abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100908980
Zwangerschap en geboorte deel 812

Augustus:
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
31 augustus 2011: Linda2205 (jongetje)

September:
07 september 2011: Mevr_Mus(Jongetje)
08 september 2011: Wickie
14 september 2011: Kaarr (jongetje)
18 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
23 september 2011: Lujaxa (Jongen)
29 september 2011: Aoraki
29 september 2011: Bass-Miss

Oktober
06 oktober 2011: Scorpionsworld (kereltje)
19 oktober 2011: Kleurdoos (jongen)
22 oktober 2011: Susie(meisje)
22 oktober 2011: Nirak(jongen)

November
04 november 2011: meissie1595(jongen)
08 november 2011: Jipster
09 november 2011: jesssie
16 november 2011: Innepin
16 november 2011: TimeJumper (jongen)
18 november 2011: Vlindur (Jonkje)
20 november 2011: GreatWhiteSilence
24 november 2011: Raantje
26 november 2011: bitterend(meisje)
30 november 2011: Capricia

December
8 december 2011: SummerBreeze (meisje)
13 december 2011: Poezebeest
13 december 2011: Sayenne
25 december 2011: Deepfreeze
27 december 2011: tweeoogje
30 december 2011: NotTheSame

----------------------------

2012

01 januari 2012: Octopussy
04 januari 2012: Soempie
07 januari 2012: Kyara
28 januari 2012: IslaBonita
29 januari 2012: Fee-nix

04 februari 2012: Klumsy
11 februari 2012: CrazyMoon
16 februari 2012: klavertje-4
*** 17 februari 2012: Tha_Duck en Ivetje ***

12 maart 2012: Webkim
20 maart 2012: PureEvil

*** 06 april 2012: flugeltje en Martijn_AR ***

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 22-08-2011 14:00:05 ]
:)
pi_100909162
hodver. Had ik een heel verhaal getikt over dat ik mijn bevalling prima vond poliklinisch, is ie niet gekopieerd ;( :(

enniewees, t ging dus over thuis vs ziekenhuis.

En ik ben van mening dat je zelf moet doen waar je je het prettigst bij voelt, dat verschilt per persoon, het een is niet beter dan t ander.

En t is echt niet waar dat je een nummertje bent als je in t ziekenhuis bevalt, als je poliklinisch bevalt gaat je eigen verloskundige met je mee en die staat de hele tijd aan je bed, net als wanneer je thuis zou blijven. Het kille van de verloskamers viel ook heus mee, het is echt geen abattoir :D en bij mij was t licht zelfs gedimt bij beiden.
Als je overgedragen wordt zou t kunnen dat je een nummertje bent, maar dat heeft niets te maken met thuis of poliklinisch.
pi_100909252
kijk je verzekering goed na trouwens. Mijn eigen bijdrage voor zowel poliklinische bevalling als eigen bijdrage kraamzorg werden 100% vergoed door de verzekering. Met een minimaal-aanvullend pakket. Daarnaast kreeg ik ook een extra echo vergoed (Nekplooimeting, 150 e.). T is de moeite waard om je polis even door te speuren.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:46:55 #4
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_100910644
mijn vrouw lag vanmorgen aan de monitor, blijkt ze al regelmatige weeën te hebben (+- 8min) volgens e vk, maar ze voelt nog niks :?

Gek toch?
pi_100910697
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:14 schreef mignonne het volgende:
hodver. Had ik een heel verhaal getikt over dat ik mijn bevalling prima vond poliklinisch, is ie niet gekopieerd ;( :(

enniewees, t ging dus over thuis vs ziekenhuis.

En ik ben van mening dat je zelf moet doen waar je je het prettigst bij voelt, dat verschilt per persoon, het een is niet beter dan t ander.

En t is echt niet waar dat je een nummertje bent als je in t ziekenhuis bevalt, als je poliklinisch bevalt gaat je eigen verloskundige met je mee en die staat de hele tijd aan je bed, net als wanneer je thuis zou blijven. Het kille van de verloskamers viel ook heus mee, het is echt geen abattoir :D en bij mij was t licht zelfs gedimt bij beiden.
Als je overgedragen wordt zou t kunnen dat je een nummertje bent, maar dat heeft niets te maken met thuis of poliklinisch.
dat ligt aan het ziekenhuis maar ook aan hoeveel er liggen te bevallen.
bij mij was er dus echt een rij he!
5 vrouwen en we werden gewoon doorgeschoven.
dus dat was hectisch en strontvervelend.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:49:47 #6
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100910761
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:46 schreef Beregd het volgende:
mijn vrouw lag vanmorgen aan de monitor, blijkt ze al regelmatige weeën te hebben (+- 8min) volgens e vk, maar ze voelt nog niks :?

Gek toch?
Heerlijk *O* :P

Ik heb bij beide bevalling de eerste 4-5 niet veel gevoeld hoor. Voelde eerder als harde buiken....
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:55:38 #7
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_100911009
Ik heb mijn polis daarop al nagekeken. Kraamzorg zit er wel 100% bij in, heb pakket 3 van de 4. En het ziekenhuis heeft ook mijn voorkeur, omdat je dan al op de plek bent als er iets mis gaat. Dat geeft mij een veilig gevoel. Ik ga bovendien naar een ziekenhuis met net een nieuwe kraamafdeling, dus dat kille en slechte bedden zal wel meevallen :)

@ hilliebillie (volgens mij) : overstappen van verzekering ga ik toch niet doen. Het gaat in totaal om 250 euro die ik dan bespaar, maar ik betaal dan wel een jaar lang veel meer premie en dat is meer dan die 250. Zit nu bij promovendum en die is het goedkoopst (op zekur na) en bevalt verder prima :)
To infinity…and beyond!
pi_100911165
ik kom ook nog ff binnenvallen in het thuis en ziekenhuis bevallen...

Ik vond en vind het echt een verademing thuis!! Ik vond het heeeerlijk in mijn eigen sfeertje te zijn, op mijn eigen vertrouwde bed, waar ik me het meest thuis voel.. Ik was ook veel meer ontspannen, ondanks het enorme bevallingsgeweld (weeenstorm) en idd na de tijd was de troep zo weg... ik heb het amper gezien. na het hechten hebben ze direct het plastic en de matjes enzo verschoond/ weg gedaan...
en na het douchen (5 min) had ik al een schoon bed...echt heeeerlijk!!!

(zo anders dan de vorige keer allemaal.....).
O+ O+ O+

en voor de geintresseerden; ik heb nog een update gezet in het babytopic, ik ga jullie dus ook verlaten...

en natuurlijk lurk ik nog mee :)

alle LLM's ik wil jullie beebs ook snel bewonderen!!! succes alvast!

ennnuh KD; die slijmprop he? ;) :+ *)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100911527
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:48 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

dat ligt aan het ziekenhuis maar ook aan hoeveel er liggen te bevallen.
bij mij was er dus echt een rij he!
5 vrouwen en we werden gewoon doorgeschoven.
dus dat was hectisch en strontvervelend.
Maar dat staat toch los van een poliklinische bevalling? jij was daar niet poliklinisch toch, jij was daar toch op medische indicatie ingestuurd (want kind in vruchtwater gepoept?)

Nouja hoe dan ook, ik hoor en lees het heel vaak dat men zegt dat je thuis het best bevalt want daar ben je het meest op je gemak. Maar ik zou persoonlijk die situatie om willen draaien en zeggen dat je het beste bevalt als je op je gemak bent, en dat is nu eenmaal niet voor iedereen de thuis-situatie, dus zoek vooral die situatie op waar jij denkt dat je het meest op je gemak zult zijn.

Ik heb het wel eens eerder verteld maar wij hadden een bed van thuiszorg in de woonkamer moeten zetten voor de bevalling, ik vond dat hele bed-in-woonkamer dusdanig afdoen aan mijn comfortzone en mijn gemak gevoel dat ik liever in het ziekenhuis beviel.
Er zijn hele hordes vrouwen die het idee of het gevoel van de nabijheid van medische apparatuur dusdanig geruststellend vinden (of dat nou terecht is of niet!), dat ze 100 keer liever en meer ontspannen bevallen in een ziekenhuis. T is zo ontzettend persoonlijk en imho is het een echt niet beter dan het ander.
pi_100911757
Mignonne wat beschrijf jij dat goed door het om te draaien. Je slaat precies de spijker op z'n kop.

Van de drukte in het ziekenhuis heb ik niet veel meegekregen ben om 10 voor 10 de ambulance ingeschoven en om 10 uur, net bij aankomst op de verloskamer, was ze er al :D Zijn nog wel 2 uren op die kamer gebleven omdat er een vrouw op de andere kamer lag waar ze druk mee waren maar daarom kon mijn man nog even lekker bij mij blijven O+
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:36:14 #11
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_100913108
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:49 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Heerlijk *O* :P

Ik heb bij beide bevalling de eerste 4-5 niet veel gevoeld hoor. Voelde eerder als harde buiken....
harde buiken voelt ze ook niet. :)

Naja, afwachten maar hé.

ivm ziekenhuis, hier in Belgie bevalt niemand thuis bijna. Na onze rondleiding in het kraamhuis snap ik totaal niet waarom, zo klinisch en kil allemaal :{
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:37:28 #12
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_100913164
Mijn kraamhulp gaf al aan, dat als je thuis bevalt en je moet gehecht worden, dat je dan alsnog naar het ziekenhuis moet. Dat soort dingen wil ik gewoon niet. En de kraamhulp is bij een thuisbevalling aanwezig, en aangezien onze hulp de nicht van mijn man is voel ik me daar niet zo bij op mijn gemak. Ik weet dat ze me ws toch wel naakt ziet, maar dat vind ik wat anders dan dat ze bij de bevalling tussen mijn benen staat te kijken haha!
To infinity…and beyond!
pi_100913225
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:58 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik kom ook nog ff binnenvallen in het thuis en ziekenhuis bevallen...

Ik vond en vind het echt een verademing thuis!! Ik vond het heeeerlijk in mijn eigen sfeertje te zijn, op mijn eigen vertrouwde bed, waar ik me het meest thuis voel.. Ik was ook veel meer ontspannen, ondanks het enorme bevallingsgeweld (weeenstorm) en idd na de tijd was de troep zo weg... ik heb het amper gezien. na het hechten hebben ze direct het plastic en de matjes enzo verschoond/ weg gedaan...
en na het douchen (5 min) had ik al een schoon bed...echt heeeerlijk!!!

(zo anders dan de vorige keer allemaal.....).
O+ O+ O+

en voor de geintresseerden; ik heb nog een update gezet in het babytopic, ik ga jullie dus ook verlaten...

en natuurlijk lurk ik nog mee :)

alle LLM's ik wil jullie beebs ook snel bewonderen!!! succes alvast!

ennnuh KD; die slijmprop he? ;) :+ *)
hahah dat bewijst nog niet dat ie eruit kwam als voorbode natuurlijk..kan ook gewoon door t gewroet in je petoet :+
pi_100913242
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar dat staat toch los van een poliklinische bevalling? jij was daar niet poliklinisch toch, jij was daar toch op medische indicatie ingestuurd (want kind in vruchtwater gepoept?)

Nouja hoe dan ook, ik hoor en lees het heel vaak dat men zegt dat je thuis het best bevalt want daar ben je het meest op je gemak. Maar ik zou persoonlijk die situatie om willen draaien en zeggen dat je het beste bevalt als je op je gemak bent, en dat is nu eenmaal niet voor iedereen de thuis-situatie, dus zoek vooral die situatie op waar jij denkt dat je het meest op je gemak zult zijn.

Ik heb het wel eens eerder verteld maar wij hadden een bed van thuiszorg in de woonkamer moeten zetten voor de bevalling, ik vond dat hele bed-in-woonkamer dusdanig afdoen aan mijn comfortzone en mijn gemak gevoel dat ik liever in het ziekenhuis beviel.
Er zijn hele hordes vrouwen die het idee of het gevoel van de nabijheid van medische apparatuur dusdanig geruststellend vinden (of dat nou terecht is of niet!), dat ze 100 keer liever en meer ontspannen bevallen in een ziekenhuis. T is zo ontzettend persoonlijk en imho is het een echt niet beter dan het ander.
QFT _O_

Ik heb van CZ trouwens ook alleen de basis aanvullende verzekering en die dekt ook poliklinisch bevallen zonder medische noodzaak.

Voor alle ftm's (first time mom): vergeet ook niet dat de helft van alle eerste bevallingen die voor thuis gepland zijn, uiteindelijk toch in het ziekenhuis plaatsvindt. Stel je er dus op in om teleurstellingen te voorkomen.
pi_100913291
Ivetje, je kraamhulp doet ook de controles van 'je onderkantje' zoals de mijne het noemde. :')

Ik ging de eerste keer voor thuis, bedacht me met 5cm en alsnog naar het ziekenhuis gegaan, 2de keer was er geen sprake van een keuze.
pi_100913314
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:37 schreef ivetje het volgende:
Mijn kraamhulp gaf al aan, dat als je thuis bevalt en je moet gehecht worden, dat je dan alsnog naar het ziekenhuis moet.
:? Dat is alleen als je een totaalruptuur oploopt. Een 'gewone' scheur hecht de verloskundige gewoon.
pi_100913328
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Het is ook ieders eigen keuze, maar er wordt zo krampachtig gedaan, juist over thuisbevallingen eng en geen apparatuur e.d) dat het handig is om iig beide kanten positief te belichten. En ik geloof dat we dat best doen door allemaal onze ervaringen te delen :) ik ben negatief over het ziekenhuis door mijn ervaring, maar een thuisbevalling heb ik nog niet ervaren. Ik geef alleen aan dat het mij prettiger lijkt, misschien is dat niet eens zo, wie weet :
pi_100913545
ik was twee keer medisch en ik vond het de eerste keer vreselijk en de tweede keer prima. Het verschil: de personen die er bij waren. En dat heb je nooit aan een touwtje om het zo maar te zeggen. Thuis niet want je hebt meestal meerdere vk's en in het ziekenhuis ook niet.

Trouwens, ook bij niet totaal ruptuur moet je soms naar het zkh voor hechten, als het bv inwendig is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100913582
Ik ben ook bij beide kinderen thuis bevallen en dat hoop ik bij deze weer. Ik vond het heerlijk om in mijn eigen omgeving te zijn. Lekker thuis, m'n eigen spullen enz.
Maar we zijn wel een keer in het ziekenhuis geweest op zo'n info avond en hebben een verloskamer bekeken en dat zag er ook goed uit.
Maar thuis bevallen leek me toch fijner :)

Waar ik nu wel mee zit, is dat we nu geen ziekenhuis in onze woonplaats hebben (2 jaar geleden verhuisd) en dat we, indien nodig, naar Tiel of Nieuwegein moeten. En dat is toch een klein half uurtje rijden.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_100913602
trouwens, ik denk dat je pas goed mee kan praten als je beide meemaakt :D
het enige wat ik 100% zeker weet is dat mijn bed een stuk lekkerder ligt dan zo'n freaking ziekenhuisbed.
pi_100913646
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:48 schreef Kleurdoos het volgende:
het enige wat ik 100% zeker weet is dat mijn bed een stuk lekkerder ligt dan zo'n freaking ziekenhuisbed.
Nou ik lust best wel zo'n afstandsbediening om mijn hoofdeind automatisch omhoog en omlaag te doen hoor :+
Vooral in de kraamweek had ik een schurfthekel aan ons bed dat alleen via zo een treklint omhoog en omlaag kon.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_100913874
ik had een loeihard en smal bed met een groef in t midden :')

en hier een boxspring met heerlijk dekbed <3
pi_100914588
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:48 schreef Kleurdoos het volgende:
Mijn ziekenhuisbed lag ook 100 keer beter dan mn eigen bed :D

Nee je hebt ook gelijk hoor, alle kanten mogen best gewoon eens benoemd worden op een positieve manier :Y zeker als het je eerste kindje is kan ik me voorstellen dat je het gewoon allemaal niet weet. Tenminste ik wist het echt niet allemaal toen.

Maar ik gaf het gewoon aan omdat ik er altijd een beetje de kriebels van krijg als mensen het erover hebben dat je thuis gewoon het beste bevalt want je bent in je eigen omgeving en dus ben je het meest ontspannen. Als dat als vaststaand feit wordt gebracht zeg maar. Dat lees ik regelmatig (niet per se nu maar in t algemeen), ik weet het niet, die thuisvlieger gaat niet altijd op.
Ofzoiets. Nouja je snapt vast wel wat ik bedoel :+

En ik weet ook wel wat jij bedoelt hoor, ik zou mn volgende bevalling op zich best thuis willen doen, gewoon om de ervaring te hebben :Y omdat het kan :P en omdat ik dan niet meer hier woon :+ maar ik vind het risico bij een volgende te groot denk ik.
pi_100914592
BJ :W Tot snel!! Ik heb net even in het babytopic gekeken en wat is ze moooooi O+
Ik kreeg een traantje in mn ogen van je foto's.
En over de snelheid van de bevalling :o :X :o jeetje!

Over waar bevallen, wat Mignonne dus zegt ben ik het helemaal mee eens ^O^
Het is gewoon fijn dat we een keuze hebben en dat ieder kan doen wat binnen zijn comfortzone ligt.
En ja, soms gaat het toch anders dan gehoopt, maar so be it.

Beregd, wel prettig dat ze er niks van voelt. Heeft de vk ook gekeken of die 'weeen' al wat hadden uitgehaald?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100914743
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mijn ziekenhuisbed lag ook 100 keer beter dan mn eigen bed :D

Nee je hebt ook gelijk hoor, alle kanten mogen best gewoon eens benoemd worden op een positieve manier :Y zeker als het je eerste kindje is kan ik me voorstellen dat je het gewoon allemaal niet weet. Tenminste ik wist het echt niet allemaal toen.

Maar ik gaf het gewoon aan omdat ik er altijd een beetje de kriebels van krijg als mensen het erover hebben dat je thuis gewoon het beste bevalt want je bent in je eigen omgeving en dus ben je het meest ontspannen. Als dat als vaststaand feit wordt gebracht zeg maar. Dat lees ik regelmatig (niet per se nu maar in t algemeen), ik weet het niet, die thuisvlieger gaat niet altijd op.
Ofzoiets. Nouja je snapt vast wel wat ik bedoel :+

En ik weet ook wel wat jij bedoelt hoor, ik zou mn volgende bevalling op zich best thuis willen doen, gewoon om de ervaring te hebben :Y omdat het kan :P en omdat ik dan niet meer hier woon :+ maar ik vind het risico bij een volgende te groot denk ik.
ik zeg t ook voornamelijk om mensen die gelijk roepen dat ze in t ziekenhuis willen bevallen 'omdat dat veiliger is' ook de goede kanten te laten zien :D handig :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')