dat ligt aan het ziekenhuis maar ook aan hoeveel er liggen te bevallen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:14 schreef mignonne het volgende:
hodver. Had ik een heel verhaal getikt over dat ik mijn bevalling prima vond poliklinisch, is ie niet gekopieerd![]()
enniewees, t ging dus over thuis vs ziekenhuis.
En ik ben van mening dat je zelf moet doen waar je je het prettigst bij voelt, dat verschilt per persoon, het een is niet beter dan t ander.
En t is echt niet waar dat je een nummertje bent als je in t ziekenhuis bevalt, als je poliklinisch bevalt gaat je eigen verloskundige met je mee en die staat de hele tijd aan je bed, net als wanneer je thuis zou blijven. Het kille van de verloskamers viel ook heus mee, het is echt geen abattoiren bij mij was t licht zelfs gedimt bij beiden.
Als je overgedragen wordt zou t kunnen dat je een nummertje bent, maar dat heeft niets te maken met thuis of poliklinisch.
Heerlijkquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:46 schreef Beregd het volgende:
mijn vrouw lag vanmorgen aan de monitor, blijkt ze al regelmatige weeën te hebben (+- 8min) volgens e vk, maar ze voelt nog niks
Gek toch?
Maar dat staat toch los van een poliklinische bevalling? jij was daar niet poliklinisch toch, jij was daar toch op medische indicatie ingestuurd (want kind in vruchtwater gepoept?)quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:48 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dat ligt aan het ziekenhuis maar ook aan hoeveel er liggen te bevallen.
bij mij was er dus echt een rij he!
5 vrouwen en we werden gewoon doorgeschoven.
dus dat was hectisch en strontvervelend.
harde buiken voelt ze ook niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:49 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Heerlijk![]()
Ik heb bij beide bevalling de eerste 4-5 niet veel gevoeld hoor. Voelde eerder als harde buiken....
hahah dat bewijst nog niet dat ie eruit kwam als voorbode natuurlijk..kan ook gewoon door t gewroet in je petoetquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:58 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik kom ook nog ff binnenvallen in het thuis en ziekenhuis bevallen...
Ik vond en vind het echt een verademing thuis!! Ik vond het heeeerlijk in mijn eigen sfeertje te zijn, op mijn eigen vertrouwde bed, waar ik me het meest thuis voel.. Ik was ook veel meer ontspannen, ondanks het enorme bevallingsgeweld (weeenstorm) en idd na de tijd was de troep zo weg... ik heb het amper gezien. na het hechten hebben ze direct het plastic en de matjes enzo verschoond/ weg gedaan...
en na het douchen (5 min) had ik al een schoon bed...echt heeeerlijk!!!
(zo anders dan de vorige keer allemaal.....).
![]()
![]()
![]()
en voor de geintresseerden; ik heb nog een update gezet in het babytopic, ik ga jullie dus ook verlaten...
en natuurlijk lurk ik nog mee
alle LLM's ik wil jullie beebs ook snel bewonderen!!! succes alvast!
ennnuh KD; die slijmprop he?![]()
![]()
QFTquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar dat staat toch los van een poliklinische bevalling? jij was daar niet poliklinisch toch, jij was daar toch op medische indicatie ingestuurd (want kind in vruchtwater gepoept?)
Nouja hoe dan ook, ik hoor en lees het heel vaak dat men zegt dat je thuis het best bevalt want daar ben je het meest op je gemak. Maar ik zou persoonlijk die situatie om willen draaien en zeggen dat je het beste bevalt als je op je gemak bent, en dat is nu eenmaal niet voor iedereen de thuis-situatie, dus zoek vooral die situatie op waar jij denkt dat je het meest op je gemak zult zijn.
Ik heb het wel eens eerder verteld maar wij hadden een bed van thuiszorg in de woonkamer moeten zetten voor de bevalling, ik vond dat hele bed-in-woonkamer dusdanig afdoen aan mijn comfortzone en mijn gemak gevoel dat ik liever in het ziekenhuis beviel.
Er zijn hele hordes vrouwen die het idee of het gevoel van de nabijheid van medische apparatuur dusdanig geruststellend vinden (of dat nou terecht is of niet!), dat ze 100 keer liever en meer ontspannen bevallen in een ziekenhuis. T is zo ontzettend persoonlijk en imho is het een echt niet beter dan het ander.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:37 schreef ivetje het volgende:
Mijn kraamhulp gaf al aan, dat als je thuis bevalt en je moet gehecht worden, dat je dan alsnog naar het ziekenhuis moet.
Het is ook ieders eigen keuze, maar er wordt zo krampachtig gedaan, juist over thuisbevallingen eng en geen apparatuur e.d) dat het handig is om iig beide kanten positief te belichten. En ik geloof dat we dat best doen door allemaal onze ervaringen te delenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar dat staat toch los van een poliklinische bevalling? jij was daar niet poliklinisch toch, jij was daar toch op medische indicatie ingestuurd (want kind in vruchtwater gepoept?)
Nouja hoe dan ook, ik hoor en lees het heel vaak dat men zegt dat je thuis het best bevalt want daar ben je het meest op je gemak. Maar ik zou persoonlijk die situatie om willen draaien en zeggen dat je het beste bevalt als je op je gemak bent, en dat is nu eenmaal niet voor iedereen de thuis-situatie, dus zoek vooral die situatie op waar jij denkt dat je het meest op je gemak zult zijn.
Ik heb het wel eens eerder verteld maar wij hadden een bed van thuiszorg in de woonkamer moeten zetten voor de bevalling, ik vond dat hele bed-in-woonkamer dusdanig afdoen aan mijn comfortzone en mijn gemak gevoel dat ik liever in het ziekenhuis beviel.
Er zijn hele hordes vrouwen die het idee of het gevoel van de nabijheid van medische apparatuur dusdanig geruststellend vinden (of dat nou terecht is of niet!), dat ze 100 keer liever en meer ontspannen bevallen in een ziekenhuis. T is zo ontzettend persoonlijk en imho is het een echt niet beter dan het ander.
Nou ik lust best wel zo'n afstandsbediening om mijn hoofdeind automatisch omhoog en omlaag te doen hoorquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:48 schreef Kleurdoos het volgende:
trouwens, ik denk dat je pas goed mee kan praten als je beide meemaakt
het enige wat ik 100% zeker weet is dat mijn bed een stuk lekkerder ligt dan zo'n freaking ziekenhuisbed.
Mijn ziekenhuisbed lag ook 100 keer beter dan mn eigen bedquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:48 schreef Kleurdoos het volgende:
trouwens, ik denk dat je pas goed mee kan praten als je beide meemaakt
het enige wat ik 100% zeker weet is dat mijn bed een stuk lekkerder ligt dan zo'n freaking ziekenhuisbed.
ik zeg t ook voornamelijk om mensen die gelijk roepen dat ze in t ziekenhuis willen bevallen 'omdat dat veiliger is' ook de goede kanten te laten zienquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn ziekenhuisbed lag ook 100 keer beter dan mn eigen bed![]()
Nee je hebt ook gelijk hoor, alle kanten mogen best gewoon eens benoemd worden op een positieve manierzeker als het je eerste kindje is kan ik me voorstellen dat je het gewoon allemaal niet weet. Tenminste ik wist het echt niet allemaal toen.
Maar ik gaf het gewoon aan omdat ik er altijd een beetje de kriebels van krijg als mensen het erover hebben dat je thuis gewoon het beste bevalt want je bent in je eigen omgeving en dus ben je het meest ontspannen. Als dat als vaststaand feit wordt gebracht zeg maar. Dat lees ik regelmatig (niet per se nu maar in t algemeen), ik weet het niet, die thuisvlieger gaat niet altijd op.
Ofzoiets. Nouja je snapt vast wel wat ik bedoel![]()
En ik weet ook wel wat jij bedoelt hoor, ik zou mn volgende bevalling op zich best thuis willen doen, gewoon om de ervaring te hebbenomdat het kan
en omdat ik dan niet meer hier woon
maar ik vind het risico bij een volgende te groot denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |