Je hebt zojuist zelf het antwoord gegevenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:42 schreef Thorical het volgende:
Waarom zijn Iraanse pistache nootjes 3 keer zo duur als Turkse of Californische?
Maar ze zijn wel de lekkerste.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Noot_%28botanisch%29quote:Hier volgen enkele voorbeelden van vruchten en zaden die als "noten" bekend staan in de culinaire betekenis, maar dat niet zijn in de botanische betekenis:
Amandel (noot), het zaad van een steenvrucht
Betelnoot, het zaad van een steenvrucht
Cashewnoot, de kern van het zaad van de cashew
Pistache, een zaad. Geen noot: het omhulsel is niet enkelvoudig.
Kokosnoot, een steenvrucht
Macadamia
Paranoot, het zaad van de Bertholletia excelsa
Pecannoot, een zaad
Pinda, een peulvrucht
Walnoot. Geen noot: het omhulsel is niet enkelvoudig.
he getver zit ik dus de hele tijd zaad te vreten terwijl ik dacht dat het noot was...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:54 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Noot_%28botanisch%29
Pietverdriet-topic.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:03 schreef Karstman het volgende:
[..]
he getver zit ik dus de hele tijd zaad te vreten terwijl ik dacht dat het noot was...
Het zaad van je celgenoot?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:03 schreef Karstman het volgende:
[..]he getver zit ik dus de hele tijd zaad te vreten terwijl ik dacht dat het noot was...
Waarom is dat goed voor het regenwoud?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:35 schreef Karstman het volgende:
[ afbeelding ]
Paranoten, lekker gezond en ook nog eens goed voor het regenwoud!
ligt aan de oogst. Zijn nu even duur maar extra groenequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:42 schreef Thorical het volgende:
Waarom zijn Iraanse pistache nootjes 3 keer zo duur als Turkse of Californische?
Maar ze zijn wel de lekkerste.
kon me toch niet inhoudenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:40 schreef golfer het volgende:
Dit topic vraagt om een deskundige!
Kom er maar in FFT.
Deze inderdaad.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:35 schreef Karstman het volgende:
[ afbeelding ]
Paranoten, lekker gezond en ook nog eens goed voor het regenwoud!
Paranoten zijn ook behoorlijk bazig ja.quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
paranoten voor de win
en walnoten
Die zijn ongezouten helaas lastig te krijgen, maar zowel gezouten als ongezouten erg lekkerquote:Op zondag 4 september 2011 14:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga toch voor dit nootje als mijn favoriete noot:
[ afbeelding ]
quote:'Cashewnootjes Duyvis puur nep'
Laatste update: 5 september 2011 12:30
AMSTERDAM - De cashewnootjes van Duyvis zijn niet zo 'puur en natuurlijk' als de fabrikant beweert. De nootjes zitten vol toevoegingen die van nature niet in een cashewnoot voorkomen.
Consumentenorganisatie Foodwatch vindt dat consumenten misleid worden.
"Als Duyvis honderd procent puur zegt, bedoelen ze: met maltodextrine, zout, suiker, gistextract, uipoeder, knoflookpoeder en toegevoegd aroma. Dat zit van nature echt niet op een cashewnoot", zegt Bart van Opzeeland van Foodwatch.
Mensen die de nootjes nuttigen zouden bovendien een verhoogde kans op een hoge bloeddruk en hart- en vaatziekten hebben. De hoeveelheid zout die wordt toegevoegd is met tweeënhalf gram in iedere ons cashewnoten ruim drie keer meer dan bij andere fabrikanten.
Suiker
Boven op de berg zout voegt Duyvis ook nog een schep suiker en de smaakversterker gistextract toe. "Blijkbaar waren de cashews toch niet 'van nature' lekker", aldus Van Opzeeland.
Foodwatch, een onafhankelijke non-profitconsumentenorganisatie, wijst consumenten op serieuze risico's van producten en misleidende claims van voedselfabrikanten.
Ik vroeg me al af waarom ik die echt niet lekker vind.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |