Ja, m'n trainingsintensiteit en -afwisseling wil ik aanpakkenquote:Op vrijdag 16 september 2011 08:43 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Juist niet langzamer inderdaad... Of nou ja, ik weet niet of je conditioneel aan je grens zat / helemaal uitgeput was / jezelf elke loop tot de max. dwingt, dan gaat het misschien wel te hard.
Knieproblemen etc. zitten denk wel in je looptechniek ook deels, zie dat je langere trainingen doet dan eerst (toch?) en wel alles op dezelfde snelheid ongeveer ongeacht de afstand, dus dan kunnen wel wat pijntjes naar voren komen.
Wat ik zelf merkte een tijd terug toen ik langere stukken 'langzaam' liep is dat ik nogal 'luie' loopstijl kreeg: grote passen, landing ver voor je en met je volle gewicht landen / vallen op je knieen, echt typische schokbelasting, maar doordat je langzamere frequentie loopt (want lange afstand), is het alleen maar ergere belasting voor gewrichten.
Tijdje terug hier discussie over gehad: kortere paslengte is erg belangrijk, hogere pasfrequentie en actiever aan de slag met je techniek.
Schoenen kunnen deels het probleem zijn, maar die verergeren hoogstens een probleem van je looptechniek.
Plus tijdje terug ook gezegd volgens mij, kijk ook naar je trainingsintensiteit en afwisseling.Snelheid kan helpen je sterker te maken, maar als je telkens tot 95% gaat in al je trainingen kan dit ook wel 'gewoon' overbelasting zijn...
Zondag Dam tot Dam zelf, best goed getraind, target is < 1:10.
Ik zeg: gevaarlijk en niet geschikt voor de serieuze hardloperquote:Op zaterdag 17 september 2011 07:38 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Zombie run
Hardloopspeeltje voor de toekomst. Ik zeg: leuk.
Gevaarlijk? Volgens mij kan het intervaltraining net iets leuker maken.quote:Op zaterdag 17 september 2011 10:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zeg: gevaarlijk en niet geschikt voor de serieuze hardloper.
35 joh? Ik ben zelf nooit boven de 32 gekomen, omdat ik meestal lees dat het vanaf die afstand minder toegevoegde waarde heeft als training. Heb je bewust zo ver gelopen?quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:43 schreef kepler het volgende:
Gister 35k gelopen als laatste (lange) training voor de marathon. Het ging best lekker, zo goed als geen last vandaag
Het kwam toevallig zo uit, en het kan geen kwaad denk ik. Wel weet ik nu zeker dat ik de marathon kan uitlopen. Ik zet in op 3:40quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:48 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
35 joh? Ik ben zelf nooit boven de 32 gekomen, omdat ik meestal lees dat het vanaf die afstand minder toegevoegde waarde heeft als training. Heb je bewust zo ver gelopen?
Niet dat die 3 km zo heel veel verschilt uitmaakt?
Ik heb er even over nagedacht, en ik denk dat ik zelfs voor 3:30 gaquote:Op zaterdag 17 september 2011 16:04 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Mooie streeftijd. Alvast veel succes!
Ik kocht laatst ook een flesjesgordel, maar maakte de fout niet te passen. Nu heb ik een gordel die de bloedtoevoer naar mijn benen zo ongeveer afknijpt. Niet ideaal.quote:Op zaterdag 17 september 2011 17:10 schreef Viking84 het volgende:
Net even wat nieuwe hardloopshizzle ingeslagen:
- flesjesgordel (wat een debiel ding, maar ja, ik vind het verstandiger om wat water mee te nemen bij > 10 km/u, was vorige week echt uitgedroogd)
- shirt met lange mouwen
- armbanden met ledlichtjes voor m'n half 7 's ochtends-loopjes, zijn de automobilisten ook weer tevredenen ik voel me ook wat veiliger als ik weet dat ik zichtbaar ben
- twee paar runningsokken voor een tientje
ik zeg: de schrijfster mag zelf eerst wel eens een tijdje gaan lopen, zou haar goed doen...quote:Op zaterdag 17 september 2011 07:38 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Zombie run
Hardloopspeeltje voor de toekomst. Ik zeg: leuk.
prachtige streeftijd Kepler! welke marathon wil je gaan lopen?quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:26 schreef kepler het volgende:
[..]
Het kwam toevallig zo uit, en het kan geen kwaad denk ik. Wel weet ik nu zeker dat ik de marathon kan uitlopen. Ik zet in op 3:40
Oei! Ik heb wel gepast en hoop dat 'ie niet te groot blijkt te zijn. We'll see.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:44 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik kocht laatst ook een flesjesgordel, maar maakte de fout niet te passen. Nu heb ik een gordel die de bloedtoevoer naar mijn benen zo ongeveer afknijpt. Niet ideaal.
Morgen de Dam tot Dam. Ben benieuwd.
Dat herken ik wel, die stijve knieën. Dat had ik vooral in de marathon na 35 km. Als dit goed gaat moet de marathon geen probleem zijn. Dat inzetten op tijden is iets wat je wel kunt doen als je ervaren bent op de marathon. Ik zou wel een streeftijd in gedachten houden, maar onderweg goed aanvoelen hoe het gaat. Het is ver, en je loopt als het goed is een stuk sneller dan in de duurlopen die je gedaan hebt. Bij mij was dat ongeveer wel een minuut.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:40 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik heb er even over nagedacht, en ik denk dat ik zelfs voor 3:30 gaIk heb zo goed als geen last van mn benen vandaag (beetje stijve knieen is het enige). Dat betekend dat ik tijdens de wedstrijd nog wel wat dieper kan gaan
(kheb die maandag erna toch vrij
)
Sorry voor de late reactie, maar ik was niet erg actief de laatste tijd. Tenminste niet op het internetquote:Op zondag 4 september 2011 22:44 schreef beertenderrr het volgende:
.@e-runner: er is niets leukers dan de snelste te zijn haha, was het doel toen ik ooit begon met hardlopen en is iig nu voor het eerst gehaald. Het doel blijft echter staan, de wedstrijden gaan alleen hopelijk wel groter worden dan een kleine 25 deelnemers. Werkt het op blote voeten ook enigszins als je shinsplints hebt opgelopen? Vriend van me heeft dit, en aangezien je met blote voeten toch anders loopt kan het mogelijk wel lukken. Mis je trouwens het uitvoeren van duurloopjes niet? 2x 3000m is niet een grote afstand tenslotte, terwijl je wel altijd van de langere afstanden was.
.
Stijve knieen is dus na de training, maar ik heb er nu al veel minder last van. Ik heb vorig jaar ook een blessure gehad aan mn linkerknie, en die voelde ik ook eventjes. Gelukkig was dat dus ook 'spierpijn' en niet de oude blessure.quote:Op zondag 18 september 2011 09:24 schreef e-runner het volgende:
[..]
Dat herken ik wel, die stijve knieën. Dat had ik vooral in de marathon na 35 km. Als dit goed gaat moet de marathon geen probleem zijn. Dat inzetten op tijden is iets wat je wel kunt doen als je ervaren bent op de marathon. Ik zou wel een streeftijd in gedachten houden, maar onderweg goed aanvoelen hoe het gaat. Het is ver, en je loopt als het goed is een stuk sneller dan in de duurlopen die je gedaan hebt. Bij mij was dat ongeveer wel een minuut.
In ieder geval veel succes!
mja, het wereldrecord op de 15 km is toch ook bij de zevenheuvelenloop gelopen?quote:Op zondag 18 september 2011 06:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
prachtige streeftijd Kepler! welke marathon wil je gaan lopen?
Verder, iedereen die vandaag DtD loopt, heel veel succes toegewenst.
Ik zelf vandaag 16km gelopen (voor het eerst een loop boven de 15km) en dit ging best lekker., zeker omdat het een parcours was wat nagenoeg alleen maar uit heuvels bestaat.(221m elevation loss-221m elevation gain).
Ik wil binnenkort de zelfde afstand lopen op vlak terrrein,om te kijken wat mijn verschil in tijd dan is.
haha, zo erg is het ook niet bij mij. Ik denk dat het wel vooral met duurlopen te maken heeft, dat zal de meeste belasting geven op je knieen.quote:Op zondag 18 september 2011 12:02 schreef Viking84 het volgende:
Stijve knieën is dus precies wat ik ook heb, is dat echt typisch iets wat voorkomt na duurlopen? Want ik had het eerder nooit. Ik had wel eens een ontstekinkje in m'n knie, maar dit zit echt in m'n gewrichten, in m'n knieschijven. Ik voel me na het lopen net een bejaarde die amper door haar knieën kan. Iig gebruik ik het weer vandaag maar als excuus om m'n knieën een weekje rust te gunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |