abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100961823
Hallo allen,

Ik begin komend jaar aan het tweede jaar van mijn studie. Heb vorig jaar inkom meegedaan en me daar best goed geamuseerd ondanks het elitaire gedoe van de mensen bij de traditionele vereniging waar ik helaas mijn meest tijd moest doorbrengen. Ik besloot om me nog nergens in te schrijven maar het eerst een jaartje gewoon aan te kijken of het wel echt nodig is. Ik studeer in Maastricht en woon er zelf 20 minuutjes vanaf maar het is de bedoeling dat ik over een maand op kamers ga in Maastricht. Ik ken dus genoeg mensen die ook in Maastricht of in de buurt ervan studeren en heb een vaste vriendengroep van een man of 5 waar we gemiddeld 1 keer in de 2 weken mee gaan stappen op donderdag avond. Met contacten maken heb ik verder niet echt veel problemen.
Is het nu dan toch nog echt nodig om me in te schrijven bij een vereniging?
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:52:46 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_100961876
WAT JE ZELF WIL!!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:54:09 #3
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_100961902
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:52 schreef Dven het volgende:
WAT JE ZELF WIL!!
Eens.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:55:04 #4
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100961933
Als het je leuk lijkt: ja. Zo niet: nee.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:55:28 #5
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_100961950
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:55 schreef Mishu het volgende:
Als het je leuk lijkt: ja. Zo niet: nee.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:55:44 #6
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_100961962
Ik zou er zelf niet echt behoefte aan hebbeb in ieder geval.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_100962026
Als je al genoeg hebt aan je huidige sociale contacten, lijkt het me nogal overbodig.

Het ligt er maar net aan hoeveel waarde je hecht aan nieuwe mensen leren kennen en doordeweeks bier drinken
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:59:39 #8
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_100962081
Wat je het beste kan doen, is tijdens de inkom overal even langsgaan, en als het je echt leuk lijkt op 1 plek, moet je je daar gewoon inschrijven, maar als jij zoiets hebt van: het heeft geen toegevoegde waarde moet je het niet doen.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
pi_100962091
Het ligt er maar aan hoe elitair je bent en hoeveel je neerkijkt op andere mensen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_100962125
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 01:00 schreef MouzurX het volgende:
Het ligt er maar aan hoe elitair je bent en hoeveel je neerkijkt op andere mensen.
Studentenvereniging =/= het corps
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 01:02:01 #11
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_100962152
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 01:00 schreef MouzurX het volgende:
We kijken alleen neer op mensen zoals jij.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 01:02:24 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_100962160
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 01:02 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

We kijken alleen neer op mensen zoals jij.
Kutstudent.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_100962174
Hmm moet dit jaar helaas werken onder een groot deel van inkom, ik wou eigenlijk alleen even wat feesten afgaan daar.
En natuurlijk moet ik doen wat ik zelf wil maar wat andere inzichten zijn altijd prettig.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 01:04:17 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_100962196
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 01:03 schreef Ziewoarut het volgende:
Hmm moet dit jaar helaas werken onder een groot deel van inkom, ik wou eigenlijk alleen even wat feesten afgaan daar.
En natuurlijk moet ik doen wat ik zelf wil maar wat andere inzichten zijn altijd prettig.
Op dit gebied heb je aan andermans inzichten welgeteld niets.
pi_100962209
Gewoon doen. Is het niks, dan stop je.
Andersom kan niet. Als je het weer niet doet en je hebt spijt dan moet je een jaar wachten.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_100962471
Gaat er eigenlijk veel tijd en geld in zitten? Naast mijn studie sport ik ook veel, wil ik ook gewoon met mijn oude vriendengroep blijven omgaan en ga ik graag naar festivals.
pi_100962586
Prima te combineren in het algemeen. Je steekt er zoveel tijd in als je wilt.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 01:23:49 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_100962667
Kijk uit. Hij is aan het binnenharken.
pi_100976484
Net een vriend van mij, na twee dagen, al opgehouden tijdens KMT van het RSC, werd geslagen met paraplu en vernederd. Ik zou het doen! :')
Ja.
pi_100976527
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 17:58 schreef chabal123 het volgende:
Net een vriend van mij, na twee dagen al opgehouden tijdens KMT van het RSC, werd geslagen met paraplu en vernederd. Ik zou het doen! :')
Ja.
pi_100976549
Het verwijderen van posts was niet duidelijk? :)

Commentaar op het fenomeen 'student' is niet nodig.
Ja doei.
pi_100976569
TS: kijk tijdens de intro even rond, vraag wat ervaringen aan mensen die lid zijn van de verschillende verenigingen en baseer daar ZELF je beslissing op, dat kunnen wij niet voor je doen. :)
Ja doei.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:40:08 #23
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_100977560
quote:
Net een vriend van mij, na twee dagen, al opgehouden tijdens KMT van het RSC, werd geslagen met paraplu en vernederd. Ik zou het doen! :')
Laffe twat.
pi_100984737
Ik zeg DOEN
pi_100991106
quote:
Nou dat is geheel geen generalisatie hoor. :')
Play hard, go pro.
pi_100991282
quote:
Gewoon lekker jezelf laten kennen en stoppen. :')
  zondag 21 augustus 2011 @ 02:57:17 #27
188426 famousje
Nemo me impune lacessit
pi_100992251
quote:
Ah gossie. Altijd dat gehuil over studentenverenigingen hier op Fok!

2 weken lichte vernederingen tegenover jarenlang fun.
  zondag 21 augustus 2011 @ 09:59:28 #28
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_100994503
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:40 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Laffe twat.
'twat' gebruiken buiten Engeland :')
  zondag 21 augustus 2011 @ 10:23:11 #29
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_100994769
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 09:59 schreef Djoezt het volgende:

[..]

'twat' gebruiken buiten Engeland :')
Dat niet gebruiken. :')
pi_100996900
quote:
Fysiek geweld is toch verboden?
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:45:13 #31
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_100997247
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:30 schreef Physics het volgende:

[..]

Fysiek geweld is toch verboden?
Ach, af en toe met een paraplu een paar feuten af rossen moet natuurlijk kunnen. Of gewoon met een motorzaag i.p.v een paraplu. Die lui worden ook ieder jaar weer brutaler.

Maar de kennismakingstijden zijn te goed dichtgespijkerd om dat mogelijk te maken. Gezien de situatie bij het RSC dit jaar lijkt het mij ook sterk dat zij ook maar iets riskeren. Zo populair is het lidmaatschap in Rotterdam ook weer niet. Tijdens de eerste paar dagen worden de kneusjes/verdwaalde studenten er echter wel uitgefilterd. Mensen die dan afvallen hebben de neiging om met toffe verhalen aan te komen om te bewijzen dat het allemaal niet hun schuld was. Daardoor komen er ook een boel spookverhalen in de wereld. (''Mijn broer deed mee bij het USC maar is al na twee dagen gestopt omdat er kippen geneukt moesten worden en blabla. Eg waar! Zelf gehoord. Bizar toch? Nee logisch dat hij het niet haalde.").
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_100997301
Lijkt me persoonlijk niks, vooral die ontgroening niet :'). Je een beetje uitsloven voor een stel studenten, no way. Maar je moet het voor jezelf beslissen ofcourse. :D
pi_100997623
quote:
10s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ach, af en toe met een paraplu een paar feuten af rossen moet natuurlijk kunnen. Of gewoon met een motorzaag i.p.v een paraplu. Die lui worden ook ieder jaar weer brutaler.

Maar de kennismakingstijden zijn te goed dichtgespijkerd om dat mogelijk te maken. Gezien de situatie bij het RSC dit jaar lijkt het mij ook sterk dat zij ook maar iets riskeren. Zo populair is het lidmaatschap in Rotterdam ook weer niet. Tijdens de eerste paar dagen worden de kneusjes/verdwaalde studenten er echter wel uitgefilterd. Mensen die dan afvallen hebben de neiging om met toffe verhalen aan te komen om te bewijzen dat het allemaal niet hun schuld was. Daardoor komen er ook een boel spookverhalen in de wereld. (''Mijn broer deed mee bij het USC maar is al na twee dagen gestopt omdat er kippen geneukt moesten worden en blabla. Eg waar! Zelf gehoord. Bizar toch? Nee logisch dat hij het niet haalde.").
Nee Rotterdam kent ook een hoog gehalte thuiswoners, erg jammer. Merkte zelf ook iets wat op frustratie deed lijken bij het RSC dit jaar bij de eurekaweek.

De vereiste 60 ECTS in één jaar voor rechten zal ook niet echt helpen, evenals het klassensysteem.

Grote kans dat het hear-say onzin is ja.

Wel grappig, de corpora staan bekend om hun harde ontgroeningen, maar daar hebben ze absoluut niet de zwaarste. In Maastricht zijn er onafhankelijke disputen die geen binding hebben met de uni, dus ook niet gebonden zijn aan regels. 3 maanden lange ontgroeningen zijn daar dan ook geen uitzonderingen. Het gekste wat ze ooit gedaan hebben was dan ook levensgevaarlijk. Ze moesten eerst iets van 10 pils drinken en daarna (in de winter) de Maas overzwemmen.
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:03:29 #34
302853 themole
graaft totaal door.
pi_100997746
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:59 schreef Physics het volgende:

[..]

Nee Rotterdam kent ook een hoog gehalte thuiswoners, erg jammer. Merkte zelf ook iets wat op frustratie deed lijken bij het RSC dit jaar bij de eurekaweek.

De vereiste 60 ECTS in één jaar voor rechten zal ook niet echt helpen, evenals het klassensysteem.

Wel grappig, de corpora staan bekend om hun harde ontgroeningen, maar daar hebben ze absoluut niet de zwaarste. In Maastricht zijn er onafhankelijke disputen die geen binding hebben met de uni, dus ook niet gebonden zijn aan regels. 3 maanden lange ontgroeningen zijn daar dan ook geen uitzonderingen. Het gekste wat ze ooit gedaan hebben was dan ook levensgevaarlijk. Ze moesten eerst iets van 10 pils drinken en daarna (in de winter) de Maas overzwemmen.
En dan heb je het nog niet eens over de langstudeerdersboete gehad, dit zal ook niet bevorderlijk zijn voor het ledenaantal van de corpora.
Niet altijd serieus
pi_100997780
quote:

[..]

Dit dus. Die mensen die zeggen dat ze zo zwaar vernederd zijn en dat ze daarom het niet meer aan kunnen, hebben het verhaal compleet aangedikt om niet op een pussy te lijken.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:10:07 #36
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_100997950
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:59 schreef Physics het volgende:

[..]

Maastricht wordt helaas bevolkt door knorrige boerenclubjes die het echt, maar het dan ook echt niet snappen. Het studentikoze en het plattelandse zijn twee verschillende dingen, die men niet overal van elkaar weet te kunnen scheiden. Met alle gevolgen van dien.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:18:27 #37
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_100998231
quote:
14s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:03 schreef themole het volgende:

[..]

En dan heb je het nog niet eens over de langstudeerdersboete gehad, dit zal ook niet bevorderlijk zijn voor het ledenaantal van de corpora.
In Delft merk ik er weinig van eigenlijk. We hebben nu al bijna 200 inschrijvingen en de OWEE is nog niet eens begonnen. Betreft Virgiel trouwens, niet het DSC.
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:24:46 #38
302853 themole
graaft totaal door.
pi_100998374
quote:
14s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:18 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

In Delft merk ik er weinig van eigenlijk. We hebben nu al bijna 200 inschrijvingen en de OWEE is nog niet eens begonnen. Betreft Virgiel trouwens, niet het DSC.
Ben benieuwd hoe de oWee gaat uitpakken voor de delftse studentenverenigingen. Maar die cijfers zijn idd erg netjes.
Niet altijd serieus
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:33:53 #39
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_100998637
quote:
14s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:24 schreef themole het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe de oWee gaat uitpakken voor de delftse studentenverenigingen. Maar die cijfers zijn idd erg netjes.
Ook in de rest van het land (op Rotterdam na, maar ja, boeie) lijkt het er niet echt op dat minder mensen lid worden. De afgelopen tien jaar is het absolute aantal leden elk jaar behoorlijk gestegen en die lijn blijft ingezet worden.

Langstudeerboetes lijken meer invloed te hebben op ouders en bezorgde buitenstaanders dan op de studenten zelf.
--
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:58:21 #40
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_100999418
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ook in de rest van het land (op Rotterdam na, maar ja, boeie) lijkt het er niet echt op dat minder mensen lid worden. De afgelopen tien jaar is het absolute aantal leden elk jaar behoorlijk gestegen en die lijn blijft ingezet worden.

Langstudeerboetes lijken meer invloed te hebben op ouders en bezorgde buitenstaanders dan op de studenten zelf.
Klopt denk ik wel. Ik maak me er in ieder geval absoluut geen zorgen over.
  zondag 21 augustus 2011 @ 15:16:14 #41
330855 ejiraM
for the greater good
pi_101002240
Wij zaten vorig jaar 3 mensen onder de ledenstop, dit jaar hebben we hem met 20 plaatsen verhoogd en was het op dag 4 van de 5 daagse introductieweek vol.. Dus nu zelfs een wachtlijst! Hier dus niet echt minder mensen lid..

TS ; Ik ben zelf lid, dus zal het ongetwijfeld verkleurd zien ;) Maargoed, andersom doen mensen die geen lid zijn dat natuurlijk ook, maar ik zou lid worden ECHT aanraden. Vooral als je bij een wat minder traditionele vereniging gaat kun je zelf bepalen hoeveel tijd enzo je er in steekt :)
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_101006026
quote:
Vergeet de deeltijdstudenten niet, die kunnen niet eventjes 2-4 maandsalarissen lenen en ze krijgen zelfs nog die Zijlstrabelasting wanneer ze sneller dan nominaal afstuderen, als je tenminste als overheid zo fatsoenlijk zou zijn om de nominale studieduur voor deeltijdstudies minstens te verdubbelen aangezien ze hooguit de helft van de tijd aan lessen kunnen besteden. Vroeger was het geen probleem dat de nominale studieduur voor deeltijdstudies niet was aangepast, met die studiebelasting is het ineens wel een groot probleem.
Nu worden deze studenten allicht niet zo snel lid van een studentenvereniging maar jouw opmerking was algemeen van aard. Voor de gewone studenten zal het misschien inderdaad niet zoveel uitmaken, ofdat ze nu die paar duizend meer of minder lenen al zou ik niet te vroeg juichen, mensen die nu lid worden kunnen over een paar jaar alsnog afhaken omdat ineens blijkt dat ze 60 EC's achterstand hebben.

Meer ontopic.
Studentenverenigingen zijn een klein onderdeel van het totale aanbod aan georganiseerde ontspanning in de avonduren, daarnaast zijn er nog talloze sporten en andere gezelligheidsverenigingen (muziek, tekenen, video, ...).
Waarom kiezen jullie juist voor die studentenverenigingen? Wat hebben die te bieden dat de andere vormen van ontspanning niet te dienen hebben?
Waarom is er juist omheen die studentenverenigingen altijd zo'n polemiek?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 21 augustus 2011 @ 16:44:54 #43
32402 s0k
..............................
pi_101006095
quote:

[..]

Kippen neuken was bij Nyenrode :')

quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 16:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Meer ontopic.
Studentenverenigingen zijn een klein onderdeel van het totale aanbod aan georganiseerde ontspanning in de avonduren, daarnaast zijn er nog talloze sporten en andere gezelligheidsverenigingen (muziek, tekenen, video, ...).
Waarom kiezen jullie juist voor die studentenverenigingen? Wat hebben die te bieden dat de andere vormen van ontspanning niet te dienen hebben?
Waarom is er juist omheen die studentenverenigingen altijd zo'n polemiek?
Eerlijk peren tijdens het tekenen gaat niet echt.
..................................................................................................................................................
  zondag 21 augustus 2011 @ 17:54:42 #44
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_101008655
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 16:44 schreef s0k het volgende:

[..]

Kippen neuken was bij Nyenrode :')

[..]

Eerlijk peren tijdens het tekenen gaat niet echt.
Hebben sommige mensen die daar rondlopen dus echt een kip geneukt? :r
  zondag 21 augustus 2011 @ 18:06:49 #45
302853 themole
graaft totaal door.
pi_101009108
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 17:54 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hebben sommige mensen die daar rondlopen dus echt een kip geneukt? :r
Moeilijk na te gaan als buitenstaander. Verhaal kan ook uit de lucht gegrepen zijn. :P Punt is dat de NVC de enige studentenvereniging van Nyenrode is waar kennelijk vrijwel iedereen die op de campus woont lid van is. :')
Niet altijd serieus
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:42:58 #46
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_101057456
Studeer zelf in Maastricht en ben lid...
Bij een (onafhankelijk) dispuut moet je rekening houden met een A-tijd van 5 maanden (2/3 per week actief bezig zijn voor en met je dispuut, regelmatig nog een weekeind erbij).

Circumflex kent op de maandag jcavond waarmee je het eerste jaar een aantal borrels moet regelen met interne en externe jaarclubs en woensdag dispuutavond. Verder nog een paar opdrachten op de kroeg. Nadeel is dat de jaarclubtraditie een beetje aan het verschralen is.
Naar het schijnt heeft Circumflex ook een goeie band met de lokale bevoling waar Tragos dat niet echt heeft..Ontgroening is een kleine weekje..

Tragos heeft commissieavond, jaarclubavond en dispuutsavond waar dispuut toch echt het belangrijkste is. Verder word je ook echt aangemoedigd commissies te bekleden. Als je niet bij een dispuut zit wordt je een beetje scheef aangekeken.
Verder zorgt die 'dwang' wel dat je veel bij je dispuut bent dus ook wel een band opbouwt.
Ontgroening was...10 dagen?

Kosten bedragen gemiddeld ongeveer...40/50E voor jaarclub per maand, dispuut is nog eens hetzelfde erbij.

KoKo is een makkelijkere vereniging waar je 1 keer contributie betaalt en daarna kan doen en laten wat je wil. Ze hebben ook geen ontgroening, meer een welkomsweekeinde.
Jammer dat je niet bij de INKOM bent want dat is juuuuuuist de tijd om te vissen naar een OHD/vereniging.

En...die ontgroening stelt niet echt veel voor hoor. Je moet je een week anders opstellen dan normaal en daar krijg je 4 jaar lol voor terug( mits je blijft). En wat helemaal telt is - als 't niet klikt moet je er gewoon een punt achterzetten. Je bent altijd vrij om op te zeggen..
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:30:33 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_101063865
Gewoon doen
  woensdag 24 augustus 2011 @ 02:01:30 #48
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_101115298
Doen!

Circumflex is inderdaad een aanrader volgens jaarclubgenootje in Nijmegen dat een tijdje in Maastricht gestudeerd heeft.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_101117656
TS, van welke SV wil je lid worden? Tragos, Circumflex?
Als het KoKo of Saurus( tja, ooit gold Saurus als een SV) heb je weinig last van hun 'ontgroening'.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_101122909
Denk dat ik toch maar geen lid word eerlijk gezegd. Misschien dat ik volgend jaar naar Amsterdam ga en zo heel veel geld heb ik per maand eigenlijk niet te besteden. Dat besteed ik dan liever aan concerten/festivals en gewoon stappen met mijn eigen vriendengroep.

We zullen zien, misschien dat een paar feesten bij inkom er nog verandering in brengen.
pi_101217017
@ts: als jij wilt en denkt dat een studentenvereniging een meerwaarde is op je studentenleven dan moet je het gewoon doen,anders niet. :)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')