Ik wel. Hele tijd gezocht naar een oplossing maar lukte maar niet. Uiteindelijk maar Chrome geïnstalleerd speciaal voor Fokquote:Op vrijdag 13 april 2012 10:17 schreef firewirecable het volgende:
Ik gebruik inderdaad Safari, en eigenlijk nooit problemen mee gehad met Fok.
Je hebt gewoon over de snelweg gereden?quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:59 schreef firewirecable het volgende:
Lekker ritje gemaakt vandaag met mijn nieuwe Garmin 500. Veel makkelijker dan met de telefoon!
[ afbeelding ]
Distance: 115,07 km
Time: 4:15:52
Avg Speed: 27,0 km/h
Elevation Gain: 654 m
Waarom zou ik een bekender merk willen? Dat interesseert mij niet zo veel als ik eerlijk ben. Dan heb ik liever een nieuwe waarvan ik iets zekerder weet dat er niets geks mee gebeurd is.quote:Op maandag 16 april 2012 20:21 schreef Narcotical het volgende:
Klinkt allemaal wel redelijk, ik zou alleen geen plakset meenemen maar gewoon een nieuwe binnenband. Als je onderweg lek rijdt wil je echt geen band gaan plakken. Denk dat je opzich voor je budget wel een redelijk fiets moet kunnen vinden inderdaad.
Als je wellicht een wat bekender merk zou willen kan je voor 750 euro ook een leuke 1 a 2 jaar oude fiets op marktplaats vinden waarschijnlijk
Heb je al een fietsbroek? Die zie ik niet in je lijstje staan en is eigenlijk wel belangrijker dan je andere items (behalve de helm). En inderdaad geen plakset maar gewoon nieuwe binnenbanden; ik plak m'n binnenbanden nooit.quote:Op maandag 16 april 2012 20:19 schreef iehlaak het volgende:
Goed topic. Ik wilde eigenlijk de hele reeks doorlezen, maar ik zie in de OP dat je gewoon vragen kan stellen.
Goed. Ik wil graag een racefiets kopen om 1-3 keer per week op te fietsen. Niet te zwaar; ik fiets vooral [i]naast/[i] het hardlopen. Ik doe dit nu op een hometrainer, maar dat is niet heel fijn. Zeker als je ziet dat de zon schijnt buiten. Enkele jaren terug heb ik een paar jaar een goedkope tweedehands Gazelle gehad, maar door andere prioriteiten toen weer verkocht. Gekocht voor e100 op marktplaats en weer verkocht voor e90.
Mijn plan is nu als volgt: Ik ga naar een fietshandel in de buurt (van Utrecht) en koop daar een nieuwe fiets. Voor het frame denk ik aan Sensa, maar ook een ander niet te duur merk kan. Verder wil ik het e.e.a. laten afmonteren met het goed (maar niet te gek spul) van Shimano. Is dat niet 105? Verder klikpedalen uiteraard. Ik wil rond de e750 uitgeven voor de fiets. Daarnaast nog e250 voor accessoires. Hierbij dacht ik aan: Pompje, klein plaksetje met tasje, basic fietscomputer, handschoenen, helm, schoenen en kleding.
Iemand goede tips?
Bij jou is een broek geen kledingquote:Op maandag 16 april 2012 21:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je al een fietsbroek? Die zie ik niet in je lijstje staan en is eigenlijk wel belangrijker dan je andere items (behalve de helm). En inderdaad geen plakset maar gewoon nieuwe binnenbanden; ik plak m'n binnenbanden nooit.
Shimano 105 is DE prijs-kwaliteit groep imo, dus daarmee zit je altijd goed. Dat gezegd is een tiagra groep ook helemaal niet verkeerd om mee te beginnen (als je iig de nieuwste serie koopt).
Ik gaf alleen maar aan dat dat ook een mogelijkheid was, je vroeg immers om suggestiesquote:Op maandag 16 april 2012 21:06 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Waarom zou ik een bekender merk willen? Dat interesseert mij niet zo veel als ik eerlijk ben. Dan heb ik liever een nieuwe waarvan ik iets zekerder weet dat er niets geks mee gebeurd is.
Helemaal overheen gelezenquote:Op maandag 16 april 2012 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bij jou is een broek geen kledingLekker luchtig!
Ja, die heb ik al. Op mijn hometrainer is het wel erg prettig om zoiets te hebben.quote:Op maandag 16 april 2012 21:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je al een fietsbroek? Die zie ik niet in je lijstje staan en is eigenlijk wel belangrijker dan je andere items (behalve de helm). En inderdaad geen plakset maar gewoon nieuwe binnenbanden; ik plak m'n binnenbanden nooit.
Shimano 105 is DE prijs-kwaliteit groep imo, dus daarmee zit je altijd goed. Dat gezegd is een tiagra groep ook helemaal niet verkeerd om mee te beginnen (als je iig de nieuwste serie koopt).
Waarom die Sensa boven de Bulls? Amper verschil tussen die 2 behalve de prijs. Ik zou voor de Bulls gaan.quote:Op maandag 16 april 2012 21:23 schreef Narcotical het volgende:
Ik zou zeggen die Sensa, ga ik er even vanuit dat die van 2012 is. De Bulls is ook geen slechte keus trouwens
Die Sensa is van 2012 waarschijnlijk en de nieuwe 105 groep die daarop zit had dacht ik geen waslijnen meer, en die van vorig jaar dacht ik wel. Als ik het mis heb en ze allebei geen waslijnen meer hebben (of allebei wel) dan zou ik waarschijnlijk ook voor de Bulls gaan.quote:Op maandag 16 april 2012 21:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom die Sensa boven de Bulls? Amper verschil tussen die 2 behalve de prijs. Ik zou voor de Bulls gaan.
De cube is een stuk minder.
Volgens mij is die Sensa niet full 105 maar is de crank van mindere kwaliteit. Daar moet eentwee ff uitsluitsel over gevenquote:Op maandag 16 april 2012 21:25 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Die Sensa is van 2012 waarschijnlijk en de nieuwe 105 groep die daarop zit had dacht ik geen waslijnen meer, en die van vorig jaar dacht ik wel. Als ik het mis heb en ze allebei geen waslijnen meer hebben (of allebei wel) dan zou ik waarschijnlijk ook voor de Bulls gaan.
Die Cube is inderdaad een stuk minder dus die zou ik ook links laten liggen
105 5700 is zonder waslijnen en was al verkrijgbaar vanaf midden 2010quote:Op maandag 16 april 2012 21:25 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Die Sensa is van 2012 waarschijnlijk en de nieuwe 105 groep die daarop zit had dacht ik geen waslijnen meer, en die van vorig jaar dacht ik wel. Als ik het mis heb en ze allebei geen waslijnen meer hebben (of allebei wel) dan zou ik waarschijnlijk ook voor de Bulls gaan.
Die Cube is inderdaad een stuk minder dus die zou ik ook links laten liggen
5700 is idd de nieuwe groep zonder waslijnen. Met de oude is ook niks mis. De crank op het plaatje is denk ik een R600, geen 5700 dus maar wel ongeveer 105 kwaliteit. Zeker geen dealbreaker hoor.quote:Op maandag 16 april 2012 21:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij is die Sensa niet full 105 maar is de crank van mindere kwaliteit. Daar moet eentwee ff uitsluitsel over geven![]()
Inderdaad wel de nieuwe shifters en die bulls niet, denk ik.
Niks, ken heel veel mensen die op Cube rijden. Alleen is deze afgemonteerd met Shimano Sora, wat simpelweg kutspul is.quote:
De Cube Axial WLS is afgemonteerd met 105 - dus die is wel de moeite?quote:Niks, ken heel veel mensen die op Cube rijden. Alleen is deze afgemonteerd met Shimano Sora, wat simpelweg kutspul is.
Leuk fietsje is dat inderdaad. Ook nog voor gekeken toen m'n vriendin een fiets ging kopen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:32 schreef smile1970 het volgende:
[..]
De Cube Axial WLS is afgemonteerd met 105 - dus die is wel de moeite?
Zeker. Cube zet leuke fietsjes neer voor het geld waarbij bovengemiddeld aandacht wordt besteed aan de component/kleurkeuze in de afmontage.quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:32 schreef smile1970 het volgende:
[..]
De Cube Axial WLS is afgemonteerd met 105 - dus die is wel de moeite?
Is het te weinig waar voor het geld? Wat is jullie mening?quote:Cube Axial Wls Comp
Mooie dames racefiets, 50 cm. Nieuwe ketting, cassette en voorbladen (a 310 euro), nog geen 100 km mee gefietst!
Ik verkoop mijn fiets omdat ik overstap op een carbon fiets.
Omschrijving en details
Frame: Alu Superlite 7005 Double Butted, WLS-Geometry Framekleur: Fading Blue
Voorvork: Dedacciai Black Blade Carbon
Demper: FSA No.10 semi-integrated
Balhoofdset: FSA OS190 Oversized
Stuurpen: FSA Vero Compact Oversized
Stuur:
Grips: CUBE Grip Control
Derailleur achter: Shimano Ultegra RD 6700GS
Derailleur voor: Shimano Ultegra FD-6703BL 3-speed, clamp 34.9mm
Shifters: Shimano Ultegra ST-6703, 10-speed
Remmen: FSA Gossamer
Crankset: FSA Gossamer Pro Megaexo 52x39x30Z., integrated BB
Cassette: Shimano Ultegra CS-6700 11-28Z., 10-speed
Ketting: Shimano Ultegra CN-6700
Wielset: Fulcrum Racing 7
Wel een vaag verhaal, wie vervangt nou zn ketting, cassette en voorbladen voor 310 E (zoveel heeft ie er ook niet voor betaald) om 100 km later al z'n fiets te verkopen. Daar zou ik m'n vraagtekens bijzetten.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:48 schreef smile1970 het volgende:
Hmm..., deze Cube was al uitverkocht en is niet meer leverbaar...
Tweedehands vond ik onderstaande Cube met een vraagprijs van 800,-:
[..]
Is het te weinig waar voor het geld? Wat is jullie mening?
Mijn nieuwe plan is dat ik misschien wat verder rij voor een fietsenmaker. Er lijkt toch wel wat prijsverschil te zitten tussen aanbieders. Verder ga ik zo veel mogelijk voor Shimano 105, ik begreep ook van vrienden dat dat goed spul is. Mogelijk neem ik een aanbieding en een iets ouder model. Een frame lijkt niet zo heel veel uit te maken. Een collega drong er wel nog op aan niet te bezuinigen op het zadelquote:Ik ga naar een fietshandel in de buurt (van Utrecht) en koop daar een nieuwe fiets. Voor het frame denk ik aan Sensa, maar ook een ander niet te duur merk kan. Verder wil ik het e.e.a. laten afmonteren met het goed (maar niet te gek spul) van Shimano. Is dat niet 105? Verder klikpedalen uiteraard. Ik wil rond de e750 uitgeven voor de fiets. Daarnaast nog e250 voor accessoires. Hierbij dacht ik aan: Pompje, klein plaksetje met tasje, basic fietscomputer, handschoenen, helm, schoenen en kleding.
quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:35 schreef iehlaak het volgende:
Allereerst dank voor jullie reacties. Mijn oude plan was:
[..]
Mijn nieuwe plan is dat ik misschien wat verder rij voor een fietsenmaker. Er lijkt toch wel wat prijsverschil te zitten tussen aanbieders. Verder ga ik zo veel mogelijk voor Shimano 105, ik begreep ook van vrienden dat dat goed spul is. Mogelijk neem ik een aanbieding en een iets ouder model. Een frame lijkt niet zo heel veel uit te maken. Een collega drong er wel nog op aan niet te bezuinigen op het zadel.
Resten mij nog twee vragen, ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
1. Welke fietsenmakers of verkopers hebben een goede prijs-kwaliteitsverhouding? Is bijvoorbeeld Mantel goed of hebben jullie andere ideeën?
2. Wat doen die waslijnen in dit topic?
[ afbeelding ]
Vol vertrouwen zou ik denken dat ketting/cassette/voorbladen gewoon versleten waren, het bonnetje zit er bij.quote:Wel een vaag verhaal, wie vervangt nou zn ketting, cassette en voorbladen voor 310 E (zoveel heeft ie er ook niet voor betaald) om 100 km later al z'n fiets te verkopen. Daar zou ik m'n vraagtekens bijzetten.
Ah, ik had verkeerd gelezen. Dacht dat er sinds aankoop nog maar 100 km mee gefietst was.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:39 schreef smile1970 het volgende:
Inderdaad, Marktplaats. Had al contact over de vraagprijs en inmiddels heeft "iemand" al 750,- geboden.
Hier staat'ie: http://link.marktplaats.nl/548080872
[..]
Vol vertrouwen zou ik denken dat ketting/cassette/voorbladen gewoon versleten waren, het bonnetje zit er bij.
Maarréh, is 800 hiervoor een redelijke prijs?
Aan de andere kant, dan is er 500 km mee gereden. Of 1000. Als inderdaad bladen (voor+achter) en de ketting vervangen is, is dat nog steeds geen probleem.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dat dus.
Of hij heeft de bon maar al veel meer kilometers mee gemaakt.
Mantel, Salden, 12gotrading, Hopmans misschien nog. Dat zijn de bekendste dozenschuivers volgens mij (beste prijzen, weinig service).quote:1. Welke fietsenmakers of verkopers hebben een goede prijs-kwaliteitsverhouding? Is bijvoorbeeld Mantel goed of hebben jullie andere ideeën?
Het zou voor mij iig geen reden zijn om veel meer op een fiets te gaan bieden. Als hij er 300 voor betaald doe je het voor 100 zelf (z'n cadanssensor heeft ie ook mee gerekend, die moet je er wel bijvragenquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, ik had verkeerd gelezen. Dacht dat er sinds aankoop nog maar 100 km mee gefietst was.
[..]
Aan de andere kant, dan is er 500 km mee gereden. Of 1000. Als inderdaad bladen (voor+achter) en de ketting vervangen is, is dat nog steeds geen probleem.
In aanvulling op wat kanovinnie zei.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:35 schreef iehlaak het volgende:
Allereerst dank voor jullie reacties. Mijn oude plan was:
[..]
Mijn nieuwe plan is dat ik misschien wat verder rij voor een fietsenmaker. Er lijkt toch wel wat prijsverschil te zitten tussen aanbieders. Verder ga ik zo veel mogelijk voor Shimano 105, ik begreep ook van vrienden dat dat goed spul is. Mogelijk neem ik een aanbieding en een iets ouder model. Een frame lijkt niet zo heel veel uit te maken. Een collega drong er wel nog op aan niet te bezuinigen op het zadel.
Resten mij nog twee vragen, ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
1. Welke fietsenmakers of verkopers hebben een goede prijs-kwaliteitsverhouding? Is bijvoorbeeld Mantel goed of hebben jullie andere ideeën?
2. Wat doen die waslijnen in dit topic?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |