Ach, het eerste salarisstrookje van mijn vriendin komt rond die tijd ook binnen, da's 5x zoveel als de hele HRA, dus ik zal er niet wakker van liggenquote:Op vrijdag 2 september 2011 10:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Op de derde dinsdag van september is het profiteren van de HRA voorbij
Die HRA is net als huursubsidie en moet omgezet worden naar een woontoeslag / aftrek tot max 50.000 belastbaar inkomen en dan allebei verder afbouwenquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:05 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ach, het eerste salarisstrookje van mijn vriendin komt rond die tijd ook binnen, da's 5x zoveel als de hele HRA, dus ik zal er niet wakker van liggen
Waarom? mensen met minder dan 50K inkomen worden toch al tegemoet gekomen met een lagere belastingschijf?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die HRA is net als huursubsidie en moet omgezet worden naar een woontoeslag / aftrek tot max 50.000 belastbaar inkomen en dan allebei verder afbouwen
Altijd leuk, mensen die denken dat deze recessie gelijk is aan voorgaande recessies. De monetaire crisis is globaal en Nederland zal zich niet langer kunnen onttrekken aan deze ontwikkelingen. De HRA is onhoudbaar omdat het de concurrentiepositie van Nederland aantast. Salarissen dienen veel hoger te zijn om basis behoeften betaalbaar te maken, de hand bij de staat ophouden voor de minima word met een oplopende staatsschuld een enorm probleem. De oplossing? De parasieten die niet productief zijn aan de kant schuiven en weer aan het werk zetten om zo hun bestaansrecht te verdienenquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:08 schreef Scorpie het volgende:
Altijd leuk, mensen die denken dat de HRA afgeschaft gaat worden in tijden van economische crisis.
Waarom zou je die laatsten wel extra subsidiëren? Kinderen kosten nu eenmaal geld.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:44 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Waarom? mensen met minder dan 50K inkomen worden toch al tegemoet gekomen met een lagere belastingschijf?
Als je het dan afschaft doe het goed, gewoon alle belastingschijven iets verlagen. En 'alle' toeslagen en aftrekposten afschaffen. Om ouders met kinderen te helpen kan er meer geld naar onderwijs zodat schoolreisjes, zwemlessen, schoolboeken, etc... niet door ouders betaald hoeven te worden.
Dat moet ook, maar dat kan niet ineens, ik ben voor het afschaffen van alle directe belastingen, dus allemaal 0% IB, en 25% BTW, dat scheelt 100.000 ambtenaren en zou een boost voor de economie zijnquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:44 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Als je het dan afschaft doe het goed, gewoon alle belastingschijven iets verlagen.
Omdat anders de kinderen van minima geen goede opvoeding en geen goede scholing krijgen. Daardoor zal er groep van jongeren onstaan met slechte manieren en geen carriere perspectief. Daar word niemand blij van.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarom zou je die laatsten wel extra subsidiëren? Kinderen kosten nu eenmaal geld.
Dat roep je al ik weet niet hoe lang Xeno, maar dat geldt voor wel meer bedrijven. Bijvoorbeeld ook voor Nike dat z'n schoentjes laat maken door arme mensjes ergens in een zweterig hok in de richting van India ofzo.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Altijd leuk, mensen die denken dat deze recessie gelijk is aan voorgaande recessies. De monetaire crisis is globaal en Nederland zal zich niet langer kunnen onttrekken aan deze ontwikkelingen. De HRA is onhoudbaar omdat het de concurrentiepositie van Nederland aantast. Salarissen dienen veel hoger te zijn om basis behoeften betaalbaar te maken, de hand bij de staat ophouden voor de minima word met een oplopende staatsschuld een enorm probleem. De oplossing? De parasieten die niet productief zijn aan de kant schuiven en weer aan het werk zetten om zo hun bestaansrecht te verdienen![]()
Dit word normaal gezegd over uitkeringstrekkers maar feitelijk zijn mensen die in de financiele sector werken net zulke profiteurs van de arbeid van anderen.
Dat gaat natuurlijk nooit lukken, dat zal alleen maar een zwarte economie bevorderen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat moet ook, maar dat kan niet ineens, ik ben voor het afschaffen van alle directe belastingen, dus allemaal 0% IB, en 25% BTW, dat scheelt 100.000 ambtenaren en zou een boost voor de economie zijn
Nee juist nietquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:59 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk nooit lukken, dat zal alleen maar een zwarte economie bevorderen.
BTW verhogen in Nederland in combinatie met vrij verkeer van goederen binnen de EU is niet goed voor onze concurrentiepositie... Nu al is shoppen in Duitsland vaak veel goedkoper.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee juist niet
men zal het inkomen juist opgeven
nou valt wel mee hoor, Zweden doet het er perfect meequote:Op vrijdag 2 september 2011 12:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
BTW verhogen in Nederland in combinatie met vrij verkeer van goederen binnen de EU is niet goed voor onze concurrentiepositie... Nu al is shoppen in Duitsland vaak veel goedkoper.
Van xeno weet ik het niet maar ik koop alleen maar fair trade producten en producten die lokaal geproduceerd zijn. Voor mij geen schoenen en kleding uit China en goedkope wegwerp meuk uit slavenlanden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:52 schreef CoolGuy het volgende:
Dat roep je al ik weet niet hoe lang Xeno, maar dat geldt voor wel meer bedrijven. Bijvoorbeeld ook voor Nike dat z'n schoentjes laat maken door arme mensjes ergens in een zweterig hok in de richting van India ofzo.
Maar dat raakt jou niet, dus daar heb je 't niet over. Nee, het moet alleen gaan over financiële instellingen omdat die jou in jouw ogen iets in de weg leggen. Meer verdienen, dan heb je dat soort issues allemaal niet.
Total bull shit natuurlijk. Schoolreisjes zijn niet noodzakelijk en boeken kunnen prima 10 jaar gebruikt worden. Ieder jaar nieuwe boeken uitbrengen is enkel gewenst door de hele industrie achter deze schoolboeken. Ik ben het met je eens dat onderwijs voor iedereen toegankelijk en betaalbaar moet zijn maar het mag best wat kariger. De kwaliteit moet gewaarborgd zijn door het voor de klas zetten van goede leerkrachten en het toetsen naar een referentieniveau. Wat wij de afgelopen jaren hebben gezien is stijgende kosten van het onderwijs bij een neerwaarts niveau van de kwaliteit. De conclusie die je mag trekken is dat geld niets oplost, kwaliteit zit hem bij de mensen die zich betrokken voelen en oprecht bepaalde normen nastreven. Gooi er geld tegenaan en je trekt allerlei parasieten en klaplopers aan.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:50 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Omdat anders de kinderen van minima geen goede opvoeding en geen goede scholing krijgen. Daardoor zal er groep van jongeren onstaan met slechte manieren en geen carriere perspectief. Daar word niemand blij van.
Waarom? Uit principe? Grappig, Xeno doet ook zo vanalles vanuit principe... Maar ja, als jij problemen hebt met het kunnen betalen van je hypotheek zou je misschien toch maar eens 'goedkope wegwerpmeuk' moeten gaan overwegen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Van xeno weet ik het niet maar ik koop alleen maar fair trade producten en producten die lokaal geproduceerd zijn. Voor mij geen schoenen en kleding uit China en goedkope wegwerp meuk uit slavenlanden.
Goedkoop is bijna altijd duurkoop, niet alleen economisch maar ook ecologisch.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom? Uit principe? Grappig, Xeno doet ook zo vanalles vanuit principe... Maar ja, als jij problemen hebt met het kunnen betalen van je hypotheek zou je misschien toch maar eens 'goedkope wegwerpmeuk' moeten gaan overwegen.
Laat Xeno het maar niet horen, die stelt altijd dat half Nederland slaaf van de bank is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Van xeno weet ik het niet maar ik koop alleen maar fair trade producten en producten die lokaal geproduceerd zijn. Voor mij geen schoenen en kleding uit China en goedkope wegwerp meuk uit slavenlanden.
Dat blijkt wel met je hypotheek. Het kon allemaal wel, maar ja, nu blijkt ineens dat het allemaal toch wel erg lastig wordt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Goedkoop is bijna altijd duurkoop, niet alleen economisch maar ook ecologisch.
Ik koop alleen rommel uit slavenlanden, dan kunnen ze daar ook wat verdienen, kunstmatige economie en subsidie-economie geloof ik niet inquote:Op vrijdag 2 september 2011 12:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld, want juist Noren kopen als het even kan hun zooi in Zweden, omdat het daar goedkoper is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou valt wel mee hoor, Zweden doet het er perfect mee
Zouden er soms mensen zijn die graag een maatschappij vol domme schapen willen kweken?quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wat wij de afgelopen jaren hebben gezien is stijgende kosten van het onderwijs bij een neerwaarts niveau van de kwaliteit. De conclusie die je mag trekken is dat geld niets oplost, kwaliteit zit hem bij de mensen die zich betrokken voelen en oprecht bepaalde normen nastreven.
Ohja... dat verzinsel was je even vergeten hè?quote:Op donderdag 1 september 2011 15:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
Erbij dat is... want ik heb al een mooi huis met een beleggingshypotheek gefinancierd
De zweden varen er zeer wel bijquote:Op vrijdag 2 september 2011 13:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld, want juist Noren kopen als het even kan hun zooi in Zweden, omdat het daar goedkoper is.
Goeie Xeno, we geloven je bijna.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wat voor schoenen koop jij dan? en waar?quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
'Meindl' lopen lekker en gaan jaren mee. Niet goedkoop maar wel made in Germany.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:44 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Wat voor schoenen koop jij dan? en waar?
Weer een afname van de werkgelegenheid in het verschiet, jongeren moeten wel heel dapper zijn om hun nek door de strop te stekenquote:DNB voorziet omslag Nederlandse conjunctuur
AMSTERDAM (AFN) - De Nederlandsche Bank (DNB) voorziet op korte termijn een omslag van de conjunctuur in ons land, die daarmee een periode van afkoeling ingaat. Dat staat in de vrijdag verschenen conjunctuurindicator die DNB maandelijks publiceert.
De omslag naar de fase van afkoeling ligt naar verwachting in september, een maand eerder dan de vorige meting aangaf. Daarmee voorspelt de indicator op korte termijn een einde aan de conjuncturele opgang, wat in lijn is met de recente verslechtering van verscheidene economische indicatoren, aldus DNB.
Zo is de verwachte bedrijvigheid onder producenten verder afgenomen en zijn de vooruitzichten voor de Nederlandse uitvoer verslechterd.
Richting
De indicator geeft geen absolute percentages, maar een richting die we kunnen verwachten, aldus een woordvoerder. ,,Het betekent concreet minder economische groei.''
De laatste conjunctuuromslag trad op in het derde kwartaal van 2009. Daarna heeft de opgang voortgeduurd tot en met juni 2011.
bron: Telegraaf
Ik doe mijn best er niet voor en zoals je ziet zit liegen niet in mijn aardquote:Op vrijdag 2 september 2011 14:49 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ohja... dat verzinsel was je even vergeten hè?
Liegen is voor meer mensen lastig hoor, het is allemaal toch net was minder gemakkelijk te onthouden.
Uiteraard! De mensen die van nature op zoek gaan naar kennis en wijsheid kan je moeilijk tegenhouden maar de grote massa kan je zeker ontmoedigen en voor je laten werken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:47 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Zouden er soms mensen zijn die graag een maatschappij vol domme schapen willen kweken?
We zijn allemaal slaaf van het monetaire systeem. Ik ken niemand in Nederland die geheel off the grid kan leven.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Laat Xeno het maar niet horen, die stelt altijd dat half Nederland slaaf van de bank is.
Zulke mensen kennen per definitie niemandquote:Op vrijdag 2 september 2011 15:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
We zijn allemaal slaaf van het monetaire systeem. Ik ken niemand in Nederland die geheel off the grid kan leven.
Ik koop ook altijd nogal prijzige schoenen, want die gaan veel langer mee zodat ik niet ieder half jaar op schoenenjacht hoef (voor sneakers maakt het me niet zo uit, maar verder heb ik vooral brogue-achtige schoenen, waarvan de zool aan de schoen gestikt is in plaats van gelijmd - dat is het geheim van dat lange meegaan). De laatste tijd kun je echter met een beetje online rondshoppen heel veel van dat soort schoenen voor half geld of nog minder op de kop tikken. Ik heb van Camel Active en Tommy Hilfiger schoenen gekocht die normaal 150 euro per paar kosten, en nu maar 60. Nadeel is wel dat ik hierdoor een beetje hebberig werd en niet 1 of 2 paar, maar 6 paar gekocht heb.. Een nieuwe aanbieder die ik warm kan aanbevelen is www.javari.de, een Duits bedrijf van Amazon dat snel en gratis naar NL verzendt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Voor mij geen schoenen en kleding uit China en goedkope wegwerp meuk uit slavenlanden.
quote:
Wat DVR bedoelt te zeggen is dat als straks de huizen in de ramsj gaan hij er uit hebberigheid 6 kooptquote:Op vrijdag 2 september 2011 18:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]![]()
En wat vindt je van de ontwikkelingen op de huizenmarkt?
Ik zal er eens een kijkje nemen, de laatste tijd koop ik me helemaal ziek door al die aanbiedingen die nu overal zijn. Deflatie op luxe goederen is gewoon een feit!quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:11 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik koop ook altijd nogal prijzige schoenen, want die gaan veel langer mee zodat ik niet ieder half jaar op schoenenjacht hoef (voor sneakers maakt het me niet zo uit, maar verder heb ik vooral brogue-achtige schoenen, waarvan de zool aan de schoen gestikt is in plaats van gelijmd - dat is het geheim van dat lange meegaan). De laatste tijd kun je echter met een beetje online rondshoppen heel veel van dat soort schoenen voor half geld of nog minder op de kop tikken. Ik heb van Camel Active en Tommy Hilfiger schoenen gekocht die normaal 150 euro per paar kosten, en nu maar 60. Nadeel is wel dat ik hierdoor een beetje hebberig werd en niet 1 of 2 paar, maar 6 paar gekocht heb.. Een nieuwe aanbieder die ik warm kan aanbevelen is www.javari.de, een Duits bedrijf van Amazon dat snel en gratis naar NL verzendt.
In Nederland is dat ook onmogelijk!quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
We zijn allemaal slaaf van het monetaire systeem. Ik ken niemand in Nederland die geheel off the grid kan leven.
Als kamper kwam je vroeger met 3% IB anders een heel eind...quote:
Ja, maar ook die kampers doen gewoon mee. Je kunt ze moeilijk zelfvoorzienend noemen. Het dichtst in de buurt komt waarschijnlijk nog een eigenzinnige boer ergens helemaal achteraf, die zichzelf voor een groot deel bedruipt. Dat soort boeren heb ik nog wel gekend. Maar dat is ook allemaal weggerationaliseerd en voorbij om nooit meer terug te komen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als kamper kwam je vroeger met 3% IB anders een heel eind...
Nou, de kampers die ik ken bedruipen zichzelf heel aardig hoor. Daar kan die boer niet tegenop.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:22 schreef LXIV het volgende:
Ja, maar ook die kampers doen gewoon mee. Je kunt ze moeilijk zelfvoorzienend noemen. Het dichtst in de buurt komt waarschijnlijk nog een eigenzinnige boer ergens helemaal achteraf, die zichzelf voor een groot deel bedruipt. Dat soort boeren heb ik nog wel gekend. Maar dat is ook allemaal weggerationaliseerd en voorbij om nooit meer terug te komen.
Terechte opmerking, al vrees ik dat daarover in dit topic alles al eens gezegd is..quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En wat vindt je van de ontwikkelingen op de huizenmarkt?
Dit is herkenbaar. Ik loop een beetje raar (en veel - gemiddeld 5-10km per dag) waardoor mijn zolen heel snel slijten. Daarom selecteer ik schoenen (ook sneaker achtige schoenen) altijd op de zool anders kan ik elke maand nieuwe kopen. Heb ik eenmaal goede schoenen gevonden voor een lage prijs dan koop ik ook gewoon 6 paarquote:Op vrijdag 2 september 2011 18:11 schreef dvr het volgende:
Nadeel is wel dat ik hierdoor een beetje hebberig werd en niet 1 of 2 paar, maar 6 paar gekocht heb..
Vooral stofzuigers en dergelijken, je koopt nu topkwaliteit voor een de halve prijs van een paar jaar terugquote:Op vrijdag 2 september 2011 21:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik zal er eens een kijkje nemen, de laatste tijd koop ik me helemaal ziek door al die aanbiedingen die nu overal zijn. Deflatie op luxe goederen is gewoon een feit!
Ik sprak laatst een medewerker van een winkel die met de opruiming begonnen was, ondanks dat liep het niet storm, iets wat in voorgaande jaren wel het geval was
goed kans dat een nieuwe nu hetzelfde kostquote:Op zaterdag 3 september 2011 12:05 schreef SeLang het volgende:
Mijn stofzuiger is een Miele uit midden jaren '70
Doet het nog perfect.
Uitgaande van 8% daling tot nu toe, nog 10% erbij, 5x2=10% inflatiecorrectie en 4% overdrachtsbelasting eraf, zijn we toch op 32% daling van de prijs inflatie-gecorrigeerd gekomen, of 22% zonder inflatie.quote:Huizen in Nederland dalen de komende twee à drie jaar nog flink in prijs, tot wel tien procent. Dat voorspellen experts van onder meer TU Delft, ING en Rabobank.
'Tot en met 2012 dalen de prijzen vier procent, voor de periode daarna zijn we niet optimistisch,' zegt econoom Maarten van der Molen van de Rabobank vandaag in het AD. 'We houden met nog enkele procenten meer rekening.'
Volgens ING-directielid Hans Hagenaars moet er nog vijf tot tien procent van de huizenprijzen af. 'De komende tijd daalt de prijs jaarlijks met twee à drie procent,' zegt hoogleraar Peter Boelhouwer (TU Delft). 'We zitten halverwege de daling. Sinds 2008 hebben we acht procent gehad. Het zou me verbazen als daar niet tenminste tien procent bijkomt,' zegt econoom en oud-Robeco-topman Jaap van Duijn.
Het oordeel van kenners is eensluidend. Zij wijzen op de sinds 2009 met 30 procent ingezakte aantallen verkochte huizen. De voorraad onverkochte huizen is daardoor opgelopen van ruim 80.000 in 2008 naar meer dan 200.000 nu.
'Er zit een groot verschil tussen wat verkopers willen hebben en wat kopers willen bieden,' stelt de Rabobank in een rapport. 'Kopers bieden minder, omdat ze minder kunnen lenen en de economie niet kunnen vertrouwen. Verkopers kunnen of willen de prijs niet verlagen.'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |