quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:55 schreef Mishu het volgende:
Als het je leuk lijkt: ja. Zo niet: nee.
Studentenvereniging =/= het corpsquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:00 schreef MouzurX het volgende:
Het ligt er maar aan hoe elitair je bent en hoeveel je neerkijkt op andere mensen.
We kijken alleen neer op mensen zoals jij.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:00 schreef MouzurX het volgende:
Het ligt er maar aan hoe elitair je bent en hoeveel je neerkijkt op andere mensen.
Kutstudent.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:02 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
We kijken alleen neer op mensen zoals jij.
Op dit gebied heb je aan andermans inzichten welgeteld niets.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:03 schreef Ziewoarut het volgende:
Hmm moet dit jaar helaas werken onder een groot deel van inkom, ik wou eigenlijk alleen even wat feesten afgaan daar.
En natuurlijk moet ik doen wat ik zelf wil maar wat andere inzichten zijn altijd prettig.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:58 schreef chabal123 het volgende:
Net een vriend van mij, na twee dagen al opgehouden tijdens KMT van het RSC, werd geslagen met paraplu en vernederd. Ik zou het doen!
Laffe twat.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:58 schreef chabal123 het volgende:
Net een vriend van mij, na twee dagen, al opgehouden tijdens KMT van het RSC, werd geslagen met paraplu en vernederd. Ik zou het doen!
Nou dat is geheel geen generalisatie hoor.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:58 schreef chabal123 het volgende:
Net een vriend van mij, na twee dagen, al opgehouden tijdens KMT van het RSC, werd geslagen met paraplu en vernederd. Ik zou het doen!
Gewoon lekker jezelf laten kennen en stoppen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:58 schreef chabal123 het volgende:
Ah gossie. Altijd dat gehuil over studentenverenigingen hier op Fok!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:58 schreef chabal123 het volgende:
Fysiek geweld is toch verboden?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:58 schreef chabal123 het volgende:
Ach, af en toe met een paraplu een paar feuten af rossen moet natuurlijk kunnen. Of gewoon met een motorzaag i.p.v een paraplu. Die lui worden ook ieder jaar weer brutaler.quote:
Nee Rotterdam kent ook een hoog gehalte thuiswoners, erg jammer. Merkte zelf ook iets wat op frustratie deed lijken bij het RSC dit jaar bij de eurekaweek.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ach, af en toe met een paraplu een paar feuten af rossen moet natuurlijk kunnen. Of gewoon met een motorzaag i.p.v een paraplu. Die lui worden ook ieder jaar weer brutaler.
Maar de kennismakingstijden zijn te goed dichtgespijkerd om dat mogelijk te maken. Gezien de situatie bij het RSC dit jaar lijkt het mij ook sterk dat zij ook maar iets riskeren. Zo populair is het lidmaatschap in Rotterdam ook weer niet. Tijdens de eerste paar dagen worden de kneusjes/verdwaalde studenten er echter wel uitgefilterd. Mensen die dan afvallen hebben de neiging om met toffe verhalen aan te komen om te bewijzen dat het allemaal niet hun schuld was. Daardoor komen er ook een boel spookverhalen in de wereld. (''Mijn broer deed mee bij het USC maar is al na twee dagen gestopt omdat er kippen geneukt moesten worden en blabla. Eg waar! Zelf gehoord. Bizar toch? Nee logisch dat hij het niet haalde.").
En dan heb je het nog niet eens over de langstudeerdersboete gehad, dit zal ook niet bevorderlijk zijn voor het ledenaantal van de corpora.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:59 schreef Physics het volgende:
[..]
Nee Rotterdam kent ook een hoog gehalte thuiswoners, erg jammer. Merkte zelf ook iets wat op frustratie deed lijken bij het RSC dit jaar bij de eurekaweek.
De vereiste 60 ECTS in één jaar voor rechten zal ook niet echt helpen, evenals het klassensysteem.
Grote kans dat het hear-say onzin is ja.
Wel grappig, de corpora staan bekend om hun harde ontgroeningen, maar daar hebben ze absoluut niet de zwaarste. In Maastricht zijn er onafhankelijke disputen die geen binding hebben met de uni, dus ook niet gebonden zijn aan regels. 3 maanden lange ontgroeningen zijn daar dan ook geen uitzonderingen. Het gekste wat ze ooit gedaan hebben was dan ook levensgevaarlijk. Ze moesten eerst iets van 10 pils drinken en daarna (in de winter) de Maas overzwemmen.
Dit dus. Die mensen die zeggen dat ze zo zwaar vernederd zijn en dat ze daarom het niet meer aan kunnen, hebben het verhaal compleet aangedikt om niet op een pussy te lijken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ach, af en toe met een paraplu een paar feuten af rossen moet natuurlijk kunnen. Of gewoon met een motorzaag i.p.v een paraplu. Die lui worden ook ieder jaar weer brutaler.
Maar de kennismakingstijden zijn te goed dichtgespijkerd om dat mogelijk te maken. Gezien de situatie bij het RSC dit jaar lijkt het mij ook sterk dat zij ook maar iets riskeren. Zo populair is het lidmaatschap in Rotterdam ook weer niet. Tijdens de eerste paar dagen worden de kneusjes/verdwaalde studenten er echter wel uitgefilterd. Mensen die dan afvallen hebben de neiging om met toffe verhalen aan te komen om te bewijzen dat het allemaal niet hun schuld was. Daardoor komen er ook een boel spookverhalen in de wereld. (''Mijn broer deed mee bij het USC maar is al na twee dagen gestopt omdat er kippen geneukt moesten worden en blabla. Eg waar! Zelf gehoord. Bizar toch? Nee logisch dat hij het niet haalde.").
Maastricht wordt helaas bevolkt door knorrige boerenclubjes die het echt, maar het dan ook echt niet snappen. Het studentikoze en het plattelandse zijn twee verschillende dingen, die men niet overal van elkaar weet te kunnen scheiden. Met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:59 schreef Physics het volgende:
[..]
Nee Rotterdam kent ook een hoog gehalte thuiswoners, erg jammer. Merkte zelf ook iets wat op frustratie deed lijken bij het RSC dit jaar bij de eurekaweek.
De vereiste 60 ECTS in één jaar voor rechten zal ook niet echt helpen, evenals het klassensysteem.
Grote kans dat het hear-say onzin is ja.
Wel grappig, de corpora staan bekend om hun harde ontgroeningen, maar daar hebben ze absoluut niet de zwaarste. In Maastricht zijn er onafhankelijke disputen die geen binding hebben met de uni, dus ook niet gebonden zijn aan regels. 3 maanden lange ontgroeningen zijn daar dan ook geen uitzonderingen. Het gekste wat ze ooit gedaan hebben was dan ook levensgevaarlijk. Ze moesten eerst iets van 10 pils drinken en daarna (in de winter) de Maas overzwemmen.
In Delft merk ik er weinig van eigenlijk. We hebben nu al bijna 200 inschrijvingen en de OWEE is nog niet eens begonnen. Betreft Virgiel trouwens, niet het DSC.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:03 schreef themole het volgende:
[..]
En dan heb je het nog niet eens over de langstudeerdersboete gehad, dit zal ook niet bevorderlijk zijn voor het ledenaantal van de corpora.
Ben benieuwd hoe de oWee gaat uitpakken voor de delftse studentenverenigingen. Maar die cijfers zijn idd erg netjes.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:18 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
In Delft merk ik er weinig van eigenlijk. We hebben nu al bijna 200 inschrijvingen en de OWEE is nog niet eens begonnen. Betreft Virgiel trouwens, niet het DSC.
Ook in de rest van het land (op Rotterdam na, maar ja, boeie) lijkt het er niet echt op dat minder mensen lid worden. De afgelopen tien jaar is het absolute aantal leden elk jaar behoorlijk gestegen en die lijn blijft ingezet worden.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:24 schreef themole het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe de oWee gaat uitpakken voor de delftse studentenverenigingen. Maar die cijfers zijn idd erg netjes.
Klopt denk ik wel. Ik maak me er in ieder geval absoluut geen zorgen over.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ook in de rest van het land (op Rotterdam na, maar ja, boeie) lijkt het er niet echt op dat minder mensen lid worden. De afgelopen tien jaar is het absolute aantal leden elk jaar behoorlijk gestegen en die lijn blijft ingezet worden.
Langstudeerboetes lijken meer invloed te hebben op ouders en bezorgde buitenstaanders dan op de studenten zelf.
Vergeet de deeltijdstudenten niet, die kunnen niet eventjes 2-4 maandsalarissen lenen en ze krijgen zelfs nog die Zijlstrabelasting wanneer ze sneller dan nominaal afstuderen, als je tenminste als overheid zo fatsoenlijk zou zijn om de nominale studieduur voor deeltijdstudies minstens te verdubbelen aangezien ze hooguit de helft van de tijd aan lessen kunnen besteden. Vroeger was het geen probleem dat de nominale studieduur voor deeltijdstudies niet was aangepast, met die studiebelasting is het ineens wel een groot probleem.quote:Langstudeerboetes lijken meer invloed te hebben op ouders en bezorgde buitenstaanders dan op de studenten zelf.
Kippen neuken was bij Nyenrodequote:Op zondag 21 augustus 2011 12:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Eerlijk peren tijdens het tekenen gaat niet echt.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Meer ontopic.
Studentenverenigingen zijn een klein onderdeel van het totale aanbod aan georganiseerde ontspanning in de avonduren, daarnaast zijn er nog talloze sporten en andere gezelligheidsverenigingen (muziek, tekenen, video, ...).
Waarom kiezen jullie juist voor die studentenverenigingen? Wat hebben die te bieden dat de andere vormen van ontspanning niet te dienen hebben?
Waarom is er juist omheen die studentenverenigingen altijd zo'n polemiek?
Hebben sommige mensen die daar rondlopen dus echt een kip geneukt?quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:44 schreef s0k het volgende:
[..]
Kippen neuken was bij Nyenrode
[..]
Eerlijk peren tijdens het tekenen gaat niet echt.
Moeilijk na te gaan als buitenstaander. Verhaal kan ook uit de lucht gegrepen zijn.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:54 schreef Mishu het volgende:
[..]
Hebben sommige mensen die daar rondlopen dus echt een kip geneukt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |