abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 augustus 2011 @ 21:57:40 #76
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101058338
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:56 schreef Vicky het volgende:
Melatonine kan je idd zo kopen bij de Kruidvat of online.

Je zou ook een homeopaat kunnen overwegen. Die kijkt niet alleen naar het slaapprobleem maar juist naar het hele kind...
daar had ik dan weer niet aan gedacht, dat is idd ook nog een optie. thnx :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_101058665
en heel gek babymassage voor het slapen gaan na het douchen lekker loom enzo?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 augustus 2011 @ 22:09:37 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101059024
Jan "vraagt" sinds een paar weken wel regelmatig of ik z'n nek wil masseren. Dat doe ik dan ook graag voor hem, maar als ik na 5 minuten stop eist hij dat ik doorga. Stop ik na tien minuten dito, en zo kan ik hem de hele dag wel masseren als het aan hem ligt. Ik ben eerlijk gezegd bang voor de drama's die het gaat opleveren als ik dan klaar ben en hij vind nog van niet ... Maar het is het overwegen waard idd.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_101059046
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:03 schreef _Bar_ het volgende:
en heel gek babymassage voor het slapen gaan na het douchen lekker loom enzo?
Dat is helemaal niet zo gek, als ik de mijnes uitgebreid insmeer en ondertussen de dag met haar doorneem en wat er morgen ongeveer gebeurt. Gaat ze veel makkelijker slapen dan als ik het naar bed brengen een beetje 'afraffel' omdat ik het écht wel gehad heb rond bedtijd :@
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 augustus 2011 @ 22:15:03 #80
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101059373
Toen Jan ongeveer een jaar oud was, ging hij echt NIET slapen zonder een verhaaltje gehoord te hebben. We hebben ook een periode gehad dat hij na het verhaaltje weer klaarwakker was en daardoor juist niet meer kon slapen. Toen was het echt: kus geven, neerleggen en wegwezen. Dat heeft ook een tijdlang gewerkt. Nu moeten we dus weer iets anders zien te vinden....

pi_101059553
quote:
12s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:15 schreef DJMO het volgende:
Toen Jan ongeveer een jaar oud was, ging hij echt NIET slapen zonder een verhaaltje gehoord te hebben. We hebben ook een periode gehad dat hij na het verhaaltje weer klaarwakker was en daardoor juist niet meer kon slapen. Toen was het echt: kus geven, neerleggen en wegwezen. Dat heeft ook een tijdlang gewerkt. Nu moeten we dus weer iets anders zien te vinden....
Ik heb de oplossing! Een rubberen hamer :+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_101059825
Het is altijd zoeken Djmo ;) Roy is ook geen gemakkelijke hoor :+
pi_101060070
Het is zeker altijd zoeken en in elke fase moet je weer wat nieuws zoeken! En als iets wat altijd heeft gewerkt opeens niet meer werkt dan is dat best heel irritant, tenminste dat vind ik. Ik hou van vastigheid en structuur, dat is belangrijk voor Jaël, maar dan moet zij zich daar wel aan houden :+
En Jaël daar zit ook een kop op hoor, ze lijkt wel lief en schattig en dat is ze ook, maar als ze iets wil of iets juist niet wil, dan moet ik echt consequent zijn anders neemt ze de keer erna een loopje met me. En er mag een boel hier, maar er zijn ook echt grenzen.

Ik hoop dat je snel de goede oplossing vind die bij Jan en jullie past, maar vooral bij Jan!
pi_101060477
quote:
12s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:09 schreef DJMO het volgende:
Jan "vraagt" sinds een paar weken wel regelmatig of ik z'n nek wil masseren. Dat doe ik dan ook graag voor hem, maar als ik na 5 minuten stop eist hij dat ik doorga. Stop ik na tien minuten dito, en zo kan ik hem de hele dag wel masseren als het aan hem ligt. Ik ben eerlijk gezegd bang voor de drama's die het gaat opleveren als ik dan klaar ben en hij vind nog van niet ... Maar het is het overwegen waard idd.
Hou dingen voorspelbaar. Als dat voor hem werkt, zou je bijv een kookwekkertje kunnen zetten op 5 minuten. Leg hem uit wat je doet en hou het ding in de gaten en waarschuw ongeveer een halve minuut voor het afloopt dat het bijna afgelopen is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_101061427
Kookwekker werkt hier bij samen spelen goed! Tyler snapte het heel snel. Is dan een stuk minder boos.

Tyler werd vannacht 3.30 wakker, doet hij anders nooit. Ging na een knuffel wel weer verder slapen.
Djeez geeft het peuterbed de schuld. Lijkt mij een beetje overtrokken na 1x.
pi_101061521
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kookwekker werkt hier bij samen spelen goed! Tyler snapte het heel snel. Is dan een stuk minder boos.

Tyler werd vannacht 3.30 wakker, doet hij anders nooit. Ging na een knuffel wel weer verder slapen.
Djeez geeft het peuterbed de schuld. Lijkt mij een beetje overtrokken na 1x.
alsof dat peuterbed daar iets aan kan doen :+
Wel vervelend dat hij wakker werd maar juist weer superfijn dat hij na een knuffel weer lekker ging slapen :)
pi_101061648
misschien wel gewoon wat spannend gedroomd Ingrid ;)

Och ik vergeet helemaal te vertellen over Roy die ik onlangs opgegeven heb voor de sterkste peuter van nederland 8-)

Roy gisteren ging in hurkstand voor de sallontafel en duwde zo de sallontafel op zijn kant :')
Om vervolgens naar de andere sallontafel te lopen en die idem dito op zijn kant te duwen :')
En deze zijn van massiefhout aardig zwaar te noemen...
Dus houd jullie peuters maar in de gaten de mijne heeft spierballen ^O^ :Y)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 augustus 2011 @ 22:52:47 #88
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101061695
Sinds hij bij de manueel therapeut onder behandeling is, neemt zijn woordenschat een enorme vlucht. Toch kan hij zijn gevoelens (nog) niet onder woorden brengen (als ik bijvoorbeeld vraag of hij ergens pijn of au heeft, antwoord hij overal ja op, of nee, al gelang naar hoe z'n pet op dat moment staat). Hij kan ook niet zeggen/uitleggen of hij ergens, en zo ja, waar hij bang voor is. Dat maakt het op dit moment heel lastig om te communiceren zeg maar. Ja, hij begrijpt me als ik zeg dat we naar de winkel gaa, dus dat hij z'n schoenen aan moet trekken en naar de schuur moet lopen. Dan moet hij alleen niets afleidends tegenkomen, want dan vergeet hij gewoon mijn opdracht. Maar zich uiten, dat kan hij nog niet ...

pi_101061787
Hoort dat ook niet een beetje bij de leeftijd snel afgeleid worden?

Zodra Roy maar iets hoort of ziet dan stopt hij pardoes met het geen waar hij op dat moment mee bezig is, en dat gebeurd best vaak zeg maar :')
pi_101061809
Lastig is dat! Tyler ook nog steeds niet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 augustus 2011 @ 22:57:25 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101061976
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:54 schreef _Bar_ het volgende:
Hoort dat ook niet een beetje bij de leeftijd snel afgeleid worden?

Zodra Roy maar iets hoort of ziet dan stopt hij pardoes met het geen waar hij op dat moment mee bezig is, en dat gebeurd best vaak zeg maar :')
jawel, maar het was even om aan te geven dat hij me dus wel begrijpt, en op dat niveau er dus wel communicatie mogelijk is, maar op het niveau uitleggen/vertellen van zijn kant; nog niet. (heerlijk stom omschreven dit :') )

pi_101061992

Kijk nou! Zo lag hij er gisteravond bij. Lief toch!

Zindelijk worden, doen jullie 2,5 jarigen daar aan? Tyler krijgt er wel interesse voor, maar Djeez denkt dat hij daar nog te jong voor is.
pi_101062056
zindelijkheid daar weet ik zelf niks van Ingrid, nog geen ervaring mee.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 augustus 2011 @ 23:02:03 #94
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101062228
Stimuleren kan geen kwaad lijkt me Ingrid, Jan wil ook regelmatig op de wc plassen , nou prima toch :)

maandag 22 augustus 2011 @ 23:14:07 #95
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_101062900
Wat een lief plaatje Ingrid O+ Zo ligt Maarten ook in bed, even opschuiven zegt hij voordat hij gaat liggen.

Zindelijk zijn doet Maarten sinds een week aan (alleen plassen). Als hij geïnteresseerd is, kan het geen kwaad om daar met Tyler in te mee te gaan!

Maarten benoemde vanavond voor het eerst een emotie bij zichzelf: "ikke bang". De (nieuwe) buren zijn aan het klussen en gingen (denk ik) de keuken slopen om 20.00 uur; Gelukkig duurde het maar eventjes, anders had ik wel even aangebeld en verteld dat er hier een klein jongetje in bed lag...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_101063425
Tyler kan bang zijn ed non-verbaal wel goed aangeven. Vandaag had hij iets grappigs, hij wilde de lucht/wolken pakken. En wilde tegen de muur opklimmen zoals Spiderman. :D
pi_101073390
Tyler :D

Leander wil zo graag een regenboog zien, maar die zijn er vrij weinig momenteel :D En elke keer als het regent zit hij: mama? isser nu regenboog? Ja? Regent buiten!
pi_101073938
Tyler, ik moest je wel even zoeken tussen al die knuffels :).
Lekker geslapen?
Ingrid, als hij zelf aangeeft er interesse in te hebben dan zou ik daar in mee proberen te gaan. Wie weet is hij al zo ver...
Fake it till you make it...
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:59:54 #99
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_101074985
Mijn middelste was met 2,5 zindelijk, gaf ze zelf ook aan, dus het kan wel. Ook bij het speelgroepje van Marlien waren een paar meiden al met 2,5 zindelijk.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:07:37 #100
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_101075147
Jups, hier ook met 2,5, bijna op de dag af. Maar het schijnt dat meisjes vaak iets sneller zijn met zindelijk worden dan jongens.

Hier hebben we ook een mooi figuur trouwens: Annicka wilde gisteren per se dat papa de telefoon vasthield, zodat zij filmpjes kon kijken. Papa zegt: maar mijn hand wordt zo moe... ;( Wat doet zij vervolgens: pakt de telefoon uit de hand van papa en doet deze in zijn andere hand. Kon ie weer even vooruit, zal ze gedacht hebben... :D We lagen echt dubbel door die actie... :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')