Gister toen ik in de kroeg stond te babbelen met een zelfbenoemd player kwamen we op het onderwerp vrouwen versieren. Eerlijkheid gebiedt te vertellen dat ik zelf geen ster ben in versieren; het is bij mij eerder een soort wisselwerking van elkaar leuk vinden en uiteindelijk seks, een scharrel of zelfs een volwaardige relatie. De kern van zijn versiermethode kwam erop neer dat hij geen ene zak om vrouwen gaf, dat hij ze als oud vuil behandelde. Hoewel hij zelf als aardige kerel overkwam gaf hij enkele voorbeelden waarin hij duidelijk de vrouw in kwestie respectloos behandelde, maar deze alsnog hem wilde.
Mijn probleem bij het versieren was volgens hem dat ik veel te lief was, als in beschaafd. Nu moest ik daar wel om lachen, dit omdat ik dacht dat hij wel een punt had. Vaak heb ik gemerkt dat vrouwen (waarmee ik niet zoveel deed verder) me wel eens voor het karretje probeerde te spannen (meehelpen verhuizen, iets technisch voor ze doen terwijl ze een vriend hebben), wat toch wel de indruk wekt dat ze me wel als zo'n trouwe lobbes zien. Zelf heb ik dat soort klusjes nooit gedaan, want ik bespeurde al enig gebruikgedrag.
Mijn vraag richt zich nu op het 'feit' waarom vrouwen vallen op eikelig gedrag. Hoezo is het leuk als een man je zo behandeld, terwijl mannelijkheid zich in mijn ogen juist laat zien in beschaafdheid.