abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100985199
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Ja doei.
pi_100985204
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:12 schreef renzell het volgende:

[..]

Oh, skjuuze me. Een pukkie dus maar. ;)
Ja, maar dat zegt niets 8-)
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:15:20 #3
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_100985253
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:13 schreef Siral het volgende:

[..]

Ja, maar dat zegt niets 8-)
:D
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:16:12 #4
105888 renzell
pi_100985292
@Tinkepink: en kun je niet op eigen houtje doorgaan met die duursporten? Of heb je daar ook geen tijd voor? Want die werkten dus blijkbaar goed, bij/voor jouw lijf.
pi_100985299
Ik heb zelf al vijf dagen last van een plek in mn oksel waar een spieraanhechting zit.

Moest op fitness een nieuw apparaat (voor mij althans) testen, en meteen idioot veel pijn. Ook op lage gewichten, terwijl ik bij de meeste zaken met mijn armen wel rond de 40-60kg zit..
Dit geval, alleen heet ie anders in de sportschool
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kreeg mijn armen er niet goed op, was gewoon te breed zeg maar. En meteen een idiote steek in mn oksel.
:(

Ik kan mijn linkerarm niet horizontaal houden als ik hem naar links beweeg. En als mijn onderarm dan naar boven moet zeg maar, doet echt zeer :(
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_100985331
Trouwens, mij is echt gezegd dat ik niet naar mijn gewicht of bmi moet kijken.
Kijk maar naar sommige topsporters, die hebben ook een laag bmi en zijn ook niet ongezond.

Zolang ik maar blijf eten is er niets aan de hand momenteel! :) ( en mijn vetpercentage omhoog gaat)
pi_100985350
quote:
19s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik heb zelf al vijf dagen last van een plek in mn oksel waar een spieraanhechting zit.

Moest op fitness een nieuw apparaat (voor mij althans) testen, en meteen idioot veel pijn. Ook op lage gewichten, terwijl ik bij de meeste zaken met mijn armen wel rond de 40-60kg zit..
Dit geval, alleen heet ie anders in de sportschool
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kreeg mijn armen er niet goed op, was gewoon te breed zeg maar. En meteen een idiote steek in mn oksel.
:(
Heb ik ook last van bij sommige apparaten.. ik ben voor veel apparaten te klein.
Maar los trainen is ook 10x beter!
pi_100985363
Toen ik 17 was had ik een BMI van 17.3 Nu een BMI van 25 ofzo :/ Ik voelde me destijds beter dan nu.
pi_100985370
Ik ben ook wel benieuwd naar de vraag van Tink, welke oefeningen goed zijn om je lichaam mooi vrouwelijk te houden. Ik krijg al snel hele gespierde armen. Vind ik niet altijd even mooi!

Weekendlijstjes... :@

O: havermout met blauwe bessen, bramen en een beetje honing
S: uur sportschool, full body krachttraining en buik- beenspier oefeningen
T: Nked bar appel :9 (met dank aan Perruche)
L: Yoghurt met blauwe bessen, bramen en een nectarine
T: Kommetje rijstzoutjes en 5 dropjes
B: een uur de boot hozen die vol met water stond :{
D: Spinaziesalade en pastasalade met tomaat/mozzarella met heerlijk brood van Marqt
T: flinke hand nootjes en 2 glazen rode wijn

Nu opgeblazen maar voldaan!
Be someone that makes you happy
pi_100985424
quote:
19s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
Toen ik 17 was had ik een BMI van 17.3 Nu een BMI van 25 ofzo :/ Ik voelde me destijds beter dan nu.
Kan ik me ergens best voorstellen.
Ik heb lichamelijk momenteel echt nergens last van. Ik heb ongeveer het zelfde gewicht als toen ik mezelf uithongerde, alleen is mijn vetpercentage nu wat hoger, godzijdank. Maar het is nogal een verschil, of je eet of niet.

Je kunt dun zijn en gewoon goed eten en je prima voelen,
Of dun zijn en niet eten en je 10x kut voelen. (wat ik nevernooit meer wil)
pi_100985462
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:17 schreef Siral het volgende:
Trouwens, mij is echt gezegd dat ik niet naar mijn gewicht of bmi moet kijken.
Kijk maar naar sommige topsporters, die hebben ook een laag bmi en zijn ook niet ongezond.
Zolang ik maar blijf eten is er niets aan de hand momenteel! :) ( en mijn vetpercentage omhoog gaat)
Waar baseer je dat op?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:22:27 #12
105888 renzell
pi_100985474
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:19 schreef Nallie het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar de vraag van Tink, welke oefeningen goed zijn om je lichaam mooi vrouwelijk te houden. Ik krijg al snel hele gespierde armen. Vind ik niet altijd even mooi!

Weekendlijstjes... :@

O: havermout met blauwe bessen, bramen en een beetje honing
S: uur sportschool, full body krachttraining en buik- beenspier oefeningen
T: Nked bar appel :9 (met dank aan Perruche)
L: Yoghurt met blauwe bessen, bramen en een nectarine
T: Kommetje rijstzoutjes en 5 dropjes
B: een uur de boot hozen die vol met water stond :{
D: Spinaziesalade en pastasalade met tomaat/mozzarella met heerlijk brood van Marqt
T: flinke hand nootjes en 2 glazen rode wijn

Nu opgeblazen maar voldaan!
Da's toch een prima lijstje! :Y
pi_100985522
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:22 schreef renzell het volgende:

[..]

Da's toch een prima lijstje! :Y
Hmm voor mn idee was t veel, vooral t brood bij t eten. Ah well, heb goed gesport vandaag :)
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:26:00 #14
105888 renzell
pi_100985589
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:23 schreef Nallie het volgende:

[..]

Hmm voor mn idee was t veel, vooral t brood bij t eten. Ah well, heb goed gesport vandaag :)
Ja goed, verbeterpuntjes zijn er altijd.Een kniesoor die daar op let. :P Maar het sporten meetellend, vind ik dit een heel keurig weekendlijstje! Echt!!
pi_100985599
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:20 schreef Siral het volgende:

[..]

Kan ik me ergens best voorstellen.
Ik heb lichamelijk momenteel echt nergens last van. Ik heb ongeveer het zelfde gewicht als toen ik mezelf uithongerde, alleen is mijn vetpercentage nu wat hoger, godzijdank. Maar het is nogal een verschil, of je eet of niet.

Je kunt dun zijn en gewoon goed eten en je prima voelen,
Of dun zijn en niet eten en je 10x kut voelen. (wat ik nevernooit meer wil)
Het grootste verschil is dat ik me druk maak om wat ik eet, wat ik doe etc.
terwijl alles toen automatisch ging.
Ik kon eten wat ik wilde :')
Ik sportte erg veel
Ik kon zuipen wat ik wilde

Maar ik kwam niks aan.
ik bleef rond de 55/56kg

Daarna gestopt met sport ivm benauwdheid/astma. Ik bleef eten en drinken, maar geen sport meer. Ben 75 geweest ooit, down naar 66 en weer up naar 72 :').
Toen veel gaan sporten en tsja

Nu nog steeds 72kg en BMI van 25 :/ maar wel een stukje gespierder, dat wel.
pi_100985602
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:22 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Bmi is gewoon bullshit. Je kunt 100 kg wegen en bodybuilder zijn, of 100 kg wegen en zo vet zijn als de neten..
pi_100985616
quote:
19s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:26 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Het grootste verschil is dat ik me druk maak om wat ik eet, wat ik doe etc.
terwijl alles toen automatisch ging.
Ik kon eten wat ik wilde :')
Ik sportte erg veel
Ik kon zuipen wat ik wilde

Maar ik kwam niks aan.
ik bleef rond de 55/56kg

Daarna gestopt met sport ivm benauwdheid/astma. Ik bleef eten en drinken, maar geen sport meer. Nu 72kg en BMI van 25 :/
Ahw ja dan snap ik de frustratie goed inderdaad.. :(
pi_100985633
Mijn lijstje is uiteindelijk een stuk slechter geworden dan ik hoopte:

O: 300ml Griekse Yoghurt met perzik
L: 2 plakjes roggebrood met pindakaas
S: sit ups en push ups
T: reep kaas
S: 5,3km hardlopen
D: halve kip en een schepje niet zo lekkere knolraappuree
T: 2,5 glas rosé

Morgen vroeg opstaan, goed ontbijten, roggebrood en pindakaas mee en kijken wat ze ergens tussendoor nog aan eten aanbieden, want we gaan een hele dag met de motor naar de Yorkshire Moors O+ O+ En ook een goede avondmaaltijd staat op de planning, wrsch ook onderweg. We zouden voor de traditional Sunday Roast kunnen gaan, maar mijn maag draait al rondjes bij de gedachte eraan ;)
Ja doei.
pi_100985641
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:26 schreef Siral het volgende:

[..]

Bmi is gewoon bullshit. Je kunt 100 kg wegen en bodybuilder zijn, of 100 kg wegen en zo vet zijn als de neten..
EENS :Y
pi_100985662
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:27 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn lijstje is uiteindelijk een stuk slechter geworden dan ik hoopte:

O: 300ml Griekse Yoghurt met perzik
L: 2 plakjes roggebrood met pindakaas
S: sit ups en push ups
T: reep kaas
S: 5,3km hardlopen
D: halve kip en een schepje niet zo lekkere knolraappuree
T: 2,5 glas rosé

Morgen vroeg opstaan, goed ontbijten, roggebrood en pindakaas mee en kijken wat ze ergens tussendoor nog aan eten aanbieden, want we gaan een hele dag met de motor naar de Yorkshire Moors O+ O+ En ook een goede avondmaaltijd staat op de planning, wrsch ook onderweg. We zouden voor de traditional Sunday Roast kunnen gaan, maar mijn maag draait al rondjes bij de gedachte eraan ;)
Ik hoop dat je slecht bedoelt in de zin van te weinig?!
pi_100985666
Ja :)
Ja doei.
pi_100985671
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:28 schreef Nallie het volgende:

[..]

EENS :Y
^O^

Ik zit er ook aan te denken om me gewoon niet te wegen morgen.
Het kan me echt allemaal aan mijn kont roesten momenteel. IK VOEL ME NU PRIMA.
EN ik eet! Ik zie er weer gezond uit, ik kan weer lachen, ik slaap prima etc.
pi_100985675
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:26 schreef Siral het volgende:

[..]

Lees eens wat van de biografieën zou ik zeggen.
Daarin komt naar voren wat ze er zelf van vonden/vinden.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100985710
Heb wel een grote kaaskorst opgegeten van de rest van de knolraappuree :9 maar de puree zelf was echt vies ;(
Ja doei.
pi_100985718
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:29 schreef Siral het volgende:

[..]

^O^

Ik zit er ook aan te denken om me gewoon niet te wegen morgen.
Het kan me echt allemaal aan mijn kont roesten momenteel. IK VOEL ME NU PRIMA.
EN ik eet!
Ik ben heel trots :Y
En als je geen zin hebt om te wegen dan doe je het lekker NIET :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')