abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 augustus 2011 @ 22:57:25 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101061976
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:54 schreef _Bar_ het volgende:
Hoort dat ook niet een beetje bij de leeftijd snel afgeleid worden?

Zodra Roy maar iets hoort of ziet dan stopt hij pardoes met het geen waar hij op dat moment mee bezig is, en dat gebeurd best vaak zeg maar :')
jawel, maar het was even om aan te geven dat hij me dus wel begrijpt, en op dat niveau er dus wel communicatie mogelijk is, maar op het niveau uitleggen/vertellen van zijn kant; nog niet. (heerlijk stom omschreven dit :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_101061992

Kijk nou! Zo lag hij er gisteravond bij. Lief toch!

Zindelijk worden, doen jullie 2,5 jarigen daar aan? Tyler krijgt er wel interesse voor, maar Djeez denkt dat hij daar nog te jong voor is.
pi_101062056
zindelijkheid daar weet ik zelf niks van Ingrid, nog geen ervaring mee.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 augustus 2011 @ 23:02:03 #94
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101062228
Stimuleren kan geen kwaad lijkt me Ingrid, Jan wil ook regelmatig op de wc plassen , nou prima toch :)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 22 augustus 2011 @ 23:14:07 #95
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_101062900
Wat een lief plaatje Ingrid O+ Zo ligt Maarten ook in bed, even opschuiven zegt hij voordat hij gaat liggen.

Zindelijk zijn doet Maarten sinds een week aan (alleen plassen). Als hij geïnteresseerd is, kan het geen kwaad om daar met Tyler in te mee te gaan!

Maarten benoemde vanavond voor het eerst een emotie bij zichzelf: "ikke bang". De (nieuwe) buren zijn aan het klussen en gingen (denk ik) de keuken slopen om 20.00 uur; Gelukkig duurde het maar eventjes, anders had ik wel even aangebeld en verteld dat er hier een klein jongetje in bed lag...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_101063425
Tyler kan bang zijn ed non-verbaal wel goed aangeven. Vandaag had hij iets grappigs, hij wilde de lucht/wolken pakken. En wilde tegen de muur opklimmen zoals Spiderman. :D
pi_101073390
Tyler :D

Leander wil zo graag een regenboog zien, maar die zijn er vrij weinig momenteel :D En elke keer als het regent zit hij: mama? isser nu regenboog? Ja? Regent buiten!
pi_101073938
Tyler, ik moest je wel even zoeken tussen al die knuffels :).
Lekker geslapen?
Ingrid, als hij zelf aangeeft er interesse in te hebben dan zou ik daar in mee proberen te gaan. Wie weet is hij al zo ver...
Fake it till you make it...
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:59:54 #99
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_101074985
Mijn middelste was met 2,5 zindelijk, gaf ze zelf ook aan, dus het kan wel. Ook bij het speelgroepje van Marlien waren een paar meiden al met 2,5 zindelijk.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:07:37 #100
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_101075147
Jups, hier ook met 2,5, bijna op de dag af. Maar het schijnt dat meisjes vaak iets sneller zijn met zindelijk worden dan jongens.

Hier hebben we ook een mooi figuur trouwens: Annicka wilde gisteren per se dat papa de telefoon vasthield, zodat zij filmpjes kon kijken. Papa zegt: maar mijn hand wordt zo moe... ;( Wat doet zij vervolgens: pakt de telefoon uit de hand van papa en doet deze in zijn andere hand. Kon ie weer even vooruit, zal ze gedacht hebben... :D We lagen echt dubbel door die actie... :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:46:37 #101
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_101078120
klopt het dat de peuterspeelzalen aan het verdwijnen zijn en dat ze allemaal te vinden zijn bij de kdven.

Ik vraag dit omdat schoonzus opzoek ik naar een chresh peuterspeelzaal, maar hier vallen ze allemaal onder de grotere kdv en gaat het inkomsten afhankelijk en met belasting enzo.
Daar heeft ze niet zozeer zin in ;)
Maar is dat bij julllie ook zo dat ze niet op zich zelf zijn.
pi_101078672
hier is de psz gewoon nog een psz. maar goed; wij zitten in een klein durpje in drenthe ;)

selene en ravi zijn bij het CB geweest en hebben allebei een OK stempel op hun voorhoofd :Y
selene deed het helemaal goed met de ogentest en het "kijk eens, ik maak van blokjes een autootje, kan jij dat nadoen?". waarna ze allebei op de tafel kropen en er niet meer vanaf wilden :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:25:58 #103
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101079525
Annicka :D :D slimme meid!

Hier hebben we ook nog "gewoon" een psz. Alleen gaat de onze verhuizen naar een gebouw bij een basisschool in geloof ik. ze worden geen onderdeel of zo, maar het gebouw waar ze nu in zitten is te verouderd.

Hier, oa naar aanleiding van de discussie gisterenavond hier, zostraks bij de apotheek geweest, vervolgens de assistente gebeld en ik moet tussen half twee en twee uur terugbellen naar het telefonisch spreekuur. Op mijn kinderarts in het ziekenhuis kan en wil ik niet wachten. Ze ligt me niet, ik mag haar niet, al vanaf dag 1 niet, en dat gevoel lijkt wederzijds. Ik wil aan de huisarts vragen om een recept voor twee weken melatonine, zodat we het patroon waar we nu in zitten, kunnen doorbreken en hopelijk in een opwaartse spiraal terecht komen ipv een neerwaartse.

dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:07:11 #104
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_101080889
Bar bij ons is allebei. Er zijn er bij kdv-en maar ook "zelfstandige". Bij ons vallen alle psz-en onder Alifa-welzijn. Een gemeentelijke instelling.
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:38:49 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101082053
Jan krijgt voor twee weken melatonine voorgeschreven. Kreeg nog wel de waarschuwing dat de manueel therapeut voorzichtig moest zijn met Jan :D

pi_101085024
Bar, de peuterspeelzalen hebben landelijk last van teruglopende peuteraantallen, waardoor groepen sluiten en als dat maar genoeg terugloopt, hele psz sluiten.
Deels door de kinderdagverblijven, die flexibeler zijn qua tijden. Psz is vaak 2 dagdelen in de week en op vaste dagen. Bij een kinderdagverblijf heb je daar meer keuze in.
En voor het kinderdagverblijf krijg je ook nog een tegemoetkoming, wat je voor de psz niet krijgt.
De peuterspeelzalen zijn afhankelijk van de gemeenten, waardoor je soms echt een heel stuk meer betaald aan ouderbijdrage, dan wanneer je kind naar het kdv zou gaan.

Oorspronkelijk waren de peuterspeelzalen meer "voorschool" en de kdv meer voor de verzorging en een soort thuissituatie nabootsen.
Die scheidslijn wordt steeds vager. peuterspeelzalen zijn aan het kijken naar manieren om samen te werken met kdv/basisscholen e.d.

Dus ja, dat wat je beschrijft kan wel kloppen.
De psz zoals die altijd is geweest, verdwijnt denk ik... en wat ervoor in de plaats komt... men schijnt daar ook nog wel verschillende ideeën over te hebben. Afwachten dus.
Fake it till you make it...
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:03:06 #107
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_101101247
hier dus echt alleen maar die onder de kdv vallen, er zijn hier 3 relatief grote kdv en die hebben alle 3 de peuterspeelzalen "overgenomen"
Maakt het ook gelijk niet zo aantrekkelijk meer om je kind daar naartoe te brengen in feite...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:03:10 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101101253
Nou, vandaag heeft Jan overdag niet geslapen, ook eind van de middag niet, aangezien opa toen aan het oppassen was. opa = synoniem voor spelen :P ;)

De tip van babymassage in het achterhoofd, heb ik vanavond onder de douche Jan z'n nek gemasseerd met doucheolie. Hij vond het heel erg fijn zo te merken. Vanmorgen ben ik met Geert voor 't laatst bij de fysio gweest, maar nu is Jan opnieuw aan de beurt voor fysiotherapie. Het is de bedoeling dat hij bewegingsoefeningen (mee) krijgt om te voorkomen dat zijn nek en/of bekken weer in een verkeerde stand schieten en terug vast komen te zitten. Volgende week dus eerst een sessie bij de manueel, dan over twee weken bij de fysio, elke vrijdag logopedie en vanaf morgen weer gewoon een strak slaapschema.

pi_101116971
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:46 schreef _Bar_ het volgende:
klopt het dat de peuterspeelzalen aan het verdwijnen zijn en dat ze allemaal te vinden zijn bij de kdven.

Ik vraag dit omdat schoonzus opzoek ik naar een chresh peuterspeelzaal, maar hier vallen ze allemaal onder de grotere kdv en gaat het inkomsten afhankelijk en met belasting enzo.
Daar heeft ze niet zozeer zin in ;)
Maar is dat bij julllie ook zo dat ze niet op zich zelf zijn.
Hier heb je peuterspeelzalen van een welzijnsorganisatie en de montesorrischool heeft een eigen peuterspeelzaal. En je betaald bij beide een ouderbijdrage aan de hand van je inkomen de welzijnsorganisatie is wel iets goedkoper. mijn zoon zit op de peuterspeelzaal van de montesorri en ik betaal 62 euro per maand voor 2 ochtenden in de week ( er zijn nog wel 2 tarieven onder )
pi_101117239
*O* *O* gister waren Evie en Thomas jarig *O* *O*

*O* *O* vandaag is Oscar jarig *O* *O*

(nog) Gefeliciteerd alle 3!!

Mijn lieftallige dochter stond vanmorgen naast me. Mamaaaaa ikke bennuh wakker!!
Ze kreeg geen reactie van me, ik vond het nog veel te vroeg. Toen vroeg ze: Mamaaaaaaaaa ben jij ook wakker??? O+ :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 08:34:43 #111
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101117348
:@ ja nog gefeliciteerd *O*

Wij moesten van logo "die op, die in, die uit" etc oefenen. Jan heeft het vanmorgen helemaal door: hooooop, huit " Ook heeft hij sinds een paar dagen "doei doei" inclusief zwaaien aan z'n repertoire toegevoegd O+ (hij zwaaide al wel, met een soort van jaayjaay erbij)

woensdag 24 augustus 2011 @ 13:32:38 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_101125281
Hallo allemaal!

Daar ben ik dan!

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 13:42:17 #113
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101125684
Dat kan toch nog helemaal niet BE!! Het lijkt wel afgelopen jaar pas dat hij geboren werd! ik weet nog wel dat ik stiekem jaloers was op iedereen die toen zwanger was of net bevallen, dat wilde ik ook (weer) ! ;) gefeliciteerd :*

pi_101125784
Oscar welkom hier *O* En wat heb je al allemaal voor kadootjes gekregen?
Welkom Be :D

Roy is heel braaf aan het spelen, ineens ligt hij in een deuk,ik kijk op.... Is meneer op de kinderstoel geklommen en daarop gaan staan :X
Klimmen en klauteren is het hier helemaal. Be die gymkast heeft Roy ook helemaal door, zet er zijn stoel tegen, trekt zich omhoog en gaat op de kast zitten, en er via de andere kant weer af te willen... en dan maar heel harde geluiden maken zodat we reageren want eraf gaan is best hoog ;)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:18:54 #115
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_101127084
Oscar van harte gefeliciteerd *O* *O* en welkom!! BE van harte met je peuter :*

Klimmen, check. Lennon is er ook gek op. Hij klimt op de zijkant van het bankstel, onder het zeggen van [Doramodus] Klim, klim, klim [/einde Doramodus] om vervolgens op de bank te springen en te roepen [Doramodus] spring, spring, spring [/Doramodus] Om vervolgens van de bank af te gaan en te vragen: Nog een keer? Boefje!!
Make love, not war ☮
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:21:11 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_101127172
Bar, voor nu alleen de duplo brandweerkazerne, we vieren het verder zaterdag pas.
Vooralsnog is hij overgelukkig met een brandweer auto met sirene, maar vooral mét O+ aanhanger O+. ;)
pi_101127674
Oscar gefeliciteerd *O* en welkom !
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_101128067
Gefeliciteerd Oscar!! :)
pi_101128269
Gefeliciteerd BE! Hier is een jongetje echt groen van jaloezie naar Oscar's foto aan het kijken. "wil ik ook heel graag! December pas he!' :{
pi_101130864
O+ die brandweerkazerne is ook te gaaf ;) Geniet ervan zaterdag ;)

Dora kijkt Roy niet :P
Roy kijkt sesamstraat,dewereldismooi en de nieuwe serie van babaar, en heel soms disney tijgetje en poeh.
Hij ging vanmiddag ineens op de bank liggen, duim in zijn mond, ik naar Roy toe, Ben je moe vriendje? waarom hij omhoog kwam in mijn armen kwam liggen en naar boven wees O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')