De minister is een dom sterfelijk wezen god is almachtig en alwetend en krachtig. En onsterfelijk en er van het moment toen tijd nog T=0 was er bij. Dus de laatste kan je dan wel degelijk wat verwijten. Als er wat fout gaat.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:12 schreef sweetdancegirl het volgende:
God verwijten dat er zoveel doden vallen en dat er ellende is, is hetzelfde als de minister van verkeer aanklagen omdat er teveel ongelukken zijn.
De standaard kniesoor laat ook weer van zich horen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:38 schreef Modus het volgende:
Ah het standaard cliché christenreclamepraatje weer.
Hoe moet je anders reageren op religieuze prietpraat?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 23:19 schreef sweetdancegirl het volgende:
[..]
De standaard kniesoor laat ook weer van zich horen?
Ik leg je even wat eerder terug uit hoe het zit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 23:19 schreef sweetdancegirl het volgende:
[..]
De standaard kniesoor laat ook weer van zich horen?
Je vergeet gemakshalve dat er ook tig van natuurrampen plaats vinden met desastreuze gevolgen en talloze doden, ook allemaal de schuld van de mens?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:12 schreef sweetdancegirl het volgende:
God verwijten dat er zoveel doden vallen en dat er ellende is, is hetzelfde als de minister van verkeer aanklagen omdat er teveel ongelukken zijn. De minister pakt het wetboek en zegt: "Zolang er mensen zijn die deze regels overtreden, blijven er ongelukken gebeuren door schuld". Dan zeg ik niet omdat ik ooit een reep uit de winkel heb gejat gedoemd ben te mislukken. En onderschat vooral de kracht van zijn tegenstander niet, die is machtiger dan men denkt.
We hebben er zelf een zooi van gemaakt, en dan gaan we God maar de schuld geven omdat ie Almachtig is? Hij heeft niet gezegd dat we moesten zondigen. Sterker, Hij verbood Adam en Eva te eten van de boom van goed en kwaad. Dat die slang ze alsnog verleidt..Jezus werd ook op de proef gesteld, zijnde als mens. Maar Hij bleef, in tegenstelling tot Adam en Eva, wél gehoorzaam.
Dat vind je een prestatie? Jezus=God, hij gehoorzaamde zichzelf dus.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:12 schreef sweetdancegirl het volgende:
.Jezus werd ook op de proef gesteld, zijnde als mens. Maar Hij bleef, in tegenstelling tot Adam en Eva, wél gehoorzaam.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:12 schreef sweetdancegirl het volgende:
God verwijten dat er zoveel doden vallen en dat er ellende is, is hetzelfde als de minister van verkeer aanklagen omdat er teveel ongelukken zijn. De minister pakt het wetboek en zegt: "Zolang er mensen zijn die deze regels overtreden, blijven er ongelukken gebeuren door schuld". Dan zeg ik niet omdat ik ooit een reep uit de winkel heb gejat gedoemd ben te mislukken. En onderschat vooral de kracht van zijn tegenstander niet, die is machtiger dan men denkt.
We hebben er zelf een zooi van gemaakt, en dan gaan we God maar de schuld geven omdat ie Almachtig is? Hij heeft niet gezegd dat we moesten zondigen. Sterker, Hij verbood Adam en Eva te eten van de boom van goed en kwaad. Dat die slang ze alsnog verleidt..Jezus werd ook op de proef gesteld, zijnde als mens. Maar Hij bleef, in tegenstelling tot Adam en Eva, wél gehoorzaam.
Wanneer god iets gemaakt heeft zoals de mens dan heeft hij daar verantwoording voor.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:38 schreef Modus het volgende:
Ah het standaard cliché christenreclamepraatje weer.
Bedoel je de beproeving in de woestijn, waarin wordt gesteld dat de aarde plat is?quote:Dat die slang ze alsnog verleidt..Jezus werd ook op de proef gesteld, zijnde als mens. Maar Hij bleef, in tegenstelling tot Adam en Eva, wél gehoorzaam.
De mens heeft de duivel gecreëerd. Wanneer de mens zich uitleeft door excessief gedrag en het vertikt om uit liefde te handelen dan zal men dat in dit ofwel in een ander leven bekopen. Dat is de goddelijke rechtvaardigheid die daarmee bedoeld wordt. Alles wat je uit de (goddelijke) harmonie slaat moet terug rechtgezet worden. Dit is karma en bestaat omdat jijzelf het goddelijke vertegenwoordigt en God staat voor harmonie.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Wanneer god iets gemaakt heeft zoals de mens dan heeft hij daar verantwoording voor.
Waarom heeft hij die verantwoording? Nou hij heeft de keuze gehad om het anders te doen en dat heeft hij willens en wetens niet gedaan. Willens en wetens want hij is almachtig, omnipotent en alwetend.
Je kunt piepen van ai ai, wij hebben er zo'n zooitje van gemaakt en het komt door ons en wij luisteren niet. Maar dat is kolderiek. Als je denkt dat god er niets aan kan doen dat wij zo "zondig" zijn. Dan heb je het mis en dan onderschat je de eigenschappen die in de bijbel worden toegekend aan god.
Dan "de tegenstander". Aangezien god aan het begin van alles staat volgens de bijbel heeft hij de duivel gecreëerd. Hij is alwetend, hij wist waar het to zou leiden. Èn toch heeft ie dat gedaan.
En als jij het leed toeschrijft aan een duivel, dan heeft god daar dus ook directe verantwoordelijkheid voor.
Karma en god, dat is dus een soort van neo-hindoeisme? of bedoel je met god echt brahman?quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:29 schreef Loppe het volgende:
[..]
De mens heeft de duivel gecreëerd. Wanneer de mens zich uitleeft door excessief gedrag en het vertikt om uit liefde te handelen dan zal men dat in dit ofwel in een ander leven bekopen. Dat is de goddelijke rechtvaardigheid die daarmee bedoeld wordt. Alles wat je uit de (goddelijke) harmonie slaat moet terug rechtgezet worden. Dit is karma en bestaat omdat jijzelf het goddelijke vertegenwoordigt en God staat voor harmonie.
tsja god en karma ook.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:37 schreef Loppe het volgende:
Satan, Lucifer, Adam en Eva; allemaal vertelseltjes.
Is de hel ook goddelijke rechtvaardigheid?quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:29 schreef Loppe het volgende:
De mens heeft de duivel gecreëerd. Wanneer de mens zich uitleeft door excessief gedrag en het vertikt om uit liefde te handelen dan zal men dat in dit ofwel in een ander leven bekopen. Dat is de goddelijke rechtvaardigheid die daarmee bedoeld wordt.
neen, de mens creëert zijn eigen hel, het is een vorm van onbewustzijn voor het goddelijkequote:Op zondag 28 augustus 2011 14:55 schreef Arcee het volgende:
Is de hel ook goddelijke rechtvaardigheid?
Ik snap het niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:01 schreef Loppe het volgende:
neen, de mens creëert zijn eigen hel, het is een vorm van onbewustzijn voor het goddelijke
Een mens met een slechte geestesingesteldheid blijft die ingesteldheid hebben na z'n dood als geest en wordt aangetrokken door mensen (geesten) met dezelfde ingesteldheid. De hel moet je niet voorstellen als een plaats maar als een droomwereld. Die mensen zitten vast in hun eigen haat, woede, wrok,... ze zijn zich onbewust hoe ze zich daar kunnen van verlossen.quote:
Waar baseer je dat op, welke aanwijzingen heb je dat dat gebeurt na de dood?quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:15 schreef Loppe het volgende:
[..]
Een mens met een slechte geestesingesteldheid blijft die ingesteldheid hebben na z'n dood als geest en wordt aangetrokken door mensen (geesten) met dezelfde ingesteldheid. De hel moet je niet voorstellen als een plaats maar als een droomwereld. Die mensen zitten vast in hun eigen haat, woede, wrok,... ze zijn zich onbewust hoe zich daar kunnen van verlossen.
Of welke aanwijzingen heb je dat mensen buiten het lichamelijke nog iets hebben dat men ziel of geest noemt. Waar blijkt dat uit?quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:16 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op, welke aanwijzingen heb je dat dat gebeurt na de dood?
Welke kleine dingetjes die als toevalligheden overkomen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:24 schreef Loppe het volgende:
In mijn geval zijn het kleine dingetjes die als toevalligheden overkomen maar die toch wel een impact op m'n leven hebben. Dit geeft me bvb aan dat er meer moet zijn.
quote:Een mens met een slechte geestesingesteldheid blijft die ingesteldheid hebben na z'n dood als geest en wordt aangetrokken door mensen (geesten) met dezelfde ingesteldheid. De hel moet je niet voorstellen als een plaats maar als een droomwereld. Die mensen zitten vast in hun eigen haat, woede, wrok,... ze zijn zich onbewust hoe ze zich daar kunnen van verlossen.
Je zult met wat beters en wat concretere zaken moet komen ben ik bang, want dit overtuigt me allerminst. Het is vele malen aannemelijker dat die kleine dingetjes daadwerkelijk toevalligheden zijn maar dat je door confirmation bias er meer van maakt dan het is en de stap van toevalligheden naar leven na de dood is een hele absurde stap.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:24 schreef Loppe het volgende:
In mijn geval zijn het kleine dingetjes die als toevalligheden overkomen maar die toch wel een impact op m'n leven hebben. Dit geeft me bvb aan dat er meer moet zijn.
Apprecieer jij dan geen toevalligheden?quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:29 schreef TerryStone het volgende:
Je zult met wat beters en wat concretere zaken moet komen ben ik bang, want dit overtuigt me allerminst. Het is vele malen aannemelijker dat die kleine dingetjes daadwerkelijk toevalligheden zijn maar dat je door confirmation bias er meer van maakt dan het is en de stap van toevalligheden naar leven na de dood is een hele absurde stap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |