Voordat je met pensioen gaat zorgen dat je je huis helemaal afbetaald hebt, en genoeg zonnepanelen op je dak hebt liggen om je eigen verbruik te dekken. Over 25 jaar zal de huurprijs waarschijnlijk verdubbelt zijn, dus zeg 1400,- p/mnd voor een eenvoudige woning is niks, en je energierekening zal ook verdrievoudigd zijn. (Laatste 10 jaar is die namelijk al verdubbeld) dus zeg 500,- p/mnd en je komt samen al op 1900,- p/mnd die niet meer van je (uitgeklede of opgeheven) pensioen vandaan hoeft te komen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:00 schreef michaelmoore het volgende:
Maar naar mijn mening gaat de rijkdom schuldbriefjeseconomie van het westen de komende decennia verloren en komen er echt heel andere tijden
Maakt niets uit, die daling in de werkgelegenheid wordt weer gecompenseerd door de groei van de zakdoekjes afzetmarkt.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:12 schreef BeffJeck het volgende:
ik ben wel nieuwsgierig naar de omzet van de keuken- en badkamerboeren nu de hypotheekregels zijn aangepast! Er zullen een hoop over de kop gaan!
Misschien zo letterlijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:55 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ja ik hoorde dat de RABO een aardige portefeuille met woninghypotheken heeft die onder water staan/
Ofwel een potentieel verlies
Ja, omdat hij dus begin jaren 80 enorm heeft gekelderd in prijs. Maar dat gaat dit keer niet gebeuren he...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ken het plaatje wel, maar ik kan er weer zo weinig mee. Dit gaat over 'een' herenhuis aan 'de' Herengracht. En dan ook nog eens over een woning van 2,6miljoen, dus niet echt representatief voor het gemiddelde huis in NL zullen we maar zeggen. Opvallend is wel dat 'die' woning in 1978 zo'n 1,8 miljoen kostte, dus is hij in de laatste 32 jaar slechts 44% gestegen. (Als we dan toch selectief grafiekjes gaan lezen....)
Ouch.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
het rendement op mijn beleggingshypotheek
In de financiele wereld en de ambtenarenwereld kunne makkelijk 500.000 mensen wegquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
De hele financiele wereld draagt niets bij. Netto kost het alleen maar geld... Eigenlijk zou je alles compleet zonder die club willen doen, maar helaas is het een noodzakelijk kwaad.
Hoi Xenoquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
Schokkend goed nieuws![]()
De financiele sector moet op zijn minst met 50% krimpen, dan gaat misschien het rendement op mijn beleggingshypotheek omhoog. Weg met de parasieten![]()
![]()
Dat wordt volgend jaar nog veel ergerquote:Op zondag 28 augustus 2011 11:07 schreef KneeDeep het volgende:
40% van de nederlanders kan elke maand nog maar net rondkomen:
http://www.nederland2.nl/(...)ng/20268?missed=true
Doorspoelen naar 27:10 onderwerp huizenmarkt
Is een kenmerk van het eindequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:33 schreef meth77 het volgende:
We hebben een geldschuif, leen-aan-elkaar- en besteel-elkaar-economie
Maar nog steeds valt er meer geld te verdienen met "schuiven" dan met "werken"! En zolang dat zo blijft, gaat het bergaf... Om die reden gaan wij ook nooit kunnen concurreren met China. Het hele argument "kenniseconomie" gaat niet op, omdat onderwijs al 20 jaar wordt wegbezuinigd. Wij willen ook niet hard werken, de overgrote meerderheid zal nooit meer iets anders willen/kunnen dan de hele dag op een stoel achter een bureau zitten. Allemaal banen, maar de netto toegevoegde waarde ligt bar laag.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Is een kenmerk van het einde
Vroeger lag de nadruk op constructie,bouw, productie en land en tuinbouw.
Nu offfert men goed tuinbouwgrond op voor Poolse paarden en wilde koeien
Wat voor huizen opgaat, gaat net zo hard voor andere producten op: alle mensen die zelf niet productief zijn, willen wel een huis/tv/auto/whatever hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:12 schreef PierreBetfair het volgende:
Het gaat hier over huizen Remco. Ga je voor je 35ste nog een huis kopen?
Dat jij natuur niet als een economisch goed beschouwt, geeft wel aan dat jij ook lijdt aan een kortetermijnvisie.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Is een kenmerk van het einde
Vroeger lag de nadruk op constructie,bouw, productie en land en tuinbouw.
Nu offert men goede tuinbouwgrond op voor Poolse paarden en wilde koeien, decadentie ten top, alles om de huizenbubble maar in stand te houden, de basis waarop we lenen en geleend geld consumeren
Natuur is er in arme landen meer dan voldoende, laat ze daar maar profijt van hun economische natuur hebbenquote:Op zondag 28 augustus 2011 13:55 schreef skrn het volgende:
[..]
Dat jij natuur niet als een economisch goed beschouwt, geeft wel aan dat jij ook lijdt aan een kortetermijnvisie.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:33 schreef meth77 het volgende:
[..]
In de financiele wereld en de ambtenarenwereld kunne makkelijk 500.000 mensen weg
in veel organisaties zitten mensen elkaar bezig te houden, ga maar eens snijden aan de basis.
Plots vallen er allerlei werkzaamheden weg
...
Vooral in het middenmanagement en hoger management. De ambtenaren die het " fysieke" werk doen heb je hard nodig. Ik zit zelf al 20 jaar in de opsporing (justitie) en voor elke ambtenaar die buiten loopt zitter er gewoon 4 binnen " belangrijk" te doen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:33 schreef meth77 het volgende:
[..]
In de financiele wereld en de ambtenarenwereld kunne makkelijk 500.000 mensen weg
in veel organisaties zitten mensen elkaar bezig te houden, ga maar eens snijden aan de basis.
Plots vallen er allerlei werkzaamheden weg
We hebben een geldschuif, leen-aan-elkaar- en besteel-elkaar-economie
Dan zit jij op een behoorlijk goed efficient geleide afdeling.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:55 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Vooral in het middenmanagement en hoger management. De ambtenaren die het " fysieke" werk doen heb je hard nodig. Ik zit zelf al 20 jaar in de opsporing (justitie) en voor elke ambtenaar die buiten loopt zitter er gewoon 4 binnen " belangrijk" te doen.
Ja hoor, elke kantoorbaan is per definitie niet productiefquote:Op zondag 28 augustus 2011 13:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat voor huizen opgaat, gaat net zo hard voor andere producten op: alle mensen die zelf niet productief zijn, willen wel een huis/tv/auto/whatever hebben.
Een huis kopen voor m'n 35e? Welicht, maar zeker niet in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |