mama
L: dubbele boterham slankiekaas met italiaanse kruiden, boterham jam, glas melk
T: koek, koffie met melk
Bij pa
T: koffie, cola, appelflap
D: rundervink met gekookte aardappel en bloemkool
Vanilleyoghurt met bessensap
T: koffie met roze koek
Thuis:
T: handje katjang voor de tv

Vandaag geen gebakken zoetigheid voor mij :o :@
pi_101030607
_O- Puff

Het is hier echt mooiiii zo'zonnetje boben het nog natte land O+
Zit yoghurt te eten met pupsel op schoot, nog een dagje vrij *O*
pi_101030706
Goed bezig Amsel!
Doe wat je niet durft.
pi_101030757
Goedemorgen!

Lekker gerend, Amsel!

Volgens mijn app heb ik gisteren 336 kcal verbrand met fietsen. :)

Vandaag de hele dag werken, lijstje:

O: twee sneetjes roggebrood met komijnekaas
L: drie boterhammen met gelderse worst (niet zo goed, maar kom er net achter dat er niets anders in huis is)
T: schaaltje druiven
D: lasagne met gehakt, champignons, tomatensaus, paprika, courgette
T: waterijsje

Even rustig aan vandaag na het afgelopen schransweekend.
pi_101030847
Mogge :z :z :z
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_101030874
goedemorgen!
  Vis een optie? maandag 22 augustus 2011 @ 08:33:52 #40
70532 loveli
N
pi_101030891
Mogge.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 22 augustus 2011 @ 08:35:06 #41
70532 loveli
N
pi_101030901
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 07:31 schreef Chicolate het volgende:
Laatste lowlands nacht. Programma gaat door tot 5 uur en ik kon om 6 uur een lift krijgen. Sowieso ga ik altijd de laatste nacht doorhalen en dan vroeg naar huis, ben dan toch moe :P. Nu slapen, even nuchterder worden enzo :+.
Klinkt als een goed festival ;)
crap in = crap out
pi_101031070
Goedemorgen :W

Idd een mooie definitie van volwassen zijn op een puntje na.. ik denk niet dat mensen kunnen functioneren zonder ooit een beroep op een ander te doen. Toegeven dat je niet alles kunt en voor die dingen de juiste mensen inschakelen is ook best volwassen imho ;)
mijn gezin en ik zouden helemaal niet kunnen functioneren zonder een beroep op mensen om ons heen te doen en toch vind ik mezelf best volwassen meestal
pi_101031148
Zoo hčhč eindelijk na 3kwartier bellen de dokter te pakken gekregen! Maar de dokter van mijn vriend heeft altijd maar tijd tot 12u. :? Vreemd. Dus hij kan pas overmorgen om 8u. De rest van de week zat al vol.. Haha lekker druk dus.

Goeiemorgen trouwens!! Chico, ist leuk lowlands?
~ Bonito La Risa ~
pi_101031307
:W morning!
pi_101031449
Goedemorgennn.

Eerst je havermout koken met water, en dan erna yoghurt of kwark erbij.
Damn wat heb je dan een groot bord vol eten :o :+
pi_101031512
Tafeltje gelakt en wat gewerkt nu onkruid wieden :+
  Vis een optie? maandag 22 augustus 2011 @ 09:28:18 #47
70532 loveli
N
pi_101031530
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:27 schreef Ml-etje het volgende:
Tafeltje gelakt en wat gewerkt nu onkruid wieden :+
Uit bed gekropen en koffie senseo gezet :')
crap in = crap out
pi_101031533
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:28 schreef loveli het volgende:

[..]

_O-
Ik ben al vanaf vrijdagmorgen vrij ;)
pi_101031546
Zoiets word het vandaag denk ik. :)

O: havermout met yoghurt, handje aardbeien
T: boterham appelstroop
L: boterham sandwichspread, boterham kipfilet, schaaltje rauwkost
T: kwark, appel
D: krieltjes, viscuise, broccoli
S: mma training met broertje
T: boterham kipfilet
T: handje noten
pi_101031651
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:28 schreef loveli het volgende:

[..]

Lig nog in bed haha
~ Bonito La Risa ~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')