abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101211132
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 12:26 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dat rouvoet zich er ook mee bemoeid heeft. En dan moet je natuurlijk wel incalculeren dat balkenende exact weet wat wel en niet mag met betrekking tussen de trias politica. Dus ik gok dat hij niet alles zegt wat hij achter de schermen heeft gezegd.

[..]

Nou ik was 15 toen ik samen met mijn (toenmalige ;) ) vriendinnetje met de boot op vakantie ben geweest in London. We hebben 2 heerlijke weken gehad.
Tsja wat is het verschil dan?

Ik ben nog (dom dom dom ;) ) in contact geweest met de politie ook. We wilden even eendjes voeren bij de roundpound omdat we dat bij engelse les hadden gehad.
Dus wij rond sluitingstijd het park in. En toen werd het donker en konden we het park niet meer uit.
Vervolgens hing er een helicopter met zoeklicht boven ons en stonden er een stuk of wat agenten met honden en wapens om ons heen. Hoe we het in ons hoofd haalden daar te zijn na zonsondergang. Toen vroeg ik ze nog waarom ze zo panisch deden over een park. Maar het bleek dat alle ambassades aan dat park lagen. Na de domme toerist uitgehangen te hebben zijn we netjes naar het hek geėscorteerd en we zijn er uit gezet. Niets kindertehuis niets ouders inlichten etc.

Nu weet ik wel dat dit incident een paar decennia eerder is dan dat van Laura. Maar toch, is er zoveel veranderd in de UK? Ze kunnen beter die relschoppers in een kindertehuis duwen.
Heel precies ken ik de regels ook niet maar het schijnt te maken te hebben met leeftijd, grootte van de boot, motorvermogen etc. Om een dergelijke boot te mogen varen heb je voor veel landen o.a. vaarbewijzen nodig en die heeft Laura niet. Die kan ze ook niet hebben omdat ze nog te jong is om ze te kunnen halen. De regels verschillen ook per land, net als met een rijbewijs.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:39:24 #212
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101211405
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 12:33 schreef spuitje het volgende:

[..]

Heel precies ken ik de regels ook niet maar het schijnt te maken te hebben met leeftijd, grootte van de boot, motorvermogen etc. Om een dergelijke boot te mogen varen heb je voor veel landen o.a. vaarbewijzen nodig en die heeft Laura niet. Die kan ze ook niet hebben omdat ze nog te jong is om ze te kunnen halen. De regels verschillen ook per land, net als met een rijbewijs.
Ja en dat is wel vaag en heel onduidelijk he.
Ik bedoel iemand die zijn rijbewijs koopt in het oostblok mag hier ook rijden.
Mijn broertje die in 3 uurtjes zijn rijbewijs haalde in de VS in een automaat mag hier ook gewoon rijden.

Omgekeerd (maar al weer lang geleden) ging ik naar Duitsland met mijn (opgevoerde) brommer.
Ik werd aangehouden door de politie. Verzekering alles e.d. was in orde. Maar aangezien mijn brommer harder ging dan 30 of 40 moest op de autoweg rijden (100 KM weg) en ik mocht niet op het fietspad. Maar in Duitsland heb je voor zo'n ding een rijbewijs nodig.

Dus meestal wordt er wel rekening gehouden in het buitenland met de wetten van het land waar de persoon uit afkomstig is.

Nog een voorbeeldje (nu aangepast maar 1 jaar geleden nog niet).
Wij als hollanders mochten zonder winterbanden in Duitsland rijden terwijl Duitsers dat niet mochten. Puur omdat het in ons land niet verplicht was.
pi_101211514
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 12:26 schreef Daniel1976 het volgende:

Nou ik was 15 toen ik samen met mijn (toenmalige ;) ) vriendinnetje met de boot op vakantie ben geweest in London. We hebben 2 heerlijke weken gehad.
Tsja wat is het verschil dan?

Ik ben nog (dom dom dom ;) ) in contact geweest met de politie ook. We wilden even eendjes voeren bij de roundpound omdat we dat bij engelse les hadden gehad.
Dus wij rond sluitingstijd het park in. En toen werd het donker en konden we het park niet meer uit.
Vervolgens hing er een helicopter met zoeklicht boven ons en stonden er een stuk of wat agenten met honden en wapens om ons heen. Hoe we het in ons hoofd haalden daar te zijn na zonsondergang. Toen vroeg ik ze nog waarom ze zo panisch deden over een park. Maar het bleek dat alle ambassades aan dat park lagen. Na de domme toerist uitgehangen te hebben zijn we netjes naar het hek geėscorteerd en we zijn er uit gezet. Niets kindertehuis niets ouders inlichten etc.

Nu weet ik wel dat dit incident een paar decennia eerder is dan dat van Laura. Maar toch, is er zoveel veranderd in de UK? Ze kunnen beter die relschoppers in een kindertehuis duwen.
oh wow.. Wat een gaaf avontuur! Achteraf dan. :P
Goeie vraag.. mss. dat Laura het idd. toch niet kon weten, maar dan blijf ik de vervolgactie van pa niet erg handig vinden..
pi_101213669
Men moet ook niet vergeten dat heel veel van die "bewijzen" in het buitenland nooit gecontroleerd worden en alleen maar belangrijk zijn als er door schade een verzekeringsgeval ontstaat. Het is vrijwel zeker dat op veel van die "eilandstaten" waar Laura geweest is bijna niemand een vaarbewijs heeft maar iedereen wel met een bootje over de oceaan schippert.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:31:05 #215
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101214163
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 12:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

oh wow.. Wat een gaaf avontuur! Achteraf dan. :P
Goeie vraag.. mss. dat Laura het idd. toch niet kon weten, maar dan blijf ik de vervolgactie van pa niet erg handig vinden..
Boos dat mijn toenmalige vriendinnetje was B-)
pi_101215911
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 12:39 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja en dat is wel vaag en heel onduidelijk he.
Ik bedoel iemand die zijn rijbewijs koopt in het oostblok mag hier ook rijden.
Mijn broertje die in 3 uurtjes zijn rijbewijs haalde in de VS in een automaat mag hier ook gewoon rijden.

Omgekeerd (maar al weer lang geleden) ging ik naar Duitsland met mijn (opgevoerde) brommer.
Ik werd aangehouden door de politie. Verzekering alles e.d. was in orde. Maar aangezien mijn brommer harder ging dan 30 of 40 moest op de autoweg rijden (100 KM weg) en ik mocht niet op het fietspad. Maar in Duitsland heb je voor zo'n ding een rijbewijs nodig.

Dus meestal wordt er wel rekening gehouden in het buitenland met de wetten van het land waar de persoon uit afkomstig is.

Nog een voorbeeldje (nu aangepast maar 1 jaar geleden nog niet).
Wij als hollanders mochten zonder winterbanden in Duitsland rijden terwijl Duitsers dat niet mochten. Puur omdat het in ons land niet verplicht was.
Om in Nederland met een auto de weg op te mogen moet je nog altijd 18 zijn. En als ik goed ben ingelicht is het in de VS 16.
En in Frankrijk mag je als 16 jarige na het behalen van een voorlopig rijbewijs ook de weg op, maar wel onder begeleiding van een volwassene die al een aantal jaren het rijbewijs heeft. Als je 18 bent kun je het echte rijbewijs halen en mag je alleen de weg op.
pi_101216258
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:22 schreef svetan het volgende:
Men moet ook niet vergeten dat heel veel van die "bewijzen" in het buitenland nooit gecontroleerd worden en alleen maar belangrijk zijn als er door schade een verzekeringsgeval ontstaat. Het is vrijwel zeker dat op veel van die "eilandstaten" waar Laura geweest is bijna niemand een vaarbewijs heeft maar iedereen wel met een bootje over de oceaan schippert.
Heb je daar bewijzen voor? Of komt het gewoon uit je grote duim?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:18:54 #218
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101216596
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:09 schreef spuitje het volgende:

[..]

Heb je daar bewijzen voor? Of komt het gewoon uit je grote duim?
Dit klopt wel hoor, die staten zijn niet zo overgereguleerd als NL.
pi_101216605
@Spuitje: In Duitsland en Oostenrijk is sinds Juni de leeftijd voor het rijbewijs ook verlaagd naar 17 jaar.
pi_101216977
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nee, en het stond niet in een blog.
Het was een persbericht waarin Laura beweerde dat haar dat nooit zou overkomen, nadat Jessica op een vrachtboot was gestuiterd.
Het werd een kille reactie gevonden omdat ze met geen woord van sympathie repte.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)hil.dhtml?redirected
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:35:54 #221
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101217287
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nee, en het stond niet in een blog.
Het was een persbericht waarin Laura beweerde dat haar dat nooit zou overkomen, nadat Jessica op een vrachtboot was gestuiterd.
Het werd een kille reactie gevonden omdat ze met geen woord van sympathie repte.
Ja moet ze dan sympathie opbrengen in haar medeleven betuigen?
Ik zie dat niet zo en ze geeft ook heel goed aan wat het verschil in aanwezige techniek is op het schip.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een groot aantal mensen ook geen sympathie voor Laura op kunnen brengen als haar zoiets gebeurd. Want het is dan toch haar eigen schuld toch?
Wat ik wil zeggen is, dat je niet altijd voor iedereen sympathie hoeft te hebben.
Dat Laura het een beetje een domme actie vond wil alleen maar zeggen dat ze dus blijkbaar best aardig voorbereid was op dat moment.

Anders had ze wel iets geroepen in de trant van ahh zielig, zou mij ook kunnen overkomen, daar moet je goed op letten etc.

Maar ook bij de atollen waar ze geweest is moest ze verrekte goed opletten om niet haar bootje te crashen en ze is er zonder kleerscheuren doorheen gekomen.
pi_101217561
http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen/reisverslag20108.pdf

Site 2

's Morgens had ik contact met de Guppy, dat is de boot
van Laura Dekker, het zogenaamde zeilmeisje. Ik gaf haar gegevens door aan de boot Rythm die
dagelijks probeert contact met haar te houden. Wellicht vaart haar vader mee op die boot, ik meende zoiets in het radiocontact een keer gehoord te hebben.

:?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:45:34 #223
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101217690
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:42 schreef Hammondorgel het volgende:
http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen/reisverslag20108.pdf

Site 2

's Morgens had ik contact met de Guppy, dat is de boot
van Laura Dekker, het zogenaamde zeilmeisje. Ik gaf haar gegevens door aan de boot Rythm die
dagelijks probeert contact met haar te houden. Wellicht vaart haar vader mee op die boot, ik meende zoiets in het radiocontact een keer gehoord te hebben.

:?
die boot, heeft volgens wat ik bij Nederlands heb gehad, betrekking op de boot Rythm.
pi_101218841
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:45 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

die boot, heeft volgens wat ik bij Nederlands heb gehad, betrekking op de boot Rythm.
RHYTHM - volgens wat ik bij Engels heb gehad. ;)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:16:02 #225
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101219018
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:11 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

RHYTHM - volgens wat ik bij Engels heb gehad. ;)
Tik alleen de naam van het schip maar over van wat er in jouw post stond.
Ik bedoelde alleen dat je die zinnen niet kon lezen als of Laura's pa bij Laura aan boord was.
  † In Memoriam † vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:24:38 #226
137949 Disana
pi_101219364
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:16 schreef Daniel1976 het volgende:

Tik alleen de naam van het schip maar over van wat er in jouw post stond.
Ik bedoelde alleen dat je die zinnen niet kon lezen als of Laura's pa bij Laura aan boord was.
Volgens mij bedoelde Hammondorgel dat ook niet. Hij uitte waarschijnlijk alleen zijn verbazing dat er zonder enige vermelding mogelijk sprake was van haar vader in de buurt.
pi_101219596
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:35 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja moet ze dan sympathie opbrengen in haar medeleven betuigen?
Ik zie dat niet zo en ze geeft ook heel goed aan wat het verschil in aanwezige techniek is op het schip.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een groot aantal mensen ook geen sympathie voor Laura op kunnen brengen als haar zoiets gebeurd. Want het is dan toch haar eigen schuld toch?
Wat ik wil zeggen is, dat je niet altijd voor iedereen sympathie hoeft te hebben.
Dat Laura het een beetje een domme actie vond wil alleen maar zeggen dat ze dus blijkbaar best aardig voorbereid was op dat moment.

Anders had ze wel iets geroepen in de trant van ahh zielig, zou mij ook kunnen overkomen, daar moet je goed op letten etc.

Maar ook bij de atollen waar ze geweest is moest ze verrekte goed opletten om niet haar bootje te crashen en ze is er zonder kleerscheuren doorheen gekomen.
Jessica wenst Laura succes toe. Had zij ook niet medeleven betuigd bij het ongeluk van een andere jonge zeiler? Laura benadrukt alleen maar dat zij beter is en dat haar dat wel nooit zou gebeuren want ze heeft (had) van die stoere spullen.
Zo komt niet erg ze sympathiek over, terwijl ze wel voortdurend gebruik maakt van de gunsten van anderen.
Dat vind ik dan wel jammer, hoewel ik haar zeker niet op de bodem van de oceaan wens.
Overigens hebben anderen ook meerdere keren benadrukt dat ze tegen kritisch waren over de slechte voorbereiding omdat het een riskante onderneming is en omdat het met een hoop vaagheden en halve waarheden en gedoe tussen vader, dochter en bevoegde instanties gepaard ging, niet omdat ze er an sich op tegen zijn.
We wisten toen nog niet dat ze op haar eigen manier wel voor haar veiligheid zou zorgen, door alleen onder de beste weersomstandigheden uit te varen en veelal met anderen op te varen. Als ze dat laatste stuk idd. alleen heeft gedaan, is dat wel een prestatie, maar ik vraag me weleens af of ze echt alleen vaart. Het is toch raar dat je lekker slaap kunt inhalen na een aantal dagen feesten, terwijl het stormachtig weer is. Of niet soms?
pi_101219665
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Jessica wenst Laura succes toe. Had zij ook niet medeleven betuigd bij het ongeluk van een andere jonge zeiler? Laura benadrukt alleen maar dat zij beter is en dat haar dat wel nooit zou gebeuren want ze heeft (had) van die stoere spullen.
Zo komt niet erg ze sympathiek over, terwijl ze wel voortdurend gebruik maakt van de gunsten van anderen.
Dat vind ik dan wel jammer, hoewel ik haar zeker niet op de bodem van de oceaan wens.
Overigens hebben anderen ook meerdere keren benadrukt dat ze tegen kritisch waren over de slechte voorbereiding omdat het een riskante onderneming is en omdat het met een hoop vaagheden en halve waarheden en gedoe tussen vader, dochter en bevoegde instanties gepaard ging, niet omdat ze er an sich op tegen zijn.
We wisten toen nog niet dat ze op haar eigen manier wel voor haar veiligheid zou zorgen, door alleen onder de beste weersomstandigheden uit te varen en veelal met anderen op te varen. Als ze dat laatste stuk idd. alleen heeft gedaan, is dat wel een prestatie, maar ik vraag me weleens af of ze echt alleen vaart. Het is toch raar dat je lekker slaap kunt inhalen na een aantal dagen feesten, terwijl het stormachtig weer is. Of niet soms?
bij nader inzien had ik deze post makkelijk in één zin kunnen samenvatten:
Ze moet helemaal niets, maar het maakt haar verdomd onsympathiek.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:34:29 #229
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101219669
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelde Hammondorgel dat ook niet. Hij uitte waarschijnlijk alleen zijn verbazing dat er zonder enige vermelding mogelijk sprake was van haar vader in de buurt.
Nou ja het vermoeden, wij weten dus dat het niet zo is.
  † In Memoriam † vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:35:46 #230
137949 Disana
pi_101219704
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:34 schreef Daniel1976 het volgende:

Nou ja het vermoeden, wij weten dus dat het niet zo is.
Maar jij dacht dat Hammondorgel dacht dat vader Dekker aan boord van Guppy was. En zo lees ik zijn verbazing niet.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:36:21 #231
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101219722
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

bij nader inzien had ik deze post makkelijk in één zin kunnen samenvatten:
Ze moet helemaal niets, maar het maakt haar verdomd onsympathiek.
:Y Maar ze heeft wel meer nare trekjes. Het is gewoon een opstandige puber.
Maar dat geeft niet, die moeten er ook zijn en soms maakt ze het daardoor extra moeilijk voor zichzelf. Zolang dat maar geen reden is om haar zeilprestatie af te zeiken want dat staat los van elkaar.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:36:44 #232
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101219734
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar jij dacht dat Hammondorgel dacht dat vader Dekker aan boord van Guppy was. En zo lees ik zijn verbazing niet.
Klopt helemaal.
  † In Memoriam † vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:40:36 #233
137949 Disana
pi_101219854
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:36 schreef Daniel1976 het volgende:

Klopt helemaal.
We weten van Laura zelf dat ze dagelijks contact met haar vader heeft. Ik vermoed dat dat een tijdje via het systeem van die Rhythm is gelopen.

Verder ben ik benieuwd naar hoe het in Darwin gaat. Nog geen melding van haar vader of iemand anders van het walteam, en ook niets over die 30.000 belangstellenden aan de kade. We moeten het doen met een paar nietszeggende foto's. Behalve die van haar: wat een pukkels! Zou ze vitaminegebrek hebben of is het gewoon de puberteit.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:47:33 #234
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101220086
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:40 schreef Disana het volgende:

[..]

We weten van Laura zelf dat ze dagelijks contact met haar vader heeft. Ik vermoed dat dat een tijdje via het systeem van die Rhythm is gelopen.

Verder ben ik benieuwd naar hoe het in Darwin gaat. Nog geen melding van haar vader of iemand anders van het walteam, en ook niets over die 30.000 belangstellenden aan de kade. We moeten het doen met een paar nietszeggende foto's. Behalve die van haar: wat een pukkels! Zou ze vitaminegebrek hebben of is het gewoon de puberteit.
Puberteit.

Dit is wel duur spulleke.

-edit- hey als ik de fotos link zijn ze groter :D
pi_101220100
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Verder ben ik benieuwd naar hoe het in Darwin gaat. Nog geen melding van haar vader of iemand anders van het walteam, en ook niets over die 30.000 belangstellenden aan de kade.
http://twitter.com/#!/SailingForSOS
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:49:48 #236
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101220153
quote:
Cool. Ik ga dat ook maar doen denk ik, een maf doel kiezen en me laten sponsoren.
  † In Memoriam † vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:50:00 #237
137949 Disana
pi_101220159
quote:
Dankjewel, maar dat zegt natuurlijk niet meer dan we al van haar blog konden vernemen: ze is er. Wel grappig dat ze naar zijn mening te dicht bij is gaan liggen.
pi_101221864
'ze' hebben fok gevonden! :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:53:05 #239
3542 Gia
User under construction
pi_101222237
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 16:40 schreef dawg het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och, er is al eerder iemand hier geweest waarvan iedereen vermoedde dat het Dickie Dekker was.

Maar 'ze' snappen nog steeds niet dat Laura geen soloZEILster is maar een soloVAARster.

Je kunt niet claimen dat je solo rond de wereld gezeild hebt, als je regelmatig dagenlang de motor gebruikt hebt.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:55:04 #240
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101222290
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 16:40 schreef dawg het volgende:

SPOILER
Ik vraag me af van wie het een kloon is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')