http://www.voetbalprimeur(...)andse_interesse.htmlquote:PSV'er Bakkal claimt buitenlandse interesse
Otman Bakkal vertrekt mogelijk nog voor het einde van de transferperiode bij PSV. De middenvelder van de Eindhovenaren claimt in het Eindhovens Dagblad interesse vanuit het buitenland.
Het jeugdproduct van de club uit Noord-Brabant vervulde afgelopen seizoen al geen basisrol meer bij PSV, met de komst van enkele nieuwe spelers lijkt de positie van Bakkal bij de Eindhovenaren nu uitzichtloos. Afgelopen weekeinde zat hij zelfs niet bij de selectie. Hij zag het duel met ADO Den Haag aan vanaf de tribune.
"Ik hoorde het bij de training, zaterdag. Nee, uiteraard is dat niet leuk", reageert Bakkal in de krant op zijn tribuneplek. Mogelijk komt er snel een oplossing voor de situatie van de middenvelder, die afgelopen seizoen nog zijn debuut maakte in het Nederlands elftal. Enkele clubs uit het buitenland hebben interesse in hem getoond.
ja precies. Ik blijf erbij dat deze voetballer zeer onderschat is. Hopelijk kan hij elders laten zien hoe goed hij werkelijk is.quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:44 schreef Doublepain het volgende:
Hopelijk gaat hij ook snel weg, kan hij weer aan spelen toekomen.
Ik heb het er dan ook maar over twee BoWa. Naast Matavz zeg ik. Daarnaast staan er naast Engelaar en Bakkal nog wel een paar spelers op de nominatie om te vertrekken, zoals: Isaksson, Cassio, Manolev. Maar ook Pieters en Toivonen mogen bij 'uitzonderlijk' bod vertrekken.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:43 schreef de_boswachter het volgende:
Wat denk je wel niet dat Bakkal opbrengt ?
Engelaar 2 miljoen. Bakkal 2 miljoen.
Daar krijg je niet 3 fatsoenlijke spelers voor
Toivonen zou ik wel geld voor willen vangen, maar Pieters zou ik koste wat kost willen houden.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:54 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Ik heb het er dan ook maar over twee BoWa. Naast Matavz zeg ik. Daarnaast staan er naast Engelaar en Bakkal nog wel een paar spelers op de nominatie om te vertrekken, zoals: Isaksson, Cassio, Manolev. Maar ook Pieters en Toivonen mogen bij 'uitzonderlijk' bod vertrekken.
Ik ben van mening dat je alles boven de zeven miljoen gewoon moet aanpakken. Zo geweldig is Pieters niet, het niveau linksbacks in NL ligt gewoon ontzettend laag. Je kunt hem er goed bij hebben hoor, maar boven de zeven miljoen is een bod wat je niet kunt weigeren.quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Toivonen zou ik wel geld voor willen vangen, maar Pieters zou ik koste wat kost willen houden.
quote:jdnijland Hans Nijland
Vanmiddag om 14.30 uur de nieuwsbrief op onze website, daarin uitgebreide uitleg over situatie Matavz.
34 minuten geleden
quote:Matavz dringt bij Groningse directie aan op transfer naar PSV
Tim Matavz legt zich niet zonder slag of stoot neer bij het uitblijven van een transfer naar PSV. De spits van FC Groningen heeft de directie duidelijk gemaakt dat hij dolgraag naar Eindhoven verhuist, als de twee clubs er uit komen. In Nederland ziet hij Ajax en PSV als stap omhoog.
Matavz ziet het voorlopig niet zitten om zijn nog twee seizoenen doorlopende contract in Groningen te verlengen, iets wat de clubleiding graag wil. 'We stellen die beslissing in elk geval tot na 1 september uit en het is de vraag of Tim nog langer in Groningen wil voetballen', zegt zijn zaakwaarnemer Henk van Ginkel.
bron
Ik denk niet dat hij gaat floppen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:15 schreef Doublepain het volgende:
Wat nou als Matavz flopt? Dan is er geen weg meer terug, hij is dan gekocht. Ik vind dit een grote risico, maarja als we kampioen worden zeg ik niks.
Bron?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:22 schreef Chooselife het volgende:
Nijland gaat om 14:30 bevestigen dat Matavz naar PSV gaat.
http://www.fcgroningen.nl(...)dom-transfer-matavz/quote:Toelichting
“Het nieuws van afgelopen weekend was voor ons het bod dat PSV heeft uitgebracht op onze topscorer Tim Matavz. Graag wil ik vanaf deze plaats wat dieper ingaan op de achtergronden en een toelichting geven. Wij hebben afgelopen zaterdag met technisch directeur Marcel Brands van PSV gesproken over een overgang van Matavz naar Eindhoven. PSV heeft hierbij keurig gehandeld en een net bod neergelegd. We hebben dit echter vrij snel terzijde geschoven, want het was niet een bieding die wij vonden passen bij de status van Matavz. Dit hebben wij zowel PSV als Matavz laten weten.”
“Als er ontwikkelingen zijn, communiceren we altijd onmiddellijk met onze spelers. Zo ook met Matavz. Wij begrijpen heel goed dat hij geïnteresseerd zou kunnen zijn in een overgang naar PSV. Wij zijn ook bereid daarin mee te denken op het moment dat er een dusdanig financieel bod bij ons binnenkomt, dat wij om bedrijfseconomische redenen niet kunnen weigeren. Dat zou onverantwoord zijn. We dienen te allen tijde het belang van FC Groningen en de toekomst van de club voorop te stellen.”
Take it or leave it
“In dit geval was het zo dat het bod van PSV in onze ogen niet toereikend was. Het was volgens PSV voor ons ‘take it or leave it’ en dat laatste hebben wij gedaan. Rondom ‘grote transfers’ heb je als club bijzonder lastige afwegingen te maken, want vele aspecten spelen daarbij een rol. Voor ons geldt op de eerste plaats het sportieve belang. Wij hebben als doelstelling neergelegd dit seizoen Europees voetbal te halen. Het mag duidelijk zijn dat een spits van het kaliber Matavz, die twee jaar achtereen onze clubtopscorer is geworden, een toegevoegde waarde heeft voor het elftal en ons in het bereiken van sportief succes enorm kan helpen.”
“Daarnaast hebben ook onze supporters verwachtingen en wat dat betreft is het mooi dat wij als club in de positie verkeren een bod van een topclub als PSV terzijde te kunnen schuiven. Dat was in het verleden beduidend anders en het geeft de groei en huidige status van FC Groningen goed weer.”
Afwegen
“Aan de andere kant hoef je maar om je heen te kijken om te zien dat er nog altijd sprake is van een instabiele economische markt. Wij hebben bij FC Groningen de zaken aardig voor elkaar, maar werken dit seizoen wel met een tekort. Een tekort waarvan de hoogte overigens is te overzien. In tegenstelling tot een aantal jaren terug is het voor ons niet meer noodzakelijk een transfer te maken, maar het is voor FC Groningen nog altijd wel een zeer gezonde situatie als wij regelmatig een lucratieve transfer weten te realiseren. Daarom moeten wij steeds weer opnieuw elk serieus bod afwegen. De bieding van PSV was netjes, maar in onze ogen al met al toch onvoldoende.”
“Daarmee is nog niet gezegd dat Tim Matavz ook na 1 september bij FC Groningen voetbalt. Die zekerheid of garantie valt om bovenstaande redenen simpelweg niet te geven. Maar hoe strakker een eventueel bod tegen de transferdeadline aan komt te liggen, hoe hoger dit zal moeten zijn. Wij zijn in het allerlaatste stadium namelijk niet meer in de gelegenheid direct een geschikte vervanger te halen. We hebben natuurlijk ons huiswerk gedaan, maar de factor tijd gaat dan een bepalende rol spelen en je moet wel de juiste dingen met elkaar blijven doen. Kortom: het wordt nog een spannende week.”
Vind ik nu nog teveel geld voor zo'n bijtend konijnquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:09 schreef Art_Core het volgende:
Geen 10, maar ik denk 7 miljoen en een doorverkoopclausule, dat laatste hadden we bij Suarez niet bedongen. Ik weet trouwens nog goed dat de ajaccieden - ook hier op FOK - toen aan het piepen waren dat we veel te hoog in de boom zaten met onze vraagprijs van 8 miljoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |