Word je nou niet moe van jezelf? Geloof me, je gelijk haal je niet door alles uit ten treuren te herhalen. Het is niet alsof jouw woorden dan ineens meer gewicht krijgen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:45 schreef spuitje het volgende:
[..]
Tuurlijk mogen kinderen alleen reizen, de hele wereld over! Als jij als verantwoordelijke voor dat kind de reis goed hebt geregeld is er geen enkel probleem! Het is alleen niet de bedoeling dat ze zelf een auto, trein of vliegtuig gaan besturen. En in veel landen vindt men het ook geen goed plan om kinderen alleen de zee op te sturen. Zelfs niet als je Laura Dekker heet!
Kijk anders gewoon even dat filmpje op haar Hyves, waarin Pa Dekker toegeeft dat het Laura niet is toegestaan alleen uit te varen!
Ja heel moeilijk. Een andere kijk op de wereld is lang niet per definitie een foute kijk op de wereld.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat de meesten nog nooit van Laura Dekker gehoord hebben, waarom ook? En dat kan wellicht ook in haar voordeel werken.
Maken Nederlanders elkaars leven moeilijk? We zien dat zelfs een meisje met een problematische achtergrond, probleemgedrag, en een vader met een wel heel aparte kijk op de werkelijkheid en opvoeding, - die regelmatig botste met autoriteiten ook nog - en die haar reis niet voorbereidde, toch haar droom mag najagen.
Mwah als het lego poppetje balkenende zich persoonlijk met jouw leven gaat bemoeien dan is er iets niet goed. Kom op het was een hetze. Eentje die sommige hier graag voortzetten.quote:Dat is meer dan coulant te noemen. In dezelfde tijd dat de rechtzaak tegen Laura speelde, liet Nieuw Zeeland weten dat ze beter niet van daar kon starten, haar boot zou onmiddellijk aan de ketting gaan. Althans ik kan me een dergelijk nieuwsbericht herinneren.
Kiwi's zijn bovendien vele malen zuurder dan spruitjes. De ouders van Laura moeten dat geweten hebben, want ze hebben zich hier gevestigd, en niet daar en ze hebben ook niet voor een ander land gekozen, of kunnen kiezen, misschien.
Het is dus maar de vraag of ze het zoveel makkelijker gehad zou hebben als ze uit een ander land kwam.
Although Laura is now settled in the town of Wijk bij Duurstede, near Utrecht, she spent her first four years living on a boat, and was reportedly born during a round-the-world sail off New Zealand. Authorities there joined Britain in saying that they would not condone her use of their ports.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:20 schreef Daniel1976 het volgende:
Zou wel graag dat nieuwsbericht over NZ willen zien. Ik krijg het namelijk niet gevonden.
Ze wilde op pad zonder duidelijke afspraken met de wereldschool, zonder kennis van eerstehulp en zonder slaapmanagement. Haar boot had ook niet allerlei geavanceerde apparatuur aan boord, die de Hurley 800 wel had.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:20 schreef Daniel1976 het volgende:
Ja heel moeilijk. Een andere kijk op de wereld is lang niet per definitie een foute kijk op de wereld.
En het is totaal onzinnig om te zeggen dat ze haar reis niet voorbereid heeft. Alleen niet zo als de beste stuurlui aan wal het graag gezien zouden hebben.
Wat zou Bakellende daar voor belang bij hebben dan? Dick Dekker schijnt dat gezegd te hebben, maar het lijkt me sterk dat hij persoonlijk de instanties geinstrueerd heeft om Laura tegen te werken. Dat klinkt een beetje paranoide, en Laura zou daarmee een politiek vluchteliquote:Mwah als het lego poppetje balkenende zich persoonlijk met jouw leven gaat bemoeien dan is er iets niet goed. Kom op het was een hetze. Eentje die sommige hier graag voortzetten.
Ik ook.. Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden. Als het goed is moet dat verschenen zijn in de tijd dat Jessica dat ongeluk had gehad en hier de hele ophef aan de gang was over Laura.quote:Zou wel graag dat nieuwsbericht over NZ willen zien. Ik krijg het namelijk niet gevonden.
En een paar delen terug heb ik het kustwater regelement van NZ gepost en daar stonden geen eisen in waar ze niet aan voldaan had.
Volgens mij ging ze niet met d'r Hurley 700 de wereld rond, dat was niet de bedoeling volgens mij maar dat moet ik nakijken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze wilde op pad zonder duidelijke afspraken met de wereldschool, zonder kennis van eerstehulp en zonder slaapmanagement. Haar boot had ook niet allerlei geavanceerde apparatuur aan boord, die de Hurley 800 wel had.
In de allereerste instantie bedoel ik dus. Dat kun je gerust onvoorbereid noemen.
Een andere kijk hoeft zeker niet verkeerd te zijn nee, maar als je je kind van school plukt en je maakt niet eens afspraken maakt voor onderwijs onderweg en je gaat daar nog verontwaardigd over doen ook, dan heb je wel een heel aparte kijk op regels en wetten.
http://nos.nl/video/42027-premier-balkenende-over-laura.htmlquote:Wat zou Bakellende daar voor belang bij hebben dan? Dick Dekker schijnt dat gezegd te hebben, maar het lijkt me sterk dat hij persoonlijk de instanties geinstrueerd heeft om Laura tegen te werken. Dat klinkt een beetje paranoide, en Laura zou daarmee een politiek vluchteli
ing zijn.
Ja engeland was bekend. Die mafketels hebben haar zelfs in een kindertehuis gezet.quote:Ik ook.. Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden. Als het goed is moet dat verschenen zijn in de tijd dat Jessica dat ongeluk had gehad en hier de hele ophef aan de gang was over Laura.
Graag gedaan Enneacanthus Obesus. Er moet nog ergens een uitgebreider artikel zijn, maar ik vind dit wel voldoende.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
edit: Dank je Disana! GB zat er dus ook al niet op te wachten..
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Graag gedaan Enneacanthus Obesus. Er moet nog ergens een uitgebreider artikel zijn, maar ik vind dit wel voldoende.
Wat ik begrepen heb is dat ze in de eerste instantie met haar Hurley 700 de wereld rond wou. Die andere boot die ze mocht gebruiken werd pas geregeld toen er zoveel ophef ontstond.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:47 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Volgens mij ging ze niet met d'r Hurley 700 de wereld rond, dat was niet de bedoeling volgens mij maar dat moet ik nakijken.
Het enige dat me opviel is dat hij op het eind zegt de rechter er over te hebben gesproken. Dat kan natuurlijk niet. Hier wordt de machtenscheiding geschonden.quote:http://nos.nl/video/42027-premier-balkenende-over-laura.html
Hoe dan ook, hij en Rouvoet (onze schaamhaarteller) zijn er persoonlijk bij betrokken geweest.
Hij betracht in de persconferentie wel terughoudendheid maar als je tussen de regels door leest dan hoor je het hem zeggen.
Die mafketels hebben haar in een tehuis gezet, nadat een andere mafketel het verdomde zijn dochter te komen halen, terwijl een minderjarige niet zonder begeleiding het land in - of uit mag. Wat voor vader ben je dan?quote:Ja engeland was bekend. Die mafketels hebben haar zelfs in een kindertehuis gezet.
Maar dat is geen NZ.
ik denk wel dat het klopt.. Je verzint dat toch niet als goed journalist? Nou ja, met dien verstande, alles verloedert tegenwoordig, lijkt het..quote:Ik ga er vanuit dat er wel een kern van waarheid zit in wat er gezegd wordt over NZ aangezien ze het over geslagen heeft. Maar ik zou zo graag de redenen weten, wie het in NZ geroepen heeft. Wat die persoon er werkelijk over te zeggen heeft en of het geen stemmingmakerij is.
Want ik kan er met google zo niets over terug vinden.
quote:Die mafketels hebben haar in een tehuis gezet, nadat een andere mafketel het verdomde zijn dochter te komen halen, terwijl een minderjarige niet zonder begeleiding het land in - of uit mag. Wat voor vader ben je dan?
Dat rouvoet zich er ook mee bemoeid heeft. En dan moet je natuurlijk wel incalculeren dat balkenende exact weet wat wel en niet mag met betrekking tussen de trias politica. Dus ik gok dat hij niet alles zegt wat hij achter de schermen heeft gezegd.quote:Het enige dat me opviel is dat hij op het eind zegt de rechter er over te hebben gesproken. Dat kan natuurlijk niet. Hier wordt de machtenscheiding geschonden.
Wat hoor je hem tussen de regels door zeggen, dan, verder?
Nou ik was 15 toen ik samen met mijn (toenmaligequote:Die mafketels hebben haar in een tehuis gezet, nadat een andere mafketel het verdomde zijn dochter te komen halen, terwijl een minderjarige niet zonder begeleiding het land in - of uit mag. Wat voor vader ben je dan?
Heel precies ken ik de regels ook niet maar het schijnt te maken te hebben met leeftijd, grootte van de boot, motorvermogen etc. Om een dergelijke boot te mogen varen heb je voor veel landen o.a. vaarbewijzen nodig en die heeft Laura niet. Die kan ze ook niet hebben omdat ze nog te jong is om ze te kunnen halen. De regels verschillen ook per land, net als met een rijbewijs.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:26 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat rouvoet zich er ook mee bemoeid heeft. En dan moet je natuurlijk wel incalculeren dat balkenende exact weet wat wel en niet mag met betrekking tussen de trias politica. Dus ik gok dat hij niet alles zegt wat hij achter de schermen heeft gezegd.
[..]
Nou ik was 15 toen ik samen met mijn (toenmalige) vriendinnetje met de boot op vakantie ben geweest in London. We hebben 2 heerlijke weken gehad.
Tsja wat is het verschil dan?
Ik ben nog (dom dom dom) in contact geweest met de politie ook. We wilden even eendjes voeren bij de roundpound omdat we dat bij engelse les hadden gehad.
Dus wij rond sluitingstijd het park in. En toen werd het donker en konden we het park niet meer uit.
Vervolgens hing er een helicopter met zoeklicht boven ons en stonden er een stuk of wat agenten met honden en wapens om ons heen. Hoe we het in ons hoofd haalden daar te zijn na zonsondergang. Toen vroeg ik ze nog waarom ze zo panisch deden over een park. Maar het bleek dat alle ambassades aan dat park lagen. Na de domme toerist uitgehangen te hebben zijn we netjes naar het hek geėscorteerd en we zijn er uit gezet. Niets kindertehuis niets ouders inlichten etc.
Nu weet ik wel dat dit incident een paar decennia eerder is dan dat van Laura. Maar toch, is er zoveel veranderd in de UK? Ze kunnen beter die relschoppers in een kindertehuis duwen.
Ja en dat is wel vaag en heel onduidelijk he.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Heel precies ken ik de regels ook niet maar het schijnt te maken te hebben met leeftijd, grootte van de boot, motorvermogen etc. Om een dergelijke boot te mogen varen heb je voor veel landen o.a. vaarbewijzen nodig en die heeft Laura niet. Die kan ze ook niet hebben omdat ze nog te jong is om ze te kunnen halen. De regels verschillen ook per land, net als met een rijbewijs.
oh wow.. Wat een gaaf avontuur! Achteraf dan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:26 schreef Daniel1976 het volgende:
Nou ik was 15 toen ik samen met mijn (toenmalige) vriendinnetje met de boot op vakantie ben geweest in London. We hebben 2 heerlijke weken gehad.
Tsja wat is het verschil dan?
Ik ben nog (dom dom dom) in contact geweest met de politie ook. We wilden even eendjes voeren bij de roundpound omdat we dat bij engelse les hadden gehad.
Dus wij rond sluitingstijd het park in. En toen werd het donker en konden we het park niet meer uit.
Vervolgens hing er een helicopter met zoeklicht boven ons en stonden er een stuk of wat agenten met honden en wapens om ons heen. Hoe we het in ons hoofd haalden daar te zijn na zonsondergang. Toen vroeg ik ze nog waarom ze zo panisch deden over een park. Maar het bleek dat alle ambassades aan dat park lagen. Na de domme toerist uitgehangen te hebben zijn we netjes naar het hek geėscorteerd en we zijn er uit gezet. Niets kindertehuis niets ouders inlichten etc.
Nu weet ik wel dat dit incident een paar decennia eerder is dan dat van Laura. Maar toch, is er zoveel veranderd in de UK? Ze kunnen beter die relschoppers in een kindertehuis duwen.
Boos dat mijn toenmalige vriendinnetje wasquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
oh wow.. Wat een gaaf avontuur! Achteraf dan.
Goeie vraag.. mss. dat Laura het idd. toch niet kon weten, maar dan blijf ik de vervolgactie van pa niet erg handig vinden..
Om in Nederland met een auto de weg op te mogen moet je nog altijd 18 zijn. En als ik goed ben ingelicht is het in de VS 16.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:39 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja en dat is wel vaag en heel onduidelijk he.
Ik bedoel iemand die zijn rijbewijs koopt in het oostblok mag hier ook rijden.
Mijn broertje die in 3 uurtjes zijn rijbewijs haalde in de VS in een automaat mag hier ook gewoon rijden.
Omgekeerd (maar al weer lang geleden) ging ik naar Duitsland met mijn (opgevoerde) brommer.
Ik werd aangehouden door de politie. Verzekering alles e.d. was in orde. Maar aangezien mijn brommer harder ging dan 30 of 40 moest op de autoweg rijden (100 KM weg) en ik mocht niet op het fietspad. Maar in Duitsland heb je voor zo'n ding een rijbewijs nodig.
Dus meestal wordt er wel rekening gehouden in het buitenland met de wetten van het land waar de persoon uit afkomstig is.
Nog een voorbeeldje (nu aangepast maar 1 jaar geleden nog niet).
Wij als hollanders mochten zonder winterbanden in Duitsland rijden terwijl Duitsers dat niet mochten. Puur omdat het in ons land niet verplicht was.
Heb je daar bewijzen voor? Of komt het gewoon uit je grote duim?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:22 schreef svetan het volgende:
Men moet ook niet vergeten dat heel veel van die "bewijzen" in het buitenland nooit gecontroleerd worden en alleen maar belangrijk zijn als er door schade een verzekeringsgeval ontstaat. Het is vrijwel zeker dat op veel van die "eilandstaten" waar Laura geweest is bijna niemand een vaarbewijs heeft maar iedereen wel met een bootje over de oceaan schippert.
Dit klopt wel hoor, die staten zijn niet zo overgereguleerd als NL.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:09 schreef spuitje het volgende:
[..]
Heb je daar bewijzen voor? Of komt het gewoon uit je grote duim?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)hil.dhtml?redirectedquote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nee, en het stond niet in een blog.
Het was een persbericht waarin Laura beweerde dat haar dat nooit zou overkomen, nadat Jessica op een vrachtboot was gestuiterd.
Het werd een kille reactie gevonden omdat ze met geen woord van sympathie repte.
Ja moet ze dan sympathie opbrengen in haar medeleven betuigen?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nee, en het stond niet in een blog.
Het was een persbericht waarin Laura beweerde dat haar dat nooit zou overkomen, nadat Jessica op een vrachtboot was gestuiterd.
Het werd een kille reactie gevonden omdat ze met geen woord van sympathie repte.
die boot, heeft volgens wat ik bij Nederlands heb gehad, betrekking op de boot Rythm.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:42 schreef Hammondorgel het volgende:
http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen/reisverslag20108.pdf
Site 2
's Morgens had ik contact met de Guppy, dat is de boot
van Laura Dekker, het zogenaamde zeilmeisje. Ik gaf haar gegevens door aan de boot Rythm die
dagelijks probeert contact met haar te houden. Wellicht vaart haar vader mee op die boot, ik meende zoiets in het radiocontact een keer gehoord te hebben.
RHYTHM - volgens wat ik bij Engels heb gehad.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:45 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
die boot, heeft volgens wat ik bij Nederlands heb gehad, betrekking op de boot Rythm.
Tik alleen de naam van het schip maar over van wat er in jouw post stond.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:11 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
RHYTHM - volgens wat ik bij Engels heb gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |