abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 september 2011 @ 19:47:51 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102029369
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2011 08:43 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Juist niet langzamer inderdaad... Of nou ja, ik weet niet of je conditioneel aan je grens zat / helemaal uitgeput was / jezelf elke loop tot de max. dwingt, dan gaat het misschien wel te hard.

Knieproblemen etc. zitten denk wel in je looptechniek ook deels, zie dat je langere trainingen doet dan eerst (toch?) en wel alles op dezelfde snelheid ongeveer ongeacht de afstand, dus dan kunnen wel wat pijntjes naar voren komen.

Wat ik zelf merkte een tijd terug toen ik langere stukken 'langzaam' liep is dat ik nogal 'luie' loopstijl kreeg: grote passen, landing ver voor je en met je volle gewicht landen / vallen op je knieen, echt typische schokbelasting, maar doordat je langzamere frequentie loopt (want lange afstand), is het alleen maar ergere belasting voor gewrichten.

Tijdje terug hier discussie over gehad: kortere paslengte is erg belangrijk, hogere pasfrequentie en actiever aan de slag met je techniek. :)

Schoenen kunnen deels het probleem zijn, maar die verergeren hoogstens een probleem van je looptechniek.

Plus tijdje terug ook gezegd volgens mij, kijk ook naar je trainingsintensiteit en afwisseling. :) Snelheid kan helpen je sterker te maken, maar als je telkens tot 95% gaat in al je trainingen kan dit ook wel 'gewoon' overbelasting zijn...

Zondag Dam tot Dam zelf, best goed getraind, target is < 1:10. :)
Ja, m'n trainingsintensiteit en -afwisseling wil ik aanpakken ;). Vaker gaat niet lukken (ik loop nu 2 keer per week, 1 keer 5 km en 1 keer duurloop en dat gaat zeker in de winter niet meer worden), maar ik wil die 5 km wat gerichter trainen. Tot nu toe is het vooral een loopje om 'op peil te blijven' voor de duurloop en ik vind het moeilijk om de motivatie voor die 5 km op te brengen, zeker aangezien ik al om 6:30 buiten moet staan :'). Vanochtend weer eens wat snelheid erin gegooid en dat ging goed, dus ik wil nu toch eens kijken of ik m'n snelheid substantieel op kan krikken.

Looptechniek zou kunnen, dat is wel iets om op te letten. Ik heb er niet echt bij stil gestaan dat grote passen betekent dat je je knieën zwaarder belast, maar nu ik erover nadenk, kom ik idd veel harder neer. Het is niet dat ik de hele tijd met grote passen loop, maar soms ben ik lui en wil ik zo'n groot mogelijke afstand met zo min mogelijk passen afleggen :P. Een nog kortere paslengte zou op zich wel moeten kunnen, iets om op te letten zondag :). Dank voor de tips! Stel ik zeer op prijs :).
Niet meer actief op Fok!
pi_102046291
Zombie run

Hardloopspeeltje voor de toekomst. Ik zeg: leuk.
  zaterdag 17 september 2011 @ 10:45:36 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102047856
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 september 2011 07:38 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Zombie run

Ik zeg: gevaarlijk en niet geschikt voor de serieuze hardloper :).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 17 september 2011 @ 12:43:03 #79
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102051040
Gister 35k gelopen als laatste (lange) training voor de marathon. Het ging best lekker, zo goed als geen last vandaag :D
The line is a dot to you!
pi_102051106
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 10:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zeg: gevaarlijk en niet geschikt voor de serieuze hardloper :).
Gevaarlijk? Volgens mij kan het intervaltraining net iets leuker maken.
pi_102051193
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 12:43 schreef kepler het volgende:
Gister 35k gelopen als laatste (lange) training voor de marathon. Het ging best lekker, zo goed als geen last vandaag :D
35 joh? Ik ben zelf nooit boven de 32 gekomen, omdat ik meestal lees dat het vanaf die afstand minder toegevoegde waarde heeft als training. Heb je bewust zo ver gelopen?

Niet dat die 3 km zo heel veel verschilt uitmaakt?
  zaterdag 17 september 2011 @ 15:26:17 #82
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102056253
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 september 2011 12:48 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

35 joh? Ik ben zelf nooit boven de 32 gekomen, omdat ik meestal lees dat het vanaf die afstand minder toegevoegde waarde heeft als training. Heb je bewust zo ver gelopen?

Niet dat die 3 km zo heel veel verschilt uitmaakt?
Het kwam toevallig zo uit, en het kan geen kwaad denk ik. Wel weet ik nu zeker dat ik de marathon kan uitlopen. Ik zet in op 3:40 :D
pi_102057479
Mooie streeftijd. Alvast veel succes!
  zaterdag 17 september 2011 @ 17:10:17 #84
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102059516
Net even wat nieuwe hardloopshizzle ingeslagen:

- flesjesgordel (wat een debiel ding, maar ja, ik vind het verstandiger om wat water mee te nemen bij > 10 km/u, was vorige week echt uitgedroogd)
- shirt met lange mouwen
- armbanden met ledlichtjes voor m'n half 7 's ochtends-loopjes, zijn de automobilisten ook weer tevreden :+ en ik voel me ook wat veiliger als ik weet dat ik zichtbaar ben
- twee paar runningsokken voor een tientje
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 17 september 2011 @ 20:40:38 #85
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102066906
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2011 16:04 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Mooie streeftijd. Alvast veel succes!
Ik heb er even over nagedacht, en ik denk dat ik zelfs voor 3:30 ga :D Ik heb zo goed als geen last van mn benen vandaag (beetje stijve knieen is het enige). Dat betekend dat ik tijdens de wedstrijd nog wel wat dieper kan gaan :D (kheb die maandag erna toch vrij :P)
  zaterdag 17 september 2011 @ 20:44:30 #86
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102067083
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 17:10 schreef Viking84 het volgende:
Net even wat nieuwe hardloopshizzle ingeslagen:

- flesjesgordel (wat een debiel ding, maar ja, ik vind het verstandiger om wat water mee te nemen bij > 10 km/u, was vorige week echt uitgedroogd)
- shirt met lange mouwen
- armbanden met ledlichtjes voor m'n half 7 's ochtends-loopjes, zijn de automobilisten ook weer tevreden :+ en ik voel me ook wat veiliger als ik weet dat ik zichtbaar ben
- twee paar runningsokken voor een tientje
Ik kocht laatst ook een flesjesgordel, maar maakte de fout niet te passen. Nu heb ik een gordel die de bloedtoevoer naar mijn benen zo ongeveer afknijpt. Niet ideaal.

Morgen de Dam tot Dam. Ben benieuwd.
Life is what you make it.
  zondag 18 september 2011 @ 06:48:19 #87
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102085970
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 september 2011 07:38 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Zombie run

ik zeg: de schrijfster mag zelf eerst wel eens een tijdje gaan lopen, zou haar goed doen...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 18 september 2011 @ 06:54:14 #88
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102085988
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2011 15:26 schreef kepler het volgende:

[..]

Het kwam toevallig zo uit, en het kan geen kwaad denk ik. Wel weet ik nu zeker dat ik de marathon kan uitlopen. Ik zet in op 3:40 :D
prachtige streeftijd Kepler! welke marathon wil je gaan lopen?

Verder, iedereen die vandaag DtD loopt, heel veel succes toegewenst.

Ik zelf vandaag 16km gelopen (voor het eerst een loop boven de 15km) en dit ging best lekker., zeker omdat het een parcours was wat nagenoeg alleen maar uit heuvels bestaat.(221m elevation loss-221m elevation gain).
Ik wil binnenkort de zelfde afstand lopen op vlak terrrein,om te kijken wat mijn verschil in tijd dan is.
  zondag 18 september 2011 @ 08:41:20 #89
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102086366
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2011 20:44 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik kocht laatst ook een flesjesgordel, maar maakte de fout niet te passen. Nu heb ik een gordel die de bloedtoevoer naar mijn benen zo ongeveer afknijpt. Niet ideaal.

Morgen de Dam tot Dam. Ben benieuwd.
Oei! Ik heb wel gepast en hoop dat 'ie niet te groot blijkt te zijn. We'll see.

Succes met de Dam tot Dam! ^O^.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 september 2011 @ 08:43:41 #90
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102086381
Toch wel intressant om te lezen hoe iedereen andere loopgewoontes heeft..., ik drink bijv. nooit tijdens een loop en heb ook nooit dorst.
Maar ik drink wel behoorlijk wat ongeveer een uur voordat ik ga lopen en dan weer als ik klaar ben.
  zondag 18 september 2011 @ 08:48:38 #91
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102086409
Ik drink misschien te weinig voordat ik ga lopen, dat kan het ook zijn, en nu ben ik liever safe than sorry. Tis wel opvallend dat ik vorige keer bij 9 km al dorst kreeg (of een gevoel van uitdroging, beter gezegd), terwijl ik dat eerder bij 10 km niet had. Neem ook maar één of twee flesjes mee in de gordel. Die op de rug, denk ik.
Niet meer actief op Fok!
pi_102086698
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 september 2011 20:40 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik heb er even over nagedacht, en ik denk dat ik zelfs voor 3:30 ga :D Ik heb zo goed als geen last van mn benen vandaag (beetje stijve knieen is het enige). Dat betekend dat ik tijdens de wedstrijd nog wel wat dieper kan gaan :D (kheb die maandag erna toch vrij :P)
Dat herken ik wel, die stijve knieën. Dat had ik vooral in de marathon na 35 km. Als dit goed gaat moet de marathon geen probleem zijn. Dat inzetten op tijden is iets wat je wel kunt doen als je ervaren bent op de marathon. Ik zou wel een streeftijd in gedachten houden, maar onderweg goed aanvoelen hoe het gaat. Het is ver, en je loopt als het goed is een stuk sneller dan in de duurlopen die je gedaan hebt. Bij mij was dat ongeveer wel een minuut.
In ieder geval veel succes!
pi_102086839
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 22:44 schreef beertenderrr het volgende:

.@e-runner: er is niets leukers dan de snelste te zijn haha, was het doel toen ik ooit begon met hardlopen en is iig nu voor het eerst gehaald. Het doel blijft echter staan, de wedstrijden gaan alleen hopelijk wel groter worden dan een kleine 25 deelnemers. Werkt het op blote voeten ook enigszins als je shinsplints hebt opgelopen? Vriend van me heeft dit, en aangezien je met blote voeten toch anders loopt kan het mogelijk wel lukken. Mis je trouwens het uitvoeren van duurloopjes niet? 2x 3000m is niet een grote afstand tenslotte, terwijl je wel altijd van de langere afstanden was.

.
Sorry voor de late reactie, maar ik was niet erg actief de laatste tijd. Tenminste niet op het internet :) Je hebt gelijk wat betreft dat ik meer van de lange afstanden ben. Maar als je geblesseerd bent en zoals ik te vaak geblesseerd, ga je van alles uitproberen zodat het beter gaat. Nu loop ik al jaren en soms weet ik niet waar de blessures ineens vandaan komen.
Met m'n scheen gaat het nu wat beter, ik rek nu m'n kuiten meer op. Iets wat ik eerder ook deed, maar blijkbaar deed ik dat niet goed. De intervallen van Verheul hou ik er wel in, maar ik doe er nu ook wel weer duurloopjes naast. Maar die wissel ik dan af in snelheid en ik hou m'n hartslag wat hoger. Met minder lopen in de week lijkt dat nu wel goed te gaan.

Ik zou met shinsplits niet op blote voeten gaan lopen, mijn klachten met m'n scheen wijzen ook op shinsplits en dat voelt echt niet lekker op blote voeten. Of op minimale schoenen. Ik geloof wel dat het op termijn zou kunnen helpen. Je maakt je voeten er wel sterker mee, maar dat duurt wel even. Zelf heb ik nog weinig op die schoenen gelopen. Dat is iets wat ik wel weer ga doen, maar dan als ik weer helemaal blessurevrij ben.

De snelste zijn wordt steeds lastiger in grotere wedstrijden, maar jezelf kan je wel verbeteren. Ik moet zeggen dat ik een aantal keer iets heb gewonnen en dat was best leuk, maar dat lag vaak aan een mager deelnemersveld. Jij maakt nog progressie dus kan je regionale loopjes wel gaan winnen. Als je richting de 34 kan, loop je in de regio vaak wel in de prijzen.
Dus nog ff doortrainen!
  zondag 18 september 2011 @ 11:55:44 #94
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102089647
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 09:24 schreef e-runner het volgende:

[..]

Dat herken ik wel, die stijve knieën. Dat had ik vooral in de marathon na 35 km. Als dit goed gaat moet de marathon geen probleem zijn. Dat inzetten op tijden is iets wat je wel kunt doen als je ervaren bent op de marathon. Ik zou wel een streeftijd in gedachten houden, maar onderweg goed aanvoelen hoe het gaat. Het is ver, en je loopt als het goed is een stuk sneller dan in de duurlopen die je gedaan hebt. Bij mij was dat ongeveer wel een minuut.
In ieder geval veel succes!
Stijve knieen is dus na de training, maar ik heb er nu al veel minder last van. Ik heb vorig jaar ook een blessure gehad aan mn linkerknie, en die voelde ik ook eventjes. Gelukkig was dat dus ook 'spierpijn' en niet de oude blessure.

Ik heb in 2008 de Rotterdam marathon gelopen in 3:27, maar met hele slechte opbouw (in het begin liep ik op een schema van 3:10 :D ). Ik heb niet veel ervaring met marathons lopen, dus dat maakt het wel iets moeilijker. Tijdens de marathon zijn er ook mensen die een bepaalde tijd gaan lopen (met ballonnen), en daar zit ook 3:30 bij. Daar loop ik gewoon achteraan en als ik me goed voel ga ik ze voorbij :D

@Rechtsedirecte, ik ga de marathon van Budapest lopen :)
  zondag 18 september 2011 @ 12:02:48 #95
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102089852
Stijve knieën is dus precies wat ik ook heb, is dat echt typisch iets wat voorkomt na duurlopen? Want ik had het eerder nooit. Ik had wel eens een ontstekinkje in m'n knie, maar dit zit echt in m'n gewrichten, in m'n knieschijven. Ik voel me na het lopen net een bejaarde die amper door haar knieën kan. Iig gebruik ik het weer vandaag maar als excuus om m'n knieën een weekje rust te gunnen :).
Niet meer actief op Fok!
pi_102089934
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 06:54 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

prachtige streeftijd Kepler! welke marathon wil je gaan lopen?

Verder, iedereen die vandaag DtD loopt, heel veel succes toegewenst.

Ik zelf vandaag 16km gelopen (voor het eerst een loop boven de 15km) en dit ging best lekker., zeker omdat het een parcours was wat nagenoeg alleen maar uit heuvels bestaat.(221m elevation loss-221m elevation gain).
Ik wil binnenkort de zelfde afstand lopen op vlak terrrein,om te kijken wat mijn verschil in tijd dan is.
mja, het wereldrecord op de 15 km is toch ook bij de zevenheuvelenloop gelopen? ;)
pi_102090448
Damlopers, succes!

Ik stop nog een Trachitol in mijn mond en ga richting de hoofdstad :W
  zondag 18 september 2011 @ 12:35:00 #98
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102090904
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 12:02 schreef Viking84 het volgende:
Stijve knieën is dus precies wat ik ook heb, is dat echt typisch iets wat voorkomt na duurlopen? Want ik had het eerder nooit. Ik had wel eens een ontstekinkje in m'n knie, maar dit zit echt in m'n gewrichten, in m'n knieschijven. Ik voel me na het lopen net een bejaarde die amper door haar knieën kan. Iig gebruik ik het weer vandaag maar als excuus om m'n knieën een weekje rust te gunnen :).
haha, zo erg is het ook niet bij mij. Ik denk dat het wel vooral met duurlopen te maken heeft, dat zal de meeste belasting geven op je knieen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kepler op 18-09-2011 12:50:27 ]
pi_102101128
Vandaag de dam tot dam gelopen en ondanks lichte keelklachten ver boven verwachting gelopen (1:16:15 heb ik zelf geklokt). Met een betere voorbereiding en een iets fitter gestel moet iets onder de 1:10 er in zitten denk ik.

Nog anderen die hem gelopen hebben?
  zondag 18 september 2011 @ 16:35:35 #100
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_102101230
Heb hem kletsnat uitgelopen, vreselijk veel buien, natte voeten.... Maar wel op mijn eigen streeftijd: 1 uur 30 give or take een paar seconden. FF wachten op de netto tijd.
If at first you fail, re-define your objective.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')