abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100911550
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100911669
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is mozzarella.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
echt? Dat heb ik dan altijd fout gedaan!

En om die chococroissant heb ik 's avonds bedacht eens geen carbs erbij te eten...
pi_100911671
nou heb ik trek in chips :(
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:08:29 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100911723
Onverwacht bezoek = geen sport! Wel gezellig :P Dan maar proberen morgen een lesje te scoren...
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_100911892
Ik vind het zoooo knap; al dat gesport van jullie.
Minder eten en snaaien vind ik geen probleem, maar dat meer bewegen daarentegen :@ :')
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_100911925
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:11 schreef Ingetje79 het volgende:
Minder eten en snaaien vind ik geen probleem, maar dat meer bewegen daarentegen :@ :')
Hier idem hoor, wandelen gaat nog wel en tuinieren.
En in de winter spinnen maar verder is het drama.
pi_100911932
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:07 schreef Jagärtrut het volgende:

echt? Dat heb ik dan altijd fout gedaan!

En om die chococroissant heb ik 's avonds bedacht eens geen carbs erbij te eten...
Ik vroeg me al serieus af of dat de redenatie achter je avondeten was :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_100911954
Mijn broer heeft gesmst naar mijn ouders dat hij ok is :), nu nog zorgen dat hij ergens kan slapen vanavond...
Ik bijt!
(Zachtjes)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:12:38 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100911957
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:11 schreef Ingetje79 het volgende:
Kwestie van iets vinden wat je leuk vindt! :Y Vroeger geloofde ik daar niet zo in, totdat ik het daadwerkelijk vond :+ Ik was vroeger een gymkneusje :')

Maar volgens mij is vandaag zo'n 'niksgaatzoalsjeplande'-dag: verpest avondeten en gemiste sportles ):O
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:13:19 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100912002
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:12 schreef Sjaapje het volgende:
Mijn broer heeft gesmst naar mijn ouders dat hij ok is :), nu nog zorgen dat hij ergens kan slapen vanavond...
*O* Fijn sjaap! En ik neem aan dat ze nu allemaal dingen aan het regelen zijn, dus dat zou toch goed moeten komen :Y
pi_100912020
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:12 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hier idem hoor, wandelen gaat nog wel en tuinieren.
En in de winter spinnen maar verder is het drama.
Ik wandel iedere dag op het werk een klein half uurtje, maar eenmaal thuis zak in in :X
pi_100912048
Mooi, Sjaapje :Y En ik vrees dat heel erg veel mensen nu een slaapprobleem hebben...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_100912056
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vroeg me al serieus af of dat de redenatie achter je avondeten was :D
Nee, ik was ook vergeten aardappelen te kopen, normaal gooi ik nog 2 aardappelen door de groente...Maar toen bedacht ik me dat het ook zo wel kon..
pi_100912065
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:12 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Kwestie van iets vinden wat je leuk vindt! :Y Vroeger geloofde ik daar niet zo in, totdat ik het daadwerkelijk vond :+ Ik was vroeger een gymkneusje :')

Maar volgens mij is vandaag zo'n 'niksgaatzoalsjeplande'-dag: verpest avondeten en gemiste sportles ):O
Streetdance e.d.
Maar dat hebben ze hier niet int durp en dan zou ik eerst al 20 minuten met de auto moeten :P
pi_100912083
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:12 schreef Sjaapje het volgende:
Gelukkig!

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:13 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Ik wandel iedere dag op het werk een klein half uurtje, maar eenmaal thuis zak in in :X
Me too :Y heb je niet iemand waar je mee kan sporten?
pi_100912144
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:13 schreef Ingetje79 het volgende:

Ik wil ook al een tijdje 's avonds gaan sporten, maar na een lange werkdag heb ik eigenlijk domweg geen zin meer. En wil ik eten. Ik ben om 6 uur thuis en als ik eerst ga sporten kan ik pas tegen 8 uur eten en als ik eerst ga eten vind ik sporten niet fijn meer :')

Oplossing: 's morgens sporten. Maar ik kom echt heel slecht m'n bed uit, dus petje af voor de vroege vogels hier die wel eerst gaan sporten!
pi_100912145
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:14 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Gelukkig!

[..]

Me too :Y heb je niet iemand waar je mee kan sporten?
Niet echt nee, maar een crosstrainer thuis lijkt me ook wel wat :Y
pi_100912171
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:15 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Niet echt nee, maar een crosstrainer thuis lijkt me ook wel wat :Y
Heb je een plekje?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:16:14 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100912177
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:14 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Streetdance e.d.
Maar dat hebben ze hier niet int durp en dan zou ik eerst al 20 minuten met de auto moeten :P
oh da's jammer! Hebben ze helemaal niks qua dansen? Zumba, Body Jam, Club Dance?
pi_100912197
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wil ook al een tijdje 's avonds gaan sporten, maar na een lange werkdag heb ik eigenlijk domweg geen zin meer. En wil ik eten. Ik ben om 6 uur thuis en als ik eerst ga sporten kan ik pas tegen 8 uur eten en als ik eerst ga eten vind ik sporten niet fijn meer :')

Oplossing: 's morgens sporten. Maar ik kom echt heel slecht m'n bed uit, dus petje af voor de vroege vogels hier die wel eerst gaan sporten!
Ik moet om half 8 de deur uit 's ochtends om te gaan werken ;(

Fijn dat er meer mensen zijn die er last van hebben iig :+
pi_100912226
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:16 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik moet om half 8 de deur uit 's ochtends om te gaan werken ;(

Fijn dat er meer mensen zijn die er last van hebben iig :+
Ik moet regelmatig om 7 uur van huis en ik zie mezelf nog niet hardlopen om 6 uur.
pi_100912227
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:16 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Heb je een plekje?
Zolder :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:16 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

oh da's jammer! Hebben ze helemaal niks qua dansen? Zumba, Body Jam, Club Dance?
Nope :N
pi_100912250
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:17 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Zolder :Y

[..]

Nope :N
Tv?
pi_100912256
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik moet regelmatig om 7 uur van huis en ik zie mezelf nog niet hardlopen om 6 uur.
Van hardlopen ga ik dood volgens mij en al helemaal op dat tijdstip.
Ik ben geen ochtendmens _O-
pi_100912272
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:17 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Tv?
Nee, niet op zolder :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')