quote:2 additional rockets fired at Israel
Terrorists renew fire after attack which injured 10 in Ashdod: Two Grad rockets explode in Be'er Tuvia Regional council in south. Residents of local towns report hearing rocket alert, loud explosions
Fire from Gaza was renewed Friday afternoon when terrorists fired two rockets at Be'er Tuvia Regional Council. The rockets exploded in open spaces in the region, and no injuries or damage were reported.
At around 4 pm, residents of Kiryat Malachi, Gedera, Gan Yavne, and other towns nearby reported hearing rocket alerts followed by explosions. (artikel)
In de link een filmpje.quote:Iron Dome intercepts Grad over Ashkelon
South prepares for grim night as rocket fire continues unabated, with 17 rockets, additional mortars fired throughout Friday. Airstrikes in Gaza continue to target PRC terror group, which threatens 'resistance until martyrdom'
The Iron Dome missile defense system intercepted a Grad rocket fired from Gaza at Ashkelon Friday evening, at around 10 pm, after two Qassam rockets exploded in Eshkol Regional Council.
Altogether, terrorists fired 17 rockets and a number of mortar shells at Israel on Friday. No injuries or damage were reported.
Meanwhile, Palestinian sources reported IDF airstrikes had once again targeted gunmen belonging to the Popular Resistance Committees, the terror group believed to be responsible for Thursday's multiple terror attacks.
Reports say two terrorists on a motorcycle were hit near al-Bureij refugee camp in central Gaza, and paramedics declared them dead.
Earlier Gaza sources reported that IDF aircraft fired a missile at a senior commander of the Popular Resistance Committees' military wing, Samad Abdul-Mati, as he was riding his motorcycle in northern Gaza. He was killed immediately.
But the group remained unfazed. A PRC spokesman said that "the threats of criminal Benjamin Netanyahu do not confuse members of the resistance". He also stressed that retaliation would take place over the course of a few days, and vowed "resistance until martyrdom".
Hamas also joined the fray, demanding that the Arab League hold an emergency meeting on "how to respond to Israel's crimes and end them". Gaza's government also called on world leaders and the UN to condemn Israel for its airstrikes.
bron
Nou daar gaan ze weer dan.quote:Hamas zegt bestand met Israël op
Laatste update: 20 augustus 2011 00:33 info
GAZA-STAD - De Palestijnse groepering Hamas heeft het staakt-het-vuren met Israël, dat sinds januari 2009 van kracht was, opgezegd.
Foto: ANP Dat heeft de radicaalislamitische beweging in de nacht van zaterdag op zondag laten weten. ''Er is geen bestand met de vijand meer'', verklaarde Hamas op een eigen radiozender.
Israël voert sinds donderdag aanvallen uit op de door Hamas bestuurde Gazastrook. Dat gebeurde na een aanslag bij het Zuid-Israëlische Eilat, waardoor acht doden vielen.
Hamas en Israël kondigden de wapenstilstand in 2009 af, na een 22 dagen durende Israëlische inval in Gaza. Jeruzalem wilde daarmee een einde maken aan aanhoudende raketbeschietingen uit de kuststrook.
Ondanks het bestand bleven Palestijnen vanuit de Gazastrook raketten afvuren op Israël. Israël voerde daarom enkele vergeldingsaanvallen uit.
Was dat er dan?quote:
Ze weten nog wel dat zij de partij zijn die de klappen vangen?quote:
Waarschijnlijk. De militaire top van Israël zoekt nu naarstig naar zaken om de aandacht van de problemen in eigen land af te leiden. Voor het gehele Midden Oosten is dat altijd Israël geweest.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:55 schreef Karrs het volgende:
Dat van die vijf agenten/soldaten is ook gewoon lullig. Excuses lijken me wel op z'n plaats, inderdaad.
't Zal echter wel weer breder uitgemeten worden dan dat...
Die zijn ook gemaakt en vandaag nog een keer door Ehut Barak.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:55 schreef Karrs het volgende:
Dat van die vijf agenten/soldaten is ook gewoon lullig. Excuses lijken me wel op z'n plaats, inderdaad.
't Zal echter wel weer breder uitgemeten worden dan dat...
quote:UN peacekeeping force: Israeli forces crossed Egyptian border by land
Israeli troops crossed into Egypt by land on Thursday, which prompted Egyptian security personnel to clash with them, said a report issued Saturday by the UN peacekeeping force in Sinai.
Media reports had said an Israeli helicopter crossed the border to pursue suspected militants and then fired at Egyptian border guards, killing five and injuring two.
The peacekeeping force said that the Egyptians had not been targeted by an aircraft, however, and that Israeli forces in fact entered Sinai by land before clashing with the police unit at border point 79 and causing the deaths.
The peacekeeping force examined the boundary line where the clashes took place, recording several violations by Israeli troops.
Israel said the Israeli forces shot the Egyptian soldiers by mistake while pursuing those who carried out an attack in the southern Israeli town of Eilat, also on Thursday.
The report said the peacekeeping forces did not witness Palestinians crossing from Israel into Sinai.
The role of the peacekeeping force, according to Egypt's peace treaty with Israel, is limited to monitoring irregularities between the two sides, without interfering.
Abdel Nasser al-Tayeb, Attorney General of the North Sinai prosecution service, decided to postpone an inspection of the border area where the clashes took place until the security situation improves.
The prosecution had asked the Criminal Investigation Department to urgently prepare a detailed report on the incident.
ik wil de bron hier van .quote:
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:32 schreef Monidique het volgende:
Israëlische hoogmoed kortom. Tsja, ik begrijp die Egyptische demonstranten wel. Decennialang zijn Arabieren als uitschot behandeld door niet alleen de Israëliërs, niet alleen de Westerse Wereld, maar óók door hun eigen leiders. Nu is er een kans dat er een wat meer populaire wind gaat waaien, één die vanuit de Arabieren zelf komt, in plaats van uit de pro-Westerse of pro-Israëlische of in ieder geval corrupte, niet-volkse regimes, en dan is het wel zaak dat de Israëliërs niet toegestaan wordt zomaar overal Arabieren te vermoorden wanneer het hun uitkomt om daarna te zeggen: sorry, en trouwens, het was zelfverdediging.
Dit is waarom Israël de democratisering van de Arabische wereld vreest: geen corrupte leiders meer die om te kopen zijn om de bezetting van Palestina voort te zetten.
Die laatste opmerking is nu weer van toepassing.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 07:15 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Zou allemaal best hypocriet zijn. Gisteren nog was de Egyptische grensbewaking druk bezig om Soedanese vluchtelingen dood te schieten trwijl de terroristen ongehinderd konden doorlopen.
Zijn er trouwens ook demostratisch gepland tegen de Palestijnen omdat ze Egyptisch grondgebied hebben misbruikt om burgers te vermoorden? Vast niet.
http://www.almasryalyoum.com/en/node/488111quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:50 schreef C_N het volgende:
[..]
ik wil de bron hier van .
wand de terroristen werden van uit de lucht in de gaten gehouden en beschooten er is NIET EEN SOLDAAT de grens over gegaan . bron graag
thanks . tov voor mijn info zijn er (nog) geen voet soldaten de grens over gegaan . .quote:Op zondag 21 augustus 2011 02:15 schreef rakotto het volgende:
[..]
http://www.almasryalyoum.com/en/node/488111
Dit is niet echt de beste tijd om Gaza binnen te vallen. En dat weten de Palestijnse terroristen. Ik verwacht veel meer aanvallen van Hamas en gelijkdenkenden om een Israëlische aanval uit te lokken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 10:41 schreef sonnyspek het volgende:
Is er nou een reele kans dat Israel Gaza binnenvalt met eventueel andere landen die erbij betrokken raken?
Dat gevoel krijg ik ook nu.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:29 schreef waht het volgende:
[..]
Dit is niet echt de beste tijd om Gaza binnen te vallen. En dat weten de Palestijnse terroristen. Ik verwacht veel meer aanvallen van Hamas en gelijkdenkenden om een Israëlische aanval uit te lokken.
Mja, en toch had dit voor de tijd uitgezocht moeten worden. Niet eerst schieten en dan pas uitzoeken. Ik snap best dat een leger iets anders denkt, maar er zijn spanningen in Egypte. Dan ben je toch voorbereid op zoiets?quote:Op zondag 21 augustus 2011 06:43 schreef C_N het volgende:
[..]
thanks . tov voor mijn info zijn er (nog) geen voet soldaten de grens over gegaan . .
de beschietingen van terroristen gebeurden van uit helikopters .de terroristen die de grens over waren gekomen werden in israel beschooten na de brutale aanval.
de terroristen stonden ??? naast de soldaten van het Egyptische leger ? ze opereerden onder hun neus ? zo dat word ook uitgezocht door egypte en Israel samen
Het lijkt me sterk dat je als Egyptische soldaat terrroristen gaat beschermen die je ongeveer een week of twee geleden aangevallen hebben.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:42 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, en toch had dit voor de tijd uitgezocht moeten worden. Niet eerst schieten en dan pas uitzoeken. Ik snap best dat een leger iets anders denkt, maar er zijn spanningen in Egypte. Dan ben je toch voorbereid op zoiets?
Gewoon een onderzoek aan Egypte vragen of soldaten terroristen beschermen, desnoods met foto's. Ik zie de gekste dingen op beeld verschijnen van heel ver, dus dat moet dan geen probleem zijn.
Ja, dan ben je die paar terroristen misschien kwijt, maar heb je ook aangekaart dat soldaten de terroristen beschermen en dat die aangepakt kunnen worden door Egypte.
Ik vind dus niet dat je maar meteen een paar soldaten/mensen op je pad mee moet nemen om een enkeling te kunnen doden. Sleep dan die soldaten voor de rechtbank ofzo. Of kan dat weer niet?
Maakt C_N alleen foto's van dood en verderf dan?quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:47 schreef Disana het volgende:
Uit de OP:
Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen.
Beelden van dood en verderf zijn niet 'mooi'.
Dat laatste is jouw mening. Jij kickt op dergelijke beelden, ik niet. Het is en blijft een smerige oorlog, ook al worden er nog zoveel 'mooie' beelden van gepost. Van mij hoeft dat niet.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Maakt C_N alleen foto's van dood en verderf dan?
Als hij foto's heeft van bijvoorbeeld voorbereidingen van een incursie is dat zeker relevant voor het topic.
Dan scroll je verder naar beneden.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat laatste is jouw mening. Jij kickt op dergelijke beelden, ik niet. Het is en blijft een smerige oorlog, ook al worden er nog zoveel 'mooie' beelden van gepost. Van mij hoeft dat niet.
quote:Municipalities 'battle' over Iron Dome
Success of missile defense system leaves southern municipalities fighting over right to be next to recieve coveted Iron Dome battery
(artikel)
Als het jou uitkomt mag er zeker wel even beeldmateriaal worden gepost, maar als iemand anders het doet met wiens mening je het niet eens bent mag het zeker niet. Zo selectief werkt het niet dame.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat laatste is jouw mening. Jij kickt op dergelijke beelden, ik niet. Het is en blijft een smerige oorlog, ook al worden er nog zoveel 'mooie' beelden van gepost. Van mij hoeft dat niet.
30 raketten gisteren, dat is normaal in zo'n twee, drie weken?quote:30 rockets were fired at Israel on Saturday; some were intercepted by Iron Dome
A salvo of Grad rockets was launched at the populated city of Be'er Sheva killing one person and injuring ten more, three of them severely. The injured were evacuated to a near by hospital.
Earlier on Saturday (August 20), 30 Grad and Qassam rockets and mortar shells were launched at communities in southern Israel endangering the lives of innocent Israeli civilians.
In response, IAF aircrafts attacked a cell of terrorists in the northern Gaza Strip a few minutes after mortar shells were fired at Israeli territory. Direct hits were confirmed.
The IDF will not tolerate any malicious attempts to harm Israeli civilians and the lives of Israeli soldiers, and will continue to operate forcefully against any terrorist operators acting against Israel. The Hamas terrorist organization is held responsible for these attacks.
The Home Front Command instructed the Be'er Sehva residents to remain by safety areas to be entered as soon as an alarm or crash is heard. The residents are asked to avoid areas where rockets hit. Residents of nearby communities asked to remain near safety areas as well. (bron)
Het staat gewoon in de OP hoor.quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:05 schreef samthegreat5 het volgende:
Als het jou uitkomt mag er zeker wel even beeldmateriaal worden gepost, maar als iemand anders het doet met wiens mening je het niet eens bent mag het zeker niet. Zo selectief werkt het niet dame.
quote:
De mods bepalen wel of het iets toevoegt of niet. Daar gaat niemand anders over.quote:• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |