Nee, maar het zicht was slecht. Die eerste twee foto's zijn genomen uit een rijdende auto met raam open. Die laatste was bij de IJsselcentrale zelf, maar toen trok het geheel snel over en had ik er geen zicht meer op.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:42 schreef Drassss het volgende:
Lijkt op een wallcloud. In dat wolkje nog iets van sliertje(Scud) gezien die omhoog/omlaag gingen?
Dat was een mooi kaartje. Spannende tijdquote:Op zondag 21 augustus 2011 21:54 schreef INViCTuS het volgende:
doe deze dinsdag dan....of in ieder geval deze zomer nog
[ afbeelding ]
Meso GNquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:24 schreef Disorder het volgende:
Hier, zoals beloofd, de afbeeldingen van vanmorgen bij de IJsselcentrale van Zwolle. Dit was omstreeks 11 uur. Is dit een wallcloud? Zelden zo'n dreigend spektakel gezien. Het trok snel over en raakte buiten ons zicht. Achter deze 'wallcloud' was een grote neerslagkern te zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de laatste foto is te zien hoe het spektakel een minder gedefinieerde vorm kreeg. Even later kreeg het de zelfde vorm als in de eerste twee foto's terug.
Als je wall weet moet je meso ook wetenquote:
Doet me aan CSI denken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:17 schreef -CRASH- het volgende:
Zo van het toestel op fotoemmer gezet.
De Bui die net over Venlo Kwam
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb ook video ervan....MET BLIKSEM.... maar die moet ik via m'n andere computer
van het toestel halen.. Waarschijnlijk doe ik dat morgen.
In lekentaal? Je bedoelt dat er bij een wallcloud altijd een mesocycloon aanwezig is en hier dus sprake was van een (low topped) supercel?quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:14 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Als je wall weet moet je meso ook weten
VET, vind ik zelfs nog mooier dan bliksemfotografiequote:Op zondag 21 augustus 2011 21:17 schreef -CRASH- het volgende:
Zo van het toestel op fotoemmer gezet.
De Bui die net over Venlo Kwam
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb ook video ervan....MET BLIKSEM.... maar die moet ik via m'n andere computer
van het toestel halen.. Waarschijnlijk doe ik dat morgen.
Die foto's zijn van de bui die het rurhgebied introkquote:Op zondag 21 augustus 2011 22:22 schreef Fredo55 het volgende:
Wat in het oosten niet lukt, lukt in het Rurhgebied wel.
Toffe foto's trouwens.
Wat had ik je gezegd? Fucking rustig in Biddinghuizenquote:Op zondag 21 augustus 2011 22:14 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Als je wall weet moet je meso ook weten
Wat zijn je onderbouwende argumenten waarom het niets werd dan?quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:23 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat had ik je gezegd? Fucking rustig in Biddinghuizen
Geen Pukkelpoptaferelen dus daar...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |