Stomme foka, trouwens. Ik lever afgelopen zaterdag m'n camera in voor een reparatie onder garantie. M'n camera is niet bij foka gekocht (gekocht in het buitenland), maar dat was als het goed is geen probleem. Ze wilden wel eerst even navragen bij de importeur of het inderdaad onder garantie kon, en zouden me daar eergisteren over bellen of het inderdaad gratis zou kunnen worden gerepareerd.
Ze hadden niet gebeld, dus ik bel vanmorgen en ze zouden er achteraan gaan en terugbellen. Maar, ik hoor de hele dag weer niets dus ik bel net nog even op om te vragen wat de uitkomst is, blijkt dat ze m'n camera niet konden vinden en dat 'ie waarschijnlijk al richting reparateur is. Oh, en Foka rekent voor de service sowieso 35,- euro, wat niemand mij eerder had verteld. Ik kan het wel begrijpen want het is extra kosten voor hun en het is niet een bij hun gekochte camera, maar vertel het me dan als ik 'm aflever. Bovendien heb ik al eens eerder in zo'n situatie bij een andere winkel niks hoeven betalen, dus voor mij was dat niet vanzelfsprekend.
Ook staat op de bon als afspraak 'foka zal informeren naar garantie en klant informeren over de kosten'. Dat is dus niet gebeurd, en ik heb niet eens de kans gekregen om te zeggen 'nee, als het 35 euro kost, dan ga ik wel ergens anders heen.'
Ik ga die 35 euro eeeecht niet betalen. Puur uit principe. Ik heb het net opgezocht, ik heb al drie keer iets gekocht bij Foka, voor een bedrag van totaal bijna 500 euro. Ze kunnen de spreekwoordelijke boom in met hun 35 euro.