abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101074302
Hoe gaat het verder met jou MJ? Gaan jullie elke dag naar het ziekenhuis? Mag je haar vasthouden? Kun je haar aanraken?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_101074344
Ja we zijn elke dag in het ziekenhuis, mag zelf helpen met haar verzorgen dus kan haar idd aanraken
Ik woon ook heel dichtbij het ziekenhuis dus dat is echt wel heel fijn nu, geen lange reis tijden om naar haar toe te gaan.
pi_101074461
Fijn te lezen dat het zo goed gaat met LJ! Een veel te vroeg geboren kindje is al zwaar lijkt mij en dan moet je ook nog je andere kleine moppie cremeren, ik heb echt zoveel respect voor jullie en jullie lijken mij zo sterk!
Ook fijn dat je zo dicht bij het ziekenhuis woont idd als er dan iets is kun je er ook zo zijn :)

Ik heb hier een klein meisje dat elke keer als ik uit beeld loop begint te krijsen. Ik word er een beetje wanhopig van. Want ik zie aan haar dat ze bekaf is en gewoon weigeren te slapen. Dan slaapt ze eindelijk een beetje en zo gauw ik in beweging kom gaan de ogen open en begint ze weer.. De dag is net begonnen maar ik zou willen dat ie al weer bijna af was, kan ik lekker mijn bed in ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_101074546
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 09:28 schreef miss-jones25 het volgende:
Ja we zijn elke dag in het ziekenhuis, mag zelf helpen met haar verzorgen dus kan haar idd aanraken
Ik woon ook heel dichtbij het ziekenhuis dus dat is echt wel heel fijn nu, geen lange reis tijden om naar haar toe te gaan.
Dat is inderdaad heel fijn...

En heeft ze al iets van kleertjes ofzo aan? Kan dat al? Welke maat heeft ze?
pi_101074657
ja ze heeft kleertjes in maat 30/35 echt ieniemienie
pi_101074677
ow MJ dat is echt heeeeeeeel klein! Ik wist helemaal niet dat die maat te koop was.. Maat 44 wist ik wel, maar nog kleiner.
pi_101074723
Ja die hebben we online besteld, en dag later kregen we ze al gelijk binnen.
Ik ga nu weer naar mn meisje toe O+

:W
pi_101074738
30/35... Dat is zo ongelofelijk mini! Ik wist ook niet dat er zulke kleine kleertjes waren...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:50:00 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101074752
MJ ik heb als het goed is nog wel een paar kleertjes in m't 44 voor straks. zijn uni-sex (box) pakjes. Laat maar weten of je interesse hebt, tegen verzendkosten mag je ze hebben :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_101074812
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 09:44 schreef miss-jones25 het volgende:
ja ze heeft kleertjes in maat 30/35 echt ieniemienie
:o
Daar kan ik me niks bij voorstellen. Wat bijzonder dat wel zo'n beetje alles al op en aan zo'n minimensje zit. Was ze heel veel te vroeg (ik volg z&g niet)?
Kreeg wel mee van je andere meisje. Wat een gemis. Ik hoop dat het een mooi afscheid was.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_101074954
26 weken 2 dagen vanyel dus ja heel veel te vroeg iets meer als 500 gram en 28 cm als ik het goed onthouden heb...
pi_101075020
ik zag van de week ook een webwinkel met maatje 38. Dat vond ik al zo klein.
*poef* nu is het weg
pi_101075071
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 09:58 schreef MamaPurk het volgende:
26 weken 2 dagen vanyel dus ja heel veel te vroeg iets meer als 500 gram en 28 cm als ik het goed onthouden heb...
Wonderbaby O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_101075105
MJ dat moet heel zwaar geweest zijn die crematie, maar goed dat het beter gaat met je andere meissie. maat 30/35...wow dat is klein. Onze jongen past qua shirtjes bijna niet meer in 56 (wel raar aangezien hij al 62cm is).
Onze Evan doet niet meer aan slapen 's nachts. Overdag sliep hij al weinig en had ie een regeldag en vannacht moesten we er 3 keer uit.
Gisteravond heeft hij wel 2 keer omgerold, maar wel op bed, dus ik weet niet of dat telt. Van z'n buik (nou ja eigenlijk had ie z'n armpjes gestrekt) naar z'n rug. Mama was net even weg. Ik denk ik laat het nog een keer zien, wilde ie niet meer :P
pi_101075232
Ik begin Bartje op andere plekken in zijn bedje terug te vinden dan waar ik hem neergelegd heb. Echt pas sinds vannacht ofzo. Ik moet dus maar eens op zoek naar de slaapzakjes, dan krijgt hij het in ieder geval niet te koud
pi_101075361
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:01 schreef kaatjejannie het volgende:
ik zag van de week ook een webwinkel met maatje 38. Dat vond ik al zo klein.
Ik had voor F_R's meisje maat 42 gekocht en dat vond ik al mini :o
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_101075440
Ik vind 50/56 al zo mini ;) Dus alles wat kleiner is is in mijn ogen extra mini! Lijkt me ook best eng om zo een kleintje te verzorgen en aan te kleden enzo, ik zou geloof ik elke keer bang zijn dat ik iets zou breken ofzo...
pi_101080827
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik had voor F_R's meisje maat 42 gekocht en dat vond ik al mini :o
Ik had het laatst in mijn handen en dacht echt heeft ze dit aangehad???
Ik heb madame om 06:30 maar eens wakker gemaakt

MP succes vandaag

En nu ga ik MJ even pmmen mbt kleertjes
pi_101081510
Even het filmpje van puck bekeken wat een gave schaterlach zeg. En de kat is ook een dappere dodo voor een laserlampje doen ze veel
pi_101082239
Zijn er hier mama's met ervaring bij een osteopaat? We zijn gisteren geweest en Tienus is me toch een potje druk vandaag. Hij beweegt alles en continu en gaat heel de box door. Hoort dat er bij?

Juul, het is ook maar iets raars, die osteopaat. Hij heeft Tienus in vier verschillende houdingen vast gehad en leek dan wat te duwen met zijn vingers, maar je zag er weinig aan. En Tienus vond alles prima, die sliep.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:47:21 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101082367
Geert kon na één van de bezoeken aan de manueel ineens nee schudden met z'n hoofd en deed dat dan ook redelijk continu. Manueel gaf als verklaring: het zat vast, nu kunnen ze het, en dus doen ze het! T lijkt me dus wel normaal Mefke, maar als je 't niet vertrouwt kun je de osteo toch even bellen?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_101082571
o bellen kan altijd ja en hij had ook wel gezegd dat alles losgemaakt was en Tienus nu dus een nieuw evenwicht moest gaan zoeken, maar ik had wat minder actie verwacht zeg maar. Het is wel een grappig gezicht. Wat iig al meegenomen is: geen enorme hik meer. Die had ie na elke fles.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_101082875
Zooo.. Cas slaapt nu lekker, was hij ook wel aan toe!
Donderdag voor het eerst naar het cb, benieuwd hoe lang en zwaar hij nu is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:18:34 #123
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101083663
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:52 schreef mefke79 het volgende:
o bellen kan altijd ja en hij had ook wel gezegd dat alles losgemaakt was en Tienus nu dus een nieuw evenwicht moest gaan zoeken, maar ik had wat minder actie verwacht zeg maar. Het is wel een grappig gezicht. Wat iig al meegenomen is: geen enorme hik meer. Die had ie na elke fles.
ik weet nog goed dat ik bij Jan na de eerste behandeling bij de manueel dacht "'t lijkt wel een dronkelap" zo ontzettend was hij aan het zwalken op z'n benen op zoek naar 'n nieuwe balans. :D

pi_101084857
Cynthiaa wat een schatje O+
pi_101086500
O+ Ja hé?!

Ga proberen hier actief mee te posten :)
pi_101086924
Cas is een cutie O+

Ik heb totaal geen verandering aan Puck gemerkt na de osteopaat eigenlijk :N
Hij moest af en toe wel flink huilen tijdens een behandeling. We zijn drie keer geweest. Toen was het probleem in zijn nek verholpen maar daar bleek de onrustigheid van Puck hem helemaal niet in te zitten.
The way you rock'n'roll
pi_101087169
* Vanyel goes wild
Ik ben Dottir rode biet aan het voeren. Voor 1 keer mag ze niet zelf eten ;)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:32:20 #128
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101088972
Aww Cyntiaa. Die haartjes O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:21:44 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101090885
ah waarom niet Vanyel? :D >:)

Cas wat een dotje ben jij O+

*O* even jompelen hoor .. Geert is voorkeurshouding VRIJ verklaard *O* z'n voorkeur is helemaal weg en hij heeft ook geen afplatting *O* we hebben géén fysio meer nodig *O* *O*
en toch heb ik over twee weken weer een afspraak, maar dan voor jan ;)

dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:00:50 #130
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101101126
Ik lurk hier overdag wel mee hoor; maar mijn handen niet vrij om te reageren... (bijlezen op smartphone tussen voeden lukt nog net af en toe...)

eerst ff jompelen voor DJMO en Geert!! wat goed! *O*

MJ; fijn dat L J haar infectie onder controle lijkt... toch ff schrikken, bij zo;n kwetsbaar klein meisje... :* En maat 30-35.. jeempie, daar kan ik me alleen een voorstelling bij maken.... wat klein!

Hier is het nog flink zoeken naar een ritme met mijn 2 temperamentvolle dametjes.... eigenlijk gaat het vrij goed; alleen is het tussen zo'n beetje 17 en 19 uur vaak bal..
Evie moet nog een beetje wennen aan het delen van de aandacht, is natuurlijk ook nog wat onder de indruk van alle bezoek en onrust. Wat zorgt voor wat nukkigheid en wat jaloers gedrag. (mijn inziens volstrekt logisch hoor, maar kost wel de nodige energie... want wil dr er wel bij blijven betrekken en probeer mijn aandacht een beetje te verdelen voor zover mogelijk.).
Liene doet het goed; maar is ook een echte meid ;).
BV verloopt super, dus dat scheelt al een hoop tijd en stress....

het is nu 21 uur en ik ben kapot! ga dus zo slapen en afwachten wanneer mjn meisje zich weer meldt.

:O
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_101114718
Pfff, ik moet heel erg wennen aan het leven met een baby, altijd drie keer nadenken, voordat je iets doet, niet meer direct naar de telefoon/ deur lopen, maar eerst de baby veilig opbergen...
Vandaag wou ik even de post halen, de laatste weken niet gedaan vooral omdat ik de baby niet alleen wou achterlaten, maar nu kan die al behoorlijk zijn hoofd vasthouden als ik hem draag, stond ik opeens heel onverwacht met een Bulterrier in de lift die heel enthousiast omhoog sprong ("die doet niets" volgens de eigenaar die ik nog nooit eerder had gezien). Toch maar besloten om direct eruit te gaan, gingen de
liftdeuren al dicht. Ik kon de deur wel tegenhouden, maar achteraf bedacht ik mij dat daar geen arm/ hand van de baby had moeten tussenzitten. Als volwassene doe je dingen soms instinctief, maar opeens kan dat eigenlijk niet meer.
Wat hebben jullie in huis allemaal aangepast om ongevallen te voorkomen? Nu de baby snel beweglijker wordt.
Ik heb bijvoorbeeld grote plantenpotten met hydrokorreltjes op de grond staan, kan ik een kind leren die niet in zijn mond/ neus te stoppen? Ook heb ik de schoonmaakmiddelen nog in een keukenkast onderin staan...

[ Bericht 2% gewijzigd door Zana op 24-08-2011 01:41:00 ]
pi_101116626
Wij hebben gepland om dit weekend het huis door te gaan. Nog weinig gedaan nu, behalve plaatjes in de stopcontacten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 07:32:42 #133
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101116828
stopcontacten op Jan z'n hoogte záten dicht met plaatjes. Die sloopt hij dus. Gevolg: het enige stopcontact waar hij echt bij kan, zit nu zonder stroom. verder: traphekjes boven en beneden. kabels weggewerkt achter dingen, dvd-toren staat zo opgesteld dat mocht hij er in de buurt komen en hij trekt hem om, dat hij op bank blokkeert en Jan er dus niet onder kan komen. Hier staat letterlijk nooit iets op de salontafel, of het moet schone was zijn ( :') ) kind-veilige sluitingen op het keukenkastje waar de schoonmaakmiddelen staan, maar die krijgt meneer inmiddels open.

Messen in de vaatwasser, zet ik er pas in als ik hem ook daadwerkelijk aan ga zetten, want Jan pikt ze er gewoon uit om aardappels te gaan schillen (ja echt! hij imiteert graag en weet waar de aardappels staan :') )

Potten waar hydrokorreltjes in zitten zou ik weghalen. of iig voorlopig op een hoge plaats neerzetten. Je kan wel proberen om hem er af te laten blijven, maar dat is hij na twee seconden vergeten en wat niet mag is veel leuker dan wat wel mag.

pi_101117000
Ja zo'n keukenkastsluitingen, wat werkt daarvan nou wel en wat niet?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 08:07:23 #135
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101117059
die ik heb van ikea werken over 't algemeen prima, maar jan trekt het kastje gewoon met geweld open :') als puntje bij paaltje komt is er maar één ding echt veilig qua schoonmaakmiddelen en dat is ze om bv in een afgesloten kelderkast of hoog neer te zetten.

woensdag 24 augustus 2011 @ 08:21:51 #136
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101117191
Wij hebben knoppen op de keukenkastjes en daar kan prima een postbode-elastiek omheen ;)
pi_101117345
Wij hebben de stopcontacten gewoon vervangen voor kindveilige dingen, dus plaatjes zijn niet nodig. De keukenkastjes zijn met kinderstops beveiligd, maar Jen wist al erg snel dat ze die kastjes gewoon niet open mocht maken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 08:37:42 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101117386
Als m'n schoonvader terug is van vakantie is het de bedoeling dat het klompenhok aangepakt wordt. Dan komen daar als het goed een aantal planken te hangen waarop ik mijn schoonmaakzooi kwijt kan, ook 't kattenvoer en voorraad drinken etc moet daar komen. Hoewel ik dat wellicht in de koelere kelderkast neer wil zetten (moet ik 'm wel eerst leegruimen :') )

pi_101117390
Ik kom even binnenvallen:
Kasten vastzetten in de muur!! Als een kind aan de planken trekt en zo'n ding gaat wankelen... Brr
pi_101117434
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:37 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik kom even binnenvallen:
Kasten vastzetten in de muur!! Als een kind aan de planken trekt en zo'n ding gaat wankelen... Brr
dat absoluut!

ik heb de keukenkastjes nooit afgesloten. ik heb de dames meteen geleerd dat ze niet in die kasten ogen komen en ze doen het ook niet :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 08:45:36 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101117474
In ons vorige huis hadden wij de boekenkast idd verankerd aan de muur. In dit huis hebben we inbouwkasten en hadden we geen ruimte meer voor de boekekast. die is dus de deur uitgegaan met de verhuizing. De dvdtoren wil hier nog wel eens van plaats veranderen maar hij staat altijd zo dat hij niet op één van de kinderen kan vallen.

pi_101117481
Dan kun je ze theoretisch ook leren dat ze niet aan kastplanken moeten hangen.

edit: reactie op Vicky
pi_101117621
O+ Lief jullie reactie's op Cas. Het is ook een schatje, alleen huilen wanneer meneer honger/krampjes/vieze luier heeft :) Ligt nu nog lekker op bed dus ik geniet even van een kopje thee... Hem straks uit bed halen en omkleden, dan lekker naar buiten toe!

Hij is trouwens nog steeds wat verkouden dus ga zo meteen even weer neusspray geven, hoe lang kan hij er last van blijven houden trouwens? Ik kleed hem lekker aan met lange mouwen dus koud heeft hij het niet!
pi_101117723
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:46 schreef Vanyel het volgende:
Dan kun je ze theoretisch ook leren dat ze niet aan kastplanken moeten hangen.

edit: reactie op Vicky
dat is waar..

maar sws is ons huis schots en scheef, kleinere kasten staan al scheef, vandaar dat die wel vast staan :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_101118611
vandaag 2de keer KDV, ben benieuwd of hij het trekt en die meisjes daar ook, want hij heeft nogal last van stemmingswisselingen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 10:00:04 #146
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101118859
ehmm hoe moet ik me stemmingswisselingen bij een baby voorstellen :? Ik bedoel het lijkt me nogal logisch dat een baby huilt als hij honger heeft, een vieze broek heeft of lacht als hij tevreden is. Dat is normaal, dat lijken me geen stemmingswisselingen. bovendien zijn "die meisjes" opgeleid om met baby's om te gaan en ze te verzorgen, dus het lijkt me dat ze het echt wel trekken ...

pi_101119085
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat absoluut!

ik heb de keukenkastjes nooit afgesloten. ik heb de dames meteen geleerd dat ze niet in die kasten ogen komen en ze doen het ook niet :)
Ik heb mn keukenkastje wel beveiligd (heb er 1, de rest is lade), maar vooral omdat ik het niet kan zien als ie in de keuken is. Hij mag er van mij wel rondlopen, maar vind t geen fijn idee dat ie erin kan terwijl ik niks door heb.
Verder hebben wij op gegeven moment een hoop weggezet, omdat ik geen zin had om de hele dag achter Floris aan te lopen en te zeggen wat ie niet mag. Floris was ook vrij jong toen ie ging kruipen/staan enzo, dus kwam weinig van aan :D
Bijvoorbeeld klimmen op de box heeft ie nu wel afgeleerd, soms doet ie t nog wel. De plant die erop stond hadden we een tijd geleden al weggehaald (hij ging eraan trekken, was een zware pot, dus vond ik niet veilig). Paar weken geleden weer teruggezet, maar toen ging hij de aarde eten :') dus maar weer hoog gezet.
Ik maak vooral de afweging veiligheid met dingen wegzetten (en aarde op de grond ;)). Ik wil ook naar de wc kunnen gaan zonder bang te hoeven zijn dat ie iets op zn hoofd kan krijgen.
pi_101120070
quote:
12s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:00 schreef DJMO het volgende:
ehmm hoe moet ik me stemmingswisselingen bij een baby voorstellen :? Ik bedoel het lijkt me nogal logisch dat een baby huilt als hij honger heeft, een vieze broek heeft of lacht als hij tevreden is. Dat is normaal, dat lijken me geen stemmingswisselingen. bovendien zijn "die meisjes" opgeleid om met baby's om te gaan en ze te verzorgen, dus het lijkt me dat ze het echt wel trekken ...
nou vanochtend bijvoorbeeld...was hij heel vrolijk aan het lachen en aan het brabbelen en dat sloeg meteen over naar huilen en kermen, terwijl er niets aan de hand leek. Z'n luier was net verschoond, hij had 2 uur daarvoor eten gehad.

Ik wilde ze niet denigrerend "meisjes" noemen trouwens, maar de eerste keer dat we hem 2 uur achter lieten hebben ze al laten weten dat het niet mee viel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 10:57:54 #149
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101120137
krijgt hij borst of flesvoeding? En als een baby moe wordt kunnen ze ook ineens omslaan he :) Of het te warm / koud hebben, neergelegd worden terwijl ze liever vastgehouden worden is ook een goede om een huilbui uit te lokken ;)

pi_101121049
Wij zullen dan ook nog veel dingen moeten weghalen of anders moeten oplossen. Wij hebben ook een aantal verlengsnoeren liggen...weet nog niet hoe ik dat ga doen. Aan de vaatwasser heb ik nog helemaal niet gedacht, de blokjes liggen nu ook nog binnen handbereik van een kind...

Heeft trouwens nog iemand de ultimative tip zodat babypoep direct bij de eerste keer wassen eruit gaat. Ik doe iets verkeerd....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 11:39:15 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101121449
zodra je de besmeurde kleding uitgetrokken hebt, weken in koud water. vervolgens wassen op 60 graden.

pi_101122363
Hm, wij wassen tot nu toe ook nog veel bij 40 graden, babykleertjes gaan gewoon bij de normale was mee anders heb ik niet genoeg voor een volle machine. Inweken direct na het verschonen heb ik ook al gedaan, maar dan vergeet ik het weer en dan staat die emmer met dat poepwater of het kledingsstuk blijft vochtig tot aan de volgende was. Heb wel gemerkt dat in de zon vaak de restjes eruit geblekt worden, maar had eigenlijk verwacht dat moderne wasmiddelen dat wel aankunnen in een keer. Dat belooft nog wat als die dan echt gaat eten en daarmee smeert...
pi_101122411
Juist echt eten gaat er makkelijker uit dan borstvoedingspoep. Daar is vooral de zon goed voor inderdaad. En bij eten kan je van die slabbers met mouwen aan doen ;)
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 12:17:47 #154
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101122632
Hier gaat werkelijk alles op 60 graden. Ik heb vrijwel geen wollen of fijne was dus kwaad voor m'n kleding kan het niet. Dat beetje wolwas wat ik heb, doe ik dan wel apart opsparen en als ik dan nog geen volle machine heb, gooi ik er een paar handdoeken bij die toch gewassen moeten worden. De emmer met weekspul staat naast / voor de wasmachine, dus vergeten kan ik het dan niet.

pi_101122816
Even in lauw water weken in een beetje biotex en daarna de wasmachine in, succes verzekerd. Ook op 40 graden.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 12:36:17 #156
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_101123227
Inderdaad biotex. Dat is het wondermiddel :) .
pi_101123396
ik was eigk altijd op 40 graden en daarna aan de lijn in de zon, tot nu toe is alles er altijd prima uitgegaan op wat kleine vlekjes van heel erg vieze shirts na. Ik ben te lui om te weken :@ en meestal ook te laks dan vergeet ik het weer enzo :')

Kastjes op slot heb ik wel gedaan, anders eindigde om de haverklap alles in de badkuip. De volle badkuip wel te verstaan }:|
:)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 12:41:56 #158
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_101123420
Zana: als je de gouden tip krijgt hou ik me aanbevolen! Ik krijg het er ook niet uit. Heb zelfs een wasemmer waarin ik al eens heb voorgeweekt. helpt allemaal niets...

Cynthia: wat een mooi mannetje!

Zie de discussie over beveiligingen. Bij onze oudste hadden we ook beveiligingen op de kasten. En er was niets zo leuk als de deurtjes door de beveiliging te trekken... Daar zit je dan met al je goede voorbereidingen :P .
Heb nu in de keukenlaatjes alleen maar plastic dingen en de hand-, vaat- en theedoeken liggen. En in ons dressoir wat fotoboeken en dvd's (knap mannetje als hij die klemmende deuren open krijgt). Tegen de tijd dat Mikai bij de rest kan, mag ik toch hopen dat hij weet dat het niet mag.

En bij onze oudste hadden we het traphekje onderaan de trap meer voor de sier dan dat hij nodig was. Maar nu is het geen overbodige aanschaf! Mikai klimt overal overheen/doorheen/onderdoor.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 12:51:52 #159
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101123755
Ik wrijf een vlek in met Shout (je kunt elk willekeurig vlekkendepmiddeltje gebruiken). Als ik niet meteen kan wassen, stop ik het kledingstuk in een emmer water. Eventueel doe ik een schep Vanish in de wasmachine. Ik was op 60 graden en ben niet te zuinig met wasmiddel.
pi_101123775
Meteen uitspoelen of in de machine. Vergeten? Weken in Vanish en evt vanish bij het wasmiddel en of voorwasprogramma. Hier vooral nodig als ze van t kdv thuiskomt met klonten banaan in haar petit bateau romper. }:|
Nu krijgt ze appel of peer daar.
pi_101123777
Wij zijn weer terug van het cb.
Stats: 5910 gram bij 62,5 cm. Een lange dunne dus (ik heb geen spekbaby).
Maar netjes met haar gewicht op de middellijn en met haar lengte er net boven.
Ook weer prikjes gehad, daar zijn we voorlopig vanaf tot 11 maanden.

In grafiekjes:

Gevraagd hoe het zat met hapjes:
advies was te beginnen met 5 maanden met bordje pap, zodat ze leert van een lepeltje te eten. Met 6 maanden groenten en daarna fruit.
Jammer, leek me namelijk leuk om rond de 4 maanden te beginnen. Maar zij geven aan dat als ze nog genoeg heeft aan de fles en niet de indruk wekt iets anders te willen, het beter is om te wachten. Schijnt beter voor de spijsvertering te zijn.

[ Bericht 39% gewijzigd door danic op 24-08-2011 13:24:37 ]
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:05:00 #162
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101124260
Ook terug van het CB, helemaal goedgekeurd en vooral zo door gaan, aldus de arts.
Prik 1 was ze nog stil, prik 2 brullen! Maar snel romper en trui aangedaan en haar speen en pop gegeven en toen met het aantrekken van haar broek lag ze alweer wat te kletsen. O+

Ik heb wel een spekbaby en dat allemaal op mijn melk... *Trots*
6315 gram en 58,5 cm, en ze is 10 weken oud.

woensdag 24 augustus 2011 @ 13:08:50 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101124406
Keurige stats dames ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:08:57 #164
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101124410
@Danic, het is ook heel leuk om hapjes te gaan geven, maar idd niet nodig. Sterker nog, het is tot 6 maanden niet nodig om bijvoeding te geven. Met 6 maanden zijn de darmen pas voldoende ontwikkeld om vaste voeding goed te kunnen verteren.

En hapjes geven kan je nog lang genoeg, er komt een moment dat je denkt. 'Ik ben de hele dag aan het eten geven, wat was het toch makkelijk/handig met alleen 4/5 flessen.'
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:11:26 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101124525
Ik varieer een beetje, met zelf met de hand laten eten en het aan een vorkje prikken, en de vork dan voor hem neerleggen.
Vreemd genoeg gaat hij dan niet zitten proppen en neemt hij de volgende hap pas als zijn mond (nagenoeg) leeg is, terwijl hij wel gaat zitten proppen als hij met de hand eet....

Het enige dat ik hem met een lepel voer is vla en soep.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101124760
Daar heb je wel gelijk in Juud, daarom vind ik het ook zo raar dat Olvarit dan wel potjes heeft voor kindjes vanaf 4 maanden.
En ik merk dat Eva doorheeft dat wij ook eten en dan zit ze er heel geïnteresseerd naar te kijken.

Maar het leek me gewoon ook al leuk. Ook op mijn vorige werk zat ik met alle liefde steeds die hapjes te voeren, echt geweldig. Vind de fles geven ook nog steeds een fijn moment, zo saampjes.
Dus ik keek er stiekem een beetje naar uit en nu moet ik nog een maandje langer wachten.
Nou ja, het gaat toch al hard zat......
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:21:49 #167
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101124897
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:11 schreef Leandra het volgende:
Ik varieer een beetje, met zelf met de hand laten eten en het aan een vorkje prikken, en de vork dan voor hem neerleggen.
Vreemd genoeg gaat hij dan niet zitten proppen en neemt hij de volgende hap pas als zijn mond (nagenoeg) leeg is, terwijl hij wel gaat zitten proppen als hij met de hand eet....

Het enige dat ik hem met een lepel voer is vla en soep.
Soep, dat vind ik heel dapper! Een keer een tikje van hem en de soep vliegt door de kamer. :D
Ik zal ook met de hand en van een vork/lepel laten eten. Ik vind het ook wel prettig als ik niet na ieder eetmoment hoef op te ruimen en te dweilen. :')
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:23:03 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101124946
Dat Olvarit potjes heeft is niet zo vreemd, er zijn nog steeds consultatiebureaus die de 4-maanden grens aanhouden, want men vond jarenlang dat je vanaf dat momen kon beginnen met bijvoeden.
Olvarit is in deze een commerciële partij, dat zij een product op de markt brengen wil niet zeggen dat het automatisch goed voor een kind is, ongeacht het feit dat ze het doen voorkomen dat ze in alles het beste voor een kind aanbevelen.
Ze adviseren immers ook alleen maar borstvoeding voor de eerste 6 maanden omdat het verboden is kunstvoeding te adviseren ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:23:24 #169
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101124958
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:18 schreef danic het volgende:
Daar heb je wel gelijk in Juud, daarom vind ik het ook zo raar dat Olvarit dan wel potjes heeft voor kindjes vanaf 4 maanden.
En ik merk dat Eva doorheeft dat wij ook eten en dan zit ze er heel geïnteresseerd naar te kijken.

Maar het leek me gewoon ook al leuk. Ook op mijn vorige werk zat ik met alle liefde steeds die hapjes te voeren, echt geweldig. Vind de fles geven ook nog steeds een fijn moment, zo saampjes.
Dus ik keek er stiekem een beetje naar uit en nu moet ik nog een maandje langer wachten.
Nou ja, het gaat toch al hard zat......
Dat heeft Olvarit er opstaan omdat ze dat mogen. Zetten ze erop dat het vanaf 6 maanden is, dan verkopen ze twee maanden minder aan de consument, dat scheelt dus een boel inkomsten.
Het zal Olvarit verder een zorg zijn wat het met de darmen van je kind doet, zij denken alleen maar aan omzet. ;)
pi_101125069
Ja daar hebben jullie gelijk in.
Vooral dat laatste Leandra, daar kan ik me nog steeds boos over maken.
Net als die reclame van Nutrilon: "natúúrlijk geef je de eerste maanden borstvoeding....."
Eeeeeh Nee?
In het begin kreeg ik echt het gevoel dat ik daarom een slechtere mama was. Potverdorie. :(
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:28:05 #171
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101125111
Ik heb overigens het nieuwe blauwe boekje van het CB, daar staat in dat bijvoeding tot 6 maanden niet nodig is omdat er genoeg in borst-flesvoeding zit.

En er staat ook in dat je geleidelijk aan een borstvoeding kan vervangen door pap aangemaakt met kunstvoeding.... :')
Dat is dan weer jammer.
pi_101125184
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:26 schreef danic het volgende:
Net als die reclame van Nutrilon: "natúúrlijk geef je de eerste maanden borstvoeding....."
Eeeeeh Nee?
In het begin kreeg ik echt het gevoel dat ik daarom een slechtere mama was. Potverdorie. :(
Haha en ik erger me er dan weer aan dat ze het doen voorkomen dat het normaal is dat je gewoon vanaf 6 maanden met de pakken melk gaat slepen.. Alsof het heel ongewoon is als je dat niet doet.. :p
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:30:15 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101125196
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:21 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Soep, dat vind ik heel dapper! Een keer een tikje van hem en de soep vliegt door de kamer. :D
Ik zal ook met de hand en van een vork/lepel laten eten. Ik vind het ook wel prettig als ik niet na ieder eetmoment hoef op te ruimen en te dweilen. :')
Toevallig aten we eergisteren soep met broodjes, en ondanks het feit dat hij net een voeding gehad had, vond hij het niet zo gezellig in z'n uppie in de box, dus toen heb ik hem maar bij ons aan tafel gezet, en omdat hij er toch zat...
Hij lust dus wel bospaddenstoelensoep, en aspergesoep ging er ook wel in :9

Ik vind het vooral een aangenaam verschil:

vs
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:31:45 #174
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101125250
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:26 schreef danic het volgende:
Eeeeeh Nee?
Ja, dat is ook minder....laat je vooral niet van de wijs brengen. :*

Al kijk ik weer met een ander oog naar die reclame, je ziet een kind van 6 maanden bv krijgen en vervolgens zeggen ze....als u na zes maanden stopt met de bv... en zie je een kind van 8 maanden de fles krijgen. 8)7
Zo blijft iedereen denken dat het na 6 maanden wel 'op' zal zijn, zoals ik nog zoveel om me heen hoor.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:33:18 #175
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101125299
@ Leandra

Wat een leuk jongetje heb jij! O+
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:33:46 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101125314
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Haha en ik erger me er dan weer aan dat ze het doen voorkomen dat het normaal is dat je gewoon vanaf 6 maanden met de pakken melk gaat slepen.. Alsof het heel ongewoon is als je dat niet doet.. :p
Ja idd, alsof je niet goed bij je hoofd bent als je na die 6 maanden nog zelf voedt...
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:34:37 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101125359
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:33 schreef Juud79 het volgende:
@ Leandra

Wat een leuk jongetje heb jij! O+
Thnx :*

Misschien moeten we hem maar eens laten daten met dat schattige meisje van jou O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:36:25 #178
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101125440
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Thnx :*

Misschien moeten we hem maar eens laten daten met dat schattige meisje van jou O+
Ja, ik ben voor! :)
pi_101125530
Ja dat is ook stom, alsof de commerciële wereld bepaald wanneer jij begint/stopt met een bepaalde voeding! Borst/fles/bijvoeding/whatever.
pi_101125548
Goeiemiddag! Even een crosspostje

Vanmorgen weer bij het cb langs, en het vele aanleggen en 's nacht wakker maken heeft goed geholpen. Hij was in een week 290 gram aangekomen *O*. Dus nu 5260 gram en 58 centimeter. Hij heeft weer twee prikjes gehad. Thuisgekomen had hij flinke honger, en heeft flink lang liggen drinken.

Hij begint nu af en toe te bijten aan het eind van een voeding, en dat doet zeer! :X Volgens de arts konden dat al tandjes op komst zijn, maar dat hoeft van mij echt nog niet. Verder was ze heel tevreden over hem, en kon ik even mijn ei kwijt over mijn onzekerheden, en dat was ook wel prettig..

nog even de statistiekjes:

[ Bericht 7% gewijzigd door laiveneertiekje op 24-08-2011 14:07:17 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 13:40:17 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101125594
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:28 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb overigens het nieuwe blauwe boekje van het CB, daar staat in dat bijvoeding tot 6 maanden niet nodig is omdat er genoeg in borst-flesvoeding zit.

En er staat ook in dat je geleidelijk aan een borstvoeding kan vervangen door pap aangemaakt met kunstvoeding.... :')
Dat is dan weer jammer.
een nieuw blauw boekje? Ik wil ook een blauwe! Ik heb de groene boekjes nog :')

pi_101125719
mooie curves van de dames en heer!! Keurig!

Mijn dametje is al weer een week oud :D En vandaag is de kraamzorg voor het laatst geweest en ik heb een beetje weemoedig gevoel. Ik had echt een superleuke kraam namelijk, die gezellig was EN dr werk echt tot in de puntjes deed. Zo leuk!
en met Evie deed ze het ook zo gezellig....
en nu ben ik een middagje helemaal alleen, Evie is op de opvang spelen.... kraamzorg is weg; en Liene slaapt nog... ga vandaag lekker relaxen en knuffelen met mijn allerkleinste meisje...heerlijk!

en ff jompelen; we hebben het geboortegewicht zo goed als bereikt!! :D
Mijn kleine borstvoedingsnatuurtalentje!!
(heb ik ook wel verdiend na de eerste keer).
*O* *O* *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:44:19 #183
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101125767
@Ltiekje, wat goed joh! Ik hoop voor je dat je het nu weer een beetje los kan laten en er weer op vertrouwd dat het goed gaat met hem en dat ie het zo zelf kan regelen.
Blijf je hem nu nog 's nachts wakker maken of laat je hem zelf komen wanneer ie wil?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:46:03 #184
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101125837
@BJ, wat fijn dat het zo goed gaat. Klinkt als een natuurtalent, die dochter van jou, net als de mijne. Heerlijk dat je er zo van kan genieten nu en dat het allemaal normaal verloopt en is verlopen de afgelopen week.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:47:58 #185
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101125903
Ow ja, ik ben vrij vandaag en mijn kind slaapt en slaapt, dus tijd over, valt het op? O-)
Ik moet eigenlijk poetsen nu en wat opruimen, dat ga ik zo maar even doen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:49:43 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101125970
Super dat het zo lekker loopt allemaal BJ ^O^

Binnenkort maar eens een datum prikken dan Juud ;)
Als ik in m'n eigen casa ben ofzo, das wel zo makkelijk :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101126234
Juud, ik kreeg het advies om hem gewoon zelf zijn tijden weer te laten bepalen, dus ik denk dat ik daar wel in meega. Vannacht toen we hem wakker wilden maken was hij ook al half wakker, maar om 6 uur nog niet.

Die van 6 uur wil ik ergens wel vast zien te houden, aangezien dat straks deels het ritme wordt als ik weer aan het werk ga, maar ik moet maar even gaan kijken(en overleggen met mijn vriend) hoe we het aan gaan pakken. Mijn vriend is vooral bang dat de productie weer omlaag gaat als we hem door laten slapen 's nachts..
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:01:37 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101126462
Ltiekje, Soneal slaapt al door sinds hij 8 weken is, en inmiddels is hij bijna 9 maanden en ik voed hem nog gewoon, de laatste tijd zelfs maar zo'n 4 voedingen per dag, waarbij er tussen 19.00 en 08.00 helemaal geen voeding is.
De oudste sliep met 6 weken door en ik hem hem ook een half jaar probleemloos gevoed.

Als hij het zelf regelt dan regelt jouw lichaam (in principe) wel mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101127597
Allemaal mooi curves *O* *O* *O*

Danic ik herken jou gevoel bij die reclame erg goed. Vaak is het bij moeders die geen bv geven geeneigen keuze en als het wel hun eigen keuze is hebben ze waarchijnljik schijt aan deze reclame.
Maar ik voelde het ook enorm als falen dat het bv geven niet lukte. De tweede keer vond ik het trouwens al wel veel makkelijker om te zeggen ok stop maar tot hier en niet verder Sarah gaat ook groot worden op kv.

En olvarit das inderdaad puur om te verkopen! Wij zijn Sarah vanaf 4,5 maand 's morgens pap gaan geven met een lepeltje en het gaat goed en ze vind het heerlijk. Fruit hebben we ook al geprobeert maar vind ze neit zo lekker dus weer gestopt. En sinds een kleine week krijgt ze groente, we begonnen met een half potje, maar dat ging zo goed dat ze nu een heel potje krijgt. Maar ik heb haar ook wel eens gewoon een stukje sperzieboon gegeven en dat kauwt ze ook zo weg, heel bijzonder want Jaël had echt een hekel aan stukjes ;)

En onthou het CB geeft een advies, jij bent de mama dus jij bepaalt hoe je het doet. En kijk vooral goed naar je kindje :)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:59:53 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101128568
Potdorie nog an toe!

Zeg ik net tegen Soneal "zeg eens mama, mama"
Komt er als antwoord: "ouwe"

:(
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:01:30 #191
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101128622
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:59 schreef Leandra het volgende:
Potdorie nog an toe!

Zeg ik net tegen Soneal "zeg eens mama, mama"
Komt er als antwoord: "ouwe"

:(
Wat dan vervolgens weer niet helemáál incorrect is :P
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:14:51 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101129047
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:01 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Wat dan vervolgens weer niet helemáál incorrect is :P
Nee, maar het ergste is dat ik naar aanleiding van deze post: Mensen die hun ouders bij de voornaam noemen dacht "dat roept B ook wel eens voor de lol", laat ik er even van genieten dat er nu weer een een jaar of wat "mama" zegt, en gelijk weer even gaan oefenen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:16:17 #193
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101129099
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar het ergste is dat ik naar aanleiding van deze post: Mensen die hun ouders bij de voornaam noemen dacht "dat roept B ook wel eens voor de lol", laat ik er even van genieten dat er nu weer een een jaar of wat "mama" zegt, en gelijk weer even gaan oefenen :')
Whehehe, je mag straks kiezen tussen ouwe of je echt naam :P

Ik ben overigens ook van de papa/mama generatie, vind het zo raar als kids hun ouders bij de voornaam noemen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:18:49 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101129176
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:16 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Whehehe, je mag straks kiezen tussen ouwe of je echt naam :P

Ik ben overigens ook van de papa/mama generatie, vind het zo raar als kids hun ouders bij de voornaam noemen...
Ik ook hoor, en B zegt nog steeds "mam"... tenzij ik heel pissig ben, dan komt er wel eens "Leandra, doe nou eens rustig" :D

Maar er hangt al sinds m'n 40ste verjaardag een A4tje met tig keer "40 jaar hè ouwe" op m'n slaapkamerdeur :')
Oh darn, dat hangt er dus ook al bijna 5 jaar :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:27:13 #195
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101129465
Ik noem mijn moeder ook mam of mams.
Mijn dochter gaat ons ook mama en papa noemen en niet bij onze voornaam.

Ik vind 'vader' en 'moeder' ook wel leuk. Kinderen die hun ouders met "U' aanspreken, daar heb ik dan weer helemaal niets mee.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 15:33:21 #196
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101129706
Als mijn dochter U tegen me zegt (leert ze van het pleeggezin) corrigeer ik haar meteen dat ik mama ben en dat ik Je heet voor haar. Als peuter zei ze vaak Mama monique omdat de eerste pleegmoeder mama esther was. Zowel Jan als Geert mogen ons niet bij de voornaam noemen, iets met respect voor de mensen waar je uit geboren bent etc.

woensdag 24 augustus 2011 @ 15:38:51 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101129880
Ik ben opgegroeid met de regel dat familie en vrienden "je" is en dat vreemden "u" zijn, juist in het dialect (waarmee ik niet opgegroeid ben, maar waarin mijn beide ouders wel hun basis hebben) is het aanspreken met "u" onder andere een manier van afstand scheppen.

Ik heb dus tegen mijn ouders, ooms en tantes en grootouders altijd gewoon "je" gezegd.
Vooral mijn tante die in Frankrijk opgegroeid was had daar erg veel moeite mee, daarentegen is zij altijd "u" blijven zeggen tegen mijn opa, waardoor er juist van zijn kant het gevoel van afstand was.

Ik kwam er een paar weken geleden pas achter dat N. opgevoed is met "u" zeggen tegen zijn ouders, en dat had ik hem nooit horen zeggen, dus ik zeg ook altijd gewoon "je" tegen ze.
Daarbij spreek ik ze (mijn schoonouders) met de voornaam aan, en dan vind ik "u" helemaal vreemd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101130042
Als Sofie mij bij mijn voornaam wil noemen, moet ze dat lekker doen. Zo heet ik toch ook? Ze mag ook best mama zeggen.
Ik noem mijn ouders ook bij hun voornaam. Altijd gedaan.
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')